Onko tämä vittuilua? (tuttuni)
Eräs tuttuni on äiti jolla on 3 lasta ja käy töissä. Itse olen sinkkunainen ja ei ole lapsia enkä ole nyt töissä. Ollaan molemmat yli 30v. ollaan juteltu usein ja yleensä hän kysyy monta kertaa " Miten vietät sun päiväsi?" "Mitä sä yleensä teet siellä kotona?" Monta kertaa. En tiedä miksi vaikka olen kertonut monesti että elän ihan normaalia arkea. Voiko tuo olla vittuilua?? Pitäisikö katkaista välit kokonaan?
Kommentit (28)
Höh. Sinun pitäisi mennä itseesi ja selvittää, miksi olet mielensäpahoittaja.
Koetko huonoa omaatuntoa tai huonommuutta siitä että olet täysin vapaa ja toimeton?
Pahaa oloaan purkaa. Tuolla tyylillä sitä tekevät ihmiset kannattaa siivota pois elämästä. Vaikka olisi hyviä kausia, niin noin tietoinen vertailu teidän kahden elämän välillä sisältää todennäköisesti hänellä jo kymmeniä uusia elementtejä mitä käyttää oman tyhjyytensä täyttämiseksi sinun avullasi.
Vertailu on merkki huonosta itsetunnosta ja sellaiset kannattaa jättää kasvamaan ja pärjäämään ihan itse aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Sinun pitäisi mennä itseesi ja selvittää, miksi olet mielensäpahoittaja.
Voi olla mutta toisinaan tuo on alkanut kuulostaa omaan korvaan vittuilulta. Seuraavan kerran sanon että röhötän sohvalla ja piereskelen. t. ap
Kateellinen sun vapaa-ajasta. Koita nyt vaan kertoilla mitä oot puuhannut. Tarjoa joskus apua. Ystävyyttä ei pienin perustein kannata lopettaa.
Unohdin myös sanoa, että hän myös usein pommitaa viesteillä jos en vastaa parin tunnin sisään. että tulee ainakin 5 viestiä ja linkkejä putkeen.., t. ap
Todennäköisesti jollain äitylikaverin pikkuvesselillä ollut tuliterät gugguut ja erityisaikainen pottaosaaminen ja sinä olet nyt tulilinjalla pahan olon astiaksi.
Ihmiset ovat loppujen lopuksi aika yksinkertaisia. Varsinkin yksinkertaiset ihmiset.
Tälle tutulle minä suorastaan suutahtaisin että "montako kertaa aiot ottaa asian puheeksi?" Ehkä sitten huomaa itsekin että pommittaa asialla täysin typerästi.
Vierailija kirjoitti:
Tälle tutulle minä suorastaan suutahtaisin että "montako kertaa aiot ottaa asian puheeksi?" Ehkä sitten huomaa itsekin että pommittaa asialla täysin typerästi.
Eiköhän juuri odota jotain ”reaktiota”. Pääsee haastamaan riitaa tai sitten analysoimaan kuinka tunnet varmaan merkityksettömyyttä arjestasi.
Itse ottaisin ihan toisessa yhteydessä puheeksi empaattisesti mahdollisen muisti- ja jaksamisongelman: ”kyselet aika paljon samoja asioita ja olen ollut huolissani että miten oikein voit?”
Monta kertaa synnyttäneet naiset voi oikeasti kärsiä esim raudanpuutteesta ja voihan toi vttuilu ollakin just jaksamisongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Koetko huonoa omaatuntoa tai huonommuutta siitä että olet täysin vapaa ja toimeton?
Minulle tuli sama mieleen. Aikoinaan kun olin työtön yksi tuttu kysyi toistuvasti että "mitä sä nykyisin siis virallisesti teet". Kysymykset nolostuttivat minua, jälkeenpäin tajusin että täysin aiheettomasti. - Sinun ratkaisusi ovat sinun ratkaisujasi eikä niistä tarvitse kokea häpeää eikä niitä tarvitse selitellä. Vastaa tuttusi kysymyksiin rehellisesti mutta pystypäin ja silmiin katsoen.
Vastaisin itse että mun arki täyttyy ihan samanlaisista asioista kun sinun. Ja kun vastaus on että miten niin, niin sanot että elät valintojesi mukaista elämää joka on sinulle mielekästä, eikös hänkin?
miksi ihmiset keillä on lapsia on aina niin katkeria
Kysyt häneltä, että mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, vaikka olen kertonut jo monesti. Hän näyttää olevan ihminen, jolla ei riitä ymmärrys siihen, että elää voi monella tavalla, eikä vain hänen tavallaan. Ehkä hänen elämässään tapahtuu jotain sellaista, että hänen ymmärryksensä siitä laajenee. Vaikuttaa tällaiselta laput päässä ihmiseltä.
Tai sitten alat puhumaan ihan puuta heinää ja kerrot mitä kaikkea kotonasi puuhasteletkaan, aina kun hän ei ole näkemässä. Näin minä tekisin ja valitettavasti, aika moni uskoo.
Ei se välttämättä ole vittuilua, vaan enemmän sellaista kateellisuudensekaista uteliaisuutta. Saattaa haaveillä itsekin vapaa-ajasta ja toivoo, että kerrot siitä lisää, jotta saa fiilistellä.
Vähän samalla tapaa kuin mä esimerkiksi tykkään kuulla mitä ihmiset on laittaneet ruuaksi. Fiilistelen niitä ja mietin miten itse kokkaisin saman ruuan, ihan vain huvin vuoksi 😊
" Mitä se sulle kuuluu?" on hyvä vastaus.
Olen itse työttömänä joutunut luopumaan joistain ihmissuhteista, kun jotkut ei vain ymmärrä "mikset vaan mene töihin". Paljon asiattomampiakin kommentteja joutunut kuulemaan. Sitten kun olen työllistynyt, olenkin taas oikeutettu normaaliin kohteluun. On ollut pakko lopettaa yhteydenpito, koska elämänarvot ovat liian erilaiset.
On se selvästi piilo vittuilua kun et käy töissä niin että kuinka lapsettomana kehtaat olla kotona. Mulle sanottiin suoraan kuinka lapsettomana kehtaat olla kotona. Niin että ainakin pitäisi olla lapsia tai muuten pitää ottaa ihan mitä tahansa töitä vaikkei siitä palkasta jäisi mitään mutta kun se arvostelija joutui samaan tilanteeseen lasten muuttaessa pois niin alkoi huutamaan ettei ota mitä tahansa töitä vastaan jos ne ovat kannattamattomia ja tämä oli sukulaiseni.
Katkaise välit jos ei sukulaisuussuhteen takia tarvitse jossain väleissä olla kuten minun oli pakko mutta muuten olisin katkaissut välit kokonaan.
Saattaa olla myös kateutta. Tai oman itsensä korottamista toisen yläpuolelle. Jos jää huono fiilis tapaamisen jälkeen, tiedät miten toimia.