Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa törkeää syyllistämistä koko nenäpäivä. Annamme jo n 280 e jokaikinen asukas, eikö se riitä?

Vierailija
13.11.2021 |

Ei näköjään.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Tuo nenäpäivä meni minulta ihan kokonaan ohi. Täytyypä lahjoittaa tänä vuonna vähän isompi summa jollekin siihen liittyvälle hankkeelle

Vierailija
42/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Tuo nenäpäivä meni minulta ihan kokonaan ohi. Täytyypä lahjoittaa tänä vuonna vähän isompi summa jollekin siihen liittyvälle hankkeelle

Kunhan lahjoitat omia rahojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin itse ruokakorin kirjoitti:

En osallistu mihinkään keräyksiin. Paljonko välilliset kulut on? Voisin itse reissuillani viedä paikalliselle asukkaalle ruokakorin paikallisia tuotteita näin varmistaisin varmasti että paikallinen avuntarvitsija saa avun.

No vie, ei sitä kukaan kiellä.

Mulla ei taaskaan ole mitään mielenkiintoa matkustaa mihinkään ambomaalle ja etsiä sieltä joukosta joku jolle voisin turvallisesti rahaa antaa.

Siksi voin antaa keräykseen sata euroa, kyllä siitä osa perille menee muiden lahjoituksien joukossa, mulle on ihan ok myös maksaa ne kulut mitä avun perille toimittamisesta joutuu maksamaan.

Kun kyse on minulle pienestä summasta niin voin vain toivoa että se auttaa jotakin, sama homma on joulupakettien kanssa, ostan kolmelle nuorelle paketit, mistä minä tiedän myykö hän tai hänen vanhempnsa ne joulun jälkeen. Se ei ole enää minun käsissäni.

Vierailija
44/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain sanottiin, että ne videoklipit, joita ohjelmassa näytetään, ovat parin vuoden takaa, sillä viime ja tänä vuonna ei ole matkailtu autettavien luo.

Millä tavalla siinä eilisessä ohjelmassa syyllistettiin kansaa niin törkeästi? Kertokaa, sillä en nähnyt ohjelmaa.

Vierailija
45/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lapset ja nuoret voivat samaan aikaan huonosti kun eivät pääse ajoissa mielenterveyspalveluihin ja perheiden köyhyys syvenee suurtyöttömyyden ja karenssitehtailujen vuoksi.

Vierailija
46/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Anna!

Vierailija
47/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei saa koskaan antaa, koska se menee 150%:sti vääriin taskuihin.

Kaivot ja siemenet olivat hyviä ideoita. Koulujen rakentaminen on ollut välillä turhaa, kun ne on pommitettu.

Tieto-taitoa voisi myös viedä.

Älä jaa mitään omia vääristeltyjä ajatuksiasi täällä, olen itse ollut viemässä apua esim. Venäjän orpokotiin. Meille maksettiin kulut eli matkat, ruuat ja majoitus. Kaikki keräykset ihmisiltä tehtiin talkoilla.

Rahoilla ostettiin orpokotiin esim. Lääkkeitä, hygieniatarvikkeita yms. Ja tämä on fakta.

Vierailija
48/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen lapset ja nuoret voivat samaan aikaan huonosti kun eivät pääse ajoissa mielenterveyspalveluihin ja perheiden köyhyys syvenee suurtyöttömyyden ja karenssitehtailujen vuoksi.

Ja tämä on nenäpäivän syytä? Miten?

Vierailija
49/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaihtoehto on ostaa puita istutettavaksi esim täältä.

https://istutapuita.fi/

Vierailija
50/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kiva.org/homepage-classic

Yksi hyväntekeväisyys on minilainat missä näkee konkreettisesti mihin raha menee sekä antamansa rahan saa vielä takaisinkin!

Vierailija
51/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on syyllistetty? Onko ap, ja kaikki häntä komppaavat taas katsoneet televisiosta jotain, jota eivät halunneet katsoa? Kuka pakotti katsomaan? Oletteko moniraajahalvaantuneita, jotka on kärrätty tuolissa tv:n eteen, ettekä päässeet poistumaan paikalta?

Vierailija
52/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niitäkin eräitä kalliita tsunamivaroituslaitteita, jotka suomalaiset rakensi jollekin saarelle ei kukaan asiaan koulutettu käynyt huoltamassa ja sitten ne ei toimineet, kun myrsky tuli."

No mut hei, ainakin apu meni perille.

Ja tulipa auttajille hyvä mieli kun sai auttaa.

Se  on tulonsiirtoa suomalaisille yrittäjille. Kuten ne Valmet traktorit tai Sisu kuorma-autot jotka seisoivat vuosikausia kun varaosia ei ollut. Tai ne hammaslääkärin erikoisistuimet jotka vaativat sähköä mitä koko kylässä ei ollut kuin muutamaan  hehkulamppuun. =D=D

Vierailija
53/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Apu menee kyllä perille. Lähes jokaisella suomalaisella on kyllä mahdollisuus tinkiä viikoittaisista karkeistaan ja kaljoistaan ja laittaa muutama lati tärkeän asian hyväksi. Palstan ankeuttajia ei kannata kuunnella.

Vierailija
54/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut vauhdissa.

Vierailija
55/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole velkaa kenellekään mitään, kun en päättänyt syntymästäni.

Älkää antako senttiäkään noihin keräyksiin

Sori, annoin jo ja aion antaa vastakin, ihan kuten muutenkin käytän rahani niin kuin haluan. Vaikka en päättänytkään syntymästäni, enkä ole velkaa kenellekään. Vähän niinkuin kaikki muutkin ihmiset tällä pallolla.

Vierailija
56/56 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen antaa jo 280 eukkua ulkomaan (humanitaarista) apua halusi tai ei? Ymmärsinkö oikein?

Mutta pinokkio-päivänä ollaan käsi pitkällä ja pyydetään vielä lisää.

Ulkomaan avuksi. Jälleen?

Lapsille vettä ja ruokaa kouluhin? Niinkö se oli tällä kertaa?