Merkkejä, joista uskon naisten olevan länsimaissa edelleen 2. luokan kansalaisia
Britney Spears. Ei oikeutta omaan kehoonsa tai rahoihinsa, vaikka on lähes 40v nainen. On yrittänyt päästä ulos pakkolääkinnästä. Miehet saavat systemaattisesti syrjiä naisia rekrytoinnissa, koska laki ei sitä täysin estä. Miksi naisia vähätellään? Miehille opetetaan kodissa ja omissa piireissään, että naiset ovat alempia. Miehet haluavat harvoin olla naisten kanssa kavereita. Seksi. Ei välitetä naisen kehosta, ei käytetä kondomeja. Monessa maassa miehet päättävät naisten oikeudesta aborttiin. Naisia esineellistetään mediassa.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on naisten välinen solidaarisuus?
Olen nyt seurannut mieheni ja veljeni ystäväporukoita vuosien ajan. Olen niin kateellinen siitä yhteishengestä ja tuesta, jota miesten välillä on. Kaveria ei jätetä, pidetää yhdessä kivaa ja ollaan aina kaverien puolella. Kaikissa nais- ja tyttöporukoissa jotka tiedän, puukotetaan selkään, kiusataan ja ilkeillään. Ihan kokoajan on jotain draamaa menossa.
Niin minäkin olen seurannut, ja miesporukoissa on päällä jatkuva kilpailu ja heikompien nokkiminen, todella julmaa menoa.
Miesten huumori ei aina avaudu naiselle. Oikeasti. Läheisten kaverien keskuudessa voi olla sivullisille hyvinkin julman kuuloista sanailua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista. Noh, enpä ole näihin törmännyt, itse elän pitkälti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa jossa molemmilla sukupuolilla on omat ongelmansa ja niiden määrät menevät melko tasan.
Samoin. Olen paljon seurannut keskustelua siitä miten naisia on alkanut pelottaa kulkea yksin koska pelkäävät jonkun miehen tekevän hänelle jotain. Itse en tätä pelkoa tunne eivätkä ystäväni kun tästä ollaan puhuttu. Sen sijaan nousi esille että meistä lähes jokainen minä mukaan lukien pelkäämme enemmän varsinkin humalassa olevia nuoria naisia. Huutelevat ja nauravat sekä minut ja ystäväni on myös pahoinpidelty baarin jälkeen naisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Britney on epävakaa ja mielenterveydeltään sellainen ettei pysty itse asioitaan hoitamaan. Ei tuota voi yleistää naisiin ylipäätään, moni mieskin on edunvalvonnassa samoista syistä.
Esimerkiksi samoihin aikoihin aloittanut Christina Aguilera on pärjännyt hyvin eikä kukaan ole ollut vaatimassa että häntä pitäisi holhota. Joidenkin artistien pää ei kestä menestystä yhtä hyvin olipa kyse sitten miehestä tai naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielessä kaikki naiseen liittyvä on halventavaa. Akka, ämmä, tyttönen, hu¤ra, lehmä.
Miehet ovat äijiä ja mieheen liittyvä on arvokkaampaa.
Turpa kiinni, mulkkku.
Pää kiinni, homo.
Vierailija kirjoitti:
Taas näköjään tulee Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen, kun yrittää lainata.
” Niin ja kyllähän te miehetkin varsin helposti vingutte, kun oikeista paikoista puristaa.”
Miksi oletat kirjoittajan olevan mies, kun hän ei ole kanssasi samaa mieltä, Naiset on solidaarisia toisiaan kohtaan?
No johtuisikohan se mitenkään siitä, että nämä kommentit ovat tarkoituksellisen provokatiivisesti kirjoitettu siihen sävyyn. Sehän se tarkoituksesi oli, että pitäisin sinua miehenä, jotta puolestaan pääset siitä puukottamaan, joten taputapa nyt hyvä nainen (tai mikä ikinä oletkaan) itseäsi olalle. Myönnän, menin halpaan. Ja nyt opin virheestäni. ;-) Mutta älä sinäkään erehdy luulemaan luuta lihaksi, ei minun mielipiteeni ja kantani perustu minkäänlaiseen sukupuolikromosomiperäiseen solidaarisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta työstä, samalla taustalla pienempi palkka naisella.
Pieni korjaus tähän. Sama työ, sama tausta ja vähemmän tehtyjä työtunteja = pienempi palkka
T. Palkanlaskija
Ps. Tämä ei selity lapsillaSama työ, sama opiskelutausta (sama vuosikurssi ja yliopisto), samat työtunnit ja puolisoni sai palkankorotuksen, minä en.
PS. Olen mies.
Harmillista sinulle, mutta sinällään mukava kuulla, että välillä näinkin päin. Ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että naisen euro yleisenä ilmiönä on edelleen olemassa.
Naisen euroa ei ole olemassa! Nainen saa saman palkan kuin mies samasta työstä, jos tekee samat tunnit. Aina ja joka paikassa. Tuo typerä tilastovirhe on tahallaan saatu aikaan laskemalla keskiarvopalkat KAIKISTA naisten töistä ja KAIKISTA miesten töistä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, paljonko joku tietty nainen tai tietty mies saa palkkaa. Kun tuosta tilastojen vääristelystä on huomautettu, on alettu keksimään valheita siitä miksi asia kuitenkin olisi jotenkin väärin. Siinä tilanteessa on nyt oltu kymmeniä vuosia ja ollaan näköjään edelleen. Mitään naisen euroa ei ole olemassa. Jos et ole tyytyväinen jonkun alan palkkaukseen, tee jotain muuta työtä. Niin kaikki muutkin tekevät sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt seurannut mieheni ja veljeni ystäväporukoita vuosien ajan. Olen niin kateellinen siitä yhteishengestä ja tuesta, jota miesten välillä on. Kaveria ei jätetä, pidetää yhdessä kivaa ja ollaan aina kaverien puolella. Kaikissa nais- ja tyttöporukoissa jotka tiedän, puukotetaan selkään, kiusataan ja ilkeillään. Ihan kokoajan on jotain draamaa menossa.
Niin minäkin olen seurannut, ja miesporukoissa on päällä jatkuva kilpailu ja heikompien nokkiminen, todella julmaa menoa.
Miesten huumori ei aina avaudu naiselle. Oikeasti. Läheisten kaverien keskuudessa voi olla sivullisille hyvinkin julman kuuloista sanailua.
Miehinen huumori voi olla juuri sitä mitä paremmin kaverit tuntevat toisensa sitä rankempaa herjaa voi heittää. Ei se keskinäinen naijailu ole pahantahtoista vaan avointa ja rehellistä että kukaan ei yritä esittää olevansa jotain muuta. Kyseessä voi olla vaikkapa 4-5 kaverin jengi, jossa kaikki tuntevat toisensa hyvin eikä siinä porukassa kenelläkään ole erityistä "parasta kaveria". Hyvä porukka ei ole myöskään liian sisäänpäin lämpiävä ja vanhojen tuttujen kautta voi saada uusia tuttuja. Ne hiljaisemmatkin kaverit pääsevät sanomaan mielipiteensä siinä porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni korjaus tähän. Sama työ, sama tausta ja vähemmän tehtyjä työtunteja = pienempi palkka
T. Palkanlaskija
Ps. Tämä ei selity lapsillaSama työ, sama opiskelutausta (sama vuosikurssi ja yliopisto), samat työtunnit ja puolisoni sai palkankorotuksen, minä en.
PS. Olen mies.
Harmillista sinulle, mutta sinällään mukava kuulla, että välillä näinkin päin. Ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että naisen euro yleisenä ilmiönä on edelleen olemassa.
Naisen euroa ei ole olemassa! Nainen saa saman palkan kuin mies samasta työstä, jos tekee samat tunnit. Aina ja joka paikassa. Tuo typerä tilastovirhe on tahallaan saatu aikaan laskemalla keskiarvopalkat KAIKISTA naisten töistä ja KAIKISTA miesten töistä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, paljonko joku tietty nainen tai tietty mies saa palkkaa. Kun tuosta tilastojen vääristelystä on huomautettu, on alettu keksimään valheita siitä miksi asia kuitenkin olisi jotenkin väärin. Siinä tilanteessa on nyt oltu kymmeniä vuosia ja ollaan näköjään edelleen. Mitään naisen euroa ei ole olemassa. Jos et ole tyytyväinen jonkun alan palkkaukseen, tee jotain muuta työtä. Niin kaikki muutkin tekevät sukupuolesta riippumatta.
Nonni, nyt saatiin tähän vihdoin selvyys. Uskottava se on, eli laskenpa siis työtuntini vain jatkossa tarkemmin. Oletko muuten mies vai vain miestä leikkivä nainen? (no reason)
Vierailija kirjoitti:
Kielessä kaikki naiseen liittyvä on halventavaa. Akka, ämmä, tyttönen, hu¤ra, lehmä.
Miehet ovat äijiä ja mieheen liittyvä on arvokkaampaa.
Entäs daami? Monikin mies puhuu naisseuralaisesta daamina kun juhlistetaan iltaa.
Varmaan tosiaan riippuu minkälaisessa porukkassa viihtyy nuo nimitykset ja nimittelyt. Minä en mitään akoitteluja kuuntelisikaan, toki hellyttelynimenä joku eukko saattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat:
- miehentasoiset etuoikeudet
- lapsentasoisen velvollisuuden
Voi kuule, kyllä mulle naisena vastuu ja velvollisuudenkanto ihan maistuu. En ole koskaan ollut heikompi astia tai work shy. Ja niistä oikeuksistakin mulle riittäisi, että olisin palkkatasossa oletusarvoisesti samalla viivalla, kuin munallinen versio itsestäni.
Jos sulla olis ne munat, niin uskaltaisit kysyä pomolta arvosi mukaista palkkaa.
Naiset vinkuu, miehet toimii.
Noh, sinähän et sinällään minun henkisistä kasseistani mitään tiedä. Siinä missä selvästi elämästä naisen roolissakaan. Se on niin kovin helppoa viisastella, kun itse on automaattisesti eri lähtökuopissa. Mutta en minä sinua siitä syyttele tai dissaa, vaan siitä, että vaikka ei olisi minkäänlaista muuta kortta kekoon kannettavaksi, kuin yleistävää ja ignoranttia mutu-mölinää, niin silti pitää miehenä aina sanoa "painava" sanansa. Niin ja kyllähän te miehetkin varsin helposti vingutte, kun oikeista paikoista puristaa.
Eli et uskalla. Nössö mikä nössö. Tosin naiselle nössöily on hyväksyttävää, toisin kuin miehelle. Olet aika etuoikeutetussa asemassa.
No mitenkäs sinä nyt tuollaisen päätelmän sait aikaan? Vai ryöpsähtikö tuollainen ajatus, kun et enää oikein muutakaan keksinyt? Ymmärrän. Hmm, näinköhän se nössöys on ihan vierasta sinullekaan... ;-)
No aika nössöhän minä olen ja tiedostan että se työpaikan itsevarma ja sosiaalinen työkaveri varmaan tienaa samasta työstä enemmän kuin minä. Siksi koska hän uskaltaa ja osaa pyytää. Kannattaisi sunkin uskaltaa, eikä vinkua netissä.
Otan osaa, mutta lohduttaudu vaikka sillä, että kyllä minä naisena + introverttina vedän vielä lyhyemmän korren, vaikka en nössö olisikaan. Tai varsinaisesti uskalluksen puutteestakaan kärsisi. Mutta mikäs täällä on yhdessä vinkuessa, sinällään hauskaahan tämä pieni verbaalibattle on, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Palkanlaskija
PS. Olen mies.
Nonni, nyt saatiin tähän vihdoin selvyys. Uskottava se on, eli laskenpa siis työtuntini vain jatkossa tarkemmin. Oletko muuten mies vai vain miestä leikkivä nainen? (no reason)
Mitä jos ihan ensi alkuun lopetat palkan ja ansiotason sekoittamisen, kun puhutaan tuloeroista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britney on epävakaa ja mielenterveydeltään sellainen ettei pysty itse asioitaan hoitamaan. Ei tuota voi yleistää naisiin ylipäätään, moni mieskin on edunvalvonnassa samoista syistä.
Esimerkiksi samoihin aikoihin aloittanut Christina Aguilera on pärjännyt hyvin eikä kukaan ole ollut vaatimassa että häntä pitäisi holhota. Joidenkin artistien pää ei kestä menestystä yhtä hyvin olipa kyse sitten miehestä tai naisesta.
No eiköhän noilla kaikilla ole jotain..Aquilera, Simpson, Carey, kaikilla omat vaikeutensa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikissa muissa naisissa on vikaa paitsi sinussa, ehkä vika onkin korvien välissä. Naisten maine toisiaan selkäänpuukottavina akkoina on myytti, sillä miehetkin tekevät samaa toisilleen eri tyylillä.
Mitä tasa-arvoisempi yhteiskunta, sen äänekkäämmin ja vähemmästä porukka itkee. Lumihiutaleyhteiskunta on merkki äärimmäisen korkeasta tasa-arvosta (joka ei tarkoita sitä etteikö puutteita enää olisi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mahdolliset suojavarusteet ja työkalut suunnitellaan miesten kerhojen mukaisesti.
Epäsopivat turvavarusteet tai huonosti käytettävät työkalut voivat vahingoittaa tai jopa tappaa.Kuin myös esimerkiksi autot ja lääkkeet. Myös hoidot ja lääkkeet sellaisiin sairauksiin, joissa enemmistö sairastajista on naisia, on usein testattu joko pelkästään tai lähes pelkästään miehillä, uskomatonta kyllä. Testaajien selityksenä voi olla esimerkiksi se, että ei muka ole tarpeen testata asiaa eri sukupuolilla, tai "naisten kehot ovat liian monimutkaisia".
Ai oikein jonkun uuden lääkkeen koekaniinina toimiminenkin on ihan etuoikeus.
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Rekankuljettaja on 2 619 euroa kuukaudessa.
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Lähihoitaja on 2 776 euroa kuukaudessa.
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Autonasentaja on 2 414 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Rekankuljettaja on 2 619 euroa kuukaudessa.
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Lähihoitaja on 2 776 euroa kuukaudessa.
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Autonasentaja on 2 414 euroa kuukaudessa.
Vartijan palkka koostuu peruspalkasta ja lisistä, jotka on määritelty työehtosopimuksessa. Peruspalkka määräytyy työtehtävän vaativuuden sekä työskentelypaikkakunnan mukaan ja vaihtelee noin 1 673 €:n ja 2 000 €:n välillä kuukaudessa työsuhteen ollessa kokoaikainen.
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Siivooja on 2 105 euroa kuukaudessa.
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Lastentarhanopettaja on 2 767 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitään töitä mitä yleensä naiset ovat tehneet ja tekevät enemmän kuin miehet, ei arvosteta tippaakaan.
Kaikki mitä miehet tekee on arvokasta, hienoa, vaativaa ja parempaa.
Näin vasta jutun, jossa lääkärin työtä sanottiin hoiva-alaksi ja että sen takia kyseinen ammatti kiinnostaa naisia. Eli kun naiset alkavat tehdä lääkärin työtä, sitä ei nähdäkään enää vaativana asiantuntija-ammattina vaan hoivatyönä.
Länsimaisia naisia ei kiinnosta näiden naisten tasa-arvo. Antakaa karvojenne kasvaa ja moititaan muiden karvojen ajelua ja kokoonnutaan yhteen kohkaamaan siitä miten nimityksiä pitäisi muuttaa jotta naiset pääsisi oikeuksiinsa.