Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yhteenmuutto pienentää ruokakuluja" Miten?

Vierailija
13.11.2021 |

Luin taas tuon lauseen jostain ketjusta täällä. Siinä mainittiin myös, että annoksen hinta putoaa kun tehdään ruokaa kahdelle.
Voisko joku selittää miten tämä toimii, kun mun mielestä ruuan hinta ei pariskunnille ole halvempi kuin yksinasuville? 😅 Toki jos yksinasuessa tulee ruokahävikkiä paljon, asia voi olla eri, mutta noin lähtökohtaisesti.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun väittämä ei ainakaan minulle miehenä päde, koska naisen kanssa kassiin tulee paljon aineksia joita en yksin ostaisi ollenkaan.

Esim. yksin voin syödä tyytyväisenä 6:lla peräkkäisellä ruoalla kanan rintapalan, riisiä ja pakastevihanneksia.

Mutta naisen kanssa funktionaalinen syöminen ei enää onnistu, vaan nyt tarvitaankin 6 eri pääainesta, 6 eri lisäkettä ja 6 kastikkeen tarvikkeet, 6 aterian monipuoliset oheishöystöt.

Jokainen ruokailu onkin nyt ohjelmanuro, eikä pikapyrähdys bensapumpulla.

Vierailija
22/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 2 ihmistä asuu yhdessä,eivätkö he jaa puolet ruoka kuluista keskenään?Luulisi myös tekevät ruuan itse ja tarjolla koti ruokaa!Maksavat myös puolet sähkö,kotivakutus, vuokra. Eikö silloin menot pienemmät ,kuin yksinasuvalla? Joka maksaa kaikesta yksin,Ilman sosiaali tukia itse?

Jos mulla yksin menisi esim 10 €/pv ruokiin ja parisuhteessa menisi 20€/pv kahdelle hengelle, millä logiikalla maksaisin parisuhteessa ruuasta vähemmän kuin sinkkuna? Saman 10€/pv maksaisin kummassakin tilanteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yksinelävänä on helppo kontrolloida kauppalaskua, koska ei tarvitse ottaa huomioon kenenkään muun mielihaluja. Jos asuisin kimpassa, niin uskoisin osuuteni kauppalaskusta olevan huomattavasti suurempi.

Ostan pitkälti kilohinnan mukaan. Toki, jos kalliimpi tuote on maukkaampaa, niin silloin valitsen sen.

Pakastin on ehdoton, jotta saa säilöön punalaputettuja tuotteita tai valmiita ruoka-annoksia.

Tosin yksineläminen tuleekin sitten muuten paljon kalliimmaksi, koska kukaan ei ole jakamassa asumiskuluja tai autosta koituvia maksuja.

Asuminen ja auto niitä pahimpia rahareikiä on. Tosin sitten kun asutaan yhdessä, halutaan usein isompi asunto ja molemmille omat autot, niin sitten tilanne on taas plus miinus nolla.

Vierailija
24/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin saastuneita teollisuus ja ulosteet noi onkikalat oikeasti on . Ei mitään säästä muussa kuin asumiskulut puoliksi yksin asuessa maksaa kovaa hintaa .

Vierailija
25/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tippui ruokakulut niin pieniksi eron jälkeen, että vieläkin, vuosi eron jälkeen, koen hämmästyneitä hetkiä kassalla. Mies veti jo pelkkää juustoa, metwurstia, leipää ja maitoa 40€ edestä viikossa. Nyt mulla riittää se 40€ kaikkiin mun viikon ruokiin.

Tämä! Oma ruokabudjetti yhdelle viikolle on maksimissaan 50€. Enkä todellakaan joudu näkemään nälkää. Yksi 300 gramman juustopaketti kestää noin puolitoista viikkoa. En tilaa ruokaa kotiin ja mikroruokiakin syön aika harvoin.

Ei ole kyllä mitään intoa ottaa tähän ketään suursyömäriä.

Vierailija
26/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se pienentää miehen kuluja mutta nostaa naisen (ahmattisyöjämiehet jättiannoksineen).

Johtuu siitä että naisten on saatava nitä isoja miehiä.

Ja puutarhatonttu ilmestyi paikalle. Mikset syytä isoja miehiä pienten naisten haluamisesta? Ne vie tonttujen naiset. Tontuille jää vain isot ahmatti naiset.

Miksi syyttäisin? Hoikkuus on terveellistä.

Te naiset sen sijaan elätte kivikaudella ja haluatte ison miehen tunteaksenne itsenne turvatuksi luolamiehiltä ja sapelihammastiikereiltä.

Vierailija
27/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kasvoi ruokakulut kun oli enemmän varaa eikä tarvinnut hintoja niin paljoa katsella ja kaikkein halvinta ottaa. Kalleinta oli asua sinkkuna erikseen noin muuten ja ruuasta piti tinkiä. Yhdessä asuessa syödään paremmin jos ei sitten tietoisesti tingitä ruokakuluissa. 

En ymmärrä miksi yhteenmuutto pienentäisi ruokakuluja. 

Vierailija
28/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se pienentää miehen kuluja mutta nostaa naisen (ahmattisyöjämiehet jättiannoksineen).

Johtuu siitä että naisten on saatava nitä isoja miehiä.

Ja puutarhatonttu ilmestyi paikalle. Mikset syytä isoja miehiä pienten naisten haluamisesta? Ne vie tonttujen naiset. Tontuille jää vain isot ahmatti naiset.

Miksi syyttäisin? Hoikkuus on terveellistä.

Te naiset sen sijaan elätte kivikaudella ja haluatte ison miehen tunteaksenne itsenne turvatuksi luolamiehiltä ja sapelihammastiikereiltä.

Mene muualle piipittään. :D

Vierailija
29/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienentää, jos kumpikin tekee ruokaa. Ei tarvitse ostaa eineksiä tai valmiita välipaloja, vaan syödään itse valmistettua ruokaa edullisesti. Kun kokkaus on yhden henkilön varassa, niin tulee helposti ostettua jotain valmista. Kun on kaksi ruuanlaittotaitoista, niin kynnys ruuanvalmistukseen on matalammalla.

Ai? 😂

Kyllä mulla aina mies on vaan tuonut lisäkuluja.

Mulle kelpaa pelkkä salaatti ja tonnikala ja ihan tyytyväinen oon.

Mies haluaa leikkeleitä, leipää, maitoa, mehuja, energiajuomia, makaronia, spagettia, lihaa eri muodoissaan jne jne, ei jakseta samaa montaa päivää. Niin ja siihen päälle pitsat, kebut ja muu noutoruoka.

Enkä ole kyllä tavannut vielä miestä, joka osallistuisi kokkaukseen tasapuolisesti. Tai sit jos mies tekee ruokaa, niin se on tyyliin makkaraa ja ranskalaisia tai jauhelihaa ja makaronia.

Aina on jäänyt enemmän käteen itselle eron jälkeen.

Vierailija
30/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kuluerä. Muukin kulutus nousee kun kotiin täytyy saada tekniikkaa mitä ilman on pärjännyt vallan hyvin. Hyvin pärjää yksin tuolla 50€:lla viikko ja jää ylikin kun yksin asuu. Jää myös miehille tarpeelliset noutoruoka, mässyt ja alkoholit ostamatta. Itselle kun riittää pari saunaolutta toisinaan. Miehillä menee viikonloppuna useampi salkku.

Vierailija
31/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenmuutto ei ainakaan pienennä naisten syömähaluja. Päinvastoin, turpoavat muodottomiksi sioiksi.

Vierailija
32/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittyy kilo ja litrahinnoilla, ylipäätään pakkauskoolla.

Itse asun yksiössä, ei ole tilaa millekään arkkupakastimelle, joten joudun useinkin ostamaan asioita melko pienissä pakkauksissa, lähestulkoon kaikkea on nytkin pakkauksessa liikaa.

Teoriassa voisin säästää parisuhteessa jos maksaisin oman syömäni osuuden näistä isommista pakkauksista mutta todellisuudessa kulut yleensä jaetaan puoliksi riippumatta siitä kuka minkäkin verran syön, tuossa diilissä häviäisin, ruokakulut varmaan tuplaantuisi kun itse syön enintään kolmanneksen siitä mitä miehet.

Vierailija
33/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sain yhden hyvän syyn pysyä sinkkuna. Ei tarvitse menettää hermoja jonkun ahmatin takia joka söisi mut perikatoon. Ahmatti kun menee vessaan syötyään kilon verran ruokaa ja satut menemään sinne seuraavaksi, niin ei hitto vie hermo sellaista kestäisi. Äijät kun ei siivoa pöntöstä jälkiään ja haju on järkyttävän kaamea.

Vierailija
34/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienentää, jos kumpikin tekee ruokaa. Ei tarvitse ostaa eineksiä tai valmiita välipaloja, vaan syödään itse valmistettua ruokaa edullisesti. Kun kokkaus on yhden henkilön varassa, niin tulee helposti ostettua jotain valmista. Kun on kaksi ruuanlaittotaitoista, niin kynnys ruuanvalmistukseen on matalammalla.

En kyllä koskaan osta mitään eineksiä. Tilaan viikon ruuat kotiinkuljetuksena ja suunnittelen ateriat etukäteen ja kokkaan oikein mielelläni. Eron jälkeen ruokakustannukset kyllä pienenivät, kun en enää osta mitään kallista lihaa, mistä eksä tykkäsi ja syön myös enemmän kasvisruokia (käytän linssejä, papuja ja kikherneitä). 

Vierailija
35/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin- miehillä piebentää huomattavasti,naisilla taaa kasvattaa huomattavasti.

Itse suosittelen tekemään niin, kuten täällä neuvotaan: kumpikin maksaa oman osuutensa kuluista. Olisin itse joutunut maksamaan 200€ enemmän kuukaudessa ruuasta, jos en olisi mieheltä vaatimalla vaatinut, että kulutuksen mukaan.

Vierailija
36/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi ostaa esim. juustoja suurempia määriä, eivätkä ne kuivu kaappiin, kuten yksinasuessa, kun on kaksi syöjää. Nykyisen mieheni kanssa ruokakulut tosiaan pienentyneet, mutta exän kanssa oli jatkuvaa kiistaa, kun hänen piti joka päivä syödä lihaa. Tehtiin sitten eri sapuskat ja osti lihansa itse, kun en pienituloisena opiskelijana halunnut häntä elättää.

Vierailija
37/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sain yhden hyvän syyn pysyä sinkkuna. Ei tarvitse menettää hermoja jonkun ahmatin takia joka söisi mut perikatoon. Ahmatti kun menee vessaan syötyään kilon verran ruokaa ja satut menemään sinne seuraavaksi, niin ei hitto vie hermo sellaista kestäisi. Äijät kun ei siivoa pöntöstä jälkiään ja haju on järkyttävän kaamea.

Aika heikkotasoisia miehiä olet tapaillut. On niitä parempiakin, joilla on peruskäytöstavat kunnossa ja osaavat syödä töissä, niin ettei ole kotona pelkkää mättämistä.

Vierailija
38/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienennä. Itse teen aika perusruokaa (keittoja, laatikoita) yleensä alusta asti. Mies ei yhtään tykkää ruuanlaitosta, eli ostaa mieluiten eineksiä ja pakasteesta jotain puolivalmiita juttuja, jotka on aika kalliita kilohinnaltaan. En halua olla aina se joka kokkaa tai "kokkaa" joten ostetaan niitä valmiitakin. Tykkää myös juoda jatkuvasti limpparia ja energiajuomia. Periaatteesta ei voi ostaa mistään tuotteesta halvinta koska se on kuitenkin huonoa eli mies ei haluaisi käyttää mitään kaupan omia merkkejä, tästä väännetään ja molemmat tekee myönnytyksiä, mutta jos itse saisin kokonaan päättää, pääsisin paljon halvemmalla. Että joo, ruokakulut on vaan kasvaneet sinkkuajoista.

Vierailija
39/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu että mies syö koko ajan sillon kun sitä ruokaa on. Aina hiukoo, aamulla voikkaria, kohta jo kysyy mitä oot aatellu laittaa ruuaksi ja ruuan jälkeen muutaman tunnin päästä voikkaria tai jos vaan mahdollista niin karkkia tai pullaa ja maitoa. No ei asuta yhdessä ja mielellään tarjoon sen mitä nyt sattuu olemaan tarjolla. Eiköhän me kaikki johonkin tarpeeseen haluta mitä kukakin, ruokaa, viinaa, vaatteita, seksiä ym.

Vierailija
40/97 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ruokakulut tipahtivat, kun erosin lasten isästä. Eron jälkeen meni aikaa ennen kuin totuin tekemään pienempiä annoksia ruokaa. Melkein puolet meni roskiin, kun emme saaneet syötyä viikossa enempää lasten kanssa. Exälle piti aina olla lihaa, leikkeleitä ja valmisruokia, jotka maksoivat tolkuttomasti. Lisäksi hän ei pitänyt kasvisruuista, jotka ovat halpaa ja terveellistä ruokaa. Ex ei myöskään koskaan tajunnut kuinka paljon hänellä meni rahaa alkoholiin. Pelkäsin todella paljon eron jälkeen, ettei rahani riittäisi, mutta olen yllättynyt siitä miten voimme lasten kanssa tehdä vaikka mitä, koska tulot menevät meidän hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä