Kannattaako työhakemuksessa/-haastattelussa tuoda itsekkäät syyt esiin
ko. työn hakemiseen, vai pitäisikö jättää sanomatta..
Tarkoitan siis omaa tilannettani, olen vuorotyössä nyt, mutta etsin hankalasti järjestettävän lastenhoidon vuoksi päivätyötä. Löysinkin pari paikkaa johon hakea, mutta mietin onko hyvä vai huono, jos tuon tämän esiin, siis että haen kyseistä työtä, koska päivätyö sopii paremmin elämäntilanteeseeni? Mietin siis, että voiko siitä saada negatiivisen tulkinnan, eli että perhe siis menee työn edelle (niinhän siis todellisuudessa meneekin, mutta mahtaako työnantaja pitää sitä -edes mielessään- huonona ominaisuutena työnhakijoita valitessaan...)
Toisaalta mietin, että parhaassa tapauksessa työnantaja huomaisi, että olen tosissani paikan suhteen, eli siis tosissani haluaisin juuri sen työn kokiessani, että se sopii elämäntilanteeseeni ja on sitä mitä etsin.
Mitäs sanotte?
Kommentit (3)
Ei tuo minusta huono perustelu ole, jos vielä jotain vetovoimatekijöitä keksit sanoa myös työn sisällöstä (ja tämä ensin). En nyt hakemukseen tuota kirjoittaisi, mutta jos haastattelussa kysytään, miksi olet vaihtamassa työpaikkaa, niin voi tuonkin mainita (mutta ei siis ensisijaisena syynä).
jos haluaa päivätyötä niin sanoo että haluaa päivätyötä. ei kai sitä tarvitse perustella enempää.
Minä varmaan sanoisin juuri kuten asia on. Ehkä enemmän kääntäisin siihen suuntaan että ko työ on juuri mahtava/sopiva jne eikä niin että lastenhoidon takia paikka on hyvä.