Face ehdottaa kaveriksi lapsen neuvolatätiä...
Waat. Heti toisena siinä ehdotuslistassa. Meillä ei oo profiilin perusteella mitään yhteisiä asioita tai kavereita. Miten tää on mahdollista :O
Kommentit (29)
Voi perkele jos on stalkkaajat kaveriehdotuksissa. Toivon että ei, nimittäin katsoin listaa ja siellä on sellaisia, joita olen itse stalkannut... Esim. exän exä, kuolisin häpeästä jos jollekin sellaiselle pamahtaisi minut kaveriehdotuksiin ja jotenkin tajuaisi jotain kautta kuka olen. Tosin siellä on julkkiksiakin, ilman yhteisiä kavereita, tuskinpa katsoisivat mun profiilia.
Facebook ehdottaa nykyään juurikin niitä kavereiksi, ketä käyt itse katsomassa. En tiedä ehdottaako myös heille sinua.
Enpä nyt sanoisi stalkkaamiseksi jonkun profiilin katsomista. Itse tulee ainakin padilla huidottua sata keurtaa vahingossa jonkun frendin frendin profiili, kun yritän katso vaikka ketkä on laikannu jotain hänen juttuaan ja ehdituksista usein sama, kun yritön vaan katsoa, mitä yhteisiä frendejä. Lisäksi usein ihan tarkoituksella katson jonkun profiilia, vaikkapa jonkun tapahtuman järjestäjä tms, ihan silkkaa uteliaisuutta. Julkista teitoahan se on, jolla on julkinen profiili, ajanvietettä siinä missä iltasnaomien lukeminen. Ja kai nyt jokainen on joskus tappanut aikaa koneella katsomalla onko vaikka joku vanha koululaveri facessa ja miettimällä laittaisko frendipyynnön vai ei.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:46"]Enpä nyt sanoisi stalkkaamiseksi jonkun profiilin katsomista. Itse tulee ainakin padilla huidottua sata keurtaa vahingossa jonkun frendin frendin profiili, kun yritän katso vaikka ketkä on laikannu jotain hänen juttuaan ja ehdituksista usein sama, kun yritön vaan katsoa, mitä yhteisiä frendejä. Lisäksi usein ihan tarkoituksella katson jonkun profiilia, vaikkapa jonkun tapahtuman järjestäjä tms, ihan silkkaa uteliaisuutta. Julkista teitoahan se on, jolla on julkinen profiili, ajanvietettä siinä missä iltasnaomien lukeminen. Ja kai nyt jokainen on joskus tappanut aikaa koneella katsomalla onko vaikka joku vanha koululaveri facessa ja miettimällä laittaisko frendipyynnön vai ei.
[/quote]
Seli seli, stalkeri jäi kiinni ;)
Olen testannut feikkiprofiililla ja ehdottaa kaveriksi jos käy katsomassa profiilia.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 06:26"]
No sehän ehdottaa kavereiden kavereita. oletko muka jaksanut jokaisen kaverisi kaverilistat käydä läpi? Minä en ainakaan, vaikkei mulla ole edes monta kaveria.
[/quote]
Siinähän lukee, jos on yhteisiä kavereita. Ei tarvitse käydä tarkistamassa.
Vain teinit luulevat, että ne ehdotukset tulee sillä perusteella että jompi kumpi on stalkannut toisen profiilia. Fb ehdottaa niitä vaikka kaverin kaverin kaverin kavereita, ihmisiä samalta paikkakunnalta, ihmisiä samasta postinumerosta, ihmisiä jotka on joskus tykännyt samasta yrityksestä kuin sinä jne. Lopettakaa tuo lapsellinen lässytys että ehdottaa stalkkaajia toisilleen :D
Mulle on tullut kaveriehdotukseksi teini-iän ihastus, jonka nimenkin olin jo unohtanut. En siis stalkannut häntä, eikä meillä ole muuta yhteistä kuin kotikaupunki.
Mulle ainakin ehdottaa nykyään niitä kenen profiilia olen käynyt katsomassa. Mutta ehdottaako se mua niille ihmisille myös? Eli juu pelko persiissä, olen stalkannut vaikka ketä siellä :)