Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias talonrakennuttaja ja vanhemmilta saatu ''pieni pesämuna''

Vierailija
13.11.2021 |

www.hs.fi/kaupunki/hyvinkaa/art-2000008385397.html

Tyyppi rakennuttaa omakotitaloa jonka kokonaiskustannus tulee olemaan n. 300 000 euroa. Jutussa kerrotaan että tällä 19-vuotiaalla on ennestään 38 000 euroa, joka koostuu ravintola-alan hommista saaduista tuloista ja vanhempien säästämästä pienestä pesämunasta. 25 vuoden lainalla kustannetaan loput.

Miten paljon 19-vuotias oletettavasti vastikään ylioppilaskirjoituksista selvinnyt nuori, parhaillaan sosionomiksi opiskeleva, on voinut ravintola-alan työllä kerryttää säästöjä?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli jo ketju. Pitikö tehdä uusi ketju, jossa pääset mollaamaan jutun henkilöä? On se nähtävästi niin vaikeaa olla iloinen muiden puolesta. Kannattavampaa on olla pahansuopa ja myrkyttää oma sisin ja koko ympäristö kateellisuudella ja negatiivisuudella.

Jep, kohta ketju täyttyy taas näistä ”minullapa on ollut vaikeampi elämä ja sairautta ja sitä ja tätä”. Omien ongelmien varjolla voidaan lytätä muita.

Millälailla siinä lytätään tätä rakentajaa, jos joku kertoo, että tämä on paljon häntä itseään onnekkaampi ja kermaperse?

Vierailija
22/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: "täysin nollista" ei kukaan 19-v rakenna taloa. Perhe on tukenut (eikä siinä mitään pahaa!) pesämunan lisöksi:

-Tarjoamalla asunnon maksutta --> omat tulot säästöön

-Takamalla lainan --> kaikkien vanhemmat eivät siihen pysty

+Veikkaan että jos vanhemmilla ns. "pullat hyvin uunissa" he voivat TARVITTAESSA myös tukea lastaan --> kaikilla ei asiat ole noin. Tarkoitan nyt tilannetta että tuo 19-v esim. sairastuu/jää työttömäksi tmv. nii eiköhän vanhemmilta "jokunen tonni" tule tukea lainan lyhennyksiin ymv. pahassa paikassa.

Minulla on tausta itsellä ihan hyvä, mutta tutuissa ihmisiä joilla ei ole tukea ollut koskaan, KIRJAIMELLISESTI kaikki on 110% ollut oman itsensä varassa, lukiokirjojen, omien vaatteiden ostamisesta ymv. alkaen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli jo ketju. Pitikö tehdä uusi ketju, jossa pääset mollaamaan jutun henkilöä? On se nähtävästi niin vaikeaa olla iloinen muiden puolesta. Kannattavampaa on olla pahansuopa ja myrkyttää oma sisin ja koko ympäristö kateellisuudella ja negatiivisuudella.

Jep, kohta ketju täyttyy taas näistä ”minullapa on ollut vaikeampi elämä ja sairautta ja sitä ja tätä”. Omien ongelmien varjolla voidaan lytätä muita.

Tuossa jutussahan LYTÄTÄÄN kaikkia tuota tyttöä vähemmän onnekkaita, joille vastaava (en sano huom. sama, vaan VASTAAVA) ei ole mahdollista.

Vierailija
24/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim lapsilisät sijoitettu hyvin, niin niillä jo tienannut yli 20 000€ ja siihen palkat päälle, niin ei mitään ihmeellistä ole tuossa summassa.

Vierailija
25/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin tein oman aloituksen kävin läpi kolme ensimmäistä sivua, oliko tästä jo keskustelua. Sori, mutta enempää en jaksanut etsiä. Ihmettelin vain miten paljon tuon ikäisellä voi olla omia ravintola-alalta saatuja säästöjä vs. vanhemmilta saatua rahaa. Sinä sen sijaan olet aika agressiivinen ja negatiivinen kommentoija itse, kannattaa oman verenpaineen kannalta olla ottamatta kierroksia kaikista aloituksista. Ap

Vierailija
26/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussahan LYTÄTÄÄN kaikkia tuota tyttöä vähemmän onnekkaita, joille vastaava (en sano huom. sama, vaan VASTAAVA) ei ole mahdollista.

Ja vastaava mahdollisuus sisältää nimenomaan nron 23 arvaileman mahdollisuuden huutaa vanhempia hätiin, jos vaikkapa isot, elämän sujumisen estävät tappiot uhkaisivat. Kaikilla ei ole sellaista!!!!

Vierailija
27/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta: "täysin nollista" ei kukaan 19-v rakenna taloa. Perhe on tukenut (eikä siinä mitään pahaa!) pesämunan lisöksi:

+Veikkaan että jos vanhemmilla ns. "pullat hyvin uunissa" he voivat TARVITTAESSA myös tukea lastaan --> kaikilla ei asiat ole noin. Tarkoitan nyt tilannetta että tuo 19-v esim. sairastuu/jää työttömäksi tmv. nii eiköhän vanhemmilta "jokunen tonni" tule tukea lainan lyhennyksiin ymv. pahassa paikassa.

Minulla on tausta itsellä ihan hyvä, mutta tutuissa ihmisiä joilla ei ole tukea ollut koskaan, KIRJAIMELLISESTI kaikki on 110% ollut oman itsensä varassa, lukiokirjojen, omien vaatteiden ostamisesta ymv. alkaen jne.

Minä, minä, minun elämä ja minä olen itse sitä ja tätä. Ketä kiinnostaa? Jutussa kerrottiin tytön projektista. Hän opiskelee sekä tekee kahta työtä. Sinä tuskin pärjäät edes yhdessä työssä tolla asenteella.

Vierailija
28/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt kuka mitäkin rahallaan. Mutta miksi tästäkin on pitänyt tehdä useampi artikkeli? Miksi yksi ei riittänyt?

Vierailija
29/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin tein oman aloituksen kävin läpi kolme ensimmäistä sivua, oliko tästä jo keskustelua. Sori, mutta enempää en jaksanut etsiä. Ihmettelin vain miten paljon tuon ikäisellä voi olla omia ravintola-alalta saatuja säästöjä vs. vanhemmilta saatua rahaa. Sinä sen sijaan olet aika agressiivinen ja negatiivinen kommentoija itse, kannattaa oman verenpaineen kannalta olla ottamatta kierroksia kaikista aloituksista. Ap

Menee kyllä aika hukkaan vanhemmilta saatu raha, kun laittaa okt:n. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
30/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset köyhät ja läskit kotimammat täällä taas mesoaa :D

Vierailija
31/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minun elämä ja minä olen itse sitä ja tätä. Ketä kiinnostaa? Jutussa kerrottiin tytön projektista. Hän opiskelee sekä tekee kahta työtä. Sinä tuskin pärjäät edes yhdessä työssä tolla asenteella.

Sinun asenteesi on minä minä minä, eli YKSI ihminen, tuo tyttö. Lainaamasi kirjoittaja ajattelee kaikkia jutun lukijoita.

Vierailija
32/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ulinaa ketju täynnä

Vierailija
33/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset köyhät ja läskit kotimammat täällä taas mesoaa :D

No hei miksei kaikilla ole omaa omakotitaloa 19-vuotiaina, jos se olisi ihan helppo juttu?

Vierailija
34/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu kotona niin kaiken saa säästöön kun ei ole kuluja.Itse tein opiskeluaikoina kaupassa iltaa ja viikonloppuja ja kesällä 6 päivää viikko tahtia.Oli markka-aikaa vielä,mutta kesän saldo oli yli 50 000 mk...säästöön.

Vierailija
35/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka. En antaisi rakentaa tuon ikäisenä ikuista velkaloukkua. Jos tyttö haluaakin lähteä vaikka kiertämään maapalloa pariksi vuotta, niin lainat ja hoitokulut estää elämästä nauttimisen. Parempi vain kerätä vaikka säästöjä ja miettia uudelleen tilannetta aikuisena.

Vierailija
36/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ulinaa ketju täynnä

Mä en ainakaan ole köyhä, vaikka kommentoin. Miljoonavarallisuus. Ihmettelen silti, miksi tuollaista tekoa esitelään helppona ja ihaillen.

Vierailija
37/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asunut kotona ja palkkansa pistänyt säästöön. Kk tienaa 1000e ja tekee vaikka kolme vuotta töitä niin se on jo 36t.

Vierailija
38/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli :D

Vierailija
39/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee kyllä aika hukkaan vanhemmilta saatu raha, kun laittaa okt:n. Mutta kukin tyylillään.

Mietipä jos rakentaa sen 350 000 hintaan ja asuu 2vuotta, niin voi myydä sen sitten vaikka 390 000€ hintaan ja saa voittoa 40 000€ ja asunto ollut 2 vuotta

Vierailija
40/107 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uli uli :D

Ulise itse, missä oma omakotitalosi siltä vuodelta, kun olit 19?

Jos olisin itse laittanut sen ikäisenä rahani sellaiseen, olisin menettänyt rahaa ja PAHASTI. Eli ei tuota voi suositella ihaillen kellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan