Mikä herkuksi kutsuttu on sinusta kaukana herkusta?
Kommentit (155)
Oikeastiko teidän mielestänne mämmi on yleinen "herkku".
Mulla on tänään herkkupäivä, meinaan hakea kaupasta tuokollisen mämmiä?
Kyllähän mämmistä varmaan monikin pitää tai ainakin sitä pääsiäisen kunniaksi syö (syön itsekin), mutta että "herkku"?
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että tässäkin joidenkin pitää alapeukuttaa. Eikö se ole itsestään selvää, että makuasioista on aikas turha kiistellä. Saati jos kyseessä on herkkku, miksi sitä edes pitäisi osata syödä ? Kertokaa joku asenteella varustettu alapeukuttaja mikä ketuttaa asiassa ?
Eikö nuo alapeukut vaan kerro, että se on jollekin sitten oikeasti herkkua? Miten ne alapeukut voi noin paljon haitata??
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että tässäkin joidenkin pitää alapeukuttaa. Eikö se ole itsestään selvää, että makuasioista on aikas turha kiistellä. Saati jos kyseessä on herkkku, miksi sitä edes pitäisi osata syödä ? Kertokaa joku asenteella varustettu alapeukuttaja mikä ketuttaa asiassa ?
No eikö aihe ole nimenomaan perinteinen peukutusaihe? Jos on samaa mieltä, ettei pidä herkusta, peukku ylös, jos pitää itse herkkuna, peukku alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihakeitto isoista läskisistä paloista.
Ja sitäkö sinun mielestäsi pidetään yleisesti herkkuna?
Kyllä se kuule monelle on. Varsinkin vanhemmalle väestölle. Ja myös köyhälle, jolla ei aina varaa ostaa lihaa. Hautajaisissa edelleen yksi yleisimmin tarjottu ruoka.
Mieti kun ennen vanhaan syötiin nauriita ja pettuleipää ja lihakeittoa sai kerran vuodessa niin kyllä se herkkua oli.
Sä taidat olla joku kermaperse joka istuu pizzerioissa kaikki illat "herkuttelemassa" ku on todellisuus noin hämärtynyt? Vai mitkä sun herkkuja on.
Sokerimunkit (ilman hillosilmää tai kuorrutetta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä tämä on herkkua? En ole missään törmännyt ikinä tällaiseen köyhimpänä arkiruokanakaan.
En tiedä, onko tämä joku hämäläisperinne, mutta itse olen (etenkin lapsena) ollut useissakin juhlissa, joissa on ollut ruokana nimenomaan tuollaista lihakönttisoppaa. "Kasvis" vaihtoehtona sitten lohisoppaa.
N37
Vierailija kirjoitti:
Siis sillähän ilmaistaan onko samaa mieltä kuin jonkun herkun/ei-herkun listannut.
Peukut kuuluvat tällaisiin ketjuihin. Ne on ikäänkuin äänestys onko muut samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitäkö sinun mielestäsi pidetään yleisesti herkkuna?
Lihakeitto on toiseksi suosituin keitto suomalaisten mielestä, joten kyllä sen voi herkuksi mieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä ensimmäinen, jonka kuulen nimittävän mämmiä herkuksi. Onhan se perinteinen pääsiäisruoka, mutta tuskin sitä kukaan herkkuna pitää. Okei, poikkeuksena Juha Mieto.
Kyllä minusta(kin) mämmi on herkkua. Erityisesti vaniljakastikkeen kanssa 😛
On herkkua. 😋
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä nimenomaan ole tarkoitus, että alapeukutetaan, jos ollaan eri mieltä, ja yläpeukutetaan, jos ollaan samaa mieltä? Siksi laitan jokaisen "herkun" eri viestiin, että ihmisillä on helpompi peukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko teidän mielestänne mämmi on yleinen "herkku".
Mulla on tänään herkkupäivä, meinaan hakea kaupasta tuokollisen mämmiä?
Kyllähän mämmistä varmaan monikin pitää tai ainakin sitä pääsiäisen kunniaksi syö (syön itsekin), mutta että "herkku"?
Herkku ei ole sama asia kuin karkki, pulla jne. Herkku on laajempi käsite. Ruokakin voi olla herkkua.
Kaikki juustot 🤮 byörgh. Vain parmesaani menee ruoan päällä.
Hanhenmaksa. Yök niin maun, rakenteen kuin etiikankin kannalta.
Miksi ruusukaali pitää jotenkin valmistaa? Minä syön niitä raakana, salaatissa. Ei herkkua, mutta ruokana ihan hyvää.