Käytkö kaupassa jos pesukone on päällä ja kauppaan 500 m?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
En. En myöskään jätä kynttilöitä palamaan roskienviennin ajaksi.
Naisten logiikkaa.
Kynttilöistä tulevien haitallisten pienhiukkasten aiheuttamat terveysongelmat ovat todennäköisempiä kuin tulipalo roskia viedessä.
Käyn pika-pikaa. En jää lorvehtimaan enkä jutustelemaan, jos kone on kotona jauhamassa. Koskaan ei ole sattunut mitään jakokemusta on sentään melkoisen monta vuosikymmentä jo. Sama koskee myös tiskaria. Monihan käyttää pyykkäriä ja tiskaria yösähköllä. Eivät hekään seiso koneiden vieressä vartioimassa, ettei mitään satu.
Peruin juuri kotivakuutuksen kun ei se mitään korvaa. Turhaa rahanmenoa maksaa tyhjästä.
Tämän ketjun mammojen lähipiirissä ei ole ainakaan palomiehiä...
Vierailija kirjoitti:
Peruin juuri kotivakuutuksen kun ei se mitään korvaa. Turhaa rahanmenoa maksaa tyhjästä.
Eikai vakuutus korvaa omaa syytäsi olevista asioista.
Nyt kun alkuun pääsitte, kertokaa mitä muitakin pelkotiloja teillä on arjessa!
En enää. Kummipojan pesukone sai aikaan tulipalon alun ja savuvahinko teki asunnosta asumiskelvottoman. sillä aikaa kun kävi ulkona. Vakuutus toki korvasi, mutta se vaiva ja työ mitä siitä aiheutui pikkulapsiperheelle.
Joo laitan pesukoneen päälle ja yleensä perunatkin kiehumaan. Takaisin tullessa on sitten perunat ainakin kypsiä.
Hyvin on opetettu ihmiset pelkäämään kaikkea. Todellakin menen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kone on vesieristetyssä kylppärissä, niin ei kauheita satu, vaikka vedet tulisi pihalle.
Sillä ei ole mitään merkitystä.
Sitä vettä voi ruveta tulemaan satoja ja jopa tuhansia litroja. Rikkoitunut pesukone voi ruveta vapaasti pumppaamaan vettä ulos joka tulee suoraan putkista.
Se vesi kyllä menee ulos kylpyhuoneestanne. Et näytä tajuavan ongelman laajuuttaa. Jos pesukone hajoaa oikealla tavalla niin se on sama kuin avaisi vesiputket ja valuttaisi kaiken sieltä tulevan veden maahan. Se vesi loppuu vasta kun putkesta ei enää tule vettä.
Kai olet puhunut terapiassa noista kauhukuvistasi?
EN! Meillä syttyi aikoinaan pesukone palamaan kesken hienopyykin. Kone oli n. 3 v. vanha.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on opetettu ihmiset pelkäämään kaikkea. Todellakin menen kauppaan.
Pelkääminen on jotain muuta, enneminkin normaalia huolellisuutta jolla välttää vahinkoja, elämänasenne.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään pelkotiloja. Kyse on ihan normaalista, järkevästä riskien ennakoinnista. Kun kerran on mahdollista (vaikkakin hyvin epätodennäköistä) että jotain voi pesukoneelle käydä, miksi ehdoin tahdoin asettuisin tilanteeseen jossa voin menettää koko kotini?
Jos olisi niin että pesukone ei koskaan ikinä missään ole syttynyt esim. palamaan niin silloin asia tietysti olisi eri. Mutta kun näin ei ole.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e266f590-1389-4866-9426-905b008982ae
Mitä luulet että esim. tuossa tapauksessa olisi kodille käynyt jos asukas olisikin ollut kaupassa?
Meillä pyykkikone sai jonkun oikosulun ja rupesi käryämään. Tulipalohan siitä olisi tullut. Työkaverilla tiskikone laski vedet lattialle kesken pesun. Kyllä niitä vahinkoja sattuu, siksi en jätä koneita pesemään yksinään.
Ei kai ole kellekään yllätys että av on täynnä tätejä jotka pelkää ihan normaaleja asioita lähes kuollakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä menen kohta. En todellakaan aio odottaa yli kahta tuntia että pääsen käymään kaupassa.
Ap
Vakuutus ei korvaa yhtään mitään jos se pesukone leviää.
Mulla onkin selitys ajateltu valmiiksi, että olin päiväunilla.
En missään tapauksessa. Irroitan telkkarinkin seinästä kun lähden vessaan. Nukkumaan mennessä katkaisen sähköt pääkatkaisimesta. Ei ainakaan satu mitään. Pakkasessa tavarat säilyy yön yli. Päivällä on aina joku kotona, että marjat ehtii viilentyä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään pelkotiloja. Kyse on ihan normaalista, järkevästä riskien ennakoinnista. Kun kerran on mahdollista (vaikkakin hyvin epätodennäköistä) että jotain voi pesukoneelle käydä, miksi ehdoin tahdoin asettuisin tilanteeseen jossa voin menettää koko kotini?
Jos olisi niin että pesukone ei koskaan ikinä missään ole syttynyt esim. palamaan niin silloin asia tietysti olisi eri. Mutta kun näin ei ole.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e266f590-1389-4866-9426-905b008982ae
Mitä luulet että esim. tuossa tapauksessa olisi kodille käynyt jos asukas olisikin ollut kaupassa?
Sinulla on vainoharha ja myös pelkotiloja jos yleistät lukemasi uutisen välittömästi omaan elämääsi ja koet sen suurena uhkana.
En koe sitä suurena uhkana. Se on kuitenkin yksi mahdollisuus muiden joukossa. Jos tuo pesukone on syttynyt palamaan, miksi minun koneeni ei voisi ikinä syttyä?
Tuon riskin välttäminen kun nyt ei vaadi mitään megaponnistuksia. Vain sen että suunnittelen muutaman minuutin päiväni kulkua, eli sitä mihin aikaan kannattaa laittaa pesukone päälle niin että olen kotona pesuohjelman ajan.
Entäpä jos saat halvauksen ovesta ulos astuessasi?