Voinko jättää vauvan autoon jos puhelinlinja auki koko ajan?
Mun pitäis käydä kirpparilla. Kivitättekö, jos jätän vauvan (10kk) autoon nukkumaan ja yhden kännykän autoon ja omani kaiuttimelle. Linja siis auki koko ajan. Auto parkissa kirpparin edessä, ikkunasta näkee autolle.
Kommentit (23)
Harvoin rottakaan menee autoon, mutta vaunuun... Vrt. pakkanen.
Et voi. Jos teitä on kuitenki 2 matkassa niin toinen jää vauvan kanssa
Jätä vaikka lappu, että palaan klo xx:xx, niin ei ole sossut soittelemassa
Ja talvella meinasit autoon jättää? Joko vauva mukaan tai sitten toinen jää vahtimaan.
Yksin olen menossa. Ottaisin esikoisen puhelimen mukaan.
Minä olen jättänyt juuri noin. Koliikkivauva, joka ei nukkunut oikein mitenkään eikä missään. Sitten nukahti autoon silloin kun ei ollut tarkoitus niin en vain raaskinut herättää. Ei hellekelillä, eikä -20 asteen pakkasessa, mutta muuten siis olen jättänyt.
Ja esikoinen jää yksin kotiin ilman kännykkää?
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta miten tuo eroaa siitä, että lapsi laitetaan vaunuihin ulos nukkumaan itkuhälyttimen kanssa? Auto on sentään lukittu ja lämpimämpi tila. Vai onko ulkona nukuttaminen nykyään väärin?
T. Lapseton
Ja se puhelinlasku... linja kun puol tuntia auki niin aika mojova lasku tulee...miksi et ot lasta mukaan?
Melkein kaikilla kirppareilla kärryjä. Nosta kaukalossa siihen nukkumaan. tai rattaissa makuuasennossa nukkumaan.
Voit. Sieltä on kiva kuunnella jos joku murtautuu autoon ja varastaa sen vauva mukanaan. Tai jos auto syttyy tuleen. Juu, sellaistakin tapahtuu. Voitko elää itsesi kanssa jos vauvallesi tapahtuu jotain? Jos voit, anna mennä. Ei ole multa pois.
Minä en kivitä sun ikkunoita, mutta joskus joku on lyönyt vasaralla lasit autosta kun on lapsi ollut autossa, vissiinki just kirpparin edessä. Että jos on sama kirppari vaikka niin kandee varoa.
Ihme nillitystä täällä! Tottakai voit! Kuulet kun lapsi herää. Sinun ei tarvitse raahata kirppareille väsynyttä lasta, eikä jättää menemättäkään. Win-win situation! Järjen käyttö on sallittu sentään.
Kirpparillä käynti noin tärkeetä??
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:40"]
[/quote]
no siis, onhan se ehdottomasti oltava lasten kanssa kotona aina kun niitä on hankkinutkin.
Siis mä en nyt myöskään keksi miten tuo eroaa vaunuissa ulkona nukuttamisesta. Paitsi siinä mielessä että auto on lukittu tila. Nyt järki käteen naiset! Monethan jättää vaunut esim. kahvilan eteen, eikä sitäkään ihmetellä.
Mä tekisin riskianalyysin kuten teen aina lähtiessäni lenkille ja miettiessäni voinko jättää pesukoneen päälle: On erittäin epätodennäköistä, että mitään sähkö/vesihäiriötä sattuisi, mutta JOS niin seuraukset olisivat kamalat (talo palaa tai tulee kallis vesivahinko) => vastaus on etten jätä konetta päälle mennessäni ulos koska riski (todennäköisyys*seuraus) on liian suuri.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:42"]
[/quote]
no siis, onhan se ehdottomasti oltava lasten kanssa kotona aina kun niitä on hankkinutkin.
[/quote]
Taisit lainata väärää kommenttia kun sun kommenttis ei liity mitenkään tohon ylempään.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:42"]
[/quote]
[/quote]
Taisit lainata väärää kommenttia kun sun kommenttis ei liity mitenkään tohon ylempään.
[/quote]
Mun mielestä liittyy aivan saumattomasti. (En ole se kommentoija.)
Esikoinen on tällä välin harrastuksessa ja samalla on vauvan päikkäriaika. Tämä vauva on huono-uninen ja herää takuuvarmasti, jos alkaa siirtelemään. Mutta en sitten mennyt sinne kirpparille, olkaa huoleti mammulit. Olisin kyllä voinut ihan hyvin tehdä noin, jos ei tarvitsisi pelätä että mammat soittaa poliisille ja sossuille. En tietenkään helteellä tai kovalla pakkasella, mutta täällä meillä on nyt +0,5 lämmintä.
Ap