Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?
Aloitan:
-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.
-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.
-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään susta niin, että halkeen…lähes viisikymppinen mies päästää suustaan tämmöistä?! Kenelle tämmöisiä biisejä tehdään?
Aika isosti on radiossa soinut eli aika monelle tehdään. Juha Tapion kuulijakunta on hyvin laaja.
En jaksa koko ketjua kahlata läpi, joten pahoittelut, jos tulee toistoa:
Taiska: Mombasa
Kunnon elostelukappale.
.. Maa kal-lis I-SI-EN.
Entä äidit?
Kaikki kansallislaulut saisi kirjoittaa ja varsinkin säveltää uusiksi, eniten ärsyttää jo 50 luvulla kuollut sotilaskomppi näissä kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaat kelle vaan, Juha Tapio
Siis hyi yöks, niin varmaan kelpaa kelle vaan vanhalle limaselle äijälle joka lipoo huuliaan valtavan kaljamahan takaa rasvasine hiuksineen ja likasine sormineen sekä roisine juttuineen. Yöäks!
Tämähän on juuri sen vastakohta! Olet ihana ihminen, jonka kuka tahansa haluaisi, vaikka et itse sitä juuri nyt tunne ja usko.
Tuomari Nurmio
Lasten mehuhetki
Päättyi ikävästi
Musta enkeli vei
Päivänsankarin
Lasten mehuhetki päättyi ikävästi
Musta enkeli vei päivänsankarin
Äiti huitoo parvekkeella tukka hajallaan
Ja huutaa talonmiestä täysin poissa tolaltaan
Pienet vieraat nyyhkyttävät yhä kauhuissaan
Isä kertoo poliisille jotain sekavaa
Kuka käski syödä liikaa täytekakkua
Ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua?
Siitä joutuu paholaisen pannuun paistumaan
Maailmassa ei säästy enää viattominkaan
Kuka lasta suojelee, kuka rakastaa
Ja estää lasta loukkaamasta pikkujalkojaan?
Musta enkeli ottaa kenet haluaa
Eikä muita enkeleitä ole olemassakaan
Paha musta enkeli ottaa kenet haluaa
Paha musta enkeli vei päivänsankarin
Paha musta enkeli vei pölynimurin
Paha musta enkeli vei pikku julmurin
Vierailija kirjoitti:
Tuomari Nurmio
Lasten mehuhetki
Päättyi ikävästi
Musta enkeli vei
Päivänsankarin
Lasten mehuhetki päättyi ikävästi
Musta enkeli vei päivänsankarin
Äiti huitoo parvekkeella tukka hajallaan
Ja huutaa talonmiestä täysin poissa tolaltaan
Pienet vieraat nyyhkyttävät yhä kauhuissaan
Isä kertoo poliisille jotain sekavaa
Kuka käski syödä liikaa täytekakkua
Ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua?
Siitä joutuu paholaisen pannuun paistumaan
Maailmassa ei säästy enää viattominkaan
Musta enkeli ottaa kenet haluaa
Paha musta enkeli vei pölynimurin
Paha musta enkeli vei pikku julmurin
Tää on ihan loistava biisi.
Frederik muutamaan kertaan ketjussa mainittu. Tunnustan hänen vanhemmasta iskelmästä ihan pitävänkin, mutta nykyään miehen persoona ällöttää. Mies lähenee kahdeksaakymppiä ja edelleen tuo machon imago päällä ja keikoillakin huutelee, että kaikki sitten panee tänä iltana.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ikkunaprinsessa kuulukkin olla inhottava kappale, se kertoo pakkomielteisestä stalkkaajasta joka kurkkii ikkunasta ihastuksensa harrastavan seksiä toisen kanssa?
Siis se on mallinukke näyteikkunassa.
Huvittaa tämä, kun kenenkään mieltä ei pahoita se vielä pervompi idea, että se tyyppi on siellä edelleen, vaikka tietää, että elävän tytön sijaan siellä on mallinukke :D
Olen todella monta kertaa kuullut tuon version, että laulu kertoo mallinukesta. Toisaalta olen myös kuullut version, että kappale kertoo oikeasti Reeperbahnilla näyteikkunan takana päivästävästä alan ammattilaisesta, jonka palveluksia laulun mies ei tohdi ostaa, vaikka haluaisi. Se mallinukke-versio oli vain nopea hätävale julkisuuteen, kun ei meneillä vuosikymmenillä tohdittu suoraan sanoa kysyttäessä mistä kappale kertoi. Kyseessä on siis Punaisten lyhtyjen kadun "malli-ikkuna", ei vaatekaupan malli-ikkuna.
mOMBASA.
mUSTAN MÄLLIN VALUESSA
Vierailija kirjoitti:
Kuka tulee? kirjoitti:
Inhokkiällökkini:
"Nyt se tulee, nyt se kävelee..."
En muista biisin nimeä tai esittäjää.
Tämähän on Puolikuun Makeaa myrkkyä. Minä tykkään, mutta toisaalta mietin itsekin mistä kappale lopulta kertoo. Mikä se biisin Makea myrkky on mitä tuossa eri tavoin kuvataan.
Se kertoo heroiinista ja huumeaddiktiosta. Ei mitään romanttista, vaikka monella päihdeongelmaisella on jonkinlainen rakkaus pohjalla siihen petolliseen päihteeseen, joka lopulta tuhoaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Aki Sirkesalon "Seksuaalista häirintää"
No tämä. Minusta oli jo ilmestyessään käsittämätöntä, että sai soida radiossa ilman mitään paheksuntaa. Nykyään ei enää menis läpi.
Vierailija kirjoitti:
Irinan mä haluun olla yksin.Niin ärsyttävä ruikutus laulu.
Totta, todella sietämätön kappale. Itse asiassa mä kyllä pystyn täydellisesti samaistumaan kappaleen sanoihin, mutta en siltikään halua kuunnella sellaista ruikutusta ja piehtaroida tilassa.
Mä en tarkoittanut ketään kun selitin sitä liemi-juttua,että tontut juovat lihalientä ja syövät paistia.
Se on satulaulu,lapset ja vanhemmat nukkuvat ja lapsille on kerrottu että tontut palaavat syömään aattoiltana.Lahjat on tuotu,kuusenkynttilät sammutettu,evankeljumi luettu ja kaikki nukkuvat,aamulla varhainen herätys kirkkoon.
Ennen uskottiin kotitonttuihin ja jouluaattona oli tapana jättää ruokaa pöydälle että kotitontut ja muutkin tontut ja haltiat tulevat syömään.
Se on nimittäin vanha joululaulu.
Jätän itsekin jotain kuivakakkua ja pikkuleipiä pöydälle ja kahvia kannuun,joskus käyn aattoyönä niitä ottamassa jos herään yöllä.Kinkkua tai paistia en jätä kylmäketjun takia.
Se joku Supersankari-kappale, missä leikataan irti kolariautosta ja käynnistellään sydämiä. Ymmärrän joo, että se on suuri rakkauslaulu, mutta minusta se on ihan hirveä sanoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Eppu Normaali: Voi kuinka me sinua kaivataan:
Mä itkin vähän kun tiskasin ja lakaisin
Mä tahdon sinut tähän taloon takaisin
Minusta tämä taas on kaunis kappale, ja kauniit sanat. Näin me ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Se missä Neil Diamond laulaa girl, you'll be a woman soon. Ihan kuin joku vanha pervo oottais että pääsis kimppuun.
Siinä laulussa poika on saman ikäinen, mutta tytön perhe ei hyväksy sitä. Ilmeisesti 16v saa itse päättää kenen kanssa liikkuu, siitä se laulu kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Irinan mä haluun olla yksin.Niin ärsyttävä ruikutus laulu.
Sama. Jonkun keski-ikäisen voimaantuneen naisen tilitys. Nämä on niitä naisia jotka ensin haluava satuhäät hinnalla millä hyvänsä, lapset siihen ja sitten tulee ero ja sitten halutaankin olla yksin ja omaa aikaa ihan vaan itselle, kun se perhe-elämä olikin paskaa.
🇺🇦🇮🇱
Se on jännä ilmiö, miten ihmiset eivät kuuntele sanoja. Tai sen ymmärrän, että ei kuunnella itselle yhdentekevien laulujen sanoja, mutta silloinkin kun erikseen mainitaan itselle maailman tärkein rakkauslaulu, ei laulusta tunneta kuin kertosäe.
Esimerkiksi jo kertaalleen mainittu Laura Närhen Supersankari, jossa käynnistetään vaikka väkisin toisen sydän. Siinähän lauletaan esimerkiksi
"Sä jahtaat jossain naista parempaa,
mut oisit voinut katsees kohottaa
ja silloin nähdä silmissäni sen,
että puolestasi tekisin kaiken
Sä annoit periksi kesken tarinan
ja kaiken halusit
helpoksi muuttuvan"
Kuka hitto haluaa sanoa tuon kertovan omasta rakkaudestaan ja ottaa vaikka hääkappaleeksi? Tai pyytää johonkin tv-ohjelmaan symboloimaan omaa liittoaan? Ja tätä kuunnellaan niin onnellisena puolison kanssa käsi kädessä. Kuunnelkaa joskus ne sanat tai googlatkaa jos ei selvää saa.
Tykkään susta niin, että halkeen…lähes viisikymppinen mies päästää suustaan tämmöistä?! Kenelle tämmöisiä biisejä tehdään?