Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?

Vierailija
14.11.2021 |

Aloitan:

-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.

-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.

-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.

Kommentit (711)

Vierailija
441/711 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkinainen olikin mainittu, kauhutunnelmainen sanoitus biisissä suorastaan.

Ja sitten se liehuva liekinvarsi, jossa metsässä makaa kuollut mies. En oikein ole päässyt kiinni, mistä siinä on kyse.

Siis mitä et ymmärrä liehuvasta liekinvarresta? Aika selkeä se tarina minusta on. Ei mikään iloinen tarina toki.

Koko ketjusta huomaa, miten surkeaksi on osaaminen ja ymmärtäminen vajonnut.

Vierailija
442/711 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi itseäni mietityttämään kun joku sanoi Rafaelin enkelin olevan rakkauslaulu. Eihän se kerro missään muodossa rakkaudesta. Se on paljon (aika yksinkertaista) symboliikkaa sisältävä kappale, joka kertoo lähinnä omasta mitättömyydestä, ankeasta maailmasta ja yleisestä arkisesta elämäntuskasta ja huolesta maailman menosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/711 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartu tiukasti hanuriin

Kappale, Kikka

Sanoitukset

Soittajan sormi on sellainen elin,

soimaan se saa vaikka millaisen pelin.

Tarvi ei alkeita,

paina vain palkeita soittimen sen,

kuin hyväillen.

Elkeilläs ilmaiset rakkauden teon,

mulle kuin selvänä viestinä se on.

Tehdäänkö siis peti,

vaikkapa nyt heti.

Sua en saa nyt kai vastustaa.

Kerto:

Tartu tiukasti hanuriin ja näppäile mua,

täysin rinnoin mä voin siitä innostua.

tahdon mahtavaan bravuriisi hullantua.

Antaa sun soittosi fiiliksen syvän.

Tahtoisit piilottaa rakkauden jyvän.

Saaliiko soittajan sormilla voittajan

näin koskettaa.. mun nipukkaa.

Kaadat mun kuppiini kuin sulan lyjyn.

Rakkauden alle me laitamme ryjyn.

Kurttusi kilisee, tähtiä vilisee.

Niin mahdoton, tuo mestari on.

Kerto:

Vierailija
444/711 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija Koon Vapaa on minusta hieno, mutta kuulen aina "rakennan kotini yksin, parannan nenäni yksin...👃🙋😛 " Ja toinen ,Jenni Vartiainen laulaa, että luoja luomiaan...., Eikö olisi paremmin sanottu, jos luoja luotujaan?🤔🎶

Vierailija
445/711 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha nainen hunningolla. Ja mä mietin kuinka mä ratsastin..

, ...niin mietin, kuinka jaksaa, jos on hyvinkin vanha?🤔

Vierailija
446/711 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttu Wiskarin Kahvimaitoa.[/quote

Tämä on todellinen rimanalitus, ällöttävä!!

En muutenkaan pidä noista laskelmoivista Mökkitie-biiseistä. Wiskarilla on itseasiassa varsin hyvä ääni ja osaa laulaa. Parempaa musiikkia sille! Jotain raskaampaa.

Vierailija
447/711 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki vanhat ruikutustangot, kun ollaan yksin ja hylättynä ja vankilassa ja milloin missäkin ja elämä on niiin synkkää, kuolemaa ja kaihoa menneeseen. Siihen vielä laahavan hidas poljento niin ei voisi hirveämpää olla.

Vierailija
448/711 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maarit ja Jäätelökesä! On muutenkin äärettömän rasittava rallatus ja sitten ne sanat "mua järkytti kieles, en vielä tuntenut sua". Kai siinä on ideana joku teinien viaton lomaromanssi mutta.. hyi!

Onhan se järkyttävää, jos toinen tunkee kieltä kurkkuun, vaikka vielä ei tunneta. 

Laulussa tarkoitetaan kielenkäyttöä eli sitä miten ja mitä toinen puhuu.

Lulun poika on saattanut esimerkiksi kiroilla tms. Silloin kun tämä laulu tehtiin, käytettiin paljonkin sanaa kielenkäyttö ja onko se hyvää vai käyttääkö joku huonoa kieltä.

Ei tässä ole kyse mistään kielen tunkemisesta minnekään.

Vierailija
449/711 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maarit ja Jäätelökesä! On muutenkin äärettömän rasittava rallatus ja sitten ne sanat "mua järkytti kieles, en vielä tuntenut sua". Kai siinä on ideana joku teinien viaton lomaromanssi mutta.. hyi!

Onhan se järkyttävää, jos toinen tunkee kieltä kurkkuun, vaikka vielä ei tunneta. 

Laulussa tarkoitetaan kielenkäyttöä eli sitä miten ja mitä toinen puhuu.

Lulun poika on saattanut esimerkiksi kiroilla tms. Silloin kun tämä laulu tehtiin, käytettiin paljonkin sanaa kielenkäyttö ja onko se hyvää vai käyttääkö joku huonoa kieltä.

Ei tässä ole kyse mistään kielen tunkemisesta minnekään.

Siis laulun poika. (Lulun 😂)

Vierailija
450/711 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainii: myös Bruno Marsin Beautiful, jossa jälleen kerran esineellistetään ulkonäkö.

Itse miellän tämän eri tavalla. Jos joku ihminen on mulle rakas, näen hänet kauniina. Esimerkiksi lapsuudenystäväni oli minulle maailman kaunein ihminen. Sitten kun tiet erkanivat (ilman mitään draamaa), huomasin että hän olikin ihan "tavallinen pottunokka". Ja luulen, että jos ystävyytemme taas syvenisi, hänestä tulisi jälleen mielessäni upea kaunis nainen.

Sama toisinpäin. Ihminen joka on kohdistanut minuun julmaa väkivaltaa ja traumatisoinut minut syvästi, näen hänen piirteensä todella rumina ja ilkeinä. Riippumatta siitä millainen hän on oikeasti ulkoisesti.

Vierailija
451/711 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök kirjoitti:

Se Fiimanin ällöttävä laulu, missä "napojamme tutkittiin" . Meinaan oksentaa.

Ja Juha Tapio tai joku "kelpaat kelle vaan". Ai kelpaan mille tahansa spurgulle esim., no kiva. 

Tuohan on kaunis ajatus, että kelpaa kelle vaan. Miksi sinulle ensimmäisenä tuli mieleen spurgu eikä vaikka unelmien prinssi?

Pahempi on Jenni Vartiaisen "Mulle käy kuka vaan" Siinä ei edes valikoida, vaan kuka vaan käy. 

Tykkään Juha Tapiosta tosi paljon, mutta jotkut sanat sillä on kyllä tosi typeriä. Kukaan ei kelpaa kelle vaan ja hän ei voi luvata että toinen löytää rakkauden.

Vierailija
452/711 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä lie tarkoittaa oikeasti?" Tosi ohis, mut huonoja sanoituksia enemmän ihmettelen aina, miksi tyypit yrittävät käyttää potentiaalia, kun se on noin hel... vaikeaa!

Ei tuo nyt varsinaisesti väärin ole.

"Lyhyempi muoto lie esiintyy usein kiteymässä mikä lie, joka on tavallinen arvelun tai ihmettelyn ilmaus arkisen rennossa kielenkäytössä.

Vähän on flunssaa tytöllä ollut ja nyt mikä lie uusi virus. | Hän katsoi minua hieman säälivästi, mitä lie ajatellut. | Missä lie koira käynyt omin nokin seikkailemassa."

Vierailija
453/711 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki klamydian biisit

Vierailija
454/711 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri Tähkän Morsian. Puistattaa koko laulu. Laulaja on stalkannut ihastustaan teinistä asti ja on tehnyt kaikki puitteet valmiiksi (rakentanut talo, hankkinut sormukset yms) jotta voisi elää unelmaelämäänsä tämän kanssa. Ongelmana vaan tämä ihastus on jo jonkun muun kanssa ja laulaja odottelee että nämä eroaisi.

Enemmän kuvottaa se Tähkän neitsyt kappale, viiskymppinen äijä muistelee nuoren tytön rintojen hipelyä, yöks!!

Vierailija
455/711 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "cheekin" lyriikat

Vierailija
456/711 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällötti, mutta myös pelotti pienenä tämä Loirin tai pikemminkin hahmonsa Kuselan Naurava kulkuri. Tuossa iässä kun kuuli niin tuli pelottavia mielikuvia pirusta joka nauraa jossain pimeässä huoneessa. 

Vierailija
457/711 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jani Wickholm - Hukun

"Ja mä puhuin sulle aina siitä kuinka kaunis oot,

kun sä puhuit vääryyksistä maailman"

Ärsyttää ihan hulluna, että tuota laulun naista ei kuunnella kun hän puhuu epäkohdista vaan ääliö on pelkästään kiinnostunut naisen ulkonäöstä. Nainen hiljaa ja näytä hyvältä, kiitos.

No itse ainakin oon tulkinnut tämän aina niin, että mies pitää naista, hänen "tiedostavuuttaan" ja empatiaansa kauniina :D

Hirveän negatiivisiksi täällä väännetty monet ihan myönteisetkin sanoitukset.

Vierailija
458/711 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluihmisenä menee joululaulut suurimmin osin, mutta jotkut masentaa eli ehkä lasketaan ällötyksiksi. 

Kuten nyt Hei tonttu-ukot hyppikää eli kohta "Hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä". 

Vierailija
459/711 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä voit pitää sen Frida Kahlon maalauksen..." Nimi tuntuu päälle liimatulta. Tulee aina vaan mieleen, että joku teini on keksinyt laulun sanat ja laittanut vaan jonkun kuulemansa maalarin nimen tajuamatta, että Frida Kahlon maalauksia ei taida tavallisten suomalaisten seinillä olla.

Vierailija
460/711 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sellainen vaan... ole muisto mun nuoruudestain ... koskaan et muuttua saa .. jne