Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä nimiä Raili, Raakel, Raija, Raisa yms.

Vierailija
14.11.2021 |

Onko ne joidenkin korvissa kauniita nimiä? Kyllähän niin täytyy olla kun niitä on kuitenkin paljon annettu?
Vai onko sitten haettu ikään kuin reippaan raisua nimeä? Nimenomaan sellaista joka ei ole mikään kauniisti soljuva nimi?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö niitä nimiä jotenkin ymmärtää? Minun nimi on Maija. En minä yritä sitä ymmärtää. Se on vain nimeni.

Maija onkin kiva pehmeä nimi.

Vierailija
22/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tämäkin aloitus taas oli?

No oikeastaan tämä juontaa lapsuudesta. Tunsin pikkutyttönä yhden Raakelin, joka oli tosi kiva ihminen. En vaan voinut ymmärtää miten hänen vanhempansa olivat valinneet sellaisen nimen. Miksi kaikista maailman nimistä Raakel? Vaikka kuinka yritin lausua sen kauniisti, tuli nimestä silti mieleen raakkuva varis tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ap kun olet sinut tuon ymmärryksesi rajallisuuden kanssa ja kehtaat sen näin julkisestikin tunnustaa. Tosin vielä taitaa olla matkaa siihen, että toistat saman nimen ja naaman kanssa? Mutta hyvä alku, tästä se itsensä hyväksyminen lähtee!

Vierailija
24/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että kerroit. Kukaan ei kylläkään kysynyt.

Mä ihan tykkään noista nimistä, mutta on monia muita nimiä joista en tykkää. En luettele niitä täällä. Kukaan ei kysynyt.

Pitääkö aloitusten olla vastauksia kysymyksiin? Missä tämä kysymyslista on?

Vierailija
25/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ap kun olet sinut tuon ymmärryksesi rajallisuuden kanssa ja kehtaat sen näin julkisestikin tunnustaa. Tosin vielä taitaa olla matkaa siihen, että toistat saman nimen ja naaman kanssa? Mutta hyvä alku, tästä se itsensä hyväksyminen lähtee!

Kyllä minä keskustelen nimistä ihan oikeassa elämässä myös. Jopa täällä Vauvalla oli aikanaan hyvin suosittu nimiaiheinen palsta, jossa ruodittiin nimiä laidasta laitaan. Ei ole tarkoitus pahoittaa mieliä vaan esim. keskustella makueroista ja mielikuvista.

Vierailija
26/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta R nimessä tuo siihen jotain ryhtiä. Nykyiset tosi pehmoiset ja soljuvat nimet kuulostavat varmaan 20 v. Kuluttua valjuilta. Esim. Inkeri on ihana nimi, tykkään myös Mauri- nimestä sekä Aurista. Noi sun mainitsemat tapaa yleensä 60-v naisilla mutta pian taas pienillä lapsilla.

Vierailija
27/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RRR

R-kirjaimessa on voimaa. Railit,Riikat,Raisat,Reidarit ja Reinholdit on nimiä siinä missä Veijot,Teijot,Topit ja muut.

Onko sinulla ollut ärrävika vai onko nyt,että siksi et pidä niistä nimistä? En todellakaan pilkkaa sinua,itselläni on ollut lapsena,mutta onneksi korjattu silloin ja R -kirjain oli vaikea!

Vierailija
28/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta R nimessä tuo siihen jotain ryhtiä. Nykyiset tosi pehmoiset ja soljuvat nimet kuulostavat varmaan 20 v. Kuluttua valjuilta. Esim. Inkeri on ihana nimi, tykkään myös Mauri- nimestä sekä Aurista. Noi sun mainitsemat tapaa yleensä 60-v naisilla mutta pian taas pienillä lapsilla.

Inkeri ja Auri eivät olekaan niin kovia nimiä. Vokaalialku pehmentää.

Vierailija
29/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RRR

R-kirjaimessa on voimaa. Railit,Riikat,Raisat,Reidarit ja Reinholdit on nimiä siinä missä Veijot,Teijot,Topit ja muut.

Onko sinulla ollut ärrävika vai onko nyt,että siksi et pidä niistä nimistä? En todellakaan pilkkaa sinua,itselläni on ollut lapsena,mutta onneksi korjattu silloin ja R -kirjain oli vaikea!

Ei ole r-vikaa mutta ehkä osin liittyy siihen että omakin nimi on ennemmin "reipas" kuin pehmeä, enkä pidä sitä kauniina.

Vierailija
30/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nämä idioottiavaukset loppuu?!

Ilmiannoin.

Vierailija
31/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäiskö koko R-kirjain poistaa suomen kielestä?

Jari Kurri olisi varmaan mielissään...😄

Jai Kui?

Vierailija
32/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses ja vanhan testamentin saata.....n. Laki saa aikaan vihaa. Rakelit tekee syntiä . Synnin orjat . Egyptin orjat. Älkää antako niitä nimiä kirouksena . Ne tekee kaikki synnit itse . Rakel nimisiä seksi teollisuudessa .

Vierailija
33/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nuo on sen tyylisiä mitä on enemmän pojilla/miehillä. Riku, Raimo, Reijo, Rami, Kari. Tosin nykymuoti on pikupojillakin varsin pehmeää, Leevi, Eeli, Eetu, Onni

Vierailija
34/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan testamentin nimiä ne liittyy kaikki synnin tekijöihin .

Vierailija
35/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä keskustelen nimistä ihan oikeassa elämässä myös. Jopa täällä Vauvalla oli aikanaan hyvin suosittu nimiaiheinen palsta, jossa ruodittiin nimiä laidasta laitaan. Ei ole tarkoitus pahoittaa mieliä vaan esim. keskustella makueroista ja mielikuvista.

Jos kyse oli siitä, että et pidä noista nimistä, niin miksi annat itsestäsi vajaaälyisen kuvan kirjoittamalla, ettet YMMÄRRÄ niitä?

Vierailija
36/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, Raisa on kyllä kiva. Muut aika ällöjä.

Vierailija
37/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän r-nimistä, tosin on R:llä alkavat vähän kovempia kuin että R olisi nimen toisen tavun alussa. Mun kolmen lapsen nimissä esiintyy R kaikissa, omassanikin.

Mulla kalskahtaa korvaan juuri nuo pehmoiset miehen nimet. Miten ne sopii aikuisille karskeille miehille? Miettikääpä motoristi-äijää nimeltään Nuutti tai salibodari-Eemiä. Jotenkin mun korvaan kuulostaa ristiriitaiselta. Mutta tää oli vaan mun mielipide.

Vierailija
38/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse oli siitä, että et pidä noista nimistä, niin miksi annat itsestäsi vajaaälyisen kuvan kirjoittamalla, ettet YMMÄRRÄ niitä?

Niin. En siis ymmärrä miten tällaisiin nimiin päädytään. Joo, ehkä vähän ikävästi ilmaistu. Mutta yritän siis saada kiinni siitä että miksi siinä rakkaan lapsen nimenantohetkellä päädytään vaikka juuri Raakeliin tai Raisaan. Miten se on jonkun toisen mielestä juuri se paras nimi kun näen ne itse niin karkeina niminä? Eli onko esim. Raakel jollekin juuri se kaikkein kaunein nimi?

Vierailija
39/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani on nimet, joissa on ärrää ja koota, vihasin jo lapsena pehmeää nimeäni, joka oli kuin maitoon keitettyä velliä. Lisäksi mielestäni nimeni oli niin tylsä, että sama vaikka nimeä ei olisi lainkaan annettu.

Anna-Maija, miksi ei edes Annamari.

Vierailija
40/71 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimaku on yläpäätään mennyt "lällympään" suuntaan viime vuosina. Esim. vuonna 2020 suosituin R-kirjaimen sisältävä tytönnimi (Kerttu) oli vasta sijalla 20, kun parikymmentä vuotta sitten jo kärkikymmeniköstä löytyivät ainakin Laura, Roosa ja Veera. Samoin kahdenkymmenen suosituimman pojannimen joukossa v. 2020 oli vain kaksi R:n sisältävää nimeä (Oliver 3. ja Alvar 18.). Lapseni päiväkotiryhmässä ei yhdelläkään suomalaistaustaisella tytöllä ole nimessään R:ä eikä S:ä! Itse tykkään, että nimessä on voimaa, mutta samalla koko äänneasun tulee olla miellyttävä. Pelkkä R ei ratkaise kokonaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän