Kuinka monessa yliopiston pääsykokeessa olet käynyt
Entä amk:n? Montako opiskelupaikkaa olet saanut?
Kommentit (67)
Kolme kertaa olen hakenut AMK-koulutuksiin, yhden kerran yhdelle alalle (josta sain ja otin paikan) ja kaksi kertaa yhdelle, josta pisteet jäi harmillisen lähelle pääsyä.
Lisäksi olen opiskellut kolmessa eri yliopistossa, tosin niistä mihinkään en käynyt pääsykokeissa.
Kevään yhteishaussa on tarkoitus käydä yliopiston pääsykokeessa ja toivottavasti pääsen.
[quote author="melba" time="30.01.2015 klo 21:52"]2 yliopiston pääsykokeessa olen käynyt ja saanut kaikkiaan 5 yliopistopaikkaa (3x luonnontieteellinen, 1x teknillinen ja 1x kauppatieteellinen ala). Nytkin on yksi takataskussa.
[/quote]
Minkä paikan otit ja miksi haet vielä muualle?
En ollut nuorena hakenut minnekään, mutta yhtäkkiä sain ilmoituksen jostain kaupallisen alan oppilaitoksesta, että olen saanut opiskelupaikan. Kääk! Mutsi oli laittanut mun paperit sinne.
Ala oli aivan vihoviimeinen mun mielestä, joten tuli äkkiä kiire hakea yliopistoon. (Tavallaan siis mutsin juoni toimi).
Yliopistoon pääsin ensiyrittämällä, mutta tajusin heti ekana syksynä, että aine oli väärä. Keskeytin opinnot, ja palasin sitten vanhemapana ja viisaampana sinne. Valmistuin sitten maisteriksi toiselta alalta, jonne ei sinä vuonna tarvinnut hakea pääsykokeella -- sen jälkeen tuli pääsykoe ja sisäänpääsy ollut vaikeaa.
Toissa vuonna sitten hain jatko-opiskelulupaa. Ihme kyllä sain senkin ekalla kertaa, vaikkei kukaan uskonut. Ei ne pääse musta eroon :-)
En yhdessäkään yliopiston tai amk:n pääsykokeessa. Nyt opiskelen luonnontieteitä yliopistolla. Olen kyllä käynyt kahdessa lukion pääsykokeessa. Toiseen pääsin.
Kahdessa kävin, molemmat olivat samana keväänä. Olivat eri alojen pääsykokeet. Ensimmäisessä pääsykokeessa en päässyt sisään. Pääsin sisään jälkimmäisessä pääsykokeessa.
Näin jälkeenpäin ajateltuna oli ehkä ihan hyvä, että asia meni näin. Olen tyytyväinen opiskelemaani alaani, johon pääsin jälkimmäisen pääsykokeen kautta sisään.
TKK/Arkkitehtiosasti, TKK/TUTA, Oikeustieteellinen. Pääsin Tutalle ja siellä suoritin tutkinnon ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
Kävin yksissä pääsykokeissa (viikon mittaiset, huh huh!) ja pääsin sisään. Minulle tarjottiin yhteensä 5 tai 6 opiskelupaikkaa Suomesta ja ulkomailta, joten nostin kytkintä ja opiskelen nyt tasokkaassa yliopistossa länsi-Euroopassa. Ala on muuten sama kuin tuon ainoan pääsykokeen jonne menin :)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:50"]
1. kemia + matematiikka, HY, pääsin
2. kemia, fysiikka ja matematiikka, TKK, pääsin
3. psykologia, HY, en päässyt
4. lääketiede, HY, en päässyt
[/quote] miten et päässyt lääkkikseen koska kemia.fysiikka ilmeisesti enemmän kuin hyvä, etkö panostanut biologiaan?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:30"]
1. Vuosi lääkis, bioteknologia ja amk ja en päässyt mihinkään. 2. Vuosi samat ja pääsin lääkikseen ja amkkiin, bioon en (voi harmi ;)) ja varmaan jokainen arvaa minkä paikan otin.
[/quote] Et kumpaakaan, vaan ryhdyit prostituoiduksi?
[/quote]
sulla tais jäädä se lääkispaikka saamatta? ;)
Yhdessä, ja sinne pääsin myös sisään :)
Kolmissa amkn pääsykokeissa, enkä saanut paikkaa. Vastaavan alan yhdissä yliopiston pääsykokeissa ja paikka irtosi...
Yhdessäkään pääsykokeessa en ole käynyt, seitsemää opiskelupaikkaa tarjottiin. Kaikki yliopistosta. Yhden otin vastaan ja opiskelen edelleen.
kävin kahdesti kauppakorkean pääsykokeissa. eka kerta tosin ennen lukion kolmatta. kävin sillon vaan katsomassa millanen se on enkä edes koittanut lotota ja paljastua. seuraavalla kerralla sitten pääsinkin sisään.
Olen käynyt yksissä yliopiston pääsykokeissa, ja pääsin. Ala ei kuitenkaan loppujen lopuksi kiinnostanut, joten olen ilmoittautunut sen jälkeen joitain kertoja yliopiston ja ammattikorkean pääsykokeisiin, mutta motivaatio tai energia ei ole riittänyt kokeisiin lukemiseen asti, joten en ole myöskään käynyt kokeissa. Tänä vuonna aion taas hakea yliopistoon, ja lukea ja mennä pääsykokeisiin ihan oikeasti.
Muinoin parissa eri opiston pääsykokeessa. Ensimmäiseen en päässyt, toiseen pääsin.
Yliopiston pääsykokeissa kävin 3 eri tiedekunnan pääsykokeissa, erään kokeissa kahdesti.Neljännellä kerralla pääsin, kun olin ennen sitä opiskellut avoimessa yliopistossa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:07"]
[quote author="melba" time="30.01.2015 klo 21:52"]2 yliopiston pääsykokeessa olen käynyt ja saanut kaikkiaan 5 yliopistopaikkaa (3x luonnontieteellinen, 1x teknillinen ja 1x kauppatieteellinen ala). Nytkin on yksi takataskussa. [/quote] Minkä paikan otit ja miksi haet vielä muualle?
[/quote]
Olen itseasiassa ottanut vastaan noista 4. 2x luonnontieteellinen, 1x teknillinen ja 1x kaupallinen. Nyt ei ole aikeita hakea lisää paikkoja, mutta viimeisen hain, koska en ollut enää varma, että pystynkö terveydellisistä syistä jatkamaan töissäni, mutta työpaikan vaihtamisella näköjään pystyin jatkamaan näköjään (ainakin toistaiseksi). Olen valmistunut noin 20 vuotta sitten siis luonnontieteellisestä.
yksissä amkin viime syksynä. sisään pääsin 1. toiveeseen :)
Yhtenä vuonna kahteen eri yliopistoon, eri alat kyseessä. Pääsin molempiin, toisesta aikanaan valmistuin.