Merkkejä, joista uskon naisten olevan länsimaissa edelleen 2. luokan kansalaisia
Britney Spears. Ei oikeutta omaan kehoonsa tai rahoihinsa, vaikka on lähes 40v nainen. On yrittänyt päästä ulos pakkolääkinnästä. Miehet saavat systemaattisesti syrjiä naisia rekrytoinnissa, koska laki ei sitä täysin estä. Miksi naisia vähätellään? Miehille opetetaan kodissa ja omissa piireissään, että naiset ovat alempia. Miehet haluavat harvoin olla naisten kanssa kavereita. Seksi. Ei välitetä naisen kehosta, ei käytetä kondomeja. Monessa maassa miehet päättävät naisten oikeudesta aborttiin. Naisia esineellistetään mediassa.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mahdolliset suojavarusteet ja työkalut suunnitellaan miesten kerhojen mukaisesti.
Epäsopivat turvavarusteet tai huonosti käytettävät työkalut voivat vahingoittaa tai jopa tappaa.
Kuin myös esimerkiksi autot ja lääkkeet. Myös hoidot ja lääkkeet sellaisiin sairauksiin, joissa enemmistö sairastajista on naisia, on usein testattu joko pelkästään tai lähes pelkästään miehillä, uskomatonta kyllä. Testaajien selityksenä voi olla esimerkiksi se, että ei muka ole tarpeen testata asiaa eri sukupuolilla, tai "naisten kehot ovat liian monimutkaisia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat:
- miehentasoiset etuoikeudet
- lapsentasoisen velvollisuuden
Voi kuule, kyllä mulle naisena vastuu ja velvollisuudenkanto ihan maistuu. En ole koskaan ollut heikompi astia tai work shy. Ja niistä oikeuksistakin mulle riittäisi, että olisin palkkatasossa oletusarvoisesti samalla viivalla, kuin munallinen versio itsestäni.
Jos sulla olis ne munat, niin uskaltaisit kysyä pomolta arvosi mukaista palkkaa.
Naiset vinkuu, miehet toimii.
Noh, sinähän et sinällään minun henkisistä kasseistani mitään tiedä. Siinä missä selvästi elämästä naisen roolissakaan. Se on niin kovin helppoa viisastella, kun itse on automaattisesti eri lähtökuopissa. Mutta en minä sinua siitä syyttele tai dissaa, vaan siitä, että vaikka ei olisi minkäänlaista muuta kortta kekoon kannettavaksi, kuin yleistävää ja ignoranttia mutu-mölinää, niin silti pitää miehenä aina sanoa "painava" sanansa. Niin ja kyllähän te miehetkin varsin helposti vingutte, kun oikeista paikoista puristaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naiset ovatkin vaatineet ja jatkavat sen arvoisensa kohtelun vaatimista, aika usein se ei vain johda muuhun kuin naisten nimittelyyn ja vähättelyyn, kuten tässäkin ketjussa.
Lopettakaa te naiset ensin se sorron näkeminen kaikkialla ja "faktojen" keksiminen. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
"Te naiset". En minä näe sortoa kaikkialla, mutta jos yritän ikinä mainita mitään ihan korjattavissa olevia epäkohtia todisteiden kera, joku tulee huutamaan kuinka pitää lopettaa eikä saa nähdä sortoa kaikkialla.
Jos ratkaisuna ongelmaan olisi esimerkiksi niin helppo juttu, kuin ottaa käyttöön anonyymi rekrytointi, miksi sitä ei voisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat:
Voi kuule, kyllä mulle naisena vastuu ja velvollisuudenkanto ihan maistuu. En ole koskaan ollut heikompi astia tai work shy. Ja niistä oikeuksistakin mulle riittäisi, että olisin palkkatasossa oletusarvoisesti samalla viivalla, kuin munallinen versio itsestäni.
Jos sulla olis ne munat, niin uskaltaisit kysyä pomolta arvosi mukaista palkkaa.
Noh, sinähän et sinällään minun henkisistä kasseistani mitään tiedä. Siinä missä selvästi elämästä naisen roolissakaan. Se on niin kovin helppoa viisastella, kun itse on automaattisesti eri lähtökuopissa. Mutta en minä sinua siitä syyttele tai dissaa, vaan siitä, että vaikka ei olisi minkäänlaista muuta kortta kekoon kannettavaksi, kuin yleistävää ja ignoranttia mutu-mölinää, niin silti pitää miehenä aina sanoa "painava" sanansa. Niin ja kyllähän te miehetkin varsin helposti vingutte, kun oikeista paikoista puristaa.
Eli et uskalla. Nössö mikä nössö. Tosin naiselle nössöily on hyväksyttävää, toisin kuin miehelle. Olet aika etuoikeutetussa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat:
Jos haluat nähdä oikein aikamiehen kassit, niin tuleppas pyörähtämään Mogadishu Avenuella. Ja saat puristaa oikeista paikoista, takaan sen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta työstä, samalla taustalla pienempi palkka naisella.
Pieni korjaus tähän. Sama työ, sama tausta ja vähemmän tehtyjä työtunteja = pienempi palkka
T. Palkanlaskija
Ps. Tämä ei selity lapsillaSama työ, sama opiskelutausta (sama vuosikurssi ja yliopisto), samat työtunnit ja puolisoni sai palkankorotuksen, minä en.
PS. Olen mies.
Harmillista sinulle, mutta sinällään mukava kuulla, että välillä näinkin päin. Ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että naisen euro yleisenä ilmiönä on edelleen olemassa.
On varmasti mutta kun siihen ei itse ole törmännyt 17 vuoden työhistoriani aikana kolmessa eri yrityksessä niin sitä aina ihmettelee missä se esiintyy.
Taas näköjään tulee Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen, kun yrittää lainata.
” Niin ja kyllähän te miehetkin varsin helposti vingutte, kun oikeista paikoista puristaa.”
Miksi oletat kirjoittajan olevan mies, kun hän ei ole kanssasi samaa mieltä, Naiset on solidaarisia toisiaan kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde kyseiseen tutkimukseen?
En nyt löytänyt tähän hätään juuri tuota, mutta pari muuta keissiä asiaan liittyen nyt esimerkiksi:
https://www.monster.com/career-advice/article/tech-gender-bias-blind-ap…
https://www.theatlantic.com/business/archive/2015/12/meritocracy/418074/ .
Eipä yllätä että nielet nuo "tutkimukset" kyseenalaistamatta, koska niissä ollaan oikeaa mieltä...
Kun taas sinä et noita niele koska olet eri mieltä. Vastaavia on vaikka kuinka. Mutta näytä ihmeessä sitten niitä päinvastoin todistavia tutkimuksia kun kerran sellaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat:
Eli et uskalla. Nössö mikä nössö. Tosin naiselle nössöily on hyväksyttävää, toisin kuin miehelle. Olet aika etuoikeutetussa asemassa.
No mitenkäs sinä nyt tuollaisen päätelmän sait aikaan? Vai ryöpsähtikö tuollainen ajatus, kun et enää oikein muutakaan keksinyt? Ymmärrän. Hmm, näinköhän se nössöys on ihan vierasta sinullekaan... ;-)
Se on niin kovin helppoa viisastella, kun itse on automaattisesti eri lähtökuopissa.
What?! Missä nyrkin ja hellan välissä sinä elät?
Vierailija kirjoitti:
Mutta näytä ihmeessä sitten niitä päinvastoin todistavia tutkimuksia kun kerran sellaisia on.
Lupaatko sitten kanssa ne lukea?
Vierailija kirjoitti:
Syy siihen, että naiset tekevät esim. 80 % työaikaa, johtuu siitä, että he useammin kuin miehet, hoitavat lapsia, omia vanhempiaan tai voihan syy olla jossain sairaudessa. Hormonaalisista syistä naiset saavat migreenikohtauksia paljon useammin kuin miehet.
Historiallisista syistä naisalojen palkat ovat pienempiä kuin perinteisten miesalojen. Sairaanhoitajat olivat Suomessakin alunperin kristillisestä lähtökohdasta hoitajia, jotka elivät kuin nunnaluostarissa. Naiset ovat hoitaneet ilman palkkaa omat vanhempansa ja hoitavat edelleen ehkä pienellä omaishoitaja -korvauksella omat omaisensa hautaan saakka. Nykyään kylläkin jotkut miehetkin ryhtyvät omaishoitajiksi.
Tosiasia on, että jos nainen on kouluttautunut jollekin alalle viiden vuoden koulutuksella - miehet saavat saman palkan ammattikoulusta valmistuttuaan. Suomessa ei ole palkkatasa-arvoa juuri millään alalla.
Hmm suomessa puhutaan alhaisesta syntyvyydestä, eikö silloin ole vähemmän naisiakin jotka jää kotiin hoitamaan niitä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat:
Jos haluat nähdä oikein aikamiehen kassit, niin tuleppas pyörähtämään Mogadishu Avenuella. Ja saat puristaa oikeista paikoista, takaan sen!
Ja minä kun luulin, että edellinen kommentti, johon vastasin, oli epäasiallinen. Pistit kyllä riman nyt niin korkealle, että muut miehet tai miestä leikkivät naiset saavat pistää parastaan. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat:
"Toimiva" mies onkin itsevarma äijä, samoin tekevä nainen pomotteleva ämmä. Ei mene tämäkään tasan.
Lopeta uhriutuminen. Ei siitä itsevarmasta äijästäkään kaikki työkaverit pidä, mutta sitä äijää ei muiden mielipiteet kiinnosta.
Ei nyt ole pitämisestä kyse, vaan siitä saako kysyjä sen ylennyksen tai palkankorotuksen.
https://hbr.org/2018/06/research-women-ask-for-raises-as-often-as-men-b…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään töitä mitä yleensä naiset ovat tehneet ja tekevät enemmän kuin miehet, ei arvosteta tippaakaan.
Kaikki mitä miehet tekee on arvokasta, hienoa, vaativaa ja parempaa.
Sairaanhoitaja mies= homo
Lastenhoitaja mies= pedo
Kaupankassa mies= kunnianhimoton
Siivoja mies= ulkomaalaiset vie naisten työt
Opettaja mies = homo, pedofiili tai naismainen (tämä naisen suusta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat:
No mitenkäs sinä nyt tuollaisen päätelmän sait aikaan? Vai ryöpsähtikö tuollainen ajatus, kun et enää oikein muutakaan keksinyt? Ymmärrän. Hmm, näinköhän se nössöys on ihan vierasta sinullekaan... ;-)
No aika nössöhän minä olen ja tiedostan että se työpaikan itsevarma ja sosiaalinen työkaveri varmaan tienaa samasta työstä enemmän kuin minä. Siksi koska hän uskaltaa ja osaa pyytää. Kannattaisi sunkin uskaltaa, eikä vinkua netissä.
Olen insinööri ja alallani, mikä on miesvaltainen olen todellakin saanut tuntea nahoissani sen, että saan painaa kolme kertaa enemmän tulosta kuin muut ollakseni "samalla viivalla" kollegoiden mielestä. Turhauttavaa, mutta tähän on jo jotenkin turtunut. Samoin kuin uusia teknisiä toimintatapoja laatiessani ja esitellessäni ne eivät mene eteenpäin, ennen kuin joku peniksen omaava kollega esittää saman asian aivan samalla tavalla kuin itse tein aiemmin. Vituttaa, mutta minkäs teet. Etenkin teknologia-ala kuin nyt vaan tuntuu tänäkin päivänä vaativan sen, että olet mies, että olisit uskottava :D
Samaa työtä tekevät miehet myös saavat reippaasti enemmän palkkaa kuin naiset.
Työpaikan vaihto mielessä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan näkee enemmän ja enemmän alistettuja hunnutettuja ja kaavutettuja naisia, jopa tyttöjä helsingin katukuvassa.
Ei ole oikein, että länsimaissa pakitetaan näin paljon saavutetuissa naisten oikeuksissa.
Joku kohta selittää, että nämä kaapunaiset ovat itseasiassa tasa-arvoisempia kuin länsimaiset naiset. Heillä ei ole ulkonäköpaineita ja saavat kulkea rauhassa, kun on aina oman perheen mies mukana.
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri ja alallani, mikä on miesvaltainen olen todellakin saanut tuntea nahoissani sen, että saan painaa kolme kertaa enemmän tulosta kuin muut ollakseni "samalla viivalla" kollegoiden mielestä. Turhauttavaa, mutta tähän on jo jotenkin turtunut. Samoin kuin uusia teknisiä toimintatapoja laatiessani ja esitellessäni ne eivät mene eteenpäin, ennen kuin joku peniksen omaava kollega esittää saman asian aivan samalla tavalla kuin itse tein aiemmin. Vituttaa, mutta minkäs teet. Etenkin teknologia-ala kuin nyt vaan tuntuu tänäkin päivänä vaativan sen, että olet mies, että olisit uskottava :D
Samaa työtä tekevät miehet myös saavat reippaasti enemmän palkkaa kuin naiset.
Työpaikan vaihto mielessä päivittäin.
Olikohan se noin 40% IT-alan naisista, jotka lopettavat työnsä vastaavista syistä. Ei ole realistisia etenemismahdollisuuksia ja saa jatkuvasti kokea vähättelyä. Outoa miten tällaista voi olla vieläkin. Eikä asialle voida kunnolla mitään niin kauan kuin ongelma yritetään kiistää.
Koko ajan näkee enemmän ja enemmän alistettuja hunnutettuja ja kaavutettuja naisia, jopa tyttöjä helsingin katukuvassa.
Ei ole oikein, että länsimaissa pakitetaan näin paljon saavutetuissa naisten oikeuksissa.