Voisitko olla psykologi, psykiatrinen sairaanhoitaja tai psykiatri?
Siis sellainen, joka joutuu kuuntelemaan ongelmaisten ihmisten ongelmia aamusta iltaan.
Kommentit (39)
En helpolla 😂 Musta tulis noin viikossa myrkkypiikkihoitaja, mielen-mengele tai Siegmund Heil.
Plus takuuvarmasti käyttäisin potilastietoja väärin, kampittaisin huvikseni potilaita tekemällä lastensuojelu-/huumekärytyksiä, epäämällä lääkkeitä.
Ei hitto, ei missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin, koska olen ollut jo yli 20 v.
Eikö sinua kuormita ihmisten ongelmat?
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Sinulla ei ole mitään käsitystä noiden ammattien työnkuvasta. Suurin osa ei tee terapiatyötä ollenkaan.
Voisin, mutta en läpäissyt yliopiston psykologian pääsykokeita. Nuoruudessani vaadittiin matematiikkaosaamista enemmän, kuin itseltäni löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään käsitystä noiden ammattien työnkuvasta. Suurin osa ei tee terapiatyötä ollenkaan.
Ketä ne sitten ovat, joille ihmiset avautuvat ongelmaisesta äitisuhteestaan ja vaikeasta lapsuudestaan?
Elämänkokemukseni pohjalta, en ehkä jaksaisi turhasta valittajia, ulkonäkökriiseilijöitä ja niitä jotka ei haluakaan parantua. Monen identiteetti on kasvanut kärsimyksen ympärille. Mutta jos on ollut rankkaa ja tahtoa toipumiseen löytyy, voisin kuunnella/keskustella vaikeistakin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Zykolokit = persiistä
Aika erikoinen kommentti. Kokonainen ammattikunta vai? Millä perustelet?
Vierailija kirjoitti:
Elämänkokemukseni pohjalta, en ehkä jaksaisi turhasta valittajia, ulkonäkökriiseilijöitä ja niitä jotka ei haluakaan parantua. Monen identiteetti on kasvanut kärsimyksen ympärille. Mutta jos on ollut rankkaa ja tahtoa toipumiseen löytyy, voisin kuunnella/keskustella vaikeistakin asioista.
Esim traumatisoituneet niputetaan turhasta valittajiin. Siis kaikkia kohdellaan samalla sapluunalla. Vähän pöpeinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zykolokit = persiistä
Käsiä heilutellaan ja lässynlää, eivät ole oikeita töitä tehneet päivääkään.
Psykiatrit on outoja ja lähinnä määräävät vaan lääkkeitä ja kirjoittavat outoja potilaskertomuksia. Sellainen voisin olla, mutta mikään terapeutti en, kun en tajua ihmisistä mitään.
Kyllä, todella mielenkiintoista ja varmasti merkityksellistä työtä. Psyk. sh en olisi, koska palkka on siinä hieman liian matala, muuten kyllä.
Mulle riittää että olen psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrit on outoja ja lähinnä määräävät vaan lääkkeitä ja kirjoittavat outoja potilaskertomuksia. Sellainen voisin olla, mutta mikään terapeutti en, kun en tajua ihmisistä mitään.
Et tajua ihmisistä mitään? Mikä sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zykolokit = persiistä
Käsiä heilutellaan ja lässynlää, eivät ole oikeita töitä tehneet päivääkään.
Näin muuten o asia! Ihmeellistä molotusta suoltaa veronmaksajan piikkiin
Psykologiasta lukeminen kiinnostaa itseäni ymmärtääkseni erilaisia ilmiöitä ja ajattelutapoja paremmin, mutten kuitenkaan voisi tehdä sitä ammatikseni. Olen enemmän tutkijatyyppinen pohdiskelija, mutta kyllähän sitäkin varmasti tekisi paremmin, jos olisi tekemisissä enemmän avuntarvitsijoiden kanssa. Tärkeitä ammatteja.
Psykologi ehkä, mutta en nuo toiset. Heidän asiakaskuntansa on ongelmallisempaa. (Oletan, että ovat töissä sairaalassa)