Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset lihovat parisuhteen vakiintuessa

Vierailija
30.01.2015 |

Miksi päästätte itsenne paisumaan, pidättekö miestänne itsestäänselvyytenä?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:32"]Enpä kyllä liho. En ole ikinä ollut tyyppiä "sinkkuna panostan, suhteessa plösähdän." En ikinä halua elää läskin ihmisen elämää. Mitä hittoa parisuhde liittyy, kun itse kannan kiloni ?
[/quote]

Tuskin kukaan nyt tieten tahtoen lihoo. Usein hyvässä parisuhteessa esim. meikkaaminen jää vähemmälle, koska puoliskot rakastavat toisiaan ihan ulkonäöstä riippumatta, eikä muiden mielipide enää paljoa kiinnosta :)

Vierailija
22/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten elämäntavat muuttuvat (keskimäärin) enemmän kuin miesten parisuhteen perustamisen myötä ja erityisesti lasten syntyessä. Kotityöt vie aikaa liikunta harrastuksilta.

Naisilla hormoonit vaikuttaa miehiä enemmän aineenvaihduntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:44"]Mä lihon sinkkuna ja laihdun parisuhteessa. Mieti sitä.
[/quote]

Sama!

Vierailija
24/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastoin: olin sinkkuna pullero, koska join baarissa siideriä ja puputin kotona itsesäälipullaa. Sitten kun löysin miehen, molemmat paheet jäivät ja laihduin 15 kg. Ei kannata yleistää. :)

Vierailija
25/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:39"]Arki lihottaa enkä jaksa enää niin paljon kiinnittää huomiota ulkoisiin seikkoihin. Muutenkin viikon paras hetki on aina perjantaina illalla, kun yksi viikko on taas pulkassa, lapset nukkumassa ja saa miehen kainalossa rouskutella sipsejä. Myös raskaudet on lihottaneet minua vaikka niistä olen kyllä aina palautunut lähes entisiin mittoihin. Eli hyvää vauhtia olen matkalla uusiin kymmenlukemiin. Suhteen alussa 10v sitten painoin 51kg, nyt 56kg mikä mulle on jo paljon. Huoh, mistä sitä löytäis voimaa jaksaa taistella lihomista vastaan.
[/quote]

Niinpä, senkin läski laiskimus!! Miehes jättää sut varmasti!! Rajana on 3 kilon painonnousu, myös raskauden aikana, sen jälkeen mies saa pettää ja ottaa nuoremman (huom alle sikamittojen eli vähemmän kuin 50 kiloa!!) eikä vaimolla ole oikeutta sanoa vastaan!!!
[/quote]

Ainiin, t. Ap unohtui!!!

Vierailija
26/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kysymys miehille? Miksi asettuvat sohvan nurkkaan? Onko nainen itsestäänselvyys?

Vierailija
27/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna pitää panostaa enemmän ulkonäköön. Silloin on paremmat mahdollisuudet löytää kumppani. Varattuna antaa itselleen luvan herkutella.

Vierailija
28/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:32"]Enpä kyllä liho. En ole ikinä ollut tyyppiä "sinkkuna panostan, suhteessa plösähdän." En ikinä halua elää läskin ihmisen elämää. Mitä hittoa parisuhde liittyy, kun itse kannan kiloni ? [/quote] Tuskin kukaan nyt tieten tahtoen lihoo. Usein hyvässä parisuhteessa esim. meikkaaminen jää vähemmälle, koska puoliskot rakastavat toisiaan ihan ulkonäöstä riippumatta, eikä muiden mielipide enää paljoa kiinnosta :)[/quote]

Niin, miestä varten ei laittauduta, mutta esimerksiksi niin pientä kauppamatkaa ei ole, etteikö ole pakko tehdä "pieni" kauppaehostus. Toihin meno on sitten oma spektaakkelinsa. 

Mutta asiaan, osa lihomisesta johtuu juuri siitä vakiintumisesta ja miehen "nappaamisesta". Suurin osa johtuu siitä, että ihmisen elämänkulku menee siten, että vakisuhteen kanssa samaan aikaan tulee enemmän lihomisen riskitekijöitä. Stressi työstä, miehestä, lapsista, arjesta, kiire, joka vie aikaa ja voimia terveestä elämästä, raskauskilot, aineenvaihdunta hidastuu, hormonaalinen ehkäisy? yms yms.

Miehilläkin sama juttu, paitsi tuo ehkäisy-juttu. Raskauskilojakin tulee monelle :D.

Vierailija
29/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:52"]

Sama kysymys miehille? Miksi asettuvat sohvan nurkkaan? Onko nainen itsestäänselvyys?

[/quote]

Miksi ei saisi istua sohvalla?

Vierailija
30/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhteen ensimmäisen vuoden aikana mies lihoi 20kg ja itse laihduin 10kg. Toisena vuonna minulle tulikin tuo kymppi miltei kokonaan takaisin ja kolmantena vuonna laihdutimme yhdessä molemmat 10-15kg. Miehelle on laihdutuksen jälkeen tullut kaikki lähteneet kilot vähän runsaammin takaisin ja itselläni noussut nyt raskauden aikana 2kg (rv23).
.
Se miksi painomme noin ovat heitelleet, johtuu osaksi elämäntilanteen muutoksista ja liikuntaharrastuksen puutteesta. Ruokatavat ovat nyt tuon yhteisen laihduttamisen jälkeen pysynyt samoina, mutta Suomen sääolot ovat rajoittaneet ulkoliikuntaa kun olemme liian mukavuushakuisia. Räntäpäivinä siis jäämme mieluummin kotiin, kuin lähtisimme ulos hölkälle, samoin nyt talven tullen mies on vaihtanut fillarin bussiin.

Vierailija
31/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:39"]Arki lihottaa enkä jaksa enää niin paljon kiinnittää huomiota ulkoisiin seikkoihin. Muutenkin viikon paras hetki on aina perjantaina illalla, kun yksi viikko on taas pulkassa, lapset nukkumassa ja saa miehen kainalossa rouskutella sipsejä. Myös raskaudet on lihottaneet minua vaikka niistä olen kyllä aina palautunut lähes entisiin mittoihin. Eli hyvää vauhtia olen matkalla uusiin kymmenlukemiin. Suhteen alussa 10v sitten painoin 51kg, nyt 56kg mikä mulle on jo paljon. Huoh, mistä sitä löytäis voimaa jaksaa taistella lihomista vastaan.
[/quote]

Niinpä, senkin läski laiskimus!! Miehes jättää sut varmasti!! Rajana on 3 kilon painonnousu, myös raskauden aikana, sen jälkeen mies saa pettää ja ottaa nuoremman (huom alle sikamittojen eli vähemmän kuin 50 kiloa!!) eikä vaimolla ole oikeutta sanoa vastaan!!!
[/quote]

Ainiin, t. Ap unohtui!!!
[/quote] joopa joo! T:oikea ap

Vierailija
32/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:32"]Enpä kyllä liho. En ole ikinä ollut tyyppiä "sinkkuna panostan, suhteessa plösähdän." En ikinä halua elää läskin ihmisen elämää. Mitä hittoa parisuhde liittyy, kun itse kannan kiloni ? [/quote] Tuskin kukaan nyt tieten tahtoen lihoo. Usein hyvässä parisuhteessa esim. meikkaaminen jää vähemmälle, koska puoliskot rakastavat toisiaan ihan ulkonäöstä riippumatta, eikä muiden mielipide enää paljoa kiinnosta :)

Itse pidän ulkonäöstäni ja painostani yhtä hyvää huolta kuin silloin kuin olin sinkkunakin. Näytän 10 vuotta nuoremmalta kuin olen. MUtta panostankin siihen.

Mutta jos on itse tyytyväinen ja( kumppani myös)  omaan itseensä pikkuisen pulleampinakin ja meikkaamatta, niin sehän on vain hienoa. Toki terveysnäkökohdat tulee jokaisen pitää mielessä. Ylipaino ei ole terveellistä. On ihmisä, joille nämä asiat ovat tärkempiä kuin toisille ja hyvä niin.

Kumppaninikin on alkanut panostaa omaan ulkonäköönsä lisää, että saisi muka "pidettyä minut". Hassua, sillä mies kelpaa ihan tuollaisenaan minulle loistavasti, mutta en toki valitakaan, jos hän haluaa lisää panostaa ulkoiseen olemukseensa <3

[/quote]

Vierailija
33/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:19"]Miksi miehet lihovat? Vai onko sulla jotain pätevää tutkimustulosta, että naiset lihovat keskimäärin parisuhteessa enemmän?
[/quote] on kahdesta naisesta, molemmat lihoivat n.20kg suhteemme aikana!
[/quote]

Siinäpä vasta pätevä tutkimustulos. Naiset ja miehet lihovat iän myötä, miehet keskimäärin useammin kuin naiset. Aloituksesi oli vähän hölmö
[/quote] totta, olen vähän hölmö :D t.ap

Vierailija
34/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin 3 v suhteen aikana 15 kg, nyt ollut sinkkuna muutaman kuukauden ja laihtunut jo 5 kg vaikka en ole yrittänyt laihduttaa. Suhteen aikana miehen epäterveelliset elämäntavat tarttuivat minuunkin. Mies haki aina ison rasvaisen perhepizzan kotiin, ja ehdotti usein McDonaldsiin tai Raxiin menoa. Viikonloput menivät istuessa pubeissa yhdessä miehen kanssa alkoholijuomia lipitellen. Jos yritin ehdottaa miehelle että mentäisiin joskus viikonloppuna vaikka lenkille, mies ei innostunut vaan naukui baariin.

Mies haukkui miten olen päästänyt itseni rupsahtamaan suhteen aikana. Kun yritin laihduttaa, mies sabotoi yritykseni tuomalla pizzoja ja muita epäterveellisiä herkkuja kotiin ja ahmimalla niitä nenäni edessä sekä tarjoamalla minullekin. Myös e-pillerit aiheuttivat minulle jatkuvan näläntunteen ja ruoan himon, koko ajan olisi tehnyt mieli syödä jotakin. Nyt lopetin pillerit sinkkuunnuttuani. Jos vielä otan ukon riesoikseni, se saa olla sellainen joka tykkää lenkkeillä ja syödä terveellisesti koska en halua paisua punkeroksi enää.   

Vierailija
35/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iso syy on hormoniehkäisy. Olen aina lihonut sellaista käyttäessäni, sillä minulla se lisää ruokahalua valtavasti ja aiheuttaa erityisesti makeanhimoa, jota minulla ei ole käytännössä ollenkaan silloin kun en syö pillereitä kuten nyt. Olen seurustellut 3 kertaa ja joka kerta olen lihonut 10-15 kg, jotka on sitten itsestään lähteneet pois kun olen lopettanut e-pillerit. Suhteesta se ei ole johtunut, koska yhdessä vaiheessa söin e-pillereitä vaikken ollut parisuhteessa, siksi että tuntui niin kätevältä ottaa menkat vain 3 kk välein, ja silloin makeanhimo, ahminen ja lihominen jatkuivat. Mutta kun pillerit lopetin, laihduin taas.

Vierailija
36/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:26"]Mulla syyt ovat seuraavat:

Ennen parisuhdetta asuin kaupungissa, eikä mulla ollut autoa. Menin joka paikkaan pyörällä tai kävellen. Nyt asutaan taajaman ulkopuolella, eikä mulla enää edes ole pyörää ja joka paikkaan on mentävä autolla.

Aiemmin poltin askin päivässä, millä korvaa jo aika ison määrän ruokaa. Nyt en enää polta.

Aiemmin en laittanut kunnon ruokaa kuin ehkä parina päivänä viikossa, nyt sitä on laitettava joka päivä. Aiemmin en koskaan leiponut, nyt on leivottava. Aiemmin jääkaapissa oli mitä sattui, nyt se on aina täynnä.

Liikunnan puute ja lisääntynyt ruoan määrä ovat syynä siihen, että painan 93 kiloa. Ennen miestä ja lapsia painoin 64 kg.

[/quote]
Kyllä läski aina tekosyyt keksii:)

Vierailija
37/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyl ne miehet lihoo enemmin. Pääsevät hyville vaimon ruuille, niin johan lähtee lapasesta. Ja miehille tulee vielä ruma (ja vaarallinen) olutmaha, naisen pyöristyy naisellisesti juuri oikeista paikoista. Estrogeeni suojaa pulleaakin naista läskitaudeilta, nainen lihoo reisistä ja peffasta, luonto on sen suunnitellut niin.

Vierailija
38/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:28"]Ai miksi sinkut ovat laihoja ja vaimot lihavia? Siksi että kun sinkku tulee kotiin hän katsoo ensin jääkaappiin ja menee sitten sängylle. Vaimo tulee kotiin hän katsoo ensin sängylle ja menee sitten jääkaapille. ;)

Yksi syy on myös se, että monilla naisilla on suhteen alussa vaikeuksia nostaa esille suhteen ristiriitoja ja pettymyksiä. Niitä omia tunteita yritetään hallita sitten syömällä, ja toivomalla että aika korjaa asioita. Monia myös ahdistaa se, että kaikki oma tila on yhtäkkiä hävinnyt, ja siinä on aina se toinen, jonka kanssa tehdä kompromisseja asioista joista sai ennen itse päättää. Naisille on aivan tyypillistä, ettei omia aggressiivisuuden tunteita tunnisteta ja osata käsitellä, niistä koetaan häpeää ja syyllisyyttä.

Ne vaimot, jotka purkavat vapautuneesti tunteitaan heittelemällä parit lautaset seinään, haukkumalla miehen ja painumalla sitten röökille, ovat muuten poikkeuksetta laihoja. 

[/quote]
Ja sinkku ei voi tukahduttaa tunteita ruokaan tai lohduttaa itseä sillä? Haloo. Kuulostaa aika ikävältä tuo tilanne ettei voida suhteesaa keskustella kaikesta ja sit lihotaan.. ruoka ei ole lääke vaan polttoainetta

Vierailija
39/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:47"]

Naisten elämäntavat muuttuvat (keskimäärin) enemmän kuin miesten parisuhteen perustamisen myötä ja erityisesti lasten syntyessä. Kotityöt vie aikaa liikunta harrastuksilta.

Naisilla hormoonit vaikuttaa miehiä enemmän aineenvaihduntaan.

[/quote]

Liikkua voi aivan hyvin muutenkin kuin "harrastamalla liikuntaa"

Vierailija
40/93 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:32"]Enpä kyllä liho. En ole ikinä ollut tyyppiä "sinkkuna panostan, suhteessa plösähdän." En ikinä halua elää läskin ihmisen elämää. Mitä hittoa parisuhde liittyy, kun itse kannan kiloni ? [/quote] Tuskin kukaan nyt tieten tahtoen lihoo. Usein hyvässä parisuhteessa esim. meikkaaminen jää vähemmälle, koska puoliskot rakastavat toisiaan ihan ulkonäöstä riippumatta, eikä muiden mielipide enää paljoa kiinnosta :)[/quote]

Niin, miestä varten ei laittauduta, mutta esimerksiksi niin pientä kauppamatkaa ei ole, etteikö ole pakko tehdä "pieni" kauppaehostus. Toihin meno on sitten oma spektaakkelinsa. 

Mutta asiaan, osa lihomisesta johtuu juuri siitä vakiintumisesta ja miehen "nappaamisesta". Suurin osa johtuu siitä, että ihmisen elämänkulku menee siten, että vakisuhteen kanssa samaan aikaan tulee enemmän lihomisen riskitekijöitä. Stressi työstä, miehestä, lapsista, arjesta, kiire, joka vie aikaa ja voimia terveestä elämästä, raskauskilot, aineenvaihdunta hidastuu, hormonaalinen ehkäisy? yms yms.

Miehilläkin sama juttu, paitsi tuo ehkäisy-juttu. Raskauskilojakin tulee monelle :D.
[/quote]
Sinkku voi ladella myös kaikki nämä tekosyyt. Stressiä on ja hormonaalista ehkäisyä jajaja...