En ymmärrä nimiä Raili, Raakel, Raija, Raisa yms.
Onko ne joidenkin korvissa kauniita nimiä? Kyllähän niin täytyy olla kun niitä on kuitenkin paljon annettu?
Vai onko sitten haettu ikään kuin reippaan raisua nimeä? Nimenomaan sellaista joka ei ole mikään kauniisti soljuva nimi?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyhmä
Ne nyt olivat aikoinaan muotia, kuten Ritva.
Ja kyllä nekin takaisin tulee, olihan sekin monelle todella outoa kun vauvoille alettiin antamaan taas vanhoja nimiä joita mun ikäiset olivat kuulleet olevan mummoilla ja vaareilla.
Kuten Ida, Tilda, Aaro jne...
Vierailija kirjoitti:
Ne nyt olivat aikoinaan muotia, kuten Ritva.
Ja kyllä nekin takaisin tulee, olihan sekin monelle todella outoa kun vauvoille alettiin antamaan taas vanhoja nimiä joita mun ikäiset olivat kuulleet olevan mummoilla ja vaareilla.
Kuten Ida, Tilda, Aaro jne...
Ei välttämättä nuo R-nimet tule. Ei niistä vanhoistakaan ole otettu Rauhaa ja Raunia.
Ehkä vieraiden kielten vaikutusta että suomen kielen r-voittoisia nimiä ei pidetä enää niin kivoina. Suomen kielen r on niin vahva.
Nimet vois jättää pois olis vain numero, Ap. vois olla 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsillani on nimet, joissa on ärrää ja koota, vihasin jo lapsena pehmeää nimeäni, joka oli kuin maitoon keitettyä velliä. Lisäksi mielestäni nimeni oli niin tylsä, että sama vaikka nimeä ei olisi lainkaan annettu.
Anna-Maija, miksi ei edes Annamari.Oi. Tuo nimesihän on ihana. Paljon kivempi kuin omani.
Riikka
Paljon mieluummin olisin ollut Riikka, reipas nimi. Riikka oli ehdolla tyttärelleni, mutta suku ehti ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsillani on nimet, joissa on ärrää ja koota, vihasin jo lapsena pehmeää nimeäni, joka oli kuin maitoon keitettyä velliä. Lisäksi mielestäni nimeni oli niin tylsä, että sama vaikka nimeä ei olisi lainkaan annettu.
Anna-Maija, miksi ei edes Annamari.Oi. Tuo nimesihän on ihana. Paljon kivempi kuin omani.
Riikka
Paljon mieluummin olisin ollut Riikka, reipas nimi. Riikka oli ehdolla tyttärelleni, mutta suku ehti ensin.
Näinhän se menee. Itse en pidä ollenkaan. Rikka-Riikka. Ota riikka pois silmästä jne... Ulkomailla aiheuttaa kummastelua.
Se Riikka
Minä olisin mielummin Raakel tms. kuin Nanna, Niina jne. jollainen oma nimeni on.
Vierailija kirjoitti:
Nimet vois jättää pois olis vain numero, Ap. vois olla 0.
Heh. Olen itse asiassa harkinnutkin jättäväni kutsumanimeni kokonaan pois, kun en siitä oikein pidä, enkä keksi tilallekaan mitään sopivaa. Jäisi vain toinen etunimeni 🙂
Minulla on myös R-alkuinen, tomera nimi. En ole koskaan pitänyt siitä, koska olen luonteeltani aika herkkä ja syrjään vetäytyvä, en yhtään "reipas" niin kuin nimeni ehkä antaisi ymmärtää. Lisäksi koen nimen olevan myös ruma kaikin puolin ja surkeaa itsetuntoani ruma nimi lannistaa entisestään.
No, onneksi nimeni ei sentään ole Raakel, jonka koen kyllä vielä rumempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäiskö koko R-kirjain poistaa suomen kielestä?
Jari Kurri olisi varmaan mielissään...😄
Tulisiko siitä sitten Jali Kulli?
Raija on varmaan maailmakaikkeuden karmein nimi, kuulostaa lausuttuna kuin suu olisi soraa täynnä, ei näytä kauniillta edes kirjoitettuna ja tuo mielikuvan kanahelttaisesta juoruäm mästä.
Eikä Raisa tai Raili ole yhtään sen parempi!
Vierailija kirjoitti:
Raija on varmaan maailmakaikkeuden karmein nimi, kuulostaa lausuttuna kuin suu olisi soraa täynnä, ei näytä kauniillta edes kirjoitettuna ja tuo mielikuvan kanahelttaisesta juoruäm mästä.
Ok, kertokaahan sitten omatkin nimenne, niin voidaan nekin tässä samalla ruotia;)
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas kuulostat rumaakin rumemmalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö niitä nimiä jotenkin ymmärtää? Minun nimi on Maija. En minä yritä sitä ymmärtää. Se on vain nimeni.
Tää on englanniksi tosi tylsä nimi. :/
Lausutaan Maitsa.
Jostain syystä VT:n sankarinainen Rahab ei ole suosittu nimi...
Ehkä ne Risto ja Raakel on sentään himpunverran mukavammat kuin Ridge ja Brooke.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät osaa lausua Raija-nimeä, ei edes Suomessa. Saija, Maija, Kaija -nimetkin saattavat tuottaa vaikeuksia lausua, vaikka niissä ei olekaan r-kirjainta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö niitä nimiä jotenkin ymmärtää? Minun nimi on Maija. En minä yritä sitä ymmärtää. Se on vain nimeni.
Tää on englanniksi tosi tylsä nimi. :/
Lausutaan Maitsa.
Riippuu missä maassa ollaan.
"Nomen est omen". Mitäpä noista nimistä. Ne on vain keinoja kertoa keitä me olemme. Oma nimenikään mikään kaunis ole. Neljä kirjainta ja karmeelta kuullostaa ainkin omasta suusta päästettyäni. Mutta en ole edes aikonut vaihtaa. Kunhan on edes kunnn perusnimi. Minä en ymmärränoita nimellä kikkailijoita... Sipuliina (tyttö) , Karhu (poika), Lumita (T) , Theia (T) , Pipilotti (T) , Asterius (P) , Hamlet (P) , Freyja (T) Taikakukka (T) , Kii (T), Silo (T) Jackerina (T) , yms...
(Suluissa naisille/miehille annettujen nimien määrät.)
Kookos (alle 5) Cosmo (15/46) Eden (140/33) Nanso (alle 10) Nokia (alle 10) Nöyrä (alle 10) Hali (20/20) Lada (kaikki naisia) Puuma (alle 10) Kalja (alle 10) Sony (20/10) Heppu (10/38) Keiju (141/15) Merikeiju (alle 10) Cola (alle 10) Rakas (15/15) Kulta (44/35) Ihana (86/15) Safiiri Rubiini Smaragdi Kinga (79/15) Alfa (130/30) Tarzan (10) Tintti (45) Pi (46/25) My (410/15) Ia (155/15) Muna (65/15) Kaneli (108/50) Omena (41/20) Meirami (20/15) Manteli (41/15) Vanilja (64/15)
esimerkkinä netistä haettuna... mutta senkus vain. Ei nimi miestä (naistakaan) pahenna ellei mies (nainen) nimeään - sananlaskun tavoin.
Oi. Tuo nimesihän on ihana. Paljon kivempi kuin omani.
Riikka