Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytkö kaupassa jos pesukone on päällä ja kauppaan 500 m?

Vierailija
14.11.2021 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka te uskallatte hengittää? Jos vaikka menee jotain suuhun ja kuolette heti?

Sinulta tuntuu puuttuvan terve järki.

Vierailija
82/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun alkuun pääsitte, kertokaa mitä muitakin pelkotiloja teillä on arjessa!

Ei minulla ole mitään pelkotiloja. Kyse on ihan normaalista, järkevästä riskien ennakoinnista. Kun kerran on mahdollista (vaikkakin hyvin epätodennäköistä) että jotain voi pesukoneelle käydä, miksi ehdoin tahdoin asettuisin tilanteeseen jossa voin menettää koko kotini?

Jos olisi niin että pesukone ei koskaan ikinä missään ole syttynyt esim. palamaan niin silloin asia tietysti olisi eri. Mutta kun näin ei ole.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e266f590-1389-4866-9426-905b008982ae

Mitä luulet että esim. tuossa tapauksessa olisi kodille käynyt jos asukas olisikin ollut kaupassa?

Sinulla on vainoharha ja myös pelkotiloja jos yleistät lukemasi uutisen välittömästi omaan elämääsi ja koet sen suurena uhkana.

En koe sitä suurena uhkana. Se on kuitenkin yksi mahdollisuus muiden joukossa. Jos tuo pesukone on syttynyt palamaan, miksi minun koneeni ei voisi ikinä syttyä?

Tuon riskin välttäminen kun nyt ei vaadi mitään megaponnistuksia. Vain sen että suunnittelen muutaman minuutin päiväni kulkua, eli sitä mihin aikaan kannattaa laittaa pesukone päälle niin että olen kotona pesuohjelman ajan.

Juuri tuollaisten asioiden vatvominen eli ”miksi minulle ei voisi tapahtua jotain näin kauheaa kun se on jollekin joskus tapahtunut” on paranoidia ja suosittelen terapiaa.

Minulle ei ole ikinä sattunut mitään, joten siksi en käytä pimeällä heijastinta, kuljen heikoilla jäillä ja haastan riitaa tuntemattomien kanssa nakkikioskilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kaikkea muuta palstan tädit ei uskalla tehdä?

Yleensä teillä jo rullaportaisiin astuminen on kauhun paikka 🤣

Me tyhjennetään käyttövesivesiputket ja vesikiertoinen lämmitysjärjestelmä ettei vaan tule vesivuotoa.

Vierailija
84/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se melkoista tuuria, jos pesukone leviäsi juuri silloin kun omistaja on kaupassa. Samalla logiikalla pitäisi varmuuden vuoksi irrottaa kaikki sähkäjohdot seinistä aina kun lähtee asunnolta.

Luultavasti suuri osa ei irrota sähköjohtoja edes ukonilmalla, vaikka silloin voisi olla jopa aiheellista.

Vierailija
85/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken voi korvata, paitsi elämän. Niinhän ne mainostaa. Toinen asia on, että korvataanko kaikki vai ei.

Vierailija
86/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaahan jotkut pesukoneen yöksikin pesemään.

Vierailija
87/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Vierailija
88/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö että esim lieden takana on valtava jännite ja siihen voi tulla ongelma koska tahansa vaikka liesi on pois päältä?

Vierailija
89/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö että esim lieden takana on valtava jännite ja siihen voi tulla ongelma koska tahansa vaikka liesi on pois päältä?

Sama varmaan saunan kiukaassakin.

Vierailija
90/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja katselen huvittuneena kun suomimammat pelkää kaikkea; jos vaikka ryöstetään, jos vaikka joku huijaa, jos ruuasta saa jonkun taudin, jos jos ja jos. Kaupassa pelätään kaikkea silmät lautasina puhumattakaan siitä että joku tulee sanomaan jotain. Humalassa kyllä uskalletaan sitten olla kaupungilla keskellä yötä, lähteä täysin tuntemattomien miesten matkaan, luottaa kehen tahansa huijariin ja elvistellä baarissa isoon ääneen.

Vierailija
91/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kone on vesieristetyssä kylppärissä, niin ei kauheita satu, vaikka vedet tulisi pihalle.

Eipä se vesieristys paljon tulipaloja sammuttele. Sehän siinä suurempi riski on.

Vierailija
92/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedätte että omakotitaloissa voivat hiiret ja rotat aiheuttaa oikosulun ja tulipalon vaikka mikään einole päällä.

Eli ottakaa tavaksi ulos lähtiessä sen maskin, kypärän ja heijastinvaljaiden lisäksi ottaa sähköt pois pääkatkaisimesta!

Vierailija
93/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama varmaan saunan kiukaassakin.

Kiuaspalot on ikäviä, ja niitä sattuu vuosittain kymmeniä. 

Vierailija
94/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali elämä näyttää teille olevan kauhistuksen ja suuren pelon paikka. Eikö olisi helpompi vain olla kuollut?

Vierailija
95/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään pelkotiloja. Kyse on ihan normaalista, järkevästä riskien ennakoinnista. Kun kerran on mahdollista (vaikkakin hyvin epätodennäköistä) että jotain voi pesukoneelle käydä, miksi ehdoin tahdoin asettuisin tilanteeseen jossa voin menettää koko kotini?

Jos olisi niin että pesukone ei koskaan ikinä missään ole syttynyt esim. palamaan niin silloin asia tietysti olisi eri. Mutta kun näin ei ole.

Mitä luulet että esim. tuossa tapauksessa olisi kodille käynyt jos asukas olisikin ollut kaupassa?

Sinulla on vainoharha ja myös pelkotiloja jos yleistät lukemasi uutisen välittömästi omaan elämääsi ja koet sen suurena uhkana.

En koe sitä suurena uhkana. Se on kuitenkin yksi mahdollisuus muiden joukossa. Jos tuo pesukone on syttynyt palamaan, miksi minun koneeni ei voisi ikinä syttyä?

Tuon riskin välttäminen kun nyt ei vaadi mitään megaponnistuksia. Vain sen että suunnittelen muutaman minuutin päiväni kulkua, eli sitä mihin aikaan kannattaa laittaa pesukone päälle niin että olen kotona pesuohjelman ajan.

Juuri tuollaisten asioiden vatvominen eli ”miksi minulle ei voisi tapahtua jotain näin kauheaa kun se on jollekin joskus tapahtunut” on paranoidia ja suosittelen terapiaa.

En vatvo asiaa mitenkään, vaan se tulee automaattisesti. Enemmänkin tulee mieleen että terapian tarpeessa on ihminen jolle muiden ihmisten käytös on näin suuri ongelma. Miksi sinua häiritsee niin tavattomasti se, että en halua jättää pesukonetta päälle kun en ole kotona? Häiritsee niin paljon että sinun on väenvängällä osoitettava minut mielenterveysongelmaiseksi.

Vierailija
96/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole ikinä sattunut mitään, joten siksi en käytä pimeällä heijastinta, kuljen heikoilla jäillä ja haastan riitaa tuntemattomien kanssa nakkikioskilla.

Sinulla on maailmankuva kuin Topeliuksen saduista.

Vierailija
97/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja katselen huvittuneena kun suomimammat pelkää kaikkea; jos vaikka ryöstetään, jos vaikka joku huijaa, jos ruuasta saa jonkun taudin, jos jos ja jos. Kaupassa pelätään kaikkea silmät lautasina puhumattakaan siitä että joku tulee sanomaan jotain. Humalassa kyllä uskalletaan sitten olla kaupungilla keskellä yötä, lähteä täysin tuntemattomien miesten matkaan, luottaa kehen tahansa huijariin ja elvistellä baarissa isoon ääneen.

Ulkomaillahan sitä vasta pelätään kaikkea. Talojen ikkunoissa on kalterit eikä lapsia saa jättää yksin kotiin ennen kuin ne on 18-vuotiaita.

Vierailija
98/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on maailmankuva kuin Topeliuksen saduista.

Hyvin toimii, kun ikinä ei ole mitään sattunut.

Vierailija
99/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus ei yleensä korvaa, jos jokin vahinko sattuu mikäli jätät pesukoneen vartioimatta. Voit paljastua jo olet ollut poissa. Pesukoneesta alkaneet tulipalot eivät ole mitään harvinaisuuksia. Tutulla kone meni jostain syystä rikki ja tuli valtava vesivahinko taloon.

Vierailija
100/132 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ei täällä tajua sitä, että vakuutus ei todennäköisesti korvaa vahinkoa, joka syntyy, jos jätät pyykinpesukoneen valvomatta? Siksi ei ole järjevää ottaa riskiä. Vakuutusehdoissa sen sijaan ei ole uunin oikosulun tarkkailuun liittyviä ehtoja tms mitä täällä jotkut pitää verrattavissa olevina asioina.