Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentopelkoiset; mikä lentämisessä pelottaa eniten?

Vierailija
30.01.2015 |

Oletko koskaan lentänyt. Jos olet, miten selvisit siitä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei sieltä pääse pois jos jotain sattuu. Ja ettei voi itse vaikuttaa selviääkö vai ei. Olen myös katsonut liikaa lentoturmatutkintaa.. Todennäköisesti menettäisin tajuntani pelosta tai saisin paniikkikohtauksen jos joutuisin koneeseen, en halua edes lähteä kokeilemaan.

Vierailija
2/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin se, että sieltä ei pääse pois ihan noin vaan jos haluaa.

Olen selvinnyt lennoista syömällä kourallisen Diapameja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yli 20v. lentänyt lentoemäntä. Mitään järin kamalaa (paisi matkustajat:) ei ole koskaan sattunut. Ehdottomasti turvallisimpia tapoja matkustaa.

Vierailija
4/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneen putoaminen. Hyvin selvii, kun pysyy maan pinnalla...

Ja pelko alkoi, kun lennettiin suihkuvirtaukseen vuosia sitten.

Vierailija
5/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lentämistä ja olen lentänyt. Paniikki iskee päälle lentokentälle mentäessä, siellä odotellessa. Pahin pelko tulee kuitenkin koneeseen siirtyessä ja nousuun lähtiessä. Koskaan ei pelko hellitä, joka kerta yhtä tuskaa. Kannattaa lukea lehteä ja näin yrittää saada ajatukset rauhoittumaan,keskittymään hengittämiseen. En ikinä voisi lähteä yksin lentomatkalle. En yksinkertaisesti saisi itseäni koneeseen.
En ymmärrä pelkoni syytä, kai se on se hallitsemattomuuden tunne, en voi lähteä pois kun haluan. Epämääräiset äänet, pieni tila. Pelko koneen tippumisesta.

Vierailija
6/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokittelen lentopelon huomionkipeydeksi, kyllä aikuisen ihmisen pitää yksi lento kestää järjestämättä kohtausta tai vaatimatta hyssyttelyä ja rauhoittelua.

Vierailija
7/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukiihdytys saa minussa aikaan hirveän paniikkikohtauksen, vaikken muuten koskaan panikoi erityisemmin.

Vierailija
8/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:52"]Luokittelen lentopelon huomionkipeydeksi, kyllä aikuisen ihmisen pitää yksi lento kestää järjestämättä kohtausta tai vaatimatta hyssyttelyä ja rauhoittelua.
[/quote]

Pelko se on siinä missä muukin pelko. Luuletko tosiaan, että kukaan huomionkipeyden vuoksi panikoi, saa paniikkikohtauksen ja itkee päätään poikki? Äly hoi! Vai onko myös korkeanpaikanpelko myös huomionkipeyttä?

Vierailija
9/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentopelkoinen ja jättänyt kaikki lentämistä vaativat työpalaverit tai lomailut väliin. Pelkään kontakteja saastaisiksi kokemieni ihmisten kanssa (en mainitse tässä, mitä nämä mielestäni ovat) sekä yläilmatilassa lentokoneen rakenteidän läpi tulevaa säteilyä.

Vierailija
10/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbulenssit. Nousut ja laskut ei taas pelota ollenkaan.

Vierailija
11/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt todella paljon, eikä lentopelko ole kokemuksen myötä ikinä hälventynyt. Pelko liittyy eniten siihen, etten halutessani pääse koneesta noin vain pois, enkä tavallaan voi itse mitenkään kontrolloida tilannetta. Pelkään myös turbulenssia, koska tulen helposti matkapahoinvoivaksi ja pelkään myös oksentamista.

Vierailija
12/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:58"]Turbulenssit. Nousut ja laskut ei taas pelota ollenkaan.
[/quote] sama. Ja vähemmän pelotti, kun en yrittänyt hoitaa pelkoa pikkukonjakilla.

Vierailija
13/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää itse lentämistä vaan sitä että saan paniikkikohtauksen ja oksennan. Pahoinvoinnin estolääke ja pami auttaa.

Vierailija
14/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota yhtään nousut eikä laskut vaan se että olen korkeuksissa peltipurkussa, ja elämäni riippuu siitä että onko joku juippi muistanut kiristää jonkun ruuvin ja kestääkö kone vai päättääkö pamahtaa tällä lennolla ja kapteeni vahingossa painanut väärää nappia. Mitään et voi itsesi eteen tehdä kun alas tullaan. Juon kaksin käsin lennoilla ja toivon sammuvani. Jossain vaiheessa iloisessa what ever -humalassa ja lötkötän rauhassa tuolissani. Nuorena rakasti lentää, pelko tuli tuossa 30-veenä ja paheni kestämättömäksi lapsen saatuani.

Vierailija
15/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin hirveästi kaipaan huomiota kun pelkään lentämistä NOT!

Yritän salata sen todella hyvin enkä siitä huutele pitkin kyliä. Hävettää olla näin arka.

Osaksi pelottaa että se kone tippuu mutta eniten AHDISTAA se suljettu tila mistä ei pääse pois jos haluaa!!!

Pakko on aina silloin tällöin lentää että pääsee etelänlomalle mutta on se helvettiä :(

Vierailija
16/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää mulla 45v ja lentänyt olen suht paljon. Nuorena alle 25v tuli käytyä etelässä 2krt vuodessa ja siitä eteenpäin kerta vuoteen.
Mulla lentopelkoa ei ollut nuorena, mutta se pamanti päälle lasten synnyttyä. Pelko ei kuitenkaan ole niin paha, että estää lentämisen, mutta yleensä jo useampi viikko ennen reissua alkaa jyskyttää takaraivossa ja tulee jopa uniin. Pahinta on nousu ja lasku, yleensä koneen ollessa lentokorkeudessa pelko väistyy, ellei ole pahaa turbulenssia.
Pulssin mittasin edellisellä lennolla ja huiteli 120 paikkeilla:(
Parin viikon päästä hiihtolomalla seuraava lento edessä.
Pelosta huolimatta fox:in lentoturmatutkinta pakko nähdä, ei vissiin kovin viisasta.

Vierailija
17/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lentäminen on parhaita asioita maailmassa.

Oon viime vuosina lentänyt noin 50 kertaa ja kerran vaan on ollut kunnolla turbulenssia. Mutta ei sekään ollut tosi paha.

Just että ei siihen voi vaikuttaa että putoaako kone vai ei, kotonakin voi kuolla kun verisuoni katkeaa päästä. Mun mielestä olis jotenkin jännää kuolla lento-onnettomuudessa verrattuna vaikka syöpään kuolemista.

Vierailija
18/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:03"]

ikää mulla 45v ja lentänyt olen suht paljon. Nuorena alle 25v tuli käytyä etelässä 2krt vuodessa ja siitä eteenpäin kerta vuoteen. Mulla lentopelkoa ei ollut nuorena, mutta se pamanti päälle lasten synnyttyä. Pelko ei kuitenkaan ole niin paha, että estää lentämisen, mutta yleensä jo useampi viikko ennen reissua alkaa jyskyttää takaraivossa ja tulee jopa uniin. Pahinta on nousu ja lasku, yleensä koneen ollessa lentokorkeudessa pelko väistyy, ellei ole pahaa turbulenssia. Pulssin mittasin edellisellä lennolla ja huiteli 120 paikkeilla:( Parin viikon päästä hiihtolomalla seuraava lento edessä. Pelosta huolimatta fox:in lentoturmatutkinta pakko nähdä, ei vissiin kovin viisasta.

[/quote] Olisin voinut itse kirjoittaa tän viestin, vaikka olen sinua noin 15 vuotta nuorempi. Ihan samanlaiset tuntemukset. Lennän edelleen, vaikka se on kauheaa ja nimenomaan nousut ja laskut ovat hirveitä.

Vierailija
19/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:56"]Olen lentopelkoinen ja jättänyt kaikki lentämistä vaativat työpalaverit tai lomailut väliin. Pelkään kontakteja saastaisiksi kokemieni ihmisten kanssa (en mainitse tässä, mitä nämä mielestäni ovat) sekä yläilmatilassa lentokoneen rakenteidän läpi tulevaa säteilyä.
[/quote]
Haluatko foliohatun?

Vierailija
20/30 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:07"]Mun mielestä lentäminen on parhaita asioita maailmassa.

Oon viime vuosina lentänyt noin 50 kertaa ja kerran vaan on ollut kunnolla turbulenssia. Mutta ei sekään ollut tosi paha.

Just että ei siihen voi vaikuttaa että putoaako kone vai ei, kotonakin voi kuolla kun verisuoni katkeaa päästä. Mun mielestä olis jotenkin jännää kuolla lento-onnettomuudessa verrattuna vaikka syöpään kuolemista.
[/quote] peloilla vaan ei oo tekemistä järjen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi