Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mittasin ja masennuin: olen persjalkaisempi kuin luulinkaan :(

Vierailija
31.01.2015 |

Tiesin kyllä jalkojeni olevan lyhyet suhteessa koko pituuteen mutta nyt vasta tajusin kuinka pahasti persjalkainen olenkaan! Jalkojen sisäpituus n. 70cm, koko pituus n. 160cm. Ihan karsea. Nyt kyllä harmittaa, ei olisi pitänyt mitata kun tuli vaan paha mieli :(

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin todistin oman persjalkaisuuteni. Jalan pituus haaraan saakka mitatessa 72-73cm ja koko pituus 162cm. :(

Vierailija
62/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 160 cm pitkä ja mitta lattiasta häpyluuhun on puolet pituudestani. Mutta voi kiva, kun sääri on lyhyt ja reisi vastaavasti pitkä. Oikeasti, mun reiteni on yhtä pitkä kuin minua 20 cm pidemmällä miehelläni.

Ärsyttää. Voisi olla hyvin, mutta ei ole. Eikä missään ole pukeutumisohjeita tällaiselle kroppavialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:20"]Minä olen 160 cm pitkä ja mitta lattiasta häpyluuhun on puolet pituudestani. Mutta voi kiva, kun sääri on lyhyt ja reisi vastaavasti pitkä. Oikeasti, mun reiteni on yhtä pitkä kuin minua 20 cm pidemmällä miehelläni.

Ärsyttää. Voisi olla hyvin, mutta ei ole. Eikä missään ole pukeutumisohjeita tällaiselle kroppavialle.
[/quote]

Höpsis! Oon varma että näytät hyvälle -nää tällaiset mittajutut alkaa vaan vääristää tapaa katsoa omaa kroppaa

Vierailija
64/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonain päivänä persjalkaisuus on ihannoitu ominaisuus.

anna ittes olla sellanen kuin olet. Keskity asioihin mitä voit muuttaa...JOS haluat muuttaa. Mutta miksi itkeä sellaista mikä on sinä?

näillä mennään, mitä ollaan.

mihin kaikkeen sä pystyt?

Vierailija
65/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla on nyt joku opettajatartätiasenne päällä ja nuttura tärisee liian tiukalla. Googlaapa Google translatesta mikä on suomeksi englanninkielinen ilmaisu 'leggy'? Aivan, pitkäsäärinen."

Aivan!!! Lyhensin lainausta, mutta samaa mieltä. Huom. myös, että sanan "leggy" suomenkielinen vastakohta (puhekielessä "pers_jalka_inen"[?!]) tulisi myös oikeasti olla muodossa "perssäärinen".

Minulla on ainakin itselläni todella lyhyet kokosääret (siis alankosääri cm + ylänkösääri cm... u know) eli olen ihan ihkaoikeasti perssäärinen, mitä termiä käytän ihan julkisestikin. Muuten ei ole ollut ongelmaa paitsi yhden kaverin kanssa, joka muuttui jotenkin tosi myötätuntoiseksi ja kyseli, että käynkö "vaivastani" yksityisellä vai kunnan fysikaalisessa... Sitä piti sitten vähän sivistää. Valistautumattomille jankkaajillekin siis tiedoksi: se on tosiaan oikeasti sääri.
(Meille viksummille: jatkakaamme taistoa oikeakielellisyyden puolesta! :o))

Vierailija
66/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:52"]

Se suhde sössötys on ihan paskaa, mitä täällä esitetään. Kenenkään naisen haara ole puolet sen pituudesta!

[/quote]

Niinhän se on. Itsellä on jalat 78cm ja pituus 166, ja kukaan ei ikinä ole sanonut persjalkaiseksi, vaan aina sääriä kehutaan ja jopa ihaillaan.

[/quote]

Eheh, Suomessa ehkä näin, koska suomalaiset ovat persjalkaisia. Kokeilepa mennä venäjälle esittelemään sääriäsi ja tule kertomaan kuinka paljon kehuja siellä saat. ;)

Vierailija
67/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas lyhytjalkaisuus oikein on viehättävä piirre naisissa :) En muutenkaan ymmärrä tätä vouhotusta jalkojen pituudesta, tärkeintä että niitä on kaksi ja että ne ovat terveet!

t. nainen 166cm, jalan sisäpituus 77cm. Eli olen vissiin persjalkainen itsekin? 

Vierailija
68/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tällaistakaan tullut aikaisemmin ajatelleeksi. Tai jos olenkin niin enemmän olen kallistunut lyhytjalkaisuuden suuntaan. Mittasin nyt kuitenkin ja lukemat on 163 / 80 eli kaipa mulla jalkojen puolesta ihan hyvin pyyhkii. Ja kun asiaa tarkemmin mietin niin minä ja 15cm pidempi mieheni käytetään samaa farkkujen kokoa, eli miehenihän tässä taitaakin se persjalkainen olla :)

Vierailija
69/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, menee täysin asian ohi, mutta osaisiko joku vastata kysymykseen noiden mittasuhteiden kehityksestä kasvuiässä.

Itse olen tosi perus (jalat varmaan just aika tasan puolet pituudesta), mies taas on aika koipeliini... Ja meidän teini-ikäiset lapset: yhtä raajaa ja varsinkin poika näyttää jo vähän huvittavalta (jalat kohtuuttoman pitkät ja samalla selkä niin lyhyt, että näyttää istuessa pikkupojalta). Tiedän siis kyllä, että murrosiässä kasvaa ekana raajat ja selkä vasta viimeisenä, mutta olen alkanut pohtia, millä todennäköisyydellä nuo mittasuhteet muuttuvat enää täysin??
Olen pahoillani...selostukseni oli varmaan hirmu epäselvä, mutta kysyn siis jotakuinkin että: onko nuo nuoruuden mittasuhteet suuntaa antavia aikuisiän mittasuhteille vai voiko muuttuuko tilanne vielä täysin?

Vierailija
70/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina tiennyt olevani ruman persjalkainen joten kompensoin sitä pukeutumalla oikein ja käyttämällä aina korkkareita. :( eipä sille mitään geeneilleen mahda. Mutta mittasin  äsken ensimmäistä kertaa ja kauhistuin entistäenemmän asiasta: 168 kropassa 78cm jalkaa :( hyhhyh, perjalkapaska. ansaitsenki  elää? Sääriäni  on kuitenkin korkkareissa kehuttu useinkin.

Vierailija
71/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, täytyypä mitata. Ennen mittausta täytyy kommentoida, että olen aina pitänyt itseäni huomattavan persjalkaisena. Selkä ja torso ovat rasittavan pitkiä.

Mitataanpa:

Koko pituus 174, mitta haarasta lattiaan 84 cm. Joo-o, kyllähän tulokset puhuvat puolestaan :D

Vierailija
72/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://forums.soompi.com/en/discussion/328576/the-real-leg-percentage-calculation

Tuolla väitetään, että keskimääräinen olisi 45% pituudesta. Minun mitat on 84 / 172, eli ~49%. Tarkoittaakohan se sitten jo pitkäjalkaista?

Vierailija
73/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:30"]

Olen 168 cm ja jalkani ovat 83 cm. Missä menee siis se persjalkaisuuden raja? Olenko persjalkainen? Mitan otin häpyluusta lattiaan.

[/quote]

Tuo on 47.6%. Jos keskimääräinen on 45% kuten 93 tiedottaa, niin olet semisti pitkäjalkainen.

Vierailija
74/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmisen keskikohta pituussuunnassa on häpyliitoksen kohdalla, eli muutama sentti haarovälin yläpuolella. Eli jos mittaa vain jalan sisäsyrjän lattiasta haaroihin, niin suurimmalla osalla se jalka on vähän alle puolet koko vartalon pituudesta. Se on ihan normaalia eikä meinaa sitä, että olisi persjalkainen. :)

T: paljon elävää mallia piirtävä kuvataiteilija

Vierailija
75/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 157-158 ja jalka sisäpuolelta mitattuna noin 77 cm pitkä. Olenko ihmiseksi hyväksyttävissä mitoissa vai olisiko jalanpidennysoperaatio suotuisa valinta?

Vierailija
76/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut olevani todella persjalkainen, mutta maasta häpyluuhun on 79,5 ja olen 157 pitkä. Näytän paljon persjalkaisemmalta koska minulla on iso takapuoli ja tukevat reidet ja voimakkaat pohjelihakset. Lyhyemmät, mutta ohuemmat jalat näyttäisivät varmasti tyylikkäämmiltä. 

Vierailija
77/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:40"]

Tullut omaan isäänsä, joka voittanut arvokisoissa mitaleita.... :)

[/quote]Missä kisoissa? Säärikisoissako?

Vierailija
78/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:20"]

Huijaa pukeutumisella, että olet pitkäjalkaisempi: käytä korkokenkiä (mieluiten samanvärisiä kuin housusi, kesällä ihonväriset korkkarit), älä käytä pitkänmallisia toppeja, paituleita ja takkeja, jotka pidentävät selkää ja lyhentävät jalkoja. Suosi korkeavyötäröisiä housuja/hameita sekä leikkaukseltaan lyhyehköjä paitoja ja takkeja. Korosta vyötäröäsi vyöllä tai tietynmallisilla vaatteilla. Tärkeintä kuitenkin, että kannat itsesi ylpeydellä, muiden mielipiteistä välittämättä. Hymyile, se on asusteista kaunein ja vie huomion pois "pikkuvirheistä". Muista myös, että olet kovin onnekas, kun sinulla on 2 tervettä jalkaa. Se on loppupeleissä tärkeämpää kuin gasellikoipisuus :) T. persjalkainen

[/quote]

No jaa..

Korkkareihin, lyhyeen hameeseen ja lyhyeen paitaan pukeutuva ja ympäriinsä hymyilevä mies näyttäs musta vähän omituiselta. Taidan pysyä farkuissa, t-paidassa ja tennareissa.

Vierailija
79/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

153/73, oon ihana taskuraketti

Vierailija
80/94 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:53"]Käytä korkkareita niin näyttää pidemmältä.
[/quote]

Minäkin olen persjalkainen ja haluaisin käyttää korkkareita omistan myös kymmeniä, mutta mies ei anna mun pitää niitä. Voisiko joku paremmin tietävä kertoa, miksi mun mieheni ei anna mun pitää korkokenkiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi