Tämän paljastyksen jälkeen et syö jauhelihaa enää ikinä.
Kokeilin huuhdella väriaineet pois jauhelihasta ennen paistamista. Huuhtelin aikani ja väri muuttui oikean lihan väriseksi, muttamutta: se alkoi haista lehmän ulosteelle paistamisen aikana.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka enää syö lihaa muutenkaan?
Lihan syönnin lopettamisessa on vain hyviä puolia:
1. Oma terveys paranee
2. Rahaa säästyy
3. Luonto kiittää
Ainoa negatiivinen puoli on, että ruoat ovat helposti laimeamman makuisia.
Luonto ei kyllä kiitä jos lihansyönti loppuu, luonnosta tulee yksipuolinen kun eläimet ei enää hoida luonnon monimuotoisuutta ja maaperä köyhtyy ja ruuan tuottaminen tulee vaikeammaksi.
Maapalloa joudutaan ra15kaamaan entistä enemmän että saadaan ravinteita.Jep palmuöljyä,soijaa(tofu) ja kaikenmaailman juttuja joiden takia kaadetaan sademetsät ja tuodaan suomalaiselle vegaanijuntille ilmastosytsävällistä heinää tuhansien kilometrien takaa. Ja sitten mennään kadulle häiritsemään ihmisiä ja etteivät normaalit ihmiset pääse töihin. ETTÄ VOIS ELÄTTÄÄ PERHEITÄÄN.
Soijasta 90 % menee tuotantoeläinten rehuksi. Ihmisravinnoksi myytävä soija tuotetaan Euroopassa. Ja palmuöljy on helppo välttää, sitä on lähinnä teollsiissa leivonnaisissa, joita ei ole kenenkään pakko syödä. Eivät kuulu vegaanin ruokalistalle muutenkaan.
Olen vegaani mutta en kuulu Elokapinaan, ja elätän oman perheeni ainoana elättäjänä.
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Olen vähän eri mieltä. Eihän lihakaan itsessään miltään maistu. Kasvikset ovat ne joissa on itsessään jotain makua, ja hyvin tehtyä kasvisruokaa ei voita mikään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Oma terveys paranee
2. Rahaa säästyy
3. Luonto kiittää
Luonto ei kyllä kiitä jos lihansyönti loppuu, luonnosta tulee yksipuolinen kun eläimet ei enää hoida luonnon monimuotoisuutta ja maaperä köyhtyy ja ruuan tuottaminen tulee vaikeammaksi.
Maapalloa joudutaan ra15kaamaan entistä enemmän että saadaan ravinteita.
Ne lehmät ei ole luontoa nähnytkään niissä kahden neliön kokoisissa häkeissä johon tuodaan heinää ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Oma terveys paranee
2. Rahaa säästyy
3. Luonto kiittää
Maapalloa joudutaan ra15kaamaan entistä enemmän että saadaan ravinteita.Ne lehmät ei ole luontoa nähnytkään niissä kahden neliön kokoisissa häkeissä johon tuodaan heinää ruuaksi.
Lehmät on ulkona laitumella toukokuusta syys-lokakuuhun. Myös talvisin mahdollisuus pääsyä päivittäin ulos. Tuoretta ruokaa, kivennäistä, jauhoja ja vettä on saatavilla koko ajan. Lehmät ei elä häkeissä vaan nykyään pihatoissa jossa vapaa kulku ruokintapöydälle, jaloittelutarhaan ja ulos sekä kuiva ja puhdas makuukatos.
Älä puhu potaskaa.
On turhauttavaa, kun oikeasti jotkut lihaa syövät luulevat jotenkin tekevänsä palveluksen luonnolle syömällä lihaa.. Luonto on muka monimuotoisempi, ja soijaa ei tarvitse viljellä niin paljoa jos ihmiset eivät itse sitä syö tofun jne muodossa. Totuus kun on (niin kuin joku jo sanoikin) että melkein kaikki tuotettu soija menee tuotantoeläinten rehuksi. Eikä tämä ole mutua, vaan ihan yleisessä tiedossa oleva asia. Jos haluaa lihaa syödä, niin siitä vaan. Pidetään kuitenkin faktat faktoina, eikä levitetä väärää tietoa.
10% luomu jauheliha on ruokalistallani. Ostan kaksi pakettia kerrallaan, kuullotan lihat öljyssä sipulin ja laakerinlehden kanssa. Lisään vettä ja keitän vielä pitkään.
Jäähdytän seoksen korkeassa astiassa jääkaapissa yön yli. Kuorin rasvat pois ja pakastan mini-grip mini pusseihin.
Siitä on helppo valmistaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko ollenkaan.
Tulin tähän vain sanomaan että viimeiset 20 vuotta olen syönyt vain oman tilan lihaa. Kerran jouduin ostamaan kaupasta ja ei meillä sitä kukaan syönyt, se hajukin oli outo. Ostakaa tilalta suoraan niin saatte hyvänmakuista ja tuoretta lihaa.
Juuri näin. Lähellä tuotettu liha on monin verroin ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin ulkomailla metsiä raiskaten tuotettu liha tai soija /muu lihankorvike, jotka kaiken huipuksi vielä raahataan saastuttavilla laivoilla maailman ääristä tänne kotisuomeen viherpiipertäjien ostettavaksi.
Tästä syystä valitsen aina joko lähitiloilla tuotetun lihan tai riistan.
Joku vauva.fi-provoasiantuntija ei muuta minun käytäntöjäni syömisen suhteen.
Eikä minkään muunkaan suhteen.
Ja höpöhöpö. Harvat ruoka-aineet sopii yhtä hyvin ihmisen ruoansuolatukselle ja sisältää tarvittavia ravinto- ja hivenaineita kuin liha. Se on mitä terveellisintä ruokaa. Ja nyt puhun oikeasta lihasta ja sisäelimistä, ei mistään lisäaineita täyteen tungetuista teollisesti käsitellyistä jalosteista ja muovisista feikkinakeista.
Syökää te vegaanit vaan sitä ruohoa. Sitten kun maailmasta eläimet loppuu niin minä syön teitä.
Tämän kirjoituksen ansiosta käyn tänään ostamassa pakkasen täyteen lihaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Joku vauva.fi-provoasiantuntija ei muuta minun käytäntöjäni syömisen suhteen.
Eikä minkään muunkaan suhteen.
Voit itse kokeilla huuhdella sen lihan ennen paistamista ja todistaa väittämän vääräksi.
Jos se olisi pelkkää lihaa ei sen haju muuttuisi paistaessa. Ei atria välitä mitä suolta lihaansa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
On turhauttavaa, kun oikeasti jotkut lihaa syövät luulevat jotenkin tekevänsä palveluksen luonnolle syömällä lihaa.. Luonto on muka monimuotoisempi, ja soijaa ei tarvitse viljellä niin paljoa jos ihmiset eivät itse sitä syö tofun jne muodossa. Totuus kun on (niin kuin joku jo sanoikin) että melkein kaikki tuotettu soija menee tuotantoeläinten rehuksi. Eikä tämä ole mutua, vaan ihan yleisessä tiedossa oleva asia. Jos haluaa lihaa syödä, niin siitä vaan. Pidetään kuitenkin faktat faktoina, eikä levitetä väärää tietoa.
Ainakin riistäeläinten syöminen on hyväksi riistakannoille ja luonnolle. Siitä löytyy tietoa ja tutkimuksia, jos viitsii lukea. Ongelma on tuotantoeläinten tuotteiden liiallinen kulutus, niissä kannatan kohtuullistamista.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että olisit puhunut siitä, kuinka lehmät raiskataan raskaaksi, sitten syntynyt lehmä tai sonni poistetaan heti synnyttyään äidistään. Kaikki maito varastetaan. Sonnit tapetaan noin vuoden iässä, lehmät muutaman vuoden iässä. Normaali elinaika olisi melkein 20.
Aika paljon puppua yhdessä kirjoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha on pinkkiä koska siinä on lihaa ja taikinaa mössönä sekaisin. Tai siis, lähinnä "eläinten jäänteitä" ja taikinaa, itse lihaa aika vähän. Sama juttu makkaroissa.
Jauhenlihassa ei ole taikinaa vaan lihaa sen eri muodoissa. Myös jäänteitä rasvaa, ja parhaimmillaan sisäelimiä. jauhenlihasta voi tehdä kun se verestä pestään jauhelihapullataikinaa josta sitten pyöräytetään meetböllareita. Siihen tulee sikanautaa, kananmunasia, korppujauhetta ja kermaa. Kaikkia sopivasti. Mustia pippureita jamie oliver mörttelilla murskautettuna, ja sipuloisia ja vaikkapa valkosipuloisia.. Wörchestershirekastiketta tai soijjaa.
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha on pinkkiä koska siinä on lihaa ja taikinaa mössönä sekaisin. Tai siis, lähinnä "eläinten jäänteitä" ja taikinaa, itse lihaa aika vähän. Sama juttu makkaroissa.
Hmm...mikä taikina? Olen itse ollut jauhamassa lihaa jauhelihaksi, ihan samanväristä tuli kun kaupan jauheliha. Ilman mitään väriaineita tahi mössöä. Olipa vain ollut asukkaana navetassa ennen syödyksi tulemistaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksipä ostankin aina paistilihaa ja jauhan omalla lihamyllyllä, tietää mitä saa ja ei ole päiviä seisonut josakin altaassa tai paketissa.Kannattaa kokeilla jokaisen, on aivan muuta kuin ne valmiin 'sikanaudat' jotka ei oikeasti lihaa sisällä paljoakaan.
En ole syönyt jauhelihaa enkä mitään muutakaan lihaa tai kalaa enkä lihatuotteita kuin lapsena.
Teini-iässä lopetin eläinperäisten tuotteiden syönnin, karkitkin ostan aina sellaisia joissa ei ole gelatiinia.
Näin olen mennyt ja elänyt, olen hoikka ja hyvässä kunnossa. Harrastan maastojuoksua ja käyn juoksemassa lenkin kuutena päivänä viikossa. Olo on hyvä ja kevyt.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa kuulemma jauhavat Saarioisten vanhat pitsat jauhelihan joukkoon, kun ne eivät mene muuten kaupaksi.
Menee sinne paljon muutaki mukaan kuulemma… ihan kertishanskoista alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa kuulemma jauhavat Saarioisten vanhat pitsat jauhelihan joukkoon, kun ne eivät mene muuten kaupaksi.
Cittarissa ne on brandiuskollisia. Tekevät ton saman vain Pirkka kinkku- ja jauhelihapizzoille
En usko ollenkaan.
Tulin tähän vain sanomaan että viimeiset 20 vuotta olen syönyt vain oman tilan lihaa. Kerran jouduin ostamaan kaupasta ja ei meillä sitä kukaan syönyt, se hajukin oli outo. Ostakaa tilalta suoraan niin saatte hyvänmakuista ja tuoretta lihaa.