Kuinka usein rasvaat itsesi päästä varpaisiin?
Kommentit (79)
En koskaan ole sellaista tehnyt, joskus sääret kuivaa kovilla pakkasilla, joskus laitan käsirasvaa kun pesen niin usein käsiä että joskus kuivuu iho. Kyynärpäivä joudun rasvaamaan myös talviaikaan, ne menee ihan verille, en tiedä miksi.
Talvella noin kerran viikossa saunan jälkeen. Mutta sääriä joudun rasvaamaan melkein joka päivä, ne kutiavat tolkuttomasti.
Joka suihkun jälkeen, eli noin 4-5 kertaa viikossa. On aika rasittavaa hommaa.
Pimperoa silloin tällöin. Tuppaa kuivumaan käyttämättömyyttään. Vinkkejä? N21
Rasvaan naamaa, käsiä ja kantapohjia. En koskaan mitään muuta.
Selkää en yksin saa rasvattua, mutta lähes kaikki muut rasvaan kivan tuoksuisella rasvalla useamman kerran viikossa. Rasvaus on yksi juttu ja kuuluu ohjelmaani siinä missä vaikka hiusten pesukin. Myös mieheni tykkää silitellä ihoani ja on kehunutkin sen pehmeyttä usein. Tällä hetkellä mulla on joku Nivean puteli käytössä.
Harvemmin rasvaan itse, mies tykkää hoitaa sen homman ja hoitaakin hartaudella, tosin tissejä ei tarvis ihan niin huolellisesti rasvata mutta pitäkööt hupinsa, ei se minustakaan pahalta tunnu. Talvella muutaman kerran viikossa, kesällä ehkä vähän harvemmin.
Joka päivä tulee käytettyä vartalovoidetta ihan koko kroppaan, minulla toimii Dermosilin tuoksuton perusvoide. Kasvoja joudun hoitamaan erittäin kpsteuttavilla ja rasvaisilla tuotteilla kaksi kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 16:51"]
Harvemmin rasvaan itse, mies tykkää hoitaa sen homman ja hoitaakin hartaudella, tosin tissejä ei tarvis ihan niin huolellisesti rasvata mutta pitäkööt hupinsa, ei se minustakaan pahalta tunnu. Talvella muutaman kerran viikossa, kesällä ehkä vähän harvemmin.
[/quote]miehet, miehet.. :)
En ikinä. Kuten joku aiemmin jo mainitsi, olen samaa mieltä siitä että kun alkaa rasvailemaan niin se iho tottuu siihen ja vaatii lisää. Olen joskus ollut "koukussa" käsirasvaan, sitä oli saatava suihkun jälkeen. Pääsin siitä eroon, enkä sen jälkeen ole juuri rasvaillut, ja ihokin on loistavassa kunnossa.
En ole ikinä tehnyt enkä tee. Ei ole syytä. Käytän joskus naamassa rasvaa.
Kuorin kerran viikossa ihon sokeri+kookosöljysekoituksella josta se öljy jää aika hyvin ihoon, eikä tarvi rasvata siihen päälle. Käsirasvaa käytän päivittäin koska työn vuoksi ovat alttiita kuivumaan. Pesen myös meikin pois kookosöljyllä joten naaman rasvaus menee siinä sivussa.
En koskaan.
Naamaa rasvaan eniten, seuraavaksi eniten käsiä, käsivarsia ja sääriä. Voiteet ovat satunnaisia, esim. Erioil tai jokin Lumenen kasvovoide. Sillä voitelen joskus sääretkin. Erioil on sillä tavalla hyvä, että se ei tuoksu pahemmin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:08"]Miksi te teette noin? Eikö olisi helpompaa vaan syödä rasvaisempaa ruokaa? [/quote] Ruoka ei valitettavasti auta tähän atooppiseen ihoon, ongelma kun on ihon rakenteessa. Ja kyseessä ei ole vain vähän kuiva iho, vaan helvetillinen KIPU ja kutina jos ei rasvaa. Ja joo, rasvaa kuluu todella paljon varsinkin talvella. Tosin saan niistä kelakorvaukset.
[/quote]
Oletko kokeillut normaalirasvaista ruokaa?
[/quote]
Atoopikkona voin sanoa, että syöty rasva auttaa paremmin kuin ihoon laitettu. Ja esim. d-vitamiini on todella tärkeä.
Tosi harvoin. Näin talvisaikaan on joskus niin kuiva että täytyy rasvata. Syökää avokadoa ja muutenkin hyviä rasvoja ja voidelkaa itseänne sisäisesti. + runsas veden juonti .
Ihoa ei tosiaan kannata "turhaan" rasvata. Jos ei tarvetta ole. Muuten meinaa alkaa olemaan kun sekoittaa ihon omat systeemit.
En koskaan päästä varpaisiin vaikka on psori
Joka suihkun jälkeen. Rasvana joku apteekin Apobase tms.