Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menet iltavuoroon, mihin aikaan viet lapset hoitoon?

Vierailija
30.01.2015 |

Tässä näyttää olevan tosi kirjavia käytäntöjä. Periaatteessahan se menee niin, että lapsi on hoidossa vain sen ajan kun vanhemmat ovat töissä, mutta sitten jotkut päiväkodit toivovat, että kaikki olisivat ennen yhdeksää paikalla että heidän oma päivärytminsä ei häiriintyisi. Mikä taas ei minulle sovi, koska silloin näkisin lapsiani tasan tunnin vuorokaudessa. En näe mitään järkeä siinä, että lapsi on päiväkodissa jos minä kerran olen kotona. Samalla logiikalla päivätyötä tekevien lapset saisivat olla illankin hoidossa ettei vanhempien vain "tarvitsisi" nähdä lapsiaan.

Eli milloin sinä viet lapsen hoitoon kun menet iltaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen aamu yhdeksää?vai ennen 21  ja iltavuorosta kyse? Mitä nyt tarkoitat..

Vierailija
2/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapsen samalla ajolla kun menen töihin. Iltavuoroni alkaa klo 15 joten ennen sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:37"]

[/quote]

Siis ennen aamua klo  9. Oma iltavuoroni alkaa klo 13.30 ja miehen työt loppuu klo 13, joten lasten todellinen hoidon tarve on klo 12.45 - 15.30. Minusta se on juuri sopivan mittainen päivä 5 - ja 3-vuotiaille.

ap.

Vierailija
4/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko kuitenkin yövuorosta..

Vierailija
5/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis yh? Meillä minä vaan teen iltaa ja mies pelkkää "aamua" . Jos minulla ilta niin mies hakee klo16 hoidosta. Minulla 1-2iltaa viikossa.

Vierailija
6/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30min ennen työvuoron alkua. Vuoropäivähoito. Ei saa viedä yhtään aiemmin.

Vierailija
7/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:39"]

[/quote]

Siis ennen aamua klo  9. Oma iltavuoroni alkaa klo 13.30 ja miehen työt loppuu klo 13, joten lasten todellinen hoidon tarve on klo 12.45 - 15.30. Minusta se on juuri sopivan mittainen päivä 5 - ja 3-vuotiaille.

ap.

[/quote]

Niin, siis korjaus, eli miehen työt loppuvat klo 15, kosk hän tekee pelkkää aamua. 

ap.

Vierailija
8/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien klo 10. Tänään työt alkaa 13.30
Mies hakee klo 15.

Vierailija
9/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toivottu että lapset viedään klo 8:30. Toinen on eskarissa ja eskari alkaa silloin.. Ennen eskariaikaa vein lapset joko 9 tai 10 aikaan. Riippuen päiväkodinkin toiveesta. Iltavuorot alkavat mulla joko klo 12, 13 tai 13:30. Käytännössä en siis juurikaan näe lapsiani niinä päivinä kun olen menossa iltaan töihin, mutta ei se mua haittaa. Tämä on sitä mun omaa aikaani jota muulloin ei olisi lainkaan. ILtavuoroja mulla on vaihtelevasti. Joskus voi olla 3 iltaa viikossa, joskus taas menee jopa 2 viikkoa ilman yhtäkään iltaa. Meidän lapset on tavallisessa päiväkodissa, koska mies tekee normi työaikaa ja pääsee joka päivä klo 16 töistä.

Vierailija
10/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi menee päiväkotiin lounaalle.

Vierailija
11/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:41"]

[/quote]

Höpö höpö. Mun lapset myös vuorohoidossa. Jos menen iltaan/yöhön, niin lapset menevät hoitoon klo 10-10.30. Yötyötä tekevälle on sallittua myös nukkua päivällä. Sitä olisi aika tööt, jos tulee töistä klo 03 ja lapset herättävät viim. klo 7, ja samoilla silmillä pitäisi jaksaa taas seuraava yö.

Mies tekee silloin aamua, kun minä olen myöhäsessä. Hän hakee lapset päiväkodista klo 14-19, riippuen siitä, milloin aamuvuoro loppuu.

Vierailija
12/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:36"]

Tässä näyttää olevan tosi kirjavia käytäntöjä. Periaatteessahan se menee niin, että lapsi on hoidossa vain sen ajan kun vanhemmat ovat töissä, mutta sitten jotkut päiväkodit toivovat, että kaikki olisivat ennen yhdeksää paikalla että heidän oma päivärytminsä ei häiriintyisi. Mikä taas ei minulle sovi, koska silloin näkisin lapsiani tasan tunnin vuorokaudessa. En näe mitään järkeä siinä, että lapsi on päiväkodissa jos minä kerran olen kotona. Samalla logiikalla päivätyötä tekevien lapset saisivat olla illankin hoidossa ettei vanhempien vain "tarvitsisi" nähdä lapsiaan.

[/quote]

Minä halusin olla lapseni kanssa mahdollisimman paljon yhdessä. Joten iltavuoroon mennessä vein lapseni ensin hoitoon ja ajoin sitten työhön. Eli vein klo 13.30

Minulle oli ihan sama mitä hoitopaikassa toivotaan. Lapsi on minun ja jos aina olisin vienyt jo klo 9 hoitoon, niin milloinkas olisin itse saanut olla lapseni kanssa ?

Pääsin iltavuorosta klo 22, kotona aikasintaan 22.30 usein vasta klo 22.45

Iltavuoroja kuitenkin oli usein

Eli äidit pitäkää lastenne puolia ja itseasiassa nythän on ollut kirjoituksia juurikin noista hoitoajoista, että voisi jopa makstüt mennä sen mukaan montako tuntia lapsi on hoidossa.Hoitajat kännyyn näpyttelee lasten tulo ja lähtöajat.

On lapsen etu, että saa olla kotona jaa aamut rauhassa

Vierailija
13/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:36"]

[/quote]

Minä halusin olla lapseni kanssa mahdollisimman paljon yhdessä. Joten iltavuoroon mennessä vein lapseni ensin hoitoon ja ajoin sitten työhön. Eli vein klo 13.30

Minulle oli ihan sama mitä hoitopaikassa toivotaan. Lapsi on minun ja jos aina olisin vienyt jo klo 9 hoitoon, niin milloinkas olisin itse saanut olla lapseni kanssa ?

Pääsin iltavuorosta klo 22, kotona aikasintaan 22.30 usein vasta klo 22.45

Iltavuoroja kuitenkin oli usein

Eli äidit pitäkää lastenne puolia ja itseasiassa nythän on ollut kirjoituksia juurikin noista hoitoajoista, että voisi jopa makstüt mennä sen mukaan montako tuntia lapsi on hoidossa.Hoitajat kännyyn näpyttelee lasten tulo ja lähtöajat.

On lapsen etu, että saa olla kotona jaa aamut rauhassa

[/quote]

Ajattelen samoin kuin sinä, ja siksi koen päiväkodin toiveet siitä, että lapsi olisi jo aamusta siellä, tosi painostaviksi. Päiväkoti on lapsia varten, ei lapset päiväkotia varten. Usein tulee sanomista, kun lapsen vien, että jaahas, tämähän ei sitten taida nukkua tänään päiväunia ja kyllä se vaan olisi parempi tuoda aiemmin. Aivan kuin se olisi tärkeää, että lapsi on mahdollisimman paljon siellä päiväkodissa. Kiva sitten myöhemmin muistella lapsen lapsuutta, että no kuule, meillähän ei näitä yhteisiä muistoja oikein ole kertynyt kun sinä olit hoidossa ja äiti pyöri kotona netissä ja siivoili ja sitten kyselin aina iskältä ja hoitajalta, että mitähän mun lapsille mahtaa kuulua.

ap.

Vierailija
14/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodillamme tuovat 9.30-11.00.

Vierailija
15/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:41"]

[/quote]

Höpö höpö. Mun lapset myös vuorohoidossa. Jos menen iltaan/yöhön, niin lapset menevät hoitoon klo 10-10.30. Yötyötä tekevälle on sallittua myös nukkua päivällä. Sitä olisi aika tööt, jos tulee töistä klo 03 ja lapset herättävät viim. klo 7, ja samoilla silmillä pitäisi jaksaa taas seuraava yö.

Mies tekee silloin aamua, kun minä olen myöhäsessä. Hän hakee lapset päiväkodista klo 14-19, riippuen siitä, milloin aamuvuoro loppuu.
[/quote]

Yövuoron jälkeen saa hakea lapset 7h työvuoron loppumisen jälkeen. Minulla ei ole puolisoa joka hakis lapset. Kyllä vaan on sääntöjä. Työaika +matkat ja se on siinä.

Vierailija
16/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:39"]

[/quote]

ap.

[/quote]

Niin, siis korjaus, eli miehen työt loppuvat klo 15, kosk hän tekee pelkkää aamua. 

ap.
[/quote]

Luin eka "koska hän pelkää aamua"

Vierailija
17/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nyt tavallisesta päiväkodista vai vuorotyöntekijöiden päiväkodista?

En ole kuullutkaan että pitäisi viedä ennen 9 tai ennen 10 kun työvuoroni alkaa vasta iltapäivällä. Ja kyseessä siis vuorotyöntekijöiden päiväkoti.

Vierailija
18/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset menevät tavalliseen päiväkotiin on myös teidän joustettava. Haluathan lastesi ryhmäytyvän ja saavan ystävyyssuhteita päiväkodissa? Todennäköisemmin päiväkoti toivoo sinun tuovan lapsesi ennen päiväuniaikaa tai lounaalle. Jos kaipaatte lapsillenne joustavia palkatkaa hoitaja kotiin. Päiväkodissa teidän pitää ajatella muidenkin lasten rytmiä kuin teidän.

Vierailija
19/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi menisivät päiväkotiin nukkumaan, syömään välipalan ja ulkoilemaan. Kannattaa miettiä muita hoitomuotoja. Lasten on vaikea sopeutua ja ystävystyä noiden parin tunnin takia. Turha kiusata lapsia.

Vierailija
20/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 12:23"]

Puhutko nyt tavallisesta päiväkodista vai vuorotyöntekijöiden päiväkodista?

En ole kuullutkaan että pitäisi viedä ennen 9 tai ennen 10 kun työvuoroni alkaa vasta iltapäivällä. Ja kyseessä siis vuorotyöntekijöiden päiväkoti.

[/quote]

Tavallinen päiväkoti, koska iltahoitoa ei tarvita, sillä mies tekee pelkkää aamua. Minä ihmettelen kovasti tätä, että miksi peloitellaan sillä, että lapsi ei ystävysty jos ei ole koko päivää päiväkodissa. Meidän lapset on ystävystyneet, samat lapsethan leikkivät iltaisinkin keskenään koska asutaan samalla alueella. Omia lapsiani ei siis ole koskaan mitenkään kiusattu tai syrjitty siksi että menevät myöhemmin, ja mietin onko tämä nyt oikeasti sitten kuinka yleistä. En ole kuullut että muidenkaan vuorotyöläisten lapsia syrjittäisiin.

Aika kova hinta on vaatia kolmevuotiaalta, että ei näkisi päiväkausiin äitiään muuten kuin unenpöpperössä aamulla juuri ennen hoitoon lähtöä. Tasan tarkkaan mietin omien lapsieni tarpeita enemmän kuin päiväkodin henkilökunnan tarpeita. Sellainen pikkuinen juttu nimittäin, että nämä on mun lapsia, ei päiväkodin lapsia. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan