Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuussa mennyt ruokaan noin 400 e

Vierailija
30.01.2015 |

Äiti ja kaksi kouluikäistä lasta. Onko sinusta paljon vai vähän?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ja teinipoika: 900€/kk. Kaikki ostokset; ruoka ja pesuaineet,paperit jne.

Vierailija
22/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:43"]

Mun mielestä paljon. Meillä 2 aikuista ja kolme 10-16v poikaa. Ruokaan menee n. 750e kuukaudessa.

[/quote]

Pieni summa johtuu pienistä tuloista ja itse tehdystä ruuasta. Tällä viikolla olen leiponut 2 kertaa leipää. Ruokana on ollut mm. jauhelihakeittoa, broileripyöryköitä + riisiä ja kasviksia, spagettia ja jauhelihakastiketta. Ostan paljon tarjouksesta ja suunnittelen ruokalistan etukäteen.

14.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä 2aikuista ja 8v ja 16v pojat.
Ruokaan menee kuukaudessa n 700-800E.

Vierailija
24/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:09"]

"Mun mielestä vähän, mutta meillä meneekin tonni kuussa ruokaan. Terv. äiti, isä, teinipoika ja koululaispoika" - Kattaako tuo 1000€ useammankin ruokailun ulkona? Tai Ap:n 400€ esimerkiksi työpaikkaruokailut? Ja tuleeko kummallekaan säästöjä siitä, että lapset saavat mahd. ainakin yhden aterian koulussa, arkena? olisi mielenkiintoista tietää, että onko ruokatottumuksilla suurta merkitystä vai onko niin, että toinen katsoo "vain" enempi hintoja osaa valita edullisemmat, mutta ravitsevat elintarvikkeet ja toinen ei tai toiusen ei tarvitse, kun on kaksi elättäjää yhden asemasta? Kuinka paljon valmistatte tu okia itse ja kuinka paljon ostatte ns. valmiina? Missä teidän mielestänne kannattaa säästää ja mihin panostaa?

[/quote]

Tonni kuussa perheen erittelyt: Ei työpaikkaruokailuja, lapset syö koulussa.

Arkisin 4xaamupala, 2xeväät, 2xvälipala, 4xpäivällinen ja 4xiltapala.

Viikonloppuisin 4xaamupala, 4xvälipala, 4xlämmin ruoka, 4xiltapala.

Syödään paljon. Hedelmiä, vihanneksia, nautaa, kanaa, kalaa, juustoa, pähkinöitä... Usein luomua. Lisäksi minä välttelen vehnää ja otan gluteenittoman tuotteen jos tarjolla. Eineksiä hyvin harvoin. Tonniin sisältyy myös 1-2 noutoruokaa ja/tai 1-2 ravintolasyöntiä.

Vierailija
25/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikein syötte?? Minulla menee yksin tuon verran.

Vierailija
26/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:09"]

"Mun mielestä vähän, mutta meillä meneekin tonni kuussa ruokaan. Terv. äiti, isä, teinipoika ja koululaispoika" - Kattaako tuo 1000€ useammankin ruokailun ulkona? Tai Ap:n 400€ esimerkiksi työpaikkaruokailut? Ja tuleeko kummallekaan säästöjä siitä, että lapset saavat mahd. ainakin yhden aterian koulussa, arkena? olisi mielenkiintoista tietää, että onko ruokatottumuksilla suurta merkitystä vai onko niin, että toinen katsoo "vain" enempi hintoja osaa valita edullisemmat, mutta ravitsevat elintarvikkeet ja toinen ei tai toiusen ei tarvitse, kun on kaksi elättäjää yhden asemasta? Kuinka paljon valmistatte tu okia itse ja kuinka paljon ostatte ns. valmiina? Missä teidän mielestänne kannattaa säästää ja mihin panostaa?

[/quote]

Tonni kuussa perheen erittelyt: Ei työpaikkaruokailuja, lapset syö koulussa.

Arkisin 4xaamupala, 2xeväät, 2xvälipala, 4xpäivällinen ja 4xiltapala.

Viikonloppuisin 4xaamupala, 4xvälipala, 4xlämmin ruoka, 4xiltapala.

Syödään paljon. Hedelmiä, vihanneksia, nautaa, kanaa, kalaa, juustoa, pähkinöitä... Usein luomua. Lisäksi minä välttelen vehnää ja otan gluteenittoman tuotteen jos tarjolla. Eineksiä hyvin harvoin. Tonniin sisältyy myös 1-2 noutoruokaa ja/tai 1-2 ravintolasyöntiä.

[/quote]

Ap vastaa myös: 400e ei sisällä työpaikkaruokailuja, tosin niistä ei kerry kovin paljon (ateriaetu, eli verotusarvosta kun laskee.. olisko ehkä 20 e kuussa todellinen kustannusvaikutus). Lapset saavat lämpimät ateriat koulussa ja nuorempi iltapäiväkerhossa iltapäivän välipalan. Neljäänsataan on laskettu vain ruoka, vessapaperit, shampoot jne. tulee vielä erikseen.

Teen itse mahdollisimman paljon ja välttelen einesten ostamista. En pidä niiden mausta enkä ravintosisällöstä. Toisinaan niihinkin toki tulee turvauduttua, lähinnä kiireen tai väsymyksen takia.

Maidon ostan aina luomuna, samoin kananmunat. Säästän mieluiten valmisruoissa jne. "tauhkassa" (esim. maustettuja jogurtteja jne. meillä on todella harvoin), ja panostan kasviksiin ja hedelmiin.

Vierailija
27/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on tosi vähän.

Vierailija
28/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 400-500€/kk, 3 lasta, 2 aikuista. Lidl <3

Vierailija
29/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 160euroa ja kaksi eläkeläistä ,miehen mielestä liikaa!

Vierailija
30/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:38"]

Meillä 160euroa ja kaksi eläkeläistä ,miehen mielestä liikaa!

[/quote]

Käske mies vastaamaan ruokahuollosta kuukauden ajaksi ;).

ap

Vierailija
31/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee miehen kanssa kahdestaan n. 500e kuukaudessa ruokakauppaan. Ja tämä sisältää myös alkoholin, jota menee opiskelijana joka viikonloppu. Syödään itsetehtyä kasvisruokaa ja sitten viikonloppuisin krapulassa kotiinkuljetuksella melkein joka viikko. 

Eli ei ole paljon nuo teidän menot.

Vierailija
32/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n.600€. 2 aikuista, 3 koululaista + teen työkseni perhepäivähoitajan hommia. Teen oikeestaan kaiken ruuan itse. Aamuisin on kaikille puuroa. Ruuaksi keittoja/laatikoita. Salaattia. Hedelmiä. Paljon kasviksia.
Viikonloppuna lapsille karkkia.
Miehen työpaikan ruuat ei ole tässä mukana.

Vierailija
33/33 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:48"]

1 aikuinen ja 2 alakouluikäistä. Meillä menee 200-300€. Me syömme laadukkaasti, joten epäilen että te muut liioittelette ruokamenojanne. Merkitsen kaiken exceliin, joten tiedän menoni tarkalleen.

[/quote]

Minulla on kaikki merkittynä exceliin ihan sentilleen.

ap
[/quote]

Juu niin on mullakin merkitty kaikki sentilleen. Vaadin aina kaikista ostoksistani kuitin ja vertaan kuitteja jälkeenpäin tiliotteeseen ja merkitsen exceliin. (Kassatyöntekijöillä on joskus tapana heittää kuitti puolihuolimattomasti suoraan roskikseen, mutta minun takiani kassa on joutunut jopa tonkimaan kuitin roskiksesta). Mulla on excelit tallessa kaikista menoistani alkaen vuodesta 2009.

Mutta, taitaa olla vaan niin, että te muut ostatte paljon puolivalmisteita, pieniä pakkauskokoja yms. koska muuten en tajua miten te muut saatte niin järjettömästi rahaa menemään ruokaan.