Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin väsyttää koko seuraavan päivän

Vierailija
25.07.2025 |

Onko muillakin sama? Nukkumisen apuna käytettäessä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain alussa. Se menee ohi. 

Vierailija
2/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa myös niin, että lihottaa. Kaverini alkoi niitä syömään ja nyt on vuodessa tullut 15 kiloa lisää. Lihomista ei selitä muu kuin tuo lääke. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo söin kerran enkä koskaan enää toista kertaa.

Vierailija
4/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa myös niin, että lihottaa. Kaverini alkoi niitä syömään ja nyt on vuodessa tullut 15 kiloa lisää. Lihomista ei selitä muu kuin tuo lääke. 

Se nähdään nopeasti koska lasken kaloreita. Kannattaisiko kaverisikin?

Vierailija
5/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se väsytti "vain" 5 - 6 tuntia. Jos ei nukkunut ollenkaan niin sitten se ei väsyttänyt. Niin huono lääke unettomuuteen että heitin loput vähän yli viikon annoksen roskiin. 

Vierailija
6/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se väsytti "vain" 5 - 6 tuntia. Jos ei nukkunut ollenkaan niin sitten se ei väsyttänyt. Niin huono lääke unettomuuteen että heitin loput vähän yli viikon annoksen roskiin. 

Ei kaikki kaikille sovi. Mirtazapiinia suositaan siksi ettei siihen kehity riippuvuutta.

Vierailija
7/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mitä hyötyä ottaa, jos seuraava päivä on  väsyneempi kuin se ilman unta olisi?

Huono lääke.

Vierailija
8/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin aloitettuani Mirtazapinin käytön lyhyessä ajassa 5 kg. Kun jätin lääkkeen pois, paino alkoi heti tippua ja yletön makeanhimo poistui. Nyt sitten tasapainoilua kunnon yöunet ja ylipaino vai normaali paino nukkumisen ollessa niin ja näin (resepti unilääkkeeksi pieni määrä lääkettä).

Vierailija
9/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi unilääkkeenä, mutta masennuslääkkeenä sikäli, koska masentunut ei syö-tällä lääkkeellä syöt!  Eräs idioottilääkäri määräsi tätä Mirtsaa univaikeuksiin, kaksi kokeilua riitti.  Olin seuraavana aamuna ihan sekaisin, hirveä olo koko aamupäivän.  Kun menin kauppaan, olisin ostanut mitä vain mättöä.  Heitin pillerit roskiin. On tämä Suomi outo maa, apteekeissa on unettomuuteen tarkoitettua lääkettä niin lääkäri ei anna vaan määrää jotain outoa mömmöä.  Juu, ja näin tätä samaa Mirtsaa eläinlääkärin kaapissa-annetaan lemmikeille ruokahaluttomuuteen.

Vierailija
10/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan toisenlaisiakin mielipiteitä lihottavuudesta? Ei kai mikään lääke lihota vaan ruokailukontrollin puute.

Vierailija
11/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan toisenlaisiakin mielipiteitä lihottavuudesta? Ei kai mikään lääke lihota vaan ruokailukontrollin puute.

Niin mäkin asiaa itselleni perustelin. Olin mirtatsapiinista ihan tööt pitkälle iltapäivään, lähinnä makasin vain, jos ei mitään pakollista menoa. Ja ruokahalua riitti, koko ajan teki mieli syödä jotakin.

Lihoin 30 kiloa, kaikki ei tosin mirtan aikaan, oli ensin vuosia unettomuuteen Triptyliä, sitten Ketipinoria, Agomelatiinia ja Doxalia.

Sitten päätin, että nyt riittää. Lopetin kaikki muutkin mielialamömmöt, joista ei mitään apua ole ollut. Korjasin elintapojani vähä vähältä. En suostu ottamaan enää pulttia valvotuista öistä. Äärimmäisessä hätätilassa, jos olen valvonut 3-4 yötä, otan puolikkaan Stellan. Muuten menen pitkä- ja lyhytvaikutteisella melatoniinicoctaililla, yhteensä noin 6 mg.

20 kiloa pudonnut vajaassa vuodessa. Matka jatkuu. 

Vierailija
12/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa aineenvaihdunnan säätelyyn https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10409833/

Vierailija
13/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt sitä noin 20 vuotta. Mahdollistaa nukahtamisen. Lihomisesta en osaa sanoa. Olin lihava jo enne lääkkeen aloittamista. 

Vierailija
14/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinat, EI LÄÄKKEITÄ HEITETÄ ROSKIIN vaan ne viedään APTEEKKIIN!

Vierailija
15/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt sitä noin 20 vuotta. Mahdollistaa nukahtamisen. Lihomisesta en osaa sanoa. Olin lihava jo enne lääkkeen aloittamista. 

Eli jos olit mitsakuurin alkaessa 90 kiloinen ylipainoinen niin olet täältä saadun tiedon mukaan nykyään 390 kg plus?

Vierailija
16/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin asiaa itselleni perustelin. Olin mirtatsapiinista ihan tööt pitkälle iltapäivään, lähinnä makasin vain, jos ei mitään pakollista menoa. Ja ruokahalua riitti, koko ajan teki mieli syödä jotakin.

Lihoin 30 kiloa, kaikki ei tosin mirtan aikaan, oli ensin vuosia unettomuuteen Triptyliä, sitten Ketipinoria, Agomelatiinia ja Doxalia.

Sitten päätin, että nyt riittää. Lopetin kaikki muutkin mielialamömmöt, joista ei mitään apua ole ollut. Korjasin elintapojani vähä vähältä. En suostu ottamaan enää pulttia valvotuista öistä. Äärimmäisessä hätätilassa, jos olen valvonut 3-4 yötä, otan puolikkaan Stellan. Muuten menen pitkä- ja lyhytvaikutteisella melatoniinicoctaililla, yhteensä noin 6 mg.

20 kiloa pudonnut

Paras ratkaisu uniongelmiin on vaan haistattaa niille kakat juuri niin kuin teitkin. Kyllä ihminen selviää ailloin tällöin huonoillakin unilla ja sen kun pystyy hyväksymään niin uni maittaa.

Vierailija
17/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapiiniä voi käyttää pienillä annoksilla unettomuuteen. Jos tuntuu, että väsyttää vielä seuraavana päivänäkin, niin kokeile ottaa lääke vähän aikaisemmin ja/tai pienennä annosta. Joillekin puolikas 15 mg tabletista on sopiva, ja joillekin riittää neljäsosa tai jopa ihan murunen. Pienillä annoksilla ei yleensä lihota. 

Vierailija
18/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriä määräämään Ataraxia.

Vierailija
19/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin saada siitä apua unettomuuavaiheeseen. Jäi yhteen muistaakseni puolikkaaseen, sillä en seuraavana päivänä meinannut illalla päästä suihkuun, kun olin niin sekaisin.

Vierailija
20/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lääkkeet lihottavat, ja mirtazapiini kuuluu niihin, jotka nostavat kohtalaisesti painoa, mutta ei se kuulu kuitenkaan kaikkein lihottavimpiin lääkkeisiin. Varsinkin suuremmilla annoksilla käytettynä mirtatsapiini lisää joillakin ihmisillä ruokahalua. Jos paino nousee liikaa, lääke kannattaa vaihtaa, koska ylipainosta voi seurata muita terveyshaittoja.

Parin kilon painonnousu on tavallista ja helppo palauttaa ruokavalion avulla takaisin, mutta kyllä viimeistään 5 kg:n painonnousuun jo pitäisi reagoida, eikä saa antaa painon nousta 15 kg, ellei ole alipainoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi