Miksi naiset lihovat parisuhteen vakiintuessa
Miksi päästätte itsenne paisumaan, pidättekö miestänne itsestäänselvyytenä?
Kommentit (93)
me ollaan molemmat lihottu parisuhteen aikana. mies 20kg ja minä 10kg. Molemmille ruoka alkanut maistumaan ja uusia reseptejä on tullut kokeiltua.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:17"]
Miksi päästätte itsenne paisumaan, pidättekö miestänne itsestäänselvyytenä?
[/quote]
Siksi että kun sinkkunainen tulee kotiin,hän katsoo mitä jääkaapissa on ja menee sänkyyn.Kun varattu nainen tulee kotiin,hän katsoo mitä sängyssä on ja menee jääkaapille.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:19"]Miksi miehet lihovat? Vai onko sulla jotain pätevää tutkimustulosta, että naiset lihovat keskimäärin parisuhteessa enemmän? [/quote] on kahdesta naisesta, molemmat lihoivat n.20kg suhteemme aikana!
[/quote]
Ehkä se kertoo jotain ap:sta,että hänen kanssaan seurustelevat naiset lihovat.Tuollainen kahden naisen otos ei kuitenkaan ole mikään oikea tutkimus.Ihmiset lihovat koska vanhemmiten aineenvaihdunta muuttuu tai esimerkiksi masennuksen takia.Ei paino määräydy siviilisäädyn mukaan.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:15"]
jokainen vastaa itsestään, mutta kyllä laihdutus voi olla haastavaa jos puoliso syö kanssa paljon ja kantaa herkkuja aina kotiin.
[/quote]
niinpä. Mun mies on "läpipasko" ja voisi ilmeisesti syödä päivät läpeensä kebabia, pullaa, sipsiä ja suklaata lihomatta. Sitten se on aina "ostetaanko sipsejä", "syödäänkö pullat", "toin pizzaa", "otetaanko suklaatakin" jne jne. Ei oikein ymmärrä sitä että jos söisin kuin hän, lihoisin varmaan kilon päivässä.
Juuri oltiin 2 viikkoa ulkomailla, jossa ajattelin loman kunniaksi kerrankin syödä niinkuin huvittaa. Lopputuloksena minä lihoin 2 kiloa, mies ei grammaakaan (syötiin aikalailla samanlaiset ruoat ja juomat - ei mitään älytöntä, mutta esim. päivittäin ravintolassa, kahvilassa pullaa, muutaman kerran jätskiä jne). Ja ne 2 kiloa on yhä jäljellä vaikka reissusta on kuukausi, eli ei ikävä kyllä ollut mitään turvotusta :(.
Helppo tietty sanoa että anna toisen syödä ja ole itse ilman, mutta se on TODELLA vaikeaa kun toinen muistuttelee herkuista päivittäin tai syö vieressä sipsejä. Ja itse yrittää nälissään purra porkkanaa. Pitkällä aikavälillä pakostakin lihoo, jos syö vaikka sen kerrankin viikossa enemmän kuin söisi sinkkuna kun houkutukset puuttuisi.
Jaa mitä ympärilleen katselee, niin miehet ne kyllä enemmän lihoo. Mun mies oli tosi hoikka poika kun tavattiin, nyt painaa n. 25 kg enemmän, tosin ei tuossa ylipainoa ole kuin ehkä kymmenisen kiloa. Minäkin olin nuorena todella hoikka ja painoa on tullut lisää 8 kg. Kolme lasta olen tässä myös pyöräyttänyt ja keski-ikäisiä ollaan. Ennätyksen on tuttavapiirissä tehnyt mies, joka painoi parikymppisenä n. 80 kg ja nyt 20 v myöhemmin tuplat, oikeasti, hän painaa reippaat 160 kg. Mitähän vaimo tykkää..ei taida kovin moni asento rakastellessakaan onnistua.
5 exää lihoivat ku syöttösiat ja loppui hiljaa liikuntaharrastukset niillä myös. jokaiselle sanoin suoraan että en alkanut minkään läskipallon kanssa seurustelemaan, ja annoin realistiset tavoitteen ja ajan. eivät laihduttaneet. nyt ollut 6v aasialainen,ei ole lihonut ollenkaan .
Koska miehet tuppaa sitomaan naisensa niin, ettei nainen enää saa tehdä mitä tahtoo. Ainakin näin omalla kohdalla. Sairasta mustasukkaisuutta ja kyttäämistä :(
Sukupuolesta riippumatta iän myötä toiset alkavat lihoa herkemmin, koska aineenvaihdunta hidastuu. Nuorilla näkee myös sitä, että ruokatottumuksia/määriä ei tajuta muuttaa kun siirrytään teini-iän kasvusta aikuisuuteen.
Naisilla saattaa parisuhteessa käydä niin, että syödään huomaamatta yhtä paljon kuin puoliso, vaikka pienikokoinen nainen ei tarvisi niin paljon kaloreita, kuin kookkaampi mies. Voihan tässä olla sukupuolet toisinkin päin
Minä olen lihonut siksi, koska vietän kotona enemmän aikaa kullan kainalossa. :) Siinä sohvalla katsotaan yhdessä elokuvaa tms. ja syödään karkkia. Sinkkuna ollessa kävi kotona lähinnä nukkumassa ja oli enemmän liikkeellä.
Mulla ei (vielä:D) ole kovin katastrofaalinen tilanne, kun painoa on tullut lisää viitisen kiloa. Kilo per vuosi :D Mutta enempää en kyllä halua, eli tälle tilanteelle on pakko alkaa tekemään jotain. Ehkä joku yhteinen liikuntaharrastus olisi hyvä.
Kun miehen kanssa tavattiin mun tarvitsi hoitaa vain itseni ruokinta. Toisinsanoen hyvin satunnaisesti ja niukasti mitä vaan mitä kerkesi. Sillä laihtui kivasti. Miehen kanssa laihtui myös kun edelleen mun ei tarvinut hoitaa ruokia säännöllisesti, vaan mies osasi ihan itse hoitaa omat ruokansa ja minä hoidin ne omani.
Nyt meillä on 2 lasta. Minä hoidan joka helvetin päivä aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan JOKAISELLE. -.- Tuntuisi tyhmältä jättää syömättä kun muut syö, mutta mä paisun kun pullataikina kaikesta mitä syön. Mun pitäis kytätä ja laskea kaloreita kokoajan, jotta en söis kerralla liikaa, kun oon niin tottunut siihen, että syön kerran päivässä enemmän ja muuten en juuri mitään.
Mies ei lihoa. Lapset ei lihoa vaan kaikki muut on ihan normaalipainoisia meidän perheessä. Minä lihoan kun syön samaa ruokaa vaikka annoskokoni ei ole silti aivan järjettömät. Mä vain kulutan niin paljon vähemmän luonnostaankin. Ja mitä enemmän syön kasviksia, joita terveellisyyden takia tuputan muullekin perheelleni, niin sitä suurempi nälkä mulla on. Raivostuttavaa. Ehkä tää jotenkin muuttuu kun palaa työelämään, niin voi helposti syödä vaan jotain pientä ennen päivällistä..
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:26"]
Liikunnan puute ja lisääntynyt ruoan määrä ovat syynä siihen, että painan 93 kiloa. Ennen miestä ja lapsia painoin 64 kg.
[/quote]
Ei sitä ruokaa ole pakko mättää ylettömästi ja liikkumaan pääseen, kun aukaisee vain ulko-oven.
Laiskuus se on suurin syy naisten lihomiseen.
Itse olen pysynyt solakkana ja kauniina ja syy siihen taitaa ollakkin se, etten piittaa olla parisuhteessa :)
Monet sinkkunaiset ovat todella kauniita vielä vanhanakin. Naista ei varmaan ole luotu olemaan parisuhteessa, koska lihominen kertoo stressistä ja tyytymättömyydestä elämään.
No mä olen lihonut laihasta normaalipainoiseksi (nyt bmi23) ja pysynyt siinä 17v. Tuo 8kg tuli 1. talon raksa-aikana kun tuli lihasmassaa - ei siis syömällä eikä läskiä.