Olipa törkeää syyllistämistä koko nenäpäivä. Annamme jo n 280 e jokaikinen asukas, eikö se riitä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä autan lapsenlapsiani selviytymään tässä paska valtiossa, missä ei enää saa lääkäriaikaa, ei hoitoa, ei töitä, ei asuntoa, ei niin stana yhtään mitään! Latiakaan ei lähde kun nia konsuleille! T: Mummi 64v
Samat fiilikset.
T: Mummu 53v
Samoin. Minä ennen olin nälkäpöiväkeräyksissä ovelta ovelle ja tein muuta SPR.n hyväksi. Sain kuulla tutulta miten iso palkka hällä on Spr kouluttajana ja lyhyet työpäivät. Otti päähän kun itse raadoin sairaanhoidossa kolmivuorotyössä usein 14 tuntisia päiviä.
Koska raha ei mene kohteeseen saavst nenästävetopäivät ja teennäiset hymyilijäjulkkikset painua rämeeseen. Minä tuen lapsiani ja lapsenlapsiani.
Mummu 54 vKerro ihmeessä lisää, kuinka iso palkka oli? Ja kuinka lyhyet työpäivät?
Pitäisikö jonkun tehdä tämä ilmaiseksi? Siis omalla ajallaan, oman työpäivänsä jälkeen?
Nuo kerääjäthän juuri on vapaaehtoisia, jotka ei siitä mitään nettoa.
Tuotakaan nenäpäiväohjelmistoa ei ole mikään pakko seurata. Sivuuta!
Vieläkö taksvärkkejä järjestetään, meillä oli myös joku hslvatun elokuvailta johon piti lippuja myydä, siis kouluaikoina näitä rahankeräystempauksia.
Lukekaapa päivän hesarista hävikkikolumni.... Juu, siinä isopalkkaselta menee rahaa hävikkiin ihan omilla teoilla sekä veroins. Onneks on isopalkkanen, niin ne omilla teoilla haaskatut on helppo kestäää.... omilla teoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä autan lapsenlapsiani selviytymään tässä paska valtiossa, missä ei enää saa lääkäriaikaa, ei hoitoa, ei töitä, ei asuntoa, ei niin stana yhtään mitään! Latiakaan ei lähde kun nia konsuleille! T: Mummi 64v
Samat fiilikset.
Sama täällä Mummi 52.Hyvää Joulun odotusta teille
Samoin teille kaikille, lämpimin ajatuksin :) M 64v
Oon itse työtön ja toimeentulotuella, eli vähävarainen itsekin.
Viimeksi kun sain vain pari kymppiä lahjoitettua, niin tuli viesti "Kiitos lahjoituksesta. Lahjoita 50e, text 50 numeroon 000 000".
Meni fiilikset kun tosiaan itsekin tiukoilla eikä olisi varaa heitellä rahaa ympäriinsä, enkä ole tuon jälkeen lahjoittanut.
Ja onhan tuo naurettavaa, että Suomessa kiristetään köyhimpien tuista, mt-palveluista ja ihmiset voi huonosti kun samaan aikaan lahjoitetaan kehitysapuun.
Jos meillä vois kansa paremmin niin ehkä pystyttäis auttamaan muitakin paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset.
Samoin. Minä ennen olin nälkäpöiväkeräyksissä ovelta ovelle ja tein muuta SPR.n hyväksi. Sain kuulla tutulta miten iso palkka hällä on Spr kouluttajana ja lyhyet työpäivät. Otti päähän kun itse raadoin sairaanhoidossa kolmivuorotyössä usein 14 tuntisia päiviä.
Koska raha ei mene kohteeseen saavst nenästävetopäivät ja teennäiset hymyilijäjulkkikset painua rämeeseen. Minä tuen lapsiani ja lapsenlapsiani.
Mummu 54 vKerro ihmeessä lisää, kuinka iso palkka oli? Ja kuinka lyhyet työpäivät?
Pitäisikö jonkun tehdä tämä ilmaiseksi? Siis omalla ajallaan, oman työpäivänsä jälkeen?
Nuo kerääjäthän juuri on vapaaehtoisia, jotka ei siitä mitään nettoa.
Ihan sekaisin tuo räkyttäjä. Rupesi meille mummoille isottelemaan, "kaljoittelunsa lomassa". :D
Onneksi toi on yrityksille hyvä tapa avata kirstuaan. Ei sun sinne ole pakko laittaa mitään. Osta vaikka kaljaa ja röökii ja paranna sen toisen ostarinruusun kanssa maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi toi on yrityksille hyvä tapa avata kirstuaan. Ei sun sinne ole pakko laittaa mitään. Osta vaikka kaljaa ja röökii ja paranna sen toisen ostarinruusun kanssa maailmaa.
Ja sinä se vaan jatkat. Onko sulle kalja joku ongelma kun vedät sen mukaan? Ja otitko huomioon, että on kotimaankin hyväntekeväisyyskohteita? Lastensairaalaa täällä ei melkein saatu millään maksettua, mutta muualle lähtee tolkuttomat määrät rahaa. Järjen käyttö on sallittua.
Pubiruusut kavaljeereineen työllistävät jo ihan mukavasti hoitohenkilökuntaa ja muita asiaan liittyviä tahoja, koska ketään ei voi heitteillekään jättää, eli he elävät omaa elämäänsä, joten rahansa voi lahjoittaa johonkin ns. "oikeaan osoitteeseen". Mutta otahan sinä kaljahörpyt, niin jaksaa jaksaa ;D eri
Itse maksan muutaman tonnin vuodessa ja käynytkin Ruandassa katsomassa mihin rahani laitan. Parasta toki olisi nimenomaan siirtyä operoimaan eri tavalla tuon kehitysavun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Intiassa kerjäläistyttö sai minulta 5 rupiita, (se on enemmän kuin maatyöläinen saa päivässä siihen aikaan), nyrpisti nenäänsä " Sir, twenty rupiita please."
Otin sen 5 rupiita takaisin ja laitoin taskuuni. Tyttö jäi ihmettelemään mikä meni väärin.
"I am not the bank." Sanoin.
Enpä usko tätä tarinaa, koska omalla kokemuksella nuo kyllä ottavat rahat ja katoavat heti ja niitä lapsia on niin monta yleensä kerralla. En ole koskaan törmännyt tuohon ilmiöön puolen vuoden aikana.
Te joiden mielestä rahaa pitäisi kerätä suomalaisten vähäosaisten tarpeisiin: millaisen viestin se lähettäisi jos vaikka suomalaisten mielenterveyspalvelujen turvaamiseen järjestettäisiin joku iso näyttävä hyväntekeväisyysgaala? Näyttettäisiin kun itsetuhoinen nuori saa suljetulla osastolla sänkypaikan eikä nuku enää käytävällä patjalla? Kiva kiva, eipä tarvitse verorahoja ohjata mielenterveyspalveluihin ja saada muutosta politiikkaan kun jotkut kiltit suomalaiset heittävät sairaille ropojaan.
Totta kai oman maan palvelut ja hyvinvointi pitää turvata lainsäädännön ja verovarojen turvin. Tällaiset gaalat on sitten ulkomaanapua varten. Ei ole pakko kenenkään lahjoittaa näihin yhtään mitään jos ei huvita.
Eläinten vallankumous on kirja joka pätee vieläkin.
"Kaikki ovat tasavertaisia, paitsi siat ovat tasavertaisimpia."
=D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Mikko käveli elefanttilaulua laulaen kaupan lähdevesipullo kädessä, sen lapsen vierellä joka kantoi niitä isoja vesisankoja ja oli menossa hakemaan jotain mutaista vettä.
Se oli niin uskomaton näky, että ei voi sanoin kuvailla,,,
Tekopyhyys potenssiin sata. Puhutaan säälivästi kameralle ja hierotaan vähän silmiä vielä ja sitten lennetään takaisin Suomeen lihapatojen ääreen ja unohdetaan koko juttu.
Tekopyhyyttä on sun viestis nimettömänä arvostella ja syödä sipsiä sohvalla samaan aikaan.
Oot just niitä tyyppejä jotka ei senttiäkään anna omistaan mutta jaksaa valittaa jos joku muu antaa, vaikka ei asia koske sua mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Te joiden mielestä rahaa pitäisi kerätä suomalaisten vähäosaisten tarpeisiin: millaisen viestin se lähettäisi jos vaikka suomalaisten mielenterveyspalvelujen turvaamiseen järjestettäisiin joku iso näyttävä hyväntekeväisyysgaala? Näyttettäisiin kun itsetuhoinen nuori saa suljetulla osastolla sänkypaikan eikä nuku enää käytävällä patjalla? Kiva kiva, eipä tarvitse verorahoja ohjata mielenterveyspalveluihin ja saada muutosta politiikkaan kun jotkut kiltit suomalaiset heittävät sairaille ropojaan.
Totta kai oman maan palvelut ja hyvinvointi pitää turvata lainsäädännön ja verovarojen turvin. Tällaiset gaalat on sitten ulkomaanapua varten. Ei ole pakko kenenkään lahjoittaa näihin yhtään mitään jos ei huvita.
Kauhea haloo nousi kun lastensairaalalle järjestettiin rahaa tällaisella taphtumalla, samat kitisijät kitisi.
Jos kerättäisiin pottia toimeentuloen asiakkaille niin ei varmaan kitinää syntyisi (paitsi tietty siitä kun taphtuman järjestämiseen meni niin pljon rahaa ja se oli pois näiltä eläteiltä)
En ole lahjoittanut rahaa enkä myös koe tulleeni "syyllistetyksi". Lopettakaa se turhasta pillitys ja jatkuva loukkaantuminen.
En osallistu mihinkään keräyksiin. Paljonko välilliset kulut on? Voisin itse reissuillani viedä paikalliselle asukkaalle ruokakorin paikallisia tuotteita näin varmistaisin varmasti että paikallinen avuntarvitsija saa avun.
Veisin itse ruokakorin kirjoitti:
En osallistu mihinkään keräyksiin. Paljonko välilliset kulut on? Voisin itse reissuillani viedä paikalliselle asukkaalle ruokakorin paikallisia tuotteita näin varmistaisin varmasti että paikallinen avuntarvitsija saa avun.
No, aiotko viedä?
Naisten Pankki on hyvä esimerkki toimivasta avusta. Saavat lainaa joka on maksettava takaisin.
Se ei vääristä yhteiskuntaa kuten ilmaiset raha-automaatit.
Ja naisille jää se tärkein. Onnistumisen kokemus joka luo onnellisuutta myös lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Naisten Pankki on hyvä esimerkki toimivasta avusta. Saavat lainaa joka on maksettava takaisin.
Se ei vääristä yhteiskuntaa kuten ilmaiset raha-automaatit.
Ja naisille jää se tärkein. Onnistumisen kokemus joka luo onnellisuutta myös lapsiin.
Tälläisen yrittäjyyden tukeminen ja kannustus pitäisi tulla myös Suomeen sohvalle tulevan tukien sijaan.
Woltin yrittäjien pakkomääritteleminen työntekijöiksi tappaa senkin ilon minkä omasta työstään he saavat.
Voisin osallistua sellaiseen keräykseen, jossa porukalla maksettaisi jonkun suomalaisen nuoren lääkäri/ terapia/ tutkimus, joka ei julkisella puolella jonojen takia järjesty. Ei minulla yh:na paljoa rahaa ole, mutta jonkun yhden terapialaskun voisin maksaa ja jos olisi isompi porukka, pääsisi yksi teini hoitoon.