Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mittasin ja masennuin: olen persjalkaisempi kuin luulinkaan :(

Vierailija
31.01.2015 |

Tiesin kyllä jalkojeni olevan lyhyet suhteessa koko pituuteen mutta nyt vasta tajusin kuinka pahasti persjalkainen olenkaan! Jalkojen sisäpituus n. 70cm, koko pituus n. 160cm. Ihan karsea. Nyt kyllä harmittaa, ei olisi pitänyt mitata kun tuli vaan paha mieli :(

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät raajat ja suhteessa pieni torso. Vaatteiden ostaminen on hankalaa, muiden kuin farkkujen (joiden lahkeenpituuden voi valita helposti) puntit heiluvat nilkoissa. Takit ovat telttoja ettei ranteesta jäisi viittä senttiä paljaaksi. Mekkoja ei löydy, koska vartalolta sopivat päättyvät bikinirajaan. 

Täytyy myöntää, että pitkät kintut on helpompi pukea näyttäviksi (kun sitten ne housut vihdoin löytyvät) tässä kirahvimalliorientoituneessa kauneusihannemaailmassa, mutta ihan jokaisella meistä on ne omat vartalomalliongelmamme. 

Minusta olisi kiva, jos minulla olisi vyötärö... eli jos kroppa menisi vähän sisään ja ulos siellä täällä...  

Tsemppiä persjalkainen, osta korollisia kenkiä ja fuulaa tiesi eteenpäin. 

Terkuin pitkäkinttuinen push- up akka  :D

(sivuhuomiona- onneksi olen suht hyvä yhdyssanoissa, tässä niitä tuli aika monta)

Vierailija
42/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:19"]

Aiheen vierestä, mutta ärsyttää ihmiset, jotka puhuvat sääristä, kun oikeasti tarkoittavat jalkoja kokonaisuudessaan.

[/quote]

Oletkos koskaan kuullut että missiä kutsuttaisiin "pitkäjalkaiseksi"? Ei, kyllä se on yleensä pitkäsäärinen.

http://www.suomisanakirja.fi/pitk%C3%A4s%C3%A4%C3%A4rinen

http://www.iltasanomat.fi/tennis/art-1288698599689.html

Kirjan hahmokin on Setä Pitkäsääri.

[/quote]

Niin... Pitkäsäärisyyttä pidetään kauniina ja nimenomaan pitkäSäärisyyttä. Kuitenkin, myös pitkäjalkaisuutta pidetään kauniina. Ja tässä ketjussa naiset puhuvat juuri jalkojen pituudesta suhteessa kroppaansa.

Sääri kai yleensä on noin puolet jalan pituudesta... Pitkäsäärisillä säären osuus on kuitenkin jalan pituudesta suhteellisesti enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:26"]Pitkä selkä on sexy. Minä ainakin tykkään omastani.

[/quote]

Oikea asenne!!!! Tiedän kanssa monta hyvin seksikästä pitkäselkäistä naista!!!

Myös pitkä kaula on kaunis vaikka voisin minä rakastua lyhytkaulaiseenkin. Ihminen on kokonaisuus... Siinä ei mitkään yksittäiset mitat merkitse mitään!

Vierailija
44/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:52"] Se suhde sössötys on ihan paskaa, mitä täällä esitetään. Kenenkään naisen haara ole puolet sen pituudesta! [/quote] No kuule mulla melkein on, eli sääri 80 cm ja pituus 162 cm. Mutta entä sitten? Suurella osalla kiinalaisista ja japanilaisista on lyhyet sääret, mutta ihan hyvinhän heillä menee.       [/quote] Ja jos jonkun "sääri" on oikeasti 80cm... Niin kun siihen vielä lisää reiden ja sen jälleen muun kropan kokonaispituusen ollessa 162 niin huh... Ko. Henkilö saa olla onnellinen jos ei saa päivittäin pyyntöjä esiintymään sirkukseen yhdessä parrakkaan naisen kanssa, joka on sentään hänen rinnallaan neutraali ilmestys [/quote]   No voi voi, ei sulla paljon polla säteile. Ihmisillä vaan on erilaiset vartalonsuhteet. Monet suomalaisista on normaalia pitkäselkäisiempiä, mä olen taas suhteessa lyhytselkäinen. En ole ainoa, monilla joilla on muualta geeniperimää on aivan samanlainen vartalosuhde. Menee rasismin puolelle tuollainen heitto, että pitäis olla sirkuksessa. Koitapa nyt selvitä tuosta traumastasi.     [/quote] Ota selvää, mikä on sääri :D P.s. Kyseessä on jalka polvesta maahan... Eli ihminen, jonka sääri olisi 80cm koko pituuden ollessa 162 olisi kyllä aika lailla ainoa laatuaan maailmassa. Sirkus-heitto ei ollut rasismia, vaan epäilys hiukan virheellisestä säären mitasta T. Myös 162cm, jalan sisämitta 82cm haaroista (ei siis häpyluusta) maahan

[/quote]

Sulla on nyt joku opettajatartätiasenne päällä ja nuttura tärisee liian tiukalla. Googlaapa Google translatesta mikä on suomeksi englanninkielinen ilmaisu 'leggy'? Aivan, pitkäsäärinen.

Vierailija
45/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjalkaisena, totean faktan, että kyllä suominaiset ovat melko persjalkaisia. Suurimmalla osalla pitkä selkä ja todella lyhyet jalat, jotka korostuvat matalilla kengillä kävellessä. Siihen vielä tiukat, matalavyötäröiset farkut ja lyhyt takki.Varsinkin nuoret ovat joskus koomisia näkyjä töpötellessään paksuilla lyhyillä jaloillaan, pussifarkuissaan.

Vierailija
46/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:52"] Se suhde sössötys on ihan paskaa, mitä täällä esitetään. Kenenkään naisen haara ole puolet sen pituudesta! [/quote] No kuule mulla melkein on, eli sääri 80 cm ja pituus 162 cm. Mutta entä sitten? Suurella osalla kiinalaisista ja japanilaisista on lyhyet sääret, mutta ihan hyvinhän heillä menee.       [/quote] Ja jos jonkun "sääri" on oikeasti 80cm... Niin kun siihen vielä lisää reiden ja sen jälleen muun kropan kokonaispituusen ollessa 162 niin huh... Ko. Henkilö saa olla onnellinen jos ei saa päivittäin pyyntöjä esiintymään sirkukseen yhdessä parrakkaan naisen kanssa, joka on sentään hänen rinnallaan neutraali ilmestys [/quote]   No voi voi, ei sulla paljon polla säteile. Ihmisillä vaan on erilaiset vartalonsuhteet. Monet suomalaisista on normaalia pitkäselkäisiempiä, mä olen taas suhteessa lyhytselkäinen. En ole ainoa, monilla joilla on muualta geeniperimää on aivan samanlainen vartalosuhde. Menee rasismin puolelle tuollainen heitto, että pitäis olla sirkuksessa. Koitapa nyt selvitä tuosta traumastasi.     [/quote] Ota selvää, mikä on sääri :D P.s. Kyseessä on jalka polvesta maahan... Eli ihminen, jonka sääri olisi 80cm koko pituuden ollessa 162 olisi kyllä aika lailla ainoa laatuaan maailmassa. Sirkus-heitto ei ollut rasismia, vaan epäilys hiukan virheellisestä säären mitasta T. Myös 162cm, jalan sisämitta 82cm haaroista (ei siis häpyluusta) maahan

[/quote]

Sulla on nyt joku opettajatartätiasenne päällä ja nuttura tärisee liian tiukalla. Googlaapa Google translatesta mikä on suomeksi englanninkielinen ilmaisu 'leggy'? Aivan, pitkäsäärinen.

[/quote]

Lue vastaus 37

Vierailija
47/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 83 cm ja oon 173 cm pitkä, oon aina luullut että oon pitkäsäärinen, mutta pitääkö tässä alkaa kuvitella olevansa persjalkainen ja hankkiä huono itsetunto? Oon kyllä hoikka, laihat kintut näyttänee pitemmiltä? 

Vierailija
48/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 05:39"]"Sulla on nyt joku opettajatartätiasenne päällä ja nuttura tärisee liian tiukalla. Googlaapa Google translatesta mikä on suomeksi englanninkielinen ilmaisu 'leggy'? Aivan, pitkäsäärinen."

Aivan!!! Lyhensin lainausta, mutta samaa mieltä. Huom. myös, että sanan "leggy" suomenkielinen vastakohta (puhekielessä "pers_jalka_inen"[?!]) tulisi myös oikeasti olla muodossa "perssäärinen".

Minulla on ainakin itselläni todella lyhyet kokosääret (siis alankosääri cm + ylänkösääri cm... u know) eli olen ihan ihkaoikeasti perssäärinen, mitä termiä käytän ihan julkisestikin. Muuten ei ole ollut ongelmaa paitsi yhden kaverin kanssa, joka muuttui jotenkin tosi myötätuntoiseksi ja kyseli, että käynkö "vaivastani" yksityisellä vai kunnan fysikaalisessa... Sitä piti sitten vähän sivistää. Valistautumattomille jankkaajillekin siis tiedoksi: se on tosiaan oikeasti sääri.
(Meille viksummille: jatkakaamme taistoa oikeakielellisyyden puolesta! :o))
[/quote]

Hahaha :D :D

Vierailija
49/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mittasin nyt minäkin, ja oli 170 pituus, 85 jalan sisäpituus, eli juuri se puolet. Ja minä olen kyllä suhteessa pitkäjalkaisempi kuin jotkut muut. Mies on pari senttiä pidempi, mutta kun istumme vierekkäin, polveni ovat korkeammalla, koska sääreni ovat pidemmät.

Vierailija
50/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pituutta 169cm ja jalan sisämittä 79. olen siis persjalkainen

Vierailija
51/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 05:39"]"Sulla on nyt joku opettajatartätiasenne päällä ja nuttura tärisee liian tiukalla. Googlaapa Google translatesta mikä on suomeksi englanninkielinen ilmaisu 'leggy'? Aivan, pitkäsäärinen."

Aivan!!! Lyhensin lainausta, mutta samaa mieltä. Huom. myös, että sanan "leggy" suomenkielinen vastakohta (puhekielessä "pers_jalka_inen"[?!]) tulisi myös oikeasti olla muodossa "perssäärinen".

Minulla on ainakin itselläni todella lyhyet kokosääret (siis alankosääri cm + ylänkösääri cm... u know) eli olen ihan ihkaoikeasti perssäärinen, mitä termiä käytän ihan julkisestikin. Muuten ei ole ollut ongelmaa paitsi yhden kaverin kanssa, joka muuttui jotenkin tosi myötätuntoiseksi ja kyseli, että käynkö "vaivastani" yksityisellä vai kunnan fysikaalisessa... Sitä piti sitten vähän sivistää. Valistautumattomille jankkaajillekin siis tiedoksi: se on tosiaan oikeasti sääri.
[/quote]
Siis kuinka monelta täällä meni pointti kokonaan ohi??? Taas saa huomata kuinka tyhmiä ihmisiä täällä pyörii, kun ei tajuta yksinkertaisia asioita.

Vierailija
52/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 05:39"]"Sulla on nyt joku opettajatartätiasenne päällä ja nuttura tärisee liian tiukalla. Googlaapa Google translatesta mikä on suomeksi englanninkielinen ilmaisu 'leggy'? Aivan, pitkäsäärinen."

[/quote]
Siis kuinka monelta täällä meni pointti kokonaan ohi??? Taas saa huomata kuinka tyhmiä ihmisiä täällä pyörii, kun ei tajuta yksinkertaisia asioita.
[/quote]

Hetkinen.
Miten sinä tämän sitten otit? Että kirjoittaja oikeasti ajattelee jalan koostuvan yhdestä säärestä (ylängöstä ja alangosta), vai että hän pilaili asialla.
Vaikea vastata, miten tyhmiä ollaan, kun ei tiedetä, mikä on se "pointti", minkä sinä tästä nappasit? ;)

Vierailija
53/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jalan sisäpituus on 76cm. Kokonaispituus 167cm. Vasta viimeisen vuoden aikana olen ymmärtänyt olevani persjalkainen. Se on Suomessa niin yleistä, ettei sitä edes huomaa. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen töppöjalkoihin. Makuasia onko pitkä laiha jalka kauniimpi kuin lyhyt ja muodokas. Evoluutio on meidät tällaiseksi muokannut. Paksuilla lyhyillä jaloilla tarpoo ja tarkenee hangessa paremmin kuin kuikelojaloilla. Ilmeisesti. Kuikelojalat taas jäähdyttävät vartaloa paremmin ja niillä tarpoo nopeasti leijonia pakoon savannilla. Tai jotain.

Vierailija
54/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten, kun kynnystä ylittäessä jää tikkuja perseeseen, voi todella sanoa olevansa "persjalkainen". Joten huoli pois AP ja muut!

Vierailija
55/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, jollei jalat ole pitkät, niin sitten on lyhytjalkainen? Mihin unohtui se normaali välimuoto? Esim. 165-senttinen nainen ei ole pitkä, mutta ei se ole lyhytkään. Pelkät jalkojen mitat ei kerro kaikkea mittasuhteista.

Oikeasti "persjalkaisia" naisia on todella vähän. Sellaisen tietää nähneensä, sitten kun näkee.

Vierailija
56/94 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:26"]

Oletteko mitanneet oikealla tavalla? Hutilointi tässä asiassa johtaa helposti monen sentin heittoon. Eli menkää naama seinää vasten ja laittakaa jalkojen väliin joku suorareunainen ja jäykkä esine, vaikkapa leikkuulauta. Sitten työnnätte sen niin tiukasti kiinni haaroihin että melkein sattuu ja piirrätte seinään lyijykynällä merkin. Sen jälkeen on helppo mitata.

http://waterfordbikes.com/w/wp-content/uploads/2010/06/Inseam-BookSpine03.jpg

Kuva havainnollistamaan, mutta tuossakin menee selvästi vikaan mitat, kaikki on niin vinossa. Sekä mitta että kirja.

[/quote]

Toi ei oo kauheen tarkka voi heittää muutaman sentin. 

Mittaatteko muuten nivusesta vai alempaa?

Vierailija
57/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon persjalkainen, tiedän sen jo siitä että oon 171cm mut jalat on yhtä pitkät ku 10cm lyhyemmällä kaverilla.

Vierailija
58/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä syrjitään muita raajoja. Entäs kädet, kuinka pitkät kädet on parhaimmat ja kauneimmat? Omani ovat todella pitkät, vähän sellaiset kuin joillain muilla kädellisillä. Todella kauniit ja naiselliset.

Vierailija
59/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
60/94 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

173/84cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi