Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaetaan arjen säästövinkit

Vierailija
13.11.2021 |

Puolikkaallakin konetiskitabletilla pesee koko koneellisen. Eikä pesutuloksesta huomaa että pesuainemäärä on puolitettu.
Säästövinkki nro 1

Kommentit (648)

Vierailija
321/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesuaineisiin moni puuttuu, muttei annosteluun. Peskää puolella siitä pesuaineestaj olla pesette nyt, niin säästätte puolet niiden kuluista. Mm. Lattianpesu on paras hoitaa niin että tekee pesuaineliuosta vain juuri sen verran mitä lattianperuliinat vaativat, eli ei 10l ja 3 korkillista, vaan puoli litraa ja pesuaine sen mukaan. 

Narumopit hevlettiin, ja tilalle levymoppi, ja siihen riittävästi liinoja tai lasta ja pienet froteepyyhkeet. Jos lattia vaatii 3 liinaa kertapesuun, niin tehdään pesuliuos vain kolmelle liinalle. Säästyy vettä ja pesuainetta, ja lattioita. Käytettyjä liinoja ei huuhdella (ellei ole poikkeuksellisen likaisia) vaan liinat pestään pesukoneessa muun pyykin mukana. Ja kyllä, peset myös alkkarisi ja sukkasi pesukoneessa muun pyykin kanssa, lattianpesuliina ei ole sen kummempi.

Pyykit lajitellaan ensinnäkin materiaalin ja pesu ohjeen mukaan . Toiset ei kestä kovia lämpötiloja toiset ei puhdistu ilman korkeita lämpötiloja . Pikku pyykki pestään ei kerralla kuin lakanat ja ne lattiarätit pestään täysin erillään muusta pyykistä . Sen jälkeen on hyvä pyöräyttää kone tyhjänä lyhyellä ohjelmalla. Tyhjentää nukkasihti. Epähygienian takia meillä on koronat ja muut. Moppeihin saa vaihtopäitä ei maksa paljon. Ne on tehty kierrätys kankaista.

Vierailija
322/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pro-tippini:

Ota autosta yksi sytystulppa irti. Näin moottori käy vaan kolmella pytyllä ja bensaa säästyy.

Pyydä joka 5. vastaantulijalta kolikko. Usein joku antaa.

Pese vaatteet meren/järven rannalla.

Pyydä pientä "lainaa" työkavereilta. Usein eivät kehtaa mankua takaisin rahoja.

Maksa kassalla aina niin että 5-10s jää puuttumaan. Usein kassa luovuttaa ja antaa mennä/kaivaa itse jostain puuttuvan summan.

Mä kierrän kaikki tuttuni/puolituttuni lasten synttärit. Saa ahmia vatsan täyteen ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenat voi kuivattaa uunissa evääksi . Viipaloi omenat levylle ja 50 astetta luukku vähän auki . Aika pitkään saa pitää.

Vierailija
324/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernepussi sipulia pekonia kirjoitti:

Tyhjistä vessapaperi rullista saa askartelu pahvia. Ennenkuin ne sipulit rupistyy ne kannattaa silputa ja paistaa voissa . Niitä voi laittaa jauhelihaan tai hampurilaiseen , lihapullien päälle ettei heitä roskiin. Nahistuneet porkkanat voi kuoria huuhdella ja pilkkoa palasiksi sitten keittää vedessä ja ripaus sokeria . Niistä voi myös säilöä porkkanahilloa inkiväärin kanssa . Porkkana raaste käy kakkuun ja lättyihin . Superfoodia on iso jogurtti ja siihen porkkanaraaste. Kun jogurtti on tarjouksella sen voi pakastaa tai käyttää lihapullien kanssa.

Juuresten jämät kannattaa kuoria ja kuutioida sekä pakastaa kuutiot. Ne voi käyttää keitossa. Myös purjon varret ovat syötävää ruokaa kunhan ne pestään kunnolla.

Vierailija
325/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen viiliä ja illalla tuorepuuroa, aamulla valmis.

Vierailija
326/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena eväät kirjoitti:

Omenat voi kuivattaa uunissa evääksi . Viipaloi omenat levylle ja 50 astetta luukku vähän auki . Aika pitkään saa pitää.

Sähköhän tunnetusti on ilmaista..

Vierailija
327/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin sekajätteen määrä on niin pieni, että tyhjät sämpyläpussit käyvät hyvin roskapusseiksi, ei ole siis tarvetta ostoskasin kokoisille pusseille :)

Vierailija
328/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin aloin kierrättää muivot, ihmettelin näitä juttuja , kuinka leipäpussi riittää sekajätepussiksi. Niin se vaan riittää, niin vähän sekajätettä meidänkin 5-henkisessä perheessä tulee. Ennen oli roskis täpötäynnä, kun jäteauto kävi. Nyt se on hädintuskin puolillaan. Se muovin määrä on niin järjetön.

Vierailija
329/648 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, elämäntilanteet ovat erilaisia, se mikä on hyvä vinkki lapsiperheelle, ei välttämättä ole sitä eläkeläiselle.

Itse eläkeikää lähestyvänä, osa-aikatyötä tekevänä:

Sama neuvo, kuin parikymppisestä alkaen: ruoka tehdään alusta asti itse! Säästää, ja tietää, mitä syö.

Auton myin pois, koska merkittävimmät matkani hoituvat hyötyliikuntana, pari kilometriä suuntaansa.

Nykyään on jopa kuukausi kerrallaan -leasing palveluita.

Aivan lahjana tuli sitten etätyöskentely: ei tarvitse täydessä ruuhkabussissa tuntia istua köhivän kanssamatkustajan vieressä, epäillen kumpikin toisiamme, että onkohan tuolla se korona?

Ja vielä sinkun säästövinkki: unohda tarjouskuvastot, ÄLÄ TEE mitään listoja. Mene kauppaan illalla katsomaan, mitä juuri sillä hetkellä löytyy edullisesti, osta pois, ja mieti, mitä niistä voit valmistaa.

Täällä ainakin kaupoissa on aamulla hyvät tarjoukset, jos illalla menee niin kaikki jo ostettu.

Vierailija
330/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskapoliisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okt-asujille säästövinkki, jonka olen oppinut seuraamalla parvekkeeltani näkyviä jäteastioita (taloyhtiön, jossa asun):

Yön pimeydessä tuo omat roskapussisi läheisen kerrostalon jäteastioihin. 

Jep. Asuttiin ennen rivarissa ja roskiskatokseen piti hankkia lukko kun joku tai jotkut okt-asujat toi roskia niihin. Roska-astiat yli täynnä ja meille tuli ylimääräiset maksut tietysti. V…ti tämä ja sekin että erillistä avainta joutui käyttää.

Meidän taloyhtiö lähettää kuvien kera 100 euron maksuvaatimuksen näille "säästömielessä" jätteensä astioihimme tuoville. Jos eivät maksa, poliisi hoitaa jatkotoimet.

Täytyykin varmaan ehdottaa taloyhtiölle roska-astioiden alueen kuvaamista. Siellä on autolla roskia tuovia. Tosin joku saattaa asuakin tässä taloyhtiössä (4 isoa taloa). Samalla varmaan saisi maksatettua roskansa niillä, jotka jättävät isoja tavaroitaan roskisten viereen. Niitä on ruvennut ilmestymään useammin, vanhat vakkariasujat säilövät romunsa siihen saakka, että tulee roskalava kerran tai kaksi vuodessa, mihin voi viedä huonekalujaan ja muita romujaan maksutta.

Multa tuli joku sekopää tivaamaan roskia viedessäni että missä osoitteessa asun. Sanoin että jos ei lähde niin soitan poliisit. Hän huusi soittavansa itse poliisit kun tuon hänen roskikseensa roskia. Vastasin että soittaa vaan, ja kävelin kiertotietä kotiin. Asuin siis tietenkin siinä neljän talon kokoonpanossa, mutta en todellakaan ala tuntemattomille kertomaan kotiosoitettani.

Kurvaatko sitten autolla kadulta tuomaan niitä roskia? Meillä siis nuo minun mielestäni epäilyttävät roskantuojat ovat sellaisia, jotka eivät tule talojen pihasta (niillä yksi ainoa yhteinen ulosajoväylä, jonka päässä on roskikset), jolloin voisi olettaa roskien olevan kotoa, vaan tulevat jostain muualta.

Aikuiselta omillaan asuvalta lapseltani oli tultu kyselemään hänen (tai oikeasti sukulaisen omistama) asuntonsa pihalta, että asuuko hän täällä, kun oli keinunut kaverinsa kanssa leikkipaikan suuressa korikeinussa. "Kun leikkipaikka on vain asukkaille." Käskin ensi kerralla sanoa seuraavalle kysyjälle, että asun, mutta asutko sä, en ole koskaan ennen sinua nähnyt, vaikka olen ihan pienestä pitäen täällä käynyt keinumassa (sukulaisella vieraillessa).

Mä olen sanonut lapselleni aina että jos joku tulee kysymään asiattomuuksia, niin vastata ei tarvitse, eikä varsinkaan kertoa missä asuu, tai mikä oma tai vanhempien nimi on, tai mitä koulua käy. Jos joku huutaa naama punaisena jotain väärässä paikassa olemisesta tai muusta, niin sanoa vain että soita poliisit jos häiritsee.

MIstä lähtien ihmisen nimen tiedustelu on ollut asiatonta? Jos joku käytöshäiriöinen pentu riehuu jossain, muiden pitää ilmeisesti vain niellä asia ja hyväksyä se.

Vierailija
331/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän huvitus on vilkas mielikuvitus!

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä sitten ikinä mitään mukavaa, kun kaikki aika menee senttien laskemiseen?

On, siitä voi kehittää hauskan harrastuksen. Ja kun laittaa säästyneet sentit talteen, niillä voi palkita itsensä. Meillä perhe säästää vedenkulutuksessa ja säästyneet sentit, siis vuodessa 5 henkisellä perhellä noin 500 € laitetaan matkakassaan. 

Joka vuosi ennen koronaa on käyty talvella jossain reisussa keskieuroopassa kultuurilomalla.

Miten ihmeessä voi 4hlö perhe SÄÄSTÄÄ 500€ vettä/v, kun meillä 3-henkisellä menee normaalikulutuksella 300€ vettä/v, vaikkei mitenkään edes pihtailla, vaan normisäästelijäitä ollaan.

Vai säästetäänkö mekin siis koko ajan 400€?

Vierailija
332/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä tiskiluutu. Chifonetinkin (käytännössä halvempi vastaava pirkka-tuote) kestää keittää pari kertaa ainakin

Niin tai sitten ostaa vaan muutaman kankaisen mikrokuituliinan, jotka voi pestä koneessa. Kestävät vuosia.

Pesen yleensä kerran viikossa 60 asteessa pyyhkeitä, lakanoita ym. ja heitän aina Chifonetin (tms.) mukaan. Kestävät monta pesukertaa.

Chifonet on kuin muovipussilla pöytää pyyhkisi.

Vierailija
333/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanhiekkaa paljon halvempaa on käyttää lämmityspellettejä. Meillä kissan laatikko on vessassa, kakat voi heittää päältä vessanpyttyyn ja loppu on kompostoituvaa. Kerran viikossa vaihto riittää ( 2kissaa).

Kissanruuissa kannattaa ostaa isoja eriä hyvälaatuista ruokaa kerralla. Viljatonta. Säästää eläinlääkärikuluissa, kun kisut pysyy kunnossa.

Joskus myös kaupan jauheliha, sei, tai broilerinsuikaleet tarjouksissa alittavat kissanruuan kilohinnan, näitä voi välillä käyttää.

Eläinlääkärikuluissa säästää paljon enemmän jos ostaa kissoille kunnon hiekkaa. Pelletin kanssa tahtoo käydä niin että kun kissa vähän vanhenee niin pissaongelmat alkavat. Sen minkä silloin aiemmin hiekassa säästi, tuleekin nyt tuplaten kalliiksi.

Vierailija
334/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen ja valkoinen kirjoitti:

Ostaa isoja määriä siis aina litran puolitoista kuin pienen . Ja laskee montako tee pussia itse käyttää kk ja montako vieraat kaverit jne. Iso paketti halvempi. Ne rikkinäiset sukat voi laittaa ehjien päälle talvella . Tuore mehu purkin voi jatkaa vedellä jääkylmää vettä puolet ,saa janojuoman . Tarjous jäätelöt pitää ostaa monta pakettia pakastimeen säästää pitkän euron . Keksipaketit aina varalla vieraille teen kanssa. Ne käy myös hätä ruokana sitten. Leipä pussit niihin roskat. Eniten säästää kun leipoo itse mutta tarjous viineri ja munkit kyllä kannattaa ostaa reilummin. Harjat ja kammat voi pestä shampoo vedessä. Pipoista kuolee täit kun pitää muovipussissa pakastimessa yön yli . Suojaa ruuat. Talvella ne vanhat reikä kalsarit voi laittaa ehjien päälle. Vanhalla juuri -harjalla voi pestä kivilattian ne saumakohdat ja lattiakaivon . Ettei heitä pois. Vanhalla tiski harjalla voit pestä ensin altaat sitten vessan ja lopuksi pytyn reunat ja pytyn sekin on säästöä. Muistakaa värjätä itsenäisyys päivänä sinisellä lunta ja jäätä jos sitä tulee. Ihan vesiväri käy veteen ja jäätyy.

Halvin maitopurkki on se litran maitopurkki, ei isompi koko. Tämä siksi koska volyymi on tuolla halvimmalla litran maidolla niin iso. Moni muukin tuote on isommassa pakkauksessa kalliimpi, joten ikinä ei kannata tuijottaa pakkauskokoa, vaan kilo/litrahintaa. 

Viime aikoina tavattuja on monikin monipakkaus alkoholia- tulee halvemmaksi irroittaa siitä oluet ja ostaa ne erikseen, hapankorppupaketti, pienempi halvempi kilohinnaltaan, ja juuri tuo maito.

Vierailija
335/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat kodin yleispesuaineet voi korvata suihkepulloon lantratulla käsitiskiaine+vesi seoksella.

Itselläni käytössä kidesooda (kaupan maaliosastolta) ja käytän sitä yleispesuaineena. Sitä tarvitsee vain lantrata kulloiseenkin tarpeeseen sopivaksi. Sillä voi hoitaa maalinpoiston, sammaleet terassilta, astiat, ikkunat jne. 

Vierailija
336/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin aloin kierrättää muivot, ihmettelin näitä juttuja , kuinka leipäpussi riittää sekajätepussiksi. Niin se vaan riittää, niin vähän sekajätettä meidänkin 5-henkisessä perheessä tulee. Ennen oli roskis täpötäynnä, kun jäteauto kävi. Nyt se on hädintuskin puolillaan. Se muovin määrä on niin järjetön.

Meillä ei riitä, vaikka asutaan miehen kanssa kahdestaan. Koska emme pese roskia, niin kaikki muovipakkaukset joissa on ollut rakaa lihaa, tai muuta helposti haisevaa, sekä kissanruokien annospussiroskat menevät roskikseen, joten leipäpussiin ei kyllä mahdu mitään. 

Kierrätämme lasin, metallin,, paperin, pahvin, muovin, ja tietysti patterit sun muut.

Vierailija
337/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskapoliisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okt-asujille säästövinkki, jonka olen oppinut seuraamalla parvekkeeltani näkyviä jäteastioita (taloyhtiön, jossa asun):

Yön pimeydessä tuo omat roskapussisi läheisen kerrostalon jäteastioihin. 

Jep. Asuttiin ennen rivarissa ja roskiskatokseen piti hankkia lukko kun joku tai jotkut okt-asujat toi roskia niihin. Roska-astiat yli täynnä ja meille tuli ylimääräiset maksut tietysti. V…ti tämä ja sekin että erillistä avainta joutui käyttää.

Meidän taloyhtiö lähettää kuvien kera 100 euron maksuvaatimuksen näille "säästömielessä" jätteensä astioihimme tuoville. Jos eivät maksa, poliisi hoitaa jatkotoimet.

Täytyykin varmaan ehdottaa taloyhtiölle roska-astioiden alueen kuvaamista. Siellä on autolla roskia tuovia. Tosin joku saattaa asuakin tässä taloyhtiössä (4 isoa taloa). Samalla varmaan saisi maksatettua roskansa niillä, jotka jättävät isoja tavaroitaan roskisten viereen. Niitä on ruvennut ilmestymään useammin, vanhat vakkariasujat säilövät romunsa siihen saakka, että tulee roskalava kerran tai kaksi vuodessa, mihin voi viedä huonekalujaan ja muita romujaan maksutta.

Multa tuli joku sekopää tivaamaan roskia viedessäni että missä osoitteessa asun. Sanoin että jos ei lähde niin soitan poliisit. Hän huusi soittavansa itse poliisit kun tuon hänen roskikseensa roskia. Vastasin että soittaa vaan, ja kävelin kiertotietä kotiin. Asuin siis tietenkin siinä neljän talon kokoonpanossa, mutta en todellakaan ala tuntemattomille kertomaan kotiosoitettani.

Kurvaatko sitten autolla kadulta tuomaan niitä roskia? Meillä siis nuo minun mielestäni epäilyttävät roskantuojat ovat sellaisia, jotka eivät tule talojen pihasta (niillä yksi ainoa yhteinen ulosajoväylä, jonka päässä on roskikset), jolloin voisi olettaa roskien olevan kotoa, vaan tulevat jostain muualta.

Aikuiselta omillaan asuvalta lapseltani oli tultu kyselemään hänen (tai oikeasti sukulaisen omistama) asuntonsa pihalta, että asuuko hän täällä, kun oli keinunut kaverinsa kanssa leikkipaikan suuressa korikeinussa. "Kun leikkipaikka on vain asukkaille." Käskin ensi kerralla sanoa seuraavalle kysyjälle, että asun, mutta asutko sä, en ole koskaan ennen sinua nähnyt, vaikka olen ihan pienestä pitäen täällä käynyt keinumassa (sukulaisella vieraillessa).

Mä olen sanonut lapselleni aina että jos joku tulee kysymään asiattomuuksia, niin vastata ei tarvitse, eikä varsinkaan kertoa missä asuu, tai mikä oma tai vanhempien nimi on, tai mitä koulua käy. Jos joku huutaa naama punaisena jotain väärässä paikassa olemisesta tai muusta, niin sanoa vain että soita poliisit jos häiritsee.

MIstä lähtien ihmisen nimen tiedustelu on ollut asiatonta? Jos joku käytöshäiriöinen pentu riehuu jossain, muiden pitää ilmeisesti vain niellä asia ja hyväksyä se.

Kyllä se on asiatonta tulla aikuisena ihmisenä naama punaisena huutamaan lapsille, ja kyselemään heidän nimiä. Itse ilmoitan tuollaiset poliisille, selittä sinne mitä vieraan lapsen nimellä teet. 

Vierailija
338/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä aloituksessa mainituk kaltaiset säästövinkit ovat ihan hyviä (itselläkin käytössä) MUTTA hyödyllisintä ja tehokkainta säästämistä on kieltäytyä jostain/useista ylimääräisistä ei-niin-välttämättömistä ostoksista.

Esim.

Puolitat koko vuoden joka kerta tiskikonetablettaja ja otat joka ikiseen kauppareissuun mukaan kotoa kestokassin. Säästät yhteensä vuodessa 50 €, joka on hyvä.

Mutta verraten vaikka siihen, että taas kerran kierrellessäsi ostoskeskuksessa tai halpamarketissa, jätätkin ostamatta sillä kertaa heräteostoksena sen alerekissä huomaamasi 19,90 eurolla roikkuvan neuleen ja 14, 90 euron pipon, sekä kassalle jonottaessasi jätätkin hyllyyn ne kaksi karkkipussia ja tupakka-askin, niin tadaa, oletkin säästänyt tässä 15 minuutissa jo sen saman 50 €.

Saati että toistat tota ostamattomuutta kerran kuukaudessa, oletkin säästänyt vuodessa jo yhtäkkiä 600 €.

Mihin nämä kestokassi ihniset laittaa roskat? Ostetaan paketti muovipusseja vai?

Ne rullassa myytävät roskapussit on paljon halvempia per kappale kuin se kaupan mainoskassi. Meillä pakataan roskia myös hedelmäpusseihin, eläinten ruokasäkkeihin ja kissanhiekkasäkkeihin, talous- ja wc paperin paketteihin ja ylipäätään kaikkiin pakkauksiin mihin vaan voi.

Mä teen myös näin. En ole vuosiin ostanut kaupan kassalta muovikassia vaan käytän aina kestokasseja. Joskus on tullut hamstrattua punalaputettuja tuotteita ilta-alessa niin silloin olen saattanut ostaa muovikassin kun kestokasseja ei ole tarpeeksi.

Käytän siis kaikenlaiset muovipussit, joita voi käyttää, roskiksina koska miksi tyhjä porkkanapussi pitää laittaa muoviroskiin jos sen voi käyttää esim biojätepussina, siten tietenkin että tyhjentää pussin biojätteisiin ja itse pussi menee sekajätteisiin.

Aikoinaan mun setä kuoli ja hänen jäämistöstään löytyi muovikasseja, joita tuli siististi viikattuina neljä täyttä muovikassillista (kaupan kassalta saatavia). Jos nyt vaikka laskisi 0,20e/kpl ja 100 kpl/kassi, niin se on 80 euroa mikä voi tuntua pieneltä mutta mä maksan sillä rahalla vuoden sähkönkulutuslaskuni.

Punalaputetut tuotteet päätyvät pakastimeen, joten se on arjen säästöä.

Tällä hetkellä mulla on menossa pakastimen ja kuiva-ainekaapin tyhjennyskuukausi, joten rahaa säästyy kaupassa kun ostan vain kasviksia ja vihanneksia enkä lihatuotteita. Eilen tyhjensin palkkatilini sinne jääneistä rahoista, oli 700e, jotta tänään tullut palkka mahtuu tilille.

Nyt on myös menossa TOK Prismoissa joku -15% alennuspäivät ja näiltä päiviltä ostan aina useamman tarvittavan tuotteen esim paristoja ja pölypusseja. Silloin kun vielä siivoustarvikkeet kuuluivat alen piiriin, ostin astiaharjoja, hiussieppoja, rättejä jne joten niitä ei ole tarvinnut juurikaan normaalihintaan ostaa.

Ostan myös Haltin alennusmyynneistä itselleni kengät kauden ulkopuolelta esim talvikengät kevään poistomyynneistä ja tossut kesän poistomyynneistä. Saan siis hyvät ja kestävät kengät puoleen hintaan - arjen säästöä :-)

Eli, silloin kannattaa ostaa kun joku tarpeellinen tavara on tarjouksessa vaikkei sitä just silloin tarvitsekaan. Turhaa tavaraa ei tietenkään pidä ostaa vaikka se olisi superedullisesti saatavilla.

Vierailija
339/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanhiekkaa paljon halvempaa on käyttää lämmityspellettejä. Meillä kissan laatikko on vessassa, kakat voi heittää päältä vessanpyttyyn ja loppu on kompostoituvaa. Kerran viikossa vaihto riittää ( 2kissaa).

Kissanruuissa kannattaa ostaa isoja eriä hyvälaatuista ruokaa kerralla. Viljatonta. Säästää eläinlääkärikuluissa, kun kisut pysyy kunnossa.

Joskus myös kaupan jauheliha, sei, tai broilerinsuikaleet tarjouksissa alittavat kissanruuan kilohinnan, näitä voi välillä käyttää.

Meidän kissat ei ymmärrä, että pellettiin voi tehdä tarpeet. Yritin tuloksetta, toinen alkoi tekemään tarpeensa pyykkikireihin ja sohvalle, toinen ulos olohuoneen ikkunan alle jossa maa oli helposti rapsutettavissa.

No käytin ne ylijääneet pelletit kompostikuivikkeena ja siirryttiin normaalimpaan hiekkaan.

Vierailija
340/648 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen säästöä, kun ympärillä on ihmisiä, joilla on itsellään niin paljon, että antavat ilmaiseksi pois. Myöhään eilen illalla tuotiin kotiovelle saavillinen jauhelihaa, naudanhäntä, kieli ja maksa sekä Oi miten mahtava soppaluu! En ole moneen vuoteen ostanut lihaa, kun sitä tyrkytetään ihan ilmaiseksi. Nyt on pakkasessa nautaa, hirveä, karitsaa, sorsaa, metsäkanalintua, jänestä. Kalaa en huoli.

Jatkotoimenpiteitä odottaa myös 10kg säkki vehnäjauhoa ja toinen mokoma kaurahiutaletta. Osa kuivakaappiin säilytysastioihin ja loput kannelliseen ämpäriin kuivaan ja viileään.

Tänään taitaa olla maksalaatikkopäivä, ja osa pakkaseen joulua odottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme