Voisitko olla psykologi, psykiatrinen sairaanhoitaja tai psykiatri?
Siis sellainen, joka joutuu kuuntelemaan ongelmaisten ihmisten ongelmia aamusta iltaan.
Kommentit (39)
En usko, mulla itsellänikin on mt-ongelmia. Täytyisi ensin saada itsensä kuntoon että voisi parhaiten auttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään käsitystä noiden ammattien työnkuvasta. Suurin osa ei tee terapiatyötä ollenkaan.
Ketä ne sitten ovat, joille ihmiset avautuvat ongelmaisesta äitisuhteestaan ja vaikeasta lapsuudestaan?
No he ovat tyypillisesti psykoterapeutteja, jotka voivat olla taustaltaan noiden mainittujen ammattikuntien edustajia tai sitten muita soveltuvan korkeakoulu- tai amk-tutkinnon suorittaneita, jotka saavat suorittaa (maksullisen) psykoterapiatutkinnon. Muistaakseni siihen kelpuutetaan lääkärien, sairaanhoitajien ja psykologien lisäksi myös kasvatus- ja sosiaalityö- sekä teologia-taustaisia henkilöitä.
Tavallaan. Mulla on hyvät korvat. Kuuntelen työkseni mielenterveyskuntoutujia.
NOita koulutuksia en jaksaisi koluta läpi, joten tällä mennään.
Voisin olla psykologi.
Lääkärillä ja sairaanhoitajalla liikaa verta ja ruumiintoimintoja opinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla psykologi.
Lääkärillä ja sairaanhoitajalla liikaa verta ja ruumiintoimintoja opinnoissa.
Mä taas en tajua gynekologeja tai labrahoitajaa joka ottaa papakokeita. Miten kukaan voi toisen viddua kaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. Mulla on hyvät korvat. Kuuntelen työkseni mielenterveyskuntoutujia.
NOita koulutuksia en jaksaisi koluta läpi, joten tällä mennään.
Ilman koulutusta teet tuota?
Voisin: Lääkkeeksi määräisin kuukauden päivät kestävän telttareissun lappiin.
Jos ei sillä tokene, jarrupiikillä kankkuun ja ihmisparistoksi sähköverkkoon.
Psykiatrian ja zykologian koulutukset lopettaisin suoraan. Voisivat esim mennä oikeisiin töihin.
Ps.sh:na olen työskennellyt kohta 30v. :)
Psykologi joo, joku toiminnallinen.
Ei yhtään kiinnostaisi olla joku oksettava koneistolainen tolkuttamassa opetettua shaibaa.
Lääkkeet!!! Ne toimii sun puolesta!!! Anna lääkkeille mahdollisuus!!!
Joo, en o häiriintynyt. Tuolinheittelijöille taputtaisin. Jotain elämää jäljellä.
Olen ja aion olla vielä kunnes jonakin päivänä ehkä tulee tunne, että päivät toistuvat samanlaisina. Mutta vielä ei ole tullut, jokainen yksilö on Yksilö ja kiinnostava tuttavuus, on hän sitten itseensä kääntynyt huumeriippuvainen tai kovaääninen kostoa hautova petetty ihminen. Ahdistus on monennäköistä, mutta se on aina kantajalleen yhtä raskas ja avautuu puhumalla.
Ihmiset ovat kuin varovaisesti avautuvia kirjoja, joita he itse eivät aina osaa tulkita. Tulkkina oleminen on antoisaa.
En koe että heiluttelisin vain käsiäni ja pitäisin opeteltuja puheita. Tämä on vuorovaikutusammatti mitä suurimmin.
En. En pidä psykiatriaa lääketieteenä. Se ei mielestäni ole tiedettä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
En. En pidä psykiatriaa lääketieteenä. Se ei mielestäni ole tiedettä lainkaan.
Jep, allekirjoitan.
Suomessa on neljä vuodenaikaa.
Maailmassa jyllää korona.
Kahvi on piriste.
Siinä faktoja.
Lääkäri opiskelijakin sanoi että psykiatrian diagnoosit on saippuaa. Luulet saavasi jostain kiinni ja hups...
Vierailija kirjoitti:
En helpolla 😂 Musta tulis noin viikossa myrkkypiikkihoitaja, mielen-mengele tai Siegmund Heil.
Plus takuuvarmasti käyttäisin potilastietoja väärin, kampittaisin huvikseni potilaita tekemällä lastensuojelu-/huumekärytyksiä, epäämällä lääkkeitä.
Ei hitto, ei missään nimessä.
Kuulostat kyllä todella kauhealta ja surkealta ihmiseltä, onneksi tiedostat sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään käsitystä noiden ammattien työnkuvasta. Suurin osa ei tee terapiatyötä ollenkaan.
Väittikö joku sitten niin? Kyllä polilla tai osastollakin ihmisten ongelmia joutuu kuulemaan ja näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En helpolla 😂 Musta tulis noin viikossa myrkkypiikkihoitaja, mielen-mengele tai Siegmund Heil.
Plus takuuvarmasti käyttäisin potilastietoja väärin, kampittaisin huvikseni potilaita tekemällä lastensuojelu-/huumekärytyksiä, epäämällä lääkkeitä.
Ei hitto, ei missään nimessä.
Kuulostat kyllä todella kauhealta ja surkealta ihmiseltä, onneksi tiedostat sen itsekin.
Isopahamœrkœ olisin…hoitotyössä. Omalla alallani en ollenkaan, usko tai älä 🙂
En voisi. Sittenkään, jos itselläni ei olisi mielialaongelmia.
Voisin olla psykatrinen sairaanhoitaja, noita muita en kun en halua yliopistoon. Jos koulutusta ei mietitä niin psykologi voisin ehkä olla, ne voi työskennellä niin monissa eri jutuissa.
"Psykiatrin työnkuva on monipuolinen, vaihteleva ja vuorovaikutuksellinen. Psykiatria tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia yhdistää tutkimukset ympäristötekijöistä ja mielen sisäisistä toiminnoista tietoihin aivojen rakenteesta ja toiminnasta. Kliininen työ tarjoaa mahdollisuuden toimia intensiivisessä vuorovaikutuksessa potilaan kanssa. Työtä voi tehdä myös verkostoissa ja tiimeissä. Psykiatri voi luoda omanlaisensa uran aivotutkijasta psykoterapeuttiin."
Varsinkin tuo tutkijapuoli kiinnostaisi kovasti.
Psykiatrian erikoislääkäriksi valmistuminen kestää yhteensä 12–13 vuotta. Aluksi on suoritettava hyväksytysti lääketieteen lisensiaatin kuusi vuotta kestävä lääkärin perustutkinto. Sen jälkeen erikoistuminen psykiatriaan.
Mutta todella mielenkiintoinen työ varmasti.