Olipa törkeää syyllistämistä koko nenäpäivä. Annamme jo n 280 e jokaikinen asukas, eikö se riitä?
Kommentit (56)
Me ja meidän paremmuutemme. Kaikkien täytyy saada se älypuhelin vaikka sitten
veivattavalla laturilla.
Tässä ketjussa menee sekaisin kaksi asiaa: rakastava vittuilu ja puhdas vittuilu. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa menee sekaisin kaksi asiaa: rakastava vittuilu ja puhdas vittuilu. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Tuli väärään ketjuun…
Vierailija kirjoitti:
Se poliitikko joka uskaltaa kyseenalaistaa koko systeemin tekee itselleen loparit.
Media ja a ja y liike ei lopeta enne kuin tuo poloinen on ulkona kaikesta vaikuttamisesta.
Tämä on nähty tuhat kertaa aikaisemmin.
Mutta saa nimensä historiankirjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Se poliitikko joka uskaltaa kyseenalaistaa koko systeemin tekee itselleen loparit.
Media ja a ja y liike ei lopeta enne kuin tuo poloinen on ulkona kaikesta vaikuttamisesta.
Päässäsi viiraa. Mitä tekemistä ammattiyhdistyksillä on tämän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Tukevat rintaliivit auttaa.
Vai auttaako?
Tästähän on 2 eri koulukuntaa...
Vierailija kirjoitti:
Minä autan lapsenlapsiani selviytymään tässä paska valtiossa, missä ei enää saa lääkäriaikaa, ei hoitoa, ei töitä, ei asuntoa, ei niin stana yhtään mitään! Latiakaan ei lähde kun nia konsuleille! T: Mummi 64v
Saa? Kuka sinulle on sanonut, että elämässä pitää saada? Kautta aikojen asioita on pitänyt an-sai-ta.
Ps. Koulutus on ilmaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä autan lapsenlapsiani selviytymään tässä paska valtiossa, missä ei enää saa lääkäriaikaa, ei hoitoa, ei töitä, ei asuntoa, ei niin stana yhtään mitään! Latiakaan ei lähde kun nia konsuleille! T: Mummi 64v
Samat fiilikset.
T: Mummu 53v
Ja asumme tappavassa kylmyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päässäsi viiraa. Mitä tekemistä ammattiyhdistyksillä on tämän kanssa?
Elä niin näet.
Ja jos ymmärrät näkemäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa nuo lahjoittajat tajuaisivat vielä joku päivä, että heidän antamansa kymppi ei mene konkreettisesti siihen, mitä sillä sanotaan voitavan hankkia: esim. "kympillä saa x määrän rokotteita" ei tarkoita, että tuo kymppi korvamerkitään niihin. Se tarkoittaa vain esimerkkiä; raha voi mennä ihan mihin tahansa hankintaan.
Vähän outoja minusta nuo avustuskohteetkin, kun joissakin kohteissa hankinnat ovat selkeästi vastuullisia ja yleishyödyllisiä (esim. viemäröinti, koulu jne.) kun taas jotkut perheet ovat saaneet ihan oman talon. Logiikka? Onko sitä?
Ps. Nenäpäivä-nimen alta löytyy seuraavat toimijat: Suomen Punainen Risti, Suomen UNICEF, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Eli pohjimmiltaan raha menee kirkolle, tavalla tai toisella.
Mikseivät he tietäisi?? Kyllä minä ainakin tiedän että jos annan kympin niin siitä menee vain 5€ perille, ei sitä kymppiä sinne ilman välikäsiä saa paitsi jos en itse sitä vie, kaikki sen tajuaa.
Ihan samoin jos haluan antaa köyhälle leipää, niin annan samalla kaupiaalle, kuljetusfirmalle, leipojille ja valtiolle rahaa ostamalla leivän.
Samoin jos haluan antaa omaisuuttani jollekkin, joutuu saaja maksamaan veroa siitä että ottaa lahjan vastaan..
Sillälailla se nyt vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa nuo lahjoittajat tajuaisivat vielä joku päivä, että heidän antamansa kymppi ei mene konkreettisesti siihen, mitä sillä sanotaan voitavan hankkia: esim. "kympillä saa x määrän rokotteita" ei tarkoita, että tuo kymppi korvamerkitään niihin. Se tarkoittaa vain esimerkkiä; raha voi mennä ihan mihin tahansa hankintaan.
Vähän outoja minusta nuo avustuskohteetkin, kun joissakin kohteissa hankinnat ovat selkeästi vastuullisia ja yleishyödyllisiä (esim. viemäröinti, koulu jne.) kun taas jotkut perheet ovat saaneet ihan oman talon. Logiikka? Onko sitä?
Ps. Nenäpäivä-nimen alta löytyy seuraavat toimijat: Suomen Punainen Risti, Suomen UNICEF, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Eli pohjimmiltaan raha menee kirkolle, tavalla tai toisella.
Mikseivät he tietäisi?? Kyllä minä ainakin tiedän että jos annan kympin niin siitä menee vain 5€ perille, ei sitä kymppiä sinne ilman välikäsiä saa paitsi jos en itse sitä vie, kaikki sen tajuaa.
Ihan samoin jos haluan antaa köyhälle leipää, niin annan samalla kaupiaalle, kuljetusfirmalle, leipojille ja valtiolle rahaa ostamalla leivän.
Samoin jos haluan antaa omaisuuttani jollekkin, joutuu saaja maksamaan veroa siitä että ottaa lahjan vastaan..
Eivät tunnu tietävän, koska tuhannet ihmiset ostavat tulevana jouluna taas vuohia (Afrikkaan). Missäänhän ei oikeasti sanota, että summalla hankitaan juuri tuo eläin, mutta näin vaan tykkäävät patsastella kun eivät lue pientä pränttiä.
Sinäkin sekoitit kaksi asiaa keskenään: en kirjoittanut siitä, miten keräyksestä koituu kuluja. KIrjoitin siitä, että lahjoitettuja summia ei ns. korvamerkitä mihinkään tiettyyn hankintaan, silti osa ihmisistä kuvittelee että tuli juuri lahjoittaneeksi kasan rokotteita tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa? Kuka sinulle on sanonut, että elämässä pitää saada? Kautta aikojen asioita on pitänyt an-sai-ta.
Ps. Koulutus on ilmaistaMitä horiset?
Koko elämäni olen ANSIOISTANI veroja maksanut ja kun soitan terveyskeskukseen, kerrotaan sieltä, ettei aikoja ole. Ei ole vaikka ihmettelen miten ne on voitu varata jo viikkojenkin päähän. Ei ole, ymmärrätkö? Nyrkkiä löin viimeksi pöytään ja piti oikein kysyä "Otatko vastuun"?
Lapsenlapsi joutui lähtemään lääkäristä (aika saatu vihdoin useiden päivien ruikutuksella ja jo melkein uhkaamalla) tyhjin toimin, kun lääkäri oli tyrinyt lähetteen kanssa niin, ettei määrättyä hoitoa voitukaan antaa. ja nyt siirtyi koko. Koulusta joutuu olemaan pois. Ei oma syy!!!!!!! Ei ole ainoa tapaus.
Älä tule minulle selittämään tätä maailmanmenoa. On tuttavia ja ystäviä jotka ovat olleet asuntojonoissa ties kuinka kauan, ja ei varmaankaan tarvitse kertoa millaista työttömän arki on tätä nykyä?
Kiva kun hyväosaiset tulee tänne kertoilemaan kuinka helppoa ja ihanaa kaikki itselle, minulle, on. Kiitos!
Jos olet koko elämäsi ansainnut, olet varmaan ymmärtänyt säästääkkin. Joten menen yksityiselle kaljottelun lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Milloin ihmiset ymmärtävät että he siellä ovat /olivat onnellisia niin kauan kun valkoiset lähetyssaarnaajat aloittivat säälikamppanijansa.
Ja sitä on jatkunut ainakin 60 vuotta. Ja jatkuu ja jatkuu.,.
Tarkoitit varmaan että olivat onnellisia ennenkuin valkoinen tuli ryöstämään kaiken aikanaan? Ja katkomaat kädet (Belgia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset.
Sama täällä Mummi 52.Hyvää Joulun odotusta teille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tunnu tietävän, koska tuhannet ihmiset ostavat tulevana jouluna taas vuohia (Afrikkaan). Missäänhän ei oikeasti sanota, että summalla hankitaan juuri tuo eläin, mutta näin vaan tykkäävät patsastella kun eivät lue pientä pränttiä.
Sinäkin sekoitit kaksi asiaa keskenään: en kirjoittanut siitä, miten keräyksestä koituu kuluja. KIrjoitin siitä, että lahjoitettuja summia ei ns. korvamerkitä mihinkään tiettyyn hankintaan, silti osa ihmisistä kuvittelee että tuli juuri lahjoittaneeksi kasan rokotteita tms.
Huoh, kyllä jokainen sen tajuaa. Jos minä annan 10€ keräykseen olen ollut mukana lahjoittamassa rokotteita.
Jokainen tajuaa että se maksaa että hankitaan ne rokotteet, kuljetetaan ne sinne, tehdään paperityöt yms.
Ihan sama vaikka se minun kymppini menisi rahtikuluihin, olen joka tapauksessa olisin mukana mahdollistamassa sen että sinne saadaan rokotteita.
Luulen että kaikki tietävät ettei ole mitään teleporttia millä nämä tuotteet sinne siirretään.
On se jännä että nämä jotka täällä valittavat että joku vetää välistä vaativat että jos he antavat kympin niin jonkun on omista rahoista kustannettava se että se kymppi myös viedään perille asti ja afrikkalainen saa sen suoraan itselleen. Jep jep, sitä teleporttia odotellessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset.
Samoin. Minä ennen olin nälkäpöiväkeräyksissä ovelta ovelle ja tein muuta SPR.n hyväksi. Sain kuulla tutulta miten iso palkka hällä on Spr kouluttajana ja lyhyet työpäivät. Otti päähän kun itse raadoin sairaanhoidossa kolmivuorotyössä usein 14 tuntisia päiviä.
Koska raha ei mene kohteeseen saavst nenästävetopäivät ja teennäiset hymyilijäjulkkikset painua rämeeseen. Minä tuen lapsiani ja lapsenlapsiani.
Mummu 54 v
Kerro ihmeessä lisää, kuinka iso palkka oli? Ja kuinka lyhyet työpäivät?
Pitäisikö jonkun tehdä tämä ilmaiseksi? Siis omalla ajallaan, oman työpäivänsä jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset.
Samoin. Minä ennen olin nälkäpöiväkeräyksissä ovelta ovelle ja tein muuta SPR.n hyväksi. Sain kuulla tutulta miten iso palkka hällä on Spr kouluttajana ja lyhyet työpäivät. Otti päähän kun itse raadoin sairaanhoidossa kolmivuorotyössä usein 14 tuntisia päiviä.
Koska raha ei mene kohteeseen saavst nenästävetopäivät ja teennäiset hymyilijäjulkkikset painua rämeeseen. Minä tuen lapsiani ja lapsenlapsiani.
Mummu 54 v
Näin! Ei täällä toimita nopeasti kuin eläkeiän korotuksella, työttömän "aktivoimisella" ja köyhiltä leikkaamalla. Rajoilla toivotellaan pysyvät vieraat tervetulleiksi eikä lakeja saada millään sorvattua.
Muinoin mietin jotain kummilapsitoimintaa, mutta kun on seurannut tätä hurjaa Suomen alasajoa, niin ei voi kuin lähettää päättäjille happaman kasvispierun.
Kaupallisten kanavien keräykset ärsyttää enemmän: yrittäjät saavat ilmaista mainosta osallistumalla. Saadaan kymppitonneja kasaan.
Mutta ohjelmassa on pitkät mainoskatkot: mainosrahoista ei senttiäkään mene hyvöntekeväisyyteen. Kaikki jää tv-kanavan pohjattomaan kirstuun.
Nenäpäivä on siksi reilumpaa peliä. Jos sekin ahdistaa niin vaihda kanavaa.