Kuinka monessa yliopiston pääsykokeessa olet käynyt
Entä amk:n? Montako opiskelupaikkaa olet saanut?
Kommentit (67)
2 x amk, en päässyt kumpaankaan. En kyllä varsinaisesti halunnutkaan, joten ei haitannut.
3 x yo, joista kaksi sille alalle, josta valmistuinkin, eli toisella kertaa pääsin sisään. Kolmannen kerran olin pääsykokeessa, kun identiteettikriisissä päätin vaihtaa alaa. Jäin varasijalle, mikä näin jälkeenpäin ajatellen oli hyvä juttu, koska valmistuin kuitenkin maisteriksi ekalta alalta ja toinen ala olisi ollut itse asiassa ehkä huonommin työllistävämpikin vaihtoehto.
1 Helsingin yliopiston okl, sisään mentiin :)
Ylioppilaskeväänä olin kolmessa yliopiston pääsykokeessa. Sain yhden opiskelupaikan ja tein siitä maisteritutkinnon. Myöhemmin olen osallistunut yksiin erillisten opintojen pääsykokeisiin, saanut paikan ja suorittanut opinnot. Aika vähäisillä hakemisella on selvitty, toisaalta en ole kokeillutkaan mitään vain tuurilla.
Kolmessa yliopiston ja yhdessä amk:n kokeessa. En saanut paikkoja. Keväällä uudet yritykset. Tein noissa sen virheen, että keskityin liikaa yo-kirjoituksiin ja jätin itselleni vain pari kuukautta aikaa lukea ne kaikki pääsykoekirjat läpi.
Olen hakenut kolme kertaa yliopistoon, ja kahteen pääsin.
Kolmessa käynyt, kaksi paikkaa saanut pääsykokeella ja yhden papereilla. Kaikki siis yliopistossa.
Yhdessä amkin, yhdessä yliopiston. Sain kummankin paikan. Valmistun kohta kandiksi.
Kahdessa yliopiston, yhdessä amkin. Olen päässyt sisään kerran molempiin.
Kävin kahtena peräkkäisenä vuonna samassa pääsykokeessa. Missään muissa en käynyt. Toka kerralla pääsin sisälle. FM
1. Vuosi lääkis, bioteknologia ja amk ja en päässyt mihinkään.
2. Vuosi samat ja pääsin lääkikseen ja amkkiin, bioon en (voi harmi ;)) ja varmaan jokainen arvaa minkä paikan otin.
En ole käynyt yhdessäkään pääsykokeessa. Pääsin kahteen paikkaan papereilla sisään yliopistoon, toisen otin vastaan. Toissa vuonna valmistuin DI:ksi.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:30"]
1. Vuosi lääkis, bioteknologia ja amk ja en päässyt mihinkään. 2. Vuosi samat ja pääsin lääkikseen ja amkkiin, bioon en (voi harmi ;)) ja varmaan jokainen arvaa minkä paikan otin.
[/quote] Et kumpaakaan, vaan ryhdyit prostituoiduksi?
1 x yliopisto ja 1 x amk. Paikkaa tarjottiin molemmista, mutta valitsin yliopiston.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:16"]
Kolmessa yliopiston ja yhdessä amk:n kokeessa. En saanut paikkoja. Keväällä uudet yritykset. Tein noissa sen virheen, että keskityin liikaa yo-kirjoituksiin ja jätin itselleni vain pari kuukautta aikaa lukea ne kaikki pääsykoekirjat läpi.
[/quote]
Useimmille aloille se pari kuukautta riittää vallan mainiosti. Harva oikeasti jaksaa tehokkaasti lukea puolta vuotta pääsykokeeseen. Ellei sitten ole esim. lääkis kyseessä ja siinäkin voi iskeä kyllästyminen, kun kurssikirjat on luettu jo lukiossa useampaan kertaan. Jos panostit kirjoituksiin, saat kuitenkin siitä hyödyn pisteiden muodossa tällä hakukierroksella.
Kahdesti kävin yliopiston pääsykokeissa ja toisella kerralla pääsin sisään. Teologinen tiedekunta vuonna -94. =)
Kahdessa yliopiston kokeessa. Sain toisen paikan, jota en tosin ottanut vastaan.
Lisäksi olen hakenut pelkkien papereiden perusteella kerran yliopistoon ja kerran amk:hon. Sain molemmat paikat.
Nyt olen amk:ssa.
Olen ollut kahdesti Helsingin yliopiston oikeustieteellisen pääsykokeissa ja toisella kerralla pääsin sisään.
2 yliopiston pääsykokeessa olen käynyt ja saanut kaikkiaan 5 yliopistopaikkaa (3x luonnontieteellinen, 1x teknillinen ja 1x kauppatieteellinen ala). Nytkin on yksi takataskussa.
Kahdessa yliopiston ja kahdessa AMK:n kokeessa. Pääsin kolmeen.
Yhdessä.
Kahteen pääsin ainakin.
Kursseja en käynny.