Pienten lasten ääni kuulostaa niin suloiselta
Aina alkaa hymyilyttää kun jostain lähistöltä kuuluu pienen lapsen puhetta 😊😊
T. Junamatkustelija
Kommentit (11)
Tyttären tyttärellä on erityisen suloinen ääni.
Itseäni se taas ärsyttää. En tiedä onko mulla vikaa korvissa vai ymmärryksessä, mutta jos joku puhuu epäselvästi, lässyttää tai on puhevikainen niin mun on vaikeaa ymmärtää mitä sanoo. Lasten puheen kuulen pelkkänä lätinänä. Isompia ymmärtää jo hyvin ja niiden kanssa joskus ihan mukava jutellakkin kun on jo jotain sanottavaakin. En pidä pienistä lapsista oikeastaan ollenkaan.
Samaa mieltä, se on kaunein ääni maailmassa. Siis muidenkin lasten osalta, ei vain omien. Se viattomuus, elämänilo, ihmetys… suloisia ovat.
On myös tosi suloista, kun pieni lapsen kuuluva ääni kysyy junassa, että äiti, miksi tuo täti on niin lihava? Tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni se taas ärsyttää. En tiedä onko mulla vikaa korvissa vai ymmärryksessä, mutta jos joku puhuu epäselvästi, lässyttää tai on puhevikainen niin mun on vaikeaa ymmärtää mitä sanoo. Lasten puheen kuulen pelkkänä lätinänä. Isompia ymmärtää jo hyvin ja niiden kanssa joskus ihan mukava jutellakkin kun on jo jotain sanottavaakin. En pidä pienistä lapsista oikeastaan ollenkaan.
Pienten lasten artikulaatiossa on suuria eroja. Jotkut ääntävät ihan pienenä jo täydellisen tarkasti, jotkut lässyttävät ja ovat jopa puhevikaisia.
Tällä palstalla on yllättävän paljon naisia jotka eivät pidä lapsista. Ei yllätä, kun kyseessä on suomalaiset. Suomalaisethan ovat tunnettuja lapsivihastaan. Vaikka tuskin täällä aikuisistakaan sen paremmin pidetään 😁
Hyyyyyyy en tykkää. Vielä vähemmän pidän vanhemmista jotka taantuvat puheessaan samalle tasolle lapsensa kanssa. " ototas nyt ilmeli niin äiti ottaa meille täältä laukusta helkku voikkalit tuitui" tai vanhemmat jotka selostavat jokaista liikettään " isi menee nyt tuohon viereen ja ottaa tuolta hyllystä tuon tomaattimurskan ja laittaa sitten kärryyn kans näääääin"
Kohta taas tulee uusintana Jamie Oliverin joulukattaus, se jossa ne pikkutytöt lässyttää. Tsiisus.
Paitsi jos ne itkee, rähjää tai laulaa.
Se on vain biologiaa, joka pyrkii selviämään.
Ihminenkään ei tee jotain vain siksi, koska se olisi järkevää, vaan meidän kaikkien aivoissamme on toimintoja, jotka tuottavat mielihyvän tunteita. Masennuksessa nämä toiminnot eivät toimi kunnolla ja ihminen menettää motivaation tekemiseen.
Olemme siis kaikki luomuhuumeriippuvaisia. Voimme kuitenkin vaikuttaa oppimalla syihin, jotka laukaisevat näitä mielihyvää aiheuttavia toimintoja. Silloin järkiperäisemmätkin syyt voivat saada enemmän valtaa mielihyvän tuottamiseksi ja silloin ihminen kiinnostuu järjen käyttämisestä yhä enemmän.
Ajatelkaa siis, että meillä on jo valmiina elämisen palkinnot omissa aivoissamme, mutta siellä on vartijat, jotka säännöstelevät kuten vanhempi lapselle vaikkapa karkkipäivän pitämistä.
Huumeilla näitä vartijoita voi huijata ja siksi narkkarit elävätkin ihan jotain muuta elämää, koska vain mielihyvällä on merkitystä.
He osaavat myös olla aika kuuluvaäänisiä.
Mutta luonto varmasti tarkoittanutkin niin, että pienten lasten ääni on suloinen, niin sitten heitä suojelee.