Käytkö kaupassa jos pesukone on päällä ja kauppaan 500 m?
Kommentit (132)
Vanhempieni pesukone alkoi käryämään. Äiti oli kotona ja toimi. Virrat pois ja jokin sammutuspeiton korvike päälle. Työkaverin astianpesukone aiheutti vesivahingon. Kone pyöri yöllä, huomasivat tapahtuneen aamulla. Kaverin äidin keittiössä roihahti jääkapin takia tulipalon alku. Ei oltu vuosikausiin imuroitu sieltä kaapin takaa pölyjä pois.
En viitsi ehdoin tahdoin aikaansaada vesivahinkoja tai tulipaloja ynnä kuluja itselleni. Rivarissa kun asuu, niin siinä ovat riskivyöhykkeellä naapureittenkin asunnot. Tosin mulla ei kauppakaan ole kovin lähellä.
Aika kiireistä elämää on eletty, mutta pyykinpesun olen jotenkin kummasti kyennyt ajoittamaan ajankohtaan, jolloin olen himassa.
Mutta muut tavallaan, ei ole multa pois ellei kyseessä ole seinänaapurini.
En ymmärtänyt kysymystä?
Siis minkä päällä vaimo on?
Koneiden toiminnan aikana ei lähdetä minnekään asunnosta, tai sitten toiminta keskeytetään siksi aikaa. Siinä puolen kilometrin kauppareissullakin menee niin paljon aikaa, että sillä aikaa kerkeää tapahtua vaikka mitä tuhoja jos koneeseen tulee jokin häiriö tai vika, eikä kukaan ole reagoimassa siihen välittömästi.
Vaikea sitä on kauppaan mennä jos vaimo on päällä kerta sinne kauppaankin on 500 metriä matkaakin
En käy. Sain pari viikkoa sitten opetuksen, kun astianp.koneesta valui vedet lattialle, kun sihti oli itsestään löystynyt kierteestä.
Kun olin keittiössä ja huomasin veden tulon, niin vältyin vahingolta.
En käy, koska koneella on taipumusta lähteä kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme pyykkikonefobia suomalaisilla on? Asun ulkomailla enkä ole koskaan täällä kuullut että pyykkikonetta pitäisi vahtia eikä kukaan vahdikkaan. Aivan yleistä laittaa kone päälle töihin lähtiessä ja ripustaa pyykit kun tulee kotiin. Ei sitä katsota niinkuin televisiota. 😀
Tämä on totta. Olen majoittunut monet monituiset kerrat airbnb-asunnoissa, ja monet kerrat saanut ohjeeksi laittaa pois lähtiessäni tiskikone käyntiin, jotta tiskit ovat sitten puhtaat ja ehtineet kuivuakin kunnolla, kun kämppää tullaan siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa, ei kai niitä vakuutuksia turhaan maksella.
Jos olet kaupassa silloin kun koneesi vesivahinko sattuu, niin ei se korvaa
No ei, vaan korvaussummaa saatetaan pienentää. Ei välttämättä edes pienennetä, jos syynä oli unohdus. Tai siis "unohdus".
Tottakai käyn, sillä minulla on vakuutukset kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
En käy, koska koneella on taipumusta lähteä kävelemään.
laita sille kaulapanta kaulaan ja ketjulla patteriin kiinni... sitten voit hakea kaupasta kaljaa..
Pysy kotona, jos laitat ruokaakin.
Minä käyn päiväristeilyllä Tallinnassa sillä välillä kun pyykki pyörii.