Te keiden oli PAKKO MENNÄ TÖIHIN: kertokaa tulot ja menot!
Kommentit (44)
Vierailija:
niin toi on taas sitä itsesnä eritapaukseksi nostamista " kun kaikilla ei ole samat menot" mun oli pakko. ihan paskaa!
mulla on 200 000e asunto lainaa ihan helvetisti ja silti vin olla 3 ekaa vuotta himassa! siinä sulle! miten sun menot on niin eriytiset!?
KERRO! siitähän aloituksessa pyysin. jos et tiedä niin ole hiljaa ja älä sano KOSKAAN että sun oli pakko mennä koska ei 0ollut vaan omaa mukavuudenhaluasi halusit!
-ap
Että älä saatana tule tänne huutelemaan vanhempien " itsekkyydestä" ja elintasosta, josta ei olle valmiita tinkimään.
Ole kuule onnellinen, että sulla on terve lapsi.
Jumalauta, millaisia ihmisiä!!!!!!!!
tiedän itse että olen ihan stabiili vanhempi nyt kun lapset on miehen kanssa mökillä voin parin siiderin jälkeen sanoa teille kuulkaa, että olette tosi luusereita ja hylkäätte pienet lapset varastoon ihan omien mukavuustekijöiden takia! Turha tulla sanomaa että mulla olisi tähän varaa sen enemp' ' kuin teillä koska ei ole, itse vain haluan hoitaa lapseni ekat vuodet!
-ap
Vierailija:
tiedän itse että olen ihan stabiili vanhempi nyt kun lapset on miehen kanssa mökillä voin parin siiderin jälkeen sanoa teille kuulkaa, että olette tosi luusereita ja hylkäätte pienet lapset varastoon ihan omien mukavuustekijöiden takia! Turha tulla sanomaa että mulla olisi tähän varaa sen enemp' ' kuin teillä koska ei ole, itse vain haluan hoitaa lapseni ekat vuodet!
-ap
jotta keksi muuta. sossusta saa jos ei raha muuten riitä (ap ei ole koskaan käynyt mutta tietää että voi käydä sielläkin)
-ap
Keksipä ap nyt muuta huvia siidereittesi kanssa kun tää palsta... Tuu kuitenkin huomenna vielä selvänä lukemaan, miten hienosti käyttäydyit.
Vierailija:
kasvatettavana, joka haukkuu toisia nettipalstoilla, puuttuu kärkkäästi toisen tapoihin ja henkilökohtaisiin asioihin, solvaa ja riitelee.Aina se koti ei ole lapselle paras paikka. Valitettavasti tulee ap:n tekstejä lukiessa tuokin lause mieleen. Luepa omia tekstejäsi, vaikka kuinka suututtaa, ei silti saa toiselle mitä tahansa täräytellä!
Mä käyttäydyn täällä, kuten joka paikassa, kohteliaasti (paitsi siis nyt) ja lastani kunnioittaen. MÄ en vaan jaksa ymmärtää ihmisiä jotka laittavat omat (olemattomat) tarpeensa lapsen edelle [b]muutaman hullun vuoden[/b] takia! PItää saada uusia vaatteita, pitää päästä risteilylle miehen kanssa, pitää (just nyt!) saada uusia huonekaluja, pitää.., pitää..!
Ja ihan turhia kaikki! Kerkeää kyllä myöhemminkin nauttia elämästä. Ottakaa nyt vähän enemmän vastuuta siihen tekemiseen.
Sitä paitsi, tämähän on mielipide eikä toisten asioihin puuttumista.
en ikinä seurustelisi tuollaisen tyypin kanssa, enkä aio nytkään sen kummemmin keskustelua viritellä. Mielestäni ap vaikuttaa pahasti tasapainottomalta fanaatikolta, jonka lapset ovat vaarassa kasvaa samanlaisiksi.
Nautin työstäni, rakastan lapsiani ja olemme mielestäni yhdistäneet työn ja lapset perheessämme hyvin. uskon, että lapsillamme on hyvä ja turvallinen kasvualusta suvaitsevaisessa ja laajakatseisessa perheessämme.
Mielelläni katsoisin noin 20 vuoden päästä minkälaisia minun ja ap:n lapset ovat toisiinsa verrattuina, mutta tämä olisi jo nollatutkimusta. Tuollaisen äidin lapsella ei ole hyvä olla nyt eikä tulevaisuudessakaan. Olet siinä oikeassa, että ensimmäiset vuodet ovat hyvin ratkaisevia ihmisen elämässä.
että miksi se petti. ap vei 10 vuotta sitten yh:na 2vee lapsen hoitoon koska meni opiskelemaan. tulin toimeen ennen sitä taloudellisesti tosi ok, ei mistään ollut pula, ei mistään ollut pulaa. kertokaa miksi täytyy viedä pieni lapsi taloudellsisin syin hoitoon?
Kertokaa jotta voin ymmärtää?
-ap
Vierailija:
että miksi se petti. ap vei 10 vuotta sitten yh:na 2vee lapsen hoitoon koska meni opiskelemaan. tulin toimeen ennen sitä taloudellisesti tosi ok, ei mistään ollut pula, ei mistään ollut pulaa. kertokaa miksi täytyy viedä pieni lapsi taloudellsisin syin hoitoon?
Kertokaa jotta voin ymmärtää?
-ap
tämä on kiinnostavaa! Msitä olette valmiit luopumaan mistä ette jne? tästähän on kyse, eikö?
-ap
Vierailija:
jotta keksi muuta. sossusta saa jos ei raha muuten riitä (ap ei ole koskaan käynyt mutta tietää että voi käydä sielläkin)
-ap
nykykustannuksiin nähden aivan liian alhainen.
Ja äläkä viitsi väittää, että sulla on sairas lapsi. Jos niin olisi, olisit siitä jo heti paasannut alusta asti.
Ja kuule; älä sä vaahtoa mistään valehtelusta. Me kaikki emme ole niin sairaita päästämme, kun sä. Mä en ikinä valehtelisi lapseni sairaudesta.
Mutta sulle on ihan turha yrittää selittää mitään.
Tiedätkö, ihan sama. Jos tämä sun riehumisesi saa sun itsetuntosi kohoamaan sieltä pohjalukemista, anna mennä vaan!
ja jos niin miksi jos joku muu niin miksi jne.
tätähän aloituksessa kysyin..
-ap
mutta mielestäni jokapäiväinen pihistely on tylsää, haluan pukeutua uusiin vaatteisiin ja ajaa kunnon autolla, syödä sisäfilettä ja ja nautiskella vapaa-ajastani kauniisti sisustetussa kodissa ja haluan tehdä sen NYT, näin se vaan on.
Että jospa vastaukset johtuukin siitä, että sä olet liian aikuisten kanssa samalla palstalla? Sulla kun ei näköjään tahdo tuo kapasitetti oikein riittää asialliseen keskusteluun?
mutta jos jään kotiin saan 100 e lapsilisää ja kotihoidontuen perusosaa sen 294e -verot eli noin 240 e eli yht. 340e. kysyin pankista lykkäystä saisin, mutta korotkin tekee jo 360e joten eipä tuu mulle oikeen mieleen miten voisin vielä karsia menoja.... tai kyllä mä voisin mut pankki ei taida suostua..... auto pakko olla kun asutaan n.15km lähimmästä kaupungista (missä esim. lekuri,kauppa) ja täältä kulkee todella nihkeesti julkisia kulkuneuvoja. Kerro ihmeessä ap miten voin jäädä kotiin? Jäisin todella mielelläni mutten ole vielä keksinyt keinoa...
joten tohdin väittää, että lapselleni on eduksi nauttia täysijärkisen äidin seurasta + ihanasta perhepäivähoitajasta sen sijaan , että kotona joutuisi viettämään aikaansa äidin kanssa, joka on täysin turhautunut elämäänsä.
Meillä toimii näin ja onnellisia ollaan koko perhe. Ja kyllä, tällä ei ole mitään tekemistä talouden kanssa. Taloudellisin perustein voisin jäädä kotiin vaikka loppu elämäkseni, mutta se ei ole houkutteleva vaihtoehto. Kaipaan enemmän haasteita elämääni.
Tein muuten kompromissin töidenkin suhteen. Lapsi meni hoitoon ollessaan 11kk. Ekan talven minä tein töitä 16h/vko ja tänä talvena 22h/viikko, joten ei lapseni siellä hoidossa kuitenkaan kaikkea aikaansa vietä. Varsinkin, kun työtuntini ovat jaettu neljälle päivälle, ma-to.
Se mua vaan ihmetyttää miten sinä niin suppeasti katsot maailmaa, että ajattelet vain yhden vaihtoehdon olevan se yksi ja ainoa oikea jokaiselle perheelle. Se mikä sopii minun lapselleni ei välttämättä sovi sinun lapsellesi ja toisin päin.
ja bonukset päälle. Miehen tulet ei paljon jää jälkeen. Matkustellaan kivoihin paikkoihin, kotimme on kaunis, lapset ihania jne. ei valittamista. Työni on todella mielenkiintoista ja kotiin saatu hoitaja upea löytö.
kasvatettavana, joka haukkuu toisia nettipalstoilla, puuttuu kärkkäästi toisen tapoihin ja henkilökohtaisiin asioihin, solvaa ja riitelee.
Aina se koti ei ole lapselle paras paikka. Valitettavasti tulee ap:n tekstejä lukiessa tuokin lause mieleen. Luepa omia tekstejäsi, vaikka kuinka suututtaa, ei silti saa toiselle mitä tahansa täräytellä!