Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhepaketti kaatumassa (Eduskunnassa)

Vierailija
31.01.2015 |

eli läpi ei mene. Mitä mieltä olette?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tullut liian kalliiksi valtiolle eikä mistään olis saatu hoitopaikkoja kaikille pikkutaaperoille. Ehkä järjettömin ehdotus ikinä. Kallis ja kaikkien kannalta huono.

Vierailija
102/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi rakkaat kun kokoomus ei aja koko suomen asiaa vaan hyväosaisten asiaa. Niiden , joilla todella on rahaa, niiltä ei oteta mitään pois vaan tavallinen kansa maksaa pienistä tuloistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta tällaisen näkökulman haluaisin tähän laittaa.

Ei sieltä työelämästä vielä parissa vuodessa vieraannu, mutta jos lapsia tehdään sopivaan tahtiin vaikka 3-4, niin se on naiselta äkkiä 10-12 vuotta pois työelämästä.

Meidän firmassa esim on sellainen tilanne, että yksi nainen, joka ehti kuulemma olla alle vuoden vakitöissä, jäi äitiyslomalle vuonna 2006. Sen koommin ei naisesta olla kuultu. Pääpomo varmaankiin tietää missä mennään hänen kohdallaan, mutta käsittääkseni meidän puljusta on hänen alansa työt loppuneet kokonaan. Kun hän ehkä joskus palaa takaisin työelämään, hänelle joudutaan keksimään jostain jotain tekemistä, mikä ei ehkä vastaa ollenkaan hänen koulutustaan. Hankala tilanne niin työnantajalle kuin työntekijällekin. Näiden vuosien aikana väkeä on tullut ja mennyt, pomoja vaihtunut, eikä kukaan muista tämän nimistä työntekijää koskaan nähneensä. Siellä se nimi vaan keikkuu listoilla.

Vierailija
104/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja voi olla, että kyseisellä rouvalla on ollut hyvä syy olla pois näin kauan. Sitä kun pomosi ei voi sinulle kertoa vaan ajatuksesi on olettamuksia täynnä. 

Hyvä ystäväni oli työpaikaltaan pois 10 vuotta, kolme lasta oli kotihoidossa mutta suoritti samalla yliopistotutkintonsa loppuun ja siirtyi esimiehen tehtäviin kymmenen vuoden hoitoputkesta. 

Vierailija
105/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät nyt vaan monesti tienaa enemmän ja siksi ovat töissä ja äiti kotona. Aivan sama vaikka perhepaketti menisi lävitse, ne taaperot menisi sitten tarhaan ja siitähän ongelma tulisi. Pakottaa ei voi!

Niin mun lapset on 11 ja  13 niin ei koske minua. Silti tätä mieltä olen!

Vierailija
106/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:50"]Ja voi rakkaat kun kokoomus ei aja koko suomen asiaa vaan hyväosaisten asiaa. Niiden , joilla todella on rahaa, niiltä ei oteta mitään pois vaan tavallinen kansa maksaa pienistä tuloistaan. 
[/quote]

Ne joilla on rahaa maksavat kaikkien muiden tuet. Ymmärräthän että kaikki julkiselta puolelta maksettava raha on tienattu yksityisellä sektorilla?

Vierailija
107/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan nyt kauhean tyytyväisiä, kun muutokset peruttiin. Meille työssäkäyville se tietää taas veroruuvin kiristämistä. 100 työllistä elättää itsensä lisäksi 137 muuta.  Se on kyllä paljon liikaa.

Vierailija
108/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sitä pappaa nytkään estää jäämästä kotiin?

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:21"]

Onneks heräsivät eivät isät olis kotiin jääseet suurin joukoin vaan 1,5v lasten määrä ois lisääntyny päivähoidossa näin ollen kulut ois kasvaneet

[/quote]

Siis suomalaiset äidit eivät olisi antaneet miestensä jäädä kotivanhemmaksi edes puoleksi vuodeksi. Ruotsalaiset isät osaavat hoitaa pieniä lapsiaan ihan itsenäisesti eikä vaan äidin apuna. Ruotsissa pappalomat on tosi suosittuja, mutta eihän suomalainen isä ole vielä niin kehittynyt. Vain 5% kotihoidonvapaista pitää isä, kun äidit pitää 95 prosenttia kotihoidonvapaista.

Musta on jännää että äidit vastusti tätä uudistusta paljon kärkkäämmin kuin isät.

[/quote]

Vierailija
109/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Kun maksan julkisen puolen töistäni todella tuntuvaa veroprosenttia. Ja tiedätkö, maksan mielelläni sitä, jotta joku jolla on heikko toimeentulo saa sosiaaliturvansa ja joku jolla ei ole varaa yksityiseen lääkäriin, kuten minulla, saa itsensä hoidettua kunnallisella tasokkaassa hoidossa. Ja minä en ikinä äänestä kokoomusta.

Vierailija
110/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:14"]

En ymmärrä. Kun maksan julkisen puolen töistäni todella tuntuvaa veroprosenttia. Ja tiedätkö, maksan mielelläni sitä, jotta joku jolla on heikko toimeentulo saa sosiaaliturvansa ja joku jolla ei ole varaa yksityiseen lääkäriin, kuten minulla, saa itsensä hoidettua kunnallisella tasokkaassa hoidossa. Ja minä en ikinä äänestä kokoomusta.

[/quote]

Kuvitteletko, että olet suurikin hyväntekijä, kun maksat verovaroin kustannetusta palkastasi veroja? Meillä on moninkertaisesti liian iso julkinen sektori Suomessa.

Vierailija
111/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koko palkkasi, mukaan lukien se ns. vero, maksetaan verovaroista, eli loppujen lopuksi yksityisen sektorin työn eri veroista.

Vierailija
112/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, julkinen sektorimme on liian suuri. Minun työpaikkani sijoittuu opetus ja sairaanhoitoalalle. En usko, että sinäkään olet ensimmäisenä näistä aloista karsimassa;)

Vierailija
113/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:33"]

Naisten asema työelämässä ei parane ikinä niin pitkään kun ne on 95% aina naiset, jotka jäävät lapsia hoitamaan kotiin. Eikä se tilanne muutu ilman lakia mihinkään. Te kaivatte kuoppaa omalle työhistoriallenne, vanhuudellenne ja tyttärienne tasa-arvoisemmalle elämälle vastustamalla ehdotettua uudistusta.

Subjektiivisen päivähoidon rajaus olisi saanut olla vielä reilusti tiukempi, 25 h/vk sijasta max 10 h/vk.

[/quote]

löytyykö sun taskusta se ylimääräinen  60 miljoonaa euroa, jolla tämä kustannetaan? Siihen päälle tulisivat myös tilakustannukset uusista päiväkodeista. Meillä ei vain ole varaa tällaiseen älyttömyyteen, subjektiivisen olis kyllä säästösyistä voinut lopettaa kokonaan.

Vierailija
114/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:14"]

[/quote]

Koko palkkasi, mukaan lukien se ns. vero, maksetaan verovaroista, eli loppujen lopuksi yksityisen sektorin työn eri veroista.
[/quote]

Noita aloja pitäisi järkeistää ja tehostaa paljon. Kulut pienenisivät.

Vierailija
115/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:11"]

Ja keskusta on jo ilmoittanut kaatavansa asian seuraavalla hallituskaudella.

[/quote]

Ilmoittihan SDP:kin että eläkeikä ei nouse, ja mites kävi? 

Vierailija
116/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ulkopuolelta huutelen nyt. Uudistus peruuttiin kustannussyistä. Turha enää huudella. Ensi eduskuntakaudella ei kyseinen uudistus tule menemään läpi. Kotimammat, huokaiskaa helpotuksesta. Humaanit arvot kunniaan.

Vierailija
117/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:11"]

Ja keskusta on jo ilmoittanut kaatavansa asian seuraavalla hallituskaudella.

[/quote]

Mitä oikein sekoilet? Keskusta nimenomaan uhkasi kumota lain, jos se tulisi nyt voimaan. Keskusta on myös keräillyt irtopisteitä koko päivän: http://yle.fi/uutiset/keskusta_kiittelee_jarki_voitti/7774379

Vierailija
118/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:18"]

[/quote]

[/quote]

No se julkinen sektori tuottaa yksityiselle sektorille koulutettuja ihmisiä, terveitä ihmisiä, yhdyskuntarakennetta, jne. Suomessa yksityisen puolen palkat ovat tästä syystä, etenkin korkeakoulutetuilla, länsimaisen maailman alhaisimpia. Itse saan n. 45 000 euroa, Yhdysvalloissa saisin samasta työstä n. 70 000 euroa. Tosin joutuisin sitten itse maksamaan kaiken... ei kun hetkinen, työnantajahan sen maksaakin. Yksityinen sektori maksaa aina, tavalla tai toisella.

Vierailija
119/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meneekö ne julkisella puolella työskentelevien palkansaajien maksamat verot, ansio-, pääoma- ja kulutusverot, eri kassaan kuin mihin yksityisellä sektorilla olevien verot menevät?

Vierailija
120/130 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein sekoilet? Keskusta nimenomaan uhkasi kumota lain, jos se tulisi nyt voimaan. Keskusta on myös keräillyt irtopisteitä koko päivän: http://yle.fi/uutiset/keskusta_kiittelee_jarki_voitti/7774379

Juuri näin, mitä itse sekoilet. Ap kommentti oli kirjoitettu ennen aloitteen kaatumista, et tainnut huomata? Vai mitä tarkoitat?