Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentopelkoiset; mikä lentämisessä pelottaa eniten?

Vierailija
30.01.2015 |

Oletko koskaan lentänyt. Jos olet, miten selvisit siitä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:43"]

Oletko koskaan lentänyt. Jos olet, miten selvisit siitä?

[/quote]

Ei se lentäminen vaan se äkkipysäys

Vierailija
22/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousut, ilmassa liiteleminen ja laskut on pahinta. Kukaan muu kuin puoliso ei tiedä mun kammostani ja hän antaa mun ihan rauhassa imeä kaksin käsin konjakkeja kentällä. Ihan niin paha tilanne ei ole silloin, kun ollaan lapsen kanssa liikkeellä. Silloin tietää, että jos kone putoaa niin siinä menee koko perhe samassa rytinässä eikä muksu jää orvoksi huutolaislapseksi sukulaisten nurkkiin. Mutta kun ollaan miehen kans kahdestaan, silloin olen kauhusta kankeana koko matkan ajan. 

En ole aina pelännyt lentämistä, mutta muutama ukkosmyrsky, pari tiukkaa turbulenssia, kuoppaisa atlantin ylitys ehkä 70-luvun alun koneella ja foxin sarja ovat tehneet tehtävänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lentäminen vaikuttaa vapauttavalta ja hauskalta, mutta lentokoneen kyydissä oleminen on ahdistavaa. sama koskee kaikkia ajoneuvoja

Vierailija
24/30 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo pelottanut ja useesti oon lentänyt.

Vierailija
25/30 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:52"]

Luokittelen lentopelon huomionkipeydeksi, kyllä aikuisen ihmisen pitää yksi lento kestää järjestämättä kohtausta tai vaatimatta hyssyttelyä ja rauhoittelua.

[/quote]

Heko heko osta mopo.

Vierailija
26/30 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:52"]

Luokittelen lentopelon huomionkipeydeksi, kyllä aikuisen ihmisen pitää yksi lento kestää järjestämättä kohtausta tai vaatimatta hyssyttelyä ja rauhoittelua.

[/quote]

Paniikkihäiriöstä kärsivä pyrkii yleensä viimeiseen asti salaamaan pelkonsa muilta. Miten hän siis muka vaatii hyssyttelyä, jos hän pelkää kuollakseen sitä, että joku muu huomaa hänen pelkäävän. Sinulta puuttuu näköjään tietoa, mutta annan anteeksi. Ei sitä kaikkea voikaan tietää. Sitten kun ei tiedä, niin tulee tuollaisia hölmöjä väärinkäsityksiä.

Vierailija
27/30 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en huutele peloistani kenellekään, vaikka lentoemännät saattaiskin saada mut rauhallisemmaksi jo pelkästään juttelemalla. Viimeksi aloin itkemään kun päästiin koneeseen istumaan. Mieheni vaan puristi mua kädestä ja vakuutteli, että ei hätää. Eipä se paljon auttanut.
Juuri se avuttomuuden tunne jos jotain sattuu saa mut hermoraunioks. Mun täytyy luottaa elämäni täysin tuntemattomien käsiin 10 kilometrin korkeudessa jossain purtilossa, mikä pysyy ilmassa vaan siks, et siivet on just eikä melkee oikees asennossa.
Lentopelko sai alkunsa kun lennettiin pienellä, suurin piirtein käsin käyntiin veivattavalla potkurikoneella Keski-Euroopassa. Oli hirveä ukonilma. Lentoemännätkin sitoivat itsensä kiinni penkkeihin ja valot vilkkuivat. Lopulta kaikki laitteet sammutettiin matkustamon puolelta. Kai kaikki virta piti saada koneen ilmassa pitämiseen. Se fiilis kun toisesta ikkunasta näkyy Prahan yövalaistus ja toisesta ikkunasta raivoava taivas. Taidettiin olla siis aika vinossakin.

Vierailija
28/30 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:41"]Suljetut ja ahtaat paikat ahdistaa mua ihan kamalasti. Se on varmaan se pahin.
Toinen on se, että pelkään vatsatautia. Tai en niinkään vatsatautia, mutta että se alkaa jossain sopimattomassa paikassa. Mun pahin painajaiseni olisi, että alkaisin oksentamaan hillittömästi jossain pitkällä lennolla.
Täällä kun kirjoitteli joku lentoemäntä niin osaatko kertoa, onko edes isommissa koneissa mitään mahdollisuutta päästä johonkin muista erilleen sairastamaan, jos tällainen iskisi?

Mä matkustan pari kertaa vuodessa, koska en halua jättää kivoja seikkailuja väliin pelkojeni takia. Yleensä aloitan kuitenkin n. viikko ennen reissua hysteerisen käsidesillä luttaamisen ja vitamiinien ja maitohappobakteerien syömisen. Lisäksi mulla on aina pahoinvointilääkkeet ja rauhoittavat mukana lennoilla.
[/quote]

Ihan kun mun kirjoitus, täysin sama pelko.

Vierailija
29/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetut ja ahtaat paikat ahdistaa mua ihan kamalasti. Se on varmaan se pahin.
Toinen on se, että pelkään vatsatautia. Tai en niinkään vatsatautia, mutta että se alkaa jossain sopimattomassa paikassa. Mun pahin painajaiseni olisi, että alkaisin oksentamaan hillittömästi jossain pitkällä lennolla.
Täällä kun kirjoitteli joku lentoemäntä niin osaatko kertoa, onko edes isommissa koneissa mitään mahdollisuutta päästä johonkin muista erilleen sairastamaan, jos tällainen iskisi?

Mä matkustan pari kertaa vuodessa, koska en halua jättää kivoja seikkailuja väliin pelkojeni takia. Yleensä aloitan kuitenkin n. viikko ennen reissua hysteerisen käsidesillä luttaamisen ja vitamiinien ja maitohappobakteerien syömisen. Lisäksi mulla on aina pahoinvointilääkkeet ja rauhoittavat mukana lennoilla.

Vierailija
30/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kauheasti matkustellut mutta on sitä tullut lentokoneessa muutama kymmenen kertaa oltua.... Nuorempana en pelännyt lentämistä yhtään, lasten myötä kyllä. Vaikka tottahan se on, että lentäminen on turvallista ja paljon suurempi riski on kuolla autossa, matkalla sinne kentälle.. Vaan ei auta, jännittää....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi