Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perustein sekasyöjä voi olla eläinrakas?

Vierailija
30.01.2015 |

Vai voiko edes? Siis ihminen, joka maksaa muille ihmisille siitä, että nämä puolestaan kasvattavat eläimiä Helvettiin verrattavissa olosuhteissa ruoaksi, niin että näiden eläinten elämän ainoa funktio on lihoa, kuolla ja maistua sen jälkeen hyvältä.

Voiko tällainen henkilö "rakastaa eläimiä", vai olisiko paremmin sanottu esimerkiksi "rakastan eläinharrastuksiani", tai "koira on kiva kaveri"? Tai että "olen tosi eläinrakas, mutta en nyt tietystikään niiiin eläinrakas, ettenkö tahtoisi eläinten kärsivän ja kuolevan omaksi huvikseni!"

Kunhan ihmettelen.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:53"]

Kai semmoinen, joka valitsee mahdollisimman eettisesti tuotettua lihaa. Eihän se koskaan täysin eettistä ole, mutta suht eettistä. Luomu ja pientilat ainakin. Tai kasvattaa itse.

[/quote]

Eli voiko perhesurmaaja, joka kaikessa rauhassa suunnittelee perheensä tapon mahdollisimman kivuttomaksi ts. eettiseksi ja sitä ennen tarjoaa heille mahdollisimman mukavat oltavat kotona, yhä rakastaa perhettään?

[/quote]

Sulla on päässä pahasti vikaa, jos et erota perheenjäsenen ja lihakarjan eroa.

Vierailija
22/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tonnikala uiskentelemassa meressä on eri asia kuin purkkitonnikalasta tehty eväsvoileipäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin miettinyt... Oma avomiehenikin syö lihaa, vaikka toisaalta rakastaa kolmea kissaamme eikä ikimaailmassa vahingoittaisi niitä.

Sekasyöjien rakkaus eläimiä kohtaan on valikoivaa: koirat ja kissat ym. ovat lemmikkejä, joten niitä kohtaan tunnetaan kiintymystä. Siat, lehmät ja kanat puolestaan ovat ruokaa - niitä ei ehkä ajatella tuntevina yksilöinä. Hyvä esimerkki edellinen kirjoittaja, joka käyttää sanaa "lihakarja"... Ghosts in our machine.

Vierailija
24/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän olevani eläinrakas ja väitän rakastavani lemmikkejämme kaikkia yhtä paljon. Olen myös aivan varma, että mahdollisen sota- ja pula-ajan aikana käyttäisin lemmikit ravinnoksi. Siis yhtenä viimeisimpinä vaihtoehtoina, enkä varmasti kokisi siinä lapsille kokatessa pienintäkään katumusta. Tatkoittaako tämä siis sitä, etten rakastakaan lemmikkejämme?

Vierailija
25/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:53"]

Kai semmoinen, joka valitsee mahdollisimman eettisesti tuotettua lihaa. Eihän se koskaan täysin eettistä ole, mutta suht eettistä. Luomu ja pientilat ainakin. Tai kasvattaa itse.

[/quote]

Eli voiko perhesurmaaja, joka kaikessa rauhassa suunnittelee perheensä tapon mahdollisimman kivuttomaksi ts. eettiseksi ja sitä ennen tarjoaa heille mahdollisimman mukavat oltavat kotona, yhä rakastaa perhettään?

[/quote]

Sulla on päässä pahasti vikaa, jos et erota perheenjäsenen ja lihakarjan eroa.

[/quote]

En koe olevani asemassa, jossa voisin tehdä eroa niiden välille, keillä on oikeus elää ja keillä ei. Ehkä minulla on sitten päässä vikaa, kun en kärsi samanlaisesta grandioottisesta harhasta kuin sekasyöjät.

Vierailija
26/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjäthän on koko perkeleitä! Ensin syövät elukalta ruoan ja sitten vielä koko elukan! Kauheaa... Katsokaas muuten peilistä noita kulmahampaitanne, onkohan ne tarkoitettu käpyjen availuun?

Vierailija
27/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lehmiä paijaan ja hellin, vaikka niitä syönkin. Kesäkanat on rakkaita vaikka pataan päätyvät nekin kesän lopulla samaten pari karitsaa. Kissoja en suuremmin paijaile, enkä tykkää, kun olen allerginen, pakollinen elukka sekin kuitenkin täällä ja huolen pidän. Koiriani olen rakastanut kaikkia niinkuin perheenjäsentä, rakkaus koiria kohtaan on ollut siis suurinta eläimistä. Luokittelen itseni eläinrakkaaksi. En halua millekään eläimelle pahaa. Hämähäkitkin kannan ulos.

Vierailija
28/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:48"]

Olen erittäin eläinrakas ja metsästän lihani pääosin itse. Hyvä metsästäjä kunnioittaa eläimiä ja antaa myös luontoon takaisin, eikä vain ota sieltä. Ikäväkseni olen saanut huomata, että monet metsästysystäväni ovat vähän sellaisia juntteja, jotka kokee olevansa kaiken elämän yläpuolella. Tietenkin tämä on sitä perus "kjeh kjeh en syö kanien ruokaa, eivätkä ne syö minun" ihmisiä. Raskaita toisinaan.

[/quote]

Ymmärtäisin, jos olisi pakko joko tappaa tai kuolla, mutta ei, enkä siksi ymmärrä, mitä kunnioittamista on tappaa toinen eläin vain siksi, että sen jahtaaminen on hauskaa ja se maistuu hyvältä suussa - paremmalta kuin pavut ja linssit? Minä en kerrassaan saa kunnioitusta sulavasti liitettyä tähän yhtälöön.

Vierailija
29/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittahan se !

Vierailija
30/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:08"]Väitän olevani eläinrakas ja väitän rakastavani lemmikkejämme kaikkia yhtä paljon. Olen myös aivan varma, että mahdollisen sota- ja pula-ajan aikana käyttäisin lemmikit ravinnoksi. Siis yhtenä viimeisimpinä vaihtoehtoina, enkä varmasti kokisi siinä lapsille kokatessa pienintäkään katumusta. Tatkoittaako tämä siis sitä, etten rakastakaan lemmikkejämme?
[/quot e

Tarkoittaahan se!

Vierailija
31/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:01"]

No oletpas sinä hauska Ehe Ehe

[/quote]

Ai, ei ollut tarkoitus. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut, tarkoituksenani ei ollut heittää läppää näinkin vakavan asian kuin järjestelmällisen joukkosurman tiimoilta.

[/quote]

Itketkö sä dildo perseessä joka yö kun pari lehmää kuolee ihmisten puolesta ja täyttää kohtalonsa? Kristus saatana näitä nykyajan"miehiä".

Vierailija
32/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:14"]

Kyllä minä lehmiä paijaan ja hellin, vaikka niitä syönkin. Kesäkanat on rakkaita vaikka pataan päätyvät nekin kesän lopulla samaten pari karitsaa. Kissoja en suuremmin paijaile, enkä tykkää, kun olen allerginen, pakollinen elukka sekin kuitenkin täällä ja huolen pidän. Koiriani olen rakastanut kaikkia niinkuin perheenjäsentä, rakkaus koiria kohtaan on ollut siis suurinta eläimistä. Luokittelen itseni eläinrakkaaksi. En halua millekään eläimelle pahaa. Hämähäkitkin kannan ulos.

[/quote]

Eipä ole kummoista rakkautesi, jos makunautinto menee rakkautesi kohteen hengen edelle, tästä sentään lienemme yhtä mieltä.

Vierailija
33/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne eläimet itsekään ole mitään kasvissyöjiä.

Vierailija
34/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:01"]

No oletpas sinä hauska Ehe Ehe

[/quote]

Ai, ei ollut tarkoitus. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut, tarkoituksenani ei ollut heittää läppää näinkin vakavan asian kuin järjestelmällisen joukkosurman tiimoilta.

[/quote]

Itketkö sä dildo perseessä joka yö kun pari lehmää kuolee ihmisten puolesta ja täyttää kohtalonsa? Kristus saatana näitä nykyajan"miehiä".

[/quote]

Miten niin "ihmisten puolesta"? Miksi jonkun on kuoltava? Miksi meidän olisi kuoltava jos lehmä ei kuolisi? Ei ainakaan nälkään tai puutteeseen, vegaanit voivat tutkimusten varjossa oikein hyvin.

Vierailija
35/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan eläimiä, siksi syön ne kun niistä tulee sairaita ja huonokuntoisia.

Vierailija
36/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:40"]Minä rakastan eläimiä, siksi syön ne kun niistä tulee sairaita ja huonokuntoisia.
[/quote]

Ilmeisesti syöt vain kumppanieläimiäsi ja tieltä löytämiäsi raatoja? Tehotuotetut eläimet kun tapetaan nuorina ja mahdollisimman terveinä. Täysin terveitä he eivät tietenkään ole jalostuksen ja kasvatusolojen takia.

Vierailija
37/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:44"]

Vai voiko edes? Siis ihminen, joka maksaa muille ihmisille siitä, että nämä puolestaan kasvattavat eläimiä Helvettiin verrattavissa olosuhteissa ruoaksi, niin että näiden eläinten elämän ainoa funktio on lihoa, kuolla ja maistua sen jälkeen hyvältä.

Voiko tällainen henkilö "rakastaa eläimiä", vai olisiko paremmin sanottu esimerkiksi "rakastan eläinharrastuksiani", tai "koira on kiva kaveri"? Tai että "olen tosi eläinrakas, mutta en nyt tietystikään niiiin eläinrakas, ettenkö tahtoisi eläinten kärsivän ja kuolevan omaksi huvikseni!"

Kunhan ihmettelen.

[/quote]

Vitun ääliö. "Ennen vanhaan" ruoka kasvatettiin omassa pihapiirissä, ja eläimistä pidettiin hyvää huolta kunnes ne syötiin. Varsinkin jollakin asiallisesti pihalla kasvatetulla lehmällä on taatusti parempi elämä maatilalla jossa se kokee lopuksi pikaisen ja nykymenetelmillä ja säädöksillä käytännössä kivuttoman teurastuksen, kuin luonnossa jossa jokin eläin raatelisi ja söisi sen elävältä tai se kituisi vanhana päivätolkulla sairastuttuaan tai loukkaannuttuaan ennenkuin kuolisi jonnekin ojan pohjaan (tai joku eläin ilmaantuisi syömään sen elävältä).

"Tehomaatalous" on sitten vähän kaksipiippuisempi juttu, mutta silti tuo em. argumentti pätee siihenkin. Joka tapauksessa kategorinen lihansyöjien leimaaminen on aika älytöntä.

Ja sinänsä hyvin pidetylle eläimelle on ihan sama syödäänkö se kuolemansa jälkeen vai ei. Minusta eettisesti on kyseenalaisempaa pitää kotieläintä vain oman huvin vuoksi (hamsteri, kissa jne.) kuin siksi, että siitä on jotakin hyötyä (metsästyskoira, karja).

Jos haluat säästää eläimiä kärsimyksiltä, tapa ne kaikki sukupuuttoon.

Vierailija
38/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millä perustein sekasyöjä voi olla eläinrakas?"

Itsepetos ja tekopyhyys ovat yllättävän helppoja asioita useimmille.

Vierailija
39/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko leijona elainrakas tai ihmisrakas.

Vierailija
40/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi rakastaa kissoja? Ne tappavat hiiriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi