Tunnettu laulu, jonka sanat ovat aina jotenkin ällöttäneet teitä?
Aloitan:
-Kuningaskobra: "Kobra vanha valkoinen nousee pystyyn huojuen..." Tulee mieleen jonkun vanhan kuivahtaneen ukon seisokki tms. Muutenkin outo tunnelma biisissä.
-Ikkunaprinsessa (Rauli Badding Somerjoki): "Hän on naisista kaunein minkä tiedän / myös pienet rinnat prinsessallani siedän". Kunnon juntti-iskelmää huh.
-Rafaelin Enkeli. Ei liene tarvetta selittää.
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
baddingin paratiisi. iloinen laulu joka äkkiä tuntuu harmittomalta mutta kun hieman kuuntelee niin tajuaa sen kertovat ihmisistä jotka kuksii kuin kanit kuuysissä rannalla.
"Fiilaten ja höyläten" biisissä muhitaan koko yö. Erittäin "runollinen" sanoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yön Joutsenlaulu. Kuunnellaan niin tippa linssissä ja kuvitellaan sanojen kertovan rakkaudesta, vaikka oikeestihan se kertoo ihan vaan elämänsä hassaavasta mennessä roikkuvasta epätoivoisesta boomerista.
boomerista? Laulu kertoo amerikkalaisesta keski-ikäisestä? Eipä taida poika hyvä.
Eiköhän siinä ihan suomalaisesta boomerista lauleta, boomer!
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koon "Mun vakoni loppuunkustu on".
Noin se on vielä parempi.
"Auringossa"
Ottaa hameeni pois ja pikkuhousutkin pois.
Avaa pienet reidet vie pientä sormea ylös ja alas.
Sormi kiertää ympyrää auringossaaaa… kuka muistaa tämän biisin? En muista esittäjää. Aivan hirveä.
Ja sitten tietysti Samuli Edelmanin Ihana Valo. Onko portit jo auki…
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jolene. Yyh, eukko ruikuttaa kaunottarelle, että älä vie mun miestä vaikka voitkin. Kaikki osapuolet on tässä laulussa niin perseestä. Jolene on varmaankin tään naisen kaveri ja vokottelee kaverinsa miestä, nainen joka ruikuttaa ja anelee ja mies joka haluu Jolenen. Bye bye semmonen äijä, joka kuolaa kaveria ja kaveri joka haluu huvikseen kaverinsa miehen 🙄
Tää vois olla ruikutusta kenen tahansa muun laulamana paitsi Dolly Partonin, joka on yksi upeimpia koskaan eläneitä naisia, enkä puhu pelkästä ulkonäöstä. Tätä kuunnellessa vaan miettii että millainen nainen muka pystyisi viemään Dolly Partonilta miehen.
Varmaan pieni pisamainen rillipää, anti-Dolly siis tavallaan, sellaiselle, joka sitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koon "Mun vakoni loppuunjuostu on".
Loppuunkustu
Mitä tässä ihan oikeesti lauletaan, en ole koskaan saanut selvää. Siis ihan oikeasti miten menee.
Että mitähän vittua
Kohta alkaa legot tippua
Sun jurrikielareista
Kuulin vähän juttua
Olisikohan kovakin radiohitti miehen tulkitsemana biisinä?
Mullon kylän suurin kypärä ja letku letkeä. En muista kenen kipale tuo on. Ja sitten Eino Valtasen no justiinsa juu ihan jetsulleen, semmoinen tyttö josta vaimon teen. Ei kukaan tee toisesta mitään.
Kaffepulla kirjoitti:
Sormi kiertää ympyrää auringossaaaa… kuka muistaa tämän biisin? En muista esittäjää.
No se on tuo viestisi yläpuolella oleva Mari Rantasilan "Auringossa"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jolene. Yyh, eukko ruikuttaa kaunottarelle, että älä vie mun miestä vaikka voitkin. Kaikki osapuolet on tässä laulussa niin perseestä. Jolene on varmaankin tään naisen kaveri ja vokottelee kaverinsa miestä, nainen joka ruikuttaa ja anelee ja mies joka haluu Jolenen. Bye bye semmonen äijä, joka kuolaa kaveria ja kaveri joka haluu huvikseen kaverinsa miehen 🙄
Tää vois olla ruikutusta kenen tahansa muun laulamana paitsi Dolly Partonin, joka on yksi upeimpia koskaan eläneitä naisia, enkä puhu pelkästä ulkonäöstä. Tätä kuunnellessa vaan miettii että millainen nainen muka pystyisi viemään Dolly Partonilta miehen.
Varmaan pieni pisamainen rillipää, anti-Dolly siis tavallaan, sellaiselle, joka sitä haluaa.
Pankkineiti, selittää Dolly kohdasta 3:50 eteenpäin.
Koskaan et muuttua saa 🤯
Jo lapsena tajusin että siinä on ihan kaikki pielessä.
Sanni - Vahinko
Jos haluut testaa mua yhen kerran vaan, mulla on mesta mihin mennä, siellä on kaapissa pari coronaa, jos meil ei juttu muuten lennä, Jos haluut niin jää tyynyjuttelemaan, mutta jos et annan sun mennä, mulle on ilo olla sun vahinko, vahinko va va vahinko
Cheek -Sylkäsy
Ku mä syljen mun elämäst, sä motkotat läpistä Huukki: Mä syljen, mä räin ja mä spittaan teille Tyhjennän näin koko lippaan beibe Mörön perseeseen ees tippaa ei mee Tää on kaikki sitä mist mä diggaan beibe
Tulee mieleen asemalla räkivä kovis
Onkohan tämä Mikko Alatalon, vai jonkun vastaavan:
"Vien jotakin mun johonkin sun, ja punastun"..
.Siis hyi ällötys mitkä "pikkutuhmaa" vihjailua nuo sanat, ihan kuin joku 9-vuotias yrittäisi kertoa kaverilleen että miten aikuiset harrastavat seksiasioita. Kaiken kukkuraksi esitettynä sellaisella mairean lapsekkaalla tavalla, puistatus. Kaiken kruunaa se lällällälläl-rallattelu lopuksi.
Olkinainen olikin mainittu, kauhutunnelmainen sanoitus biisissä suorastaan.
Ja sitten se liehuva liekinvarsi, jossa metsässä makaa kuollut mies. En oikein ole päässyt kiinni, mistä siinä on kyse.
Clean bandit ft. Demi Lovato - Solo
I wanna f-woop, woop woop, but I'm broken hearted
Cr-cr-cry but I like to party
T-t-touch but I got nobody
Here on my own
I wanna f-woop, woop woop, but I'm broken hearted
Cr-cr-cry since the day we parted
T-t-touch but I got nobody
sävel hyvä mutta muuten biisissä ällöttää kovasti se kun laulaja haikailee exänsä kanssa panemisen perään ja itkemisen sijaan tykkää juhlia ja sydänsärkyneenä haluaa panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
baddingin paratiisi. iloinen laulu joka äkkiä tuntuu harmittomalta mutta kun hieman kuuntelee niin tajuaa sen kertovat ihmisistä jotka kuksii kuin kanit kuuysissä rannalla.
Paratiisi on kaikkien aikojen inhokkini. Sanat vielä ammattirunoilijan, miten on edes kyennyt tekemään moista hyöryävää ulostetta?
No onpa yllätys että et voi antaa kenellekään maapalloa!!! Onko kertoja kaksivuotias?
Missä 1700-luvun todellisuudessa kirjoittaja elää jos aikuiset puhuu seksistä "kuiskuttain" (voi äly mikä sana!)? Vai ovatko nämä paneskelijat jotain kymmenvuotiata, sellaisen kuullen kai ehkä ei puhutakaan suoraan?
Sanoitus on niin syvältä että todella ihmettelen miksi kappale on sellainen legenda.
Arja Tiaisen runoon tehty tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ällöttävä, mutta ahdistava on Peltirumpu
Ahdisti tämä itseäkin lapsrna ja toinen olikin sitten Miljoonasateen Olkinainen. Vanhempana jo tykkää kuitenkin vaikka ne kylmät väreet edelleenkin kulkee kappaleita kuunnellessa.
Olkinainen on kauhugenressään aivan upea kappale! Kekrin aikoihin tulee vuosittain kuunneltua.
Sitten on valitettavasti joukossamme niitäkin ihmisiä, jotka löytävät myös jokaisesta uutisesta valheita ja salattuja merkityksiä... Näiden mieli pahoittuu vaikkei olisi mitään aihetta.