Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muut naiset yrittävät jyrätä mut?

Vierailija
12.11.2021 |

Mua yritetään aina painaa arvoasteikolla alimmaiseksi, määräillä ja tylyttää.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mahdollista myös, että ap on sosiaalisesti kömpelö tyyppi, jota muut ihmiset karttavat. Miten tulet ap miesten kanssa toimeen? Entä lasten?

Vierailija
22/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole kykyä antaa tilaa muille vaan odottavat että otat sen itse. Voi olla kasvatuksesta kiinni. Joissain perheissä kuunnellaan ja jossain huudetaan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä? Tiedän että tämä kuulostaa ilkeältä, mutta ihminen luo oman todellisuutensa/elämänsä. Siinä on sulattelemista kun sen ymmärtää. Jos olet odottanut saavasi huonoa kohtelua, niin saamasi pitää. Niin käy kuin uskot.

Töissä, opiskeluissa, harrastuksissa, tapahtumissa, illanistujaisissa. Kaikkialla.

Ap

Mulla oli sama juttu kunnes vaihdoin piirejä. Olen korkeakoulutettu mutta hengasin ennen lapsuudenkavereiden kanssa, jotka on duunareita. Tiedän että tämän sanominen kuulostaa nyt ylimieliseltä mutta duunaripiireissä on tarkkaa että on tietynlainen, ja kaikki muu koetaan uhkaavaksi, ärsyttäväksi, erilaiseksi. Pitää olla kovis röökimuija joka tekee lähihoitajan duunia ja katsoo temppareita. Jos ei ole sellainen, aletaan lytätä. Olin koulussa parempi kuin muut ja tietysti tavoittelin minua kiinnostavia asioita. Lisäksi kotitaustani on samanlainen, ja olen joutunut kuulemaan lyttäämistä kotonakin. Se altistaa sille että antaa muiden kävellä ylitseen. Nykyään liikun fiksummissa piireissä enkä enää niele solvauksia, vaihdan seuraa jos kohtaan ikävän tyypin.

Vierailija
24/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan mahdollista myös, että ap on sosiaalisesti kömpelö tyyppi, jota muut ihmiset karttavat. Miten tulet ap miesten kanssa toimeen? Entä lasten?

Jotkut miehet pitävät yksinkertaisena, mutta eivät ole samalla tavalla tylyjä eivätkä jätä huomiotta tai määräile. Lapset yleensä tykkäävät.

Ap

Vierailija
25/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että yhteen ihmiseen kiinnitettäisiin noin paljon huomiota.

Useimmat ihmiset välittävät vain itsestään.

Ei se niin kummallista ole. Kiusaaminenhan on juuri sitä että otetaan joku yksi silmätikuksi.

Vierailija
26/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet pitävät yksinkertaisena, mutta eivät ole samalla tavalla tylyjä eivätkä jätä huomiotta tai määräile. Lapset yleensä tykkäävät.

Ap

Ymmärränkö nyt oikein, että olet hieman yksinkertainen ja otat muiden naisten tarjoamat ohjeet ja opastuksen jyräämisenä, joten suhtaudut muiden apuun negatiivisesti.

Kyllä tyhmä saa olla, muttei kiittämätön.

Vierailija
27/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös osunut joskus kohdalle töissä joku määräilijä ja pätijä. Olen joustava ja leppoisa ihminen, liian kiltiksi on monesti sanottu. Sellainen ei saa olla noiden ihmisten kanssa, tai he kävelevät yli. Minusta se oli ajatuksenakin vaikea koska en ole sellainen luonnostaan, mutta nykyään kun itsetuntoni on parempi olen sisuuntunut, että minuahan ei aleta pompotella. Joten on helpompi tokaista jotain vastaan näille pomottelijoille. Ei kyllä aina, välillä yhä menen lukkoon, mutta alan inhota näitä pomottelijoita ja vältellä seuraa. En puhu heistä pahaa mutta en vaan jaksa heitä.

Vierailija
28/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärränkö nyt oikein, että olet hieman yksinkertainen ja otat muiden naisten tarjoamat ohjeet ja opastuksen jyräämisenä, joten suhtaudut muiden apuun negatiivisesti.

Onpa ylimielinen vastaus! Jos joku näyttää ujolta ja nuorelta, ei hän silti välttämättä ole tyhmä. Kukaan ei kaipaa jatkuvaa neuvomista, ellei ole itse kysynyt neuvoa. Ihmettelen monia vastauksia tässä ketjussa.

Vierailija
29/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onpa ylimielinen vastaus! Jos joku näyttää ujolta ja nuorelta, ei hän silti välttämättä ole tyhmä. Kukaan ei kaipaa jatkuvaa neuvomista, ellei ole itse kysynyt neuvoa. Ihmettelen monia vastauksia tässä ketjussa.

Olen kiltti, nuoren näköinen ja vähän hiljainen. Se tarkoittaa ilmeisesti monen mielestä sitä, että ihminen on yksinkertainen.

Ap

Vierailija
30/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä? Tiedän että tämä kuulostaa ilkeältä, mutta ihminen luo oman todellisuutensa/elämänsä. Siinä on sulattelemista kun sen ymmärtää. Jos olet odottanut saavasi huonoa kohtelua, niin saamasi pitää. Niin käy kuin uskot.

Töissä, opiskeluissa, harrastuksissa, tapahtumissa, illanistujaisissa. Kaikkialla.

Ap

Mulla oli sama juttu kunnes vaihdoin piirejä. Olen korkeakoulutettu mutta hengasin ennen lapsuudenkavereiden kanssa, jotka on duunareita. Tiedän että tämän sanominen kuulostaa nyt ylimieliseltä mutta duunaripiireissä on tarkkaa että on tietynlainen, ja kaikki muu koetaan uhkaavaksi, ärsyttäväksi, erilaiseksi. Pitää olla kovis röökimuija joka tekee lähihoitajan duunia ja katsoo temppareita. Jos ei ole sellainen, aletaan lytätä. Olin koulussa parempi kuin muut ja tietysti tavoittelin minua kiinnostavia asioita. Lisäksi kotitaustani on samanlainen, ja olen joutunut kuulemaan lyttäämistä kotonakin. Se altistaa sille että antaa muiden kävellä ylitseen. Nykyään liikun fiksummissa piireissä enkä enää niele solvauksia, vaihdan seuraa jos kohtaan ikävän tyypin.

Komppaan tätä! Ap vaihda parempaan seuraan.

Vierailija
31/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen kiltti, nuoren näköinen ja vähän hiljainen. Se tarkoittaa ilmeisesti monen mielestä sitä, että ihminen on yksinkertainen.

Ap

Olen huomannut saman, ja kokenut samaa. Mielestäni havaintosi ovat ihan todenmukaisia enkä ymmärrä miksi sinua vähätellään tässäkin ketjussa. 

Mutta itsetunnon parantaminen ja terapia auttaa. Minusta on tullut oman tien kulkija joka ei lauman mielipiteistä välitä, teen omaa juttuani. Aina kun kohtaan jonkun pomottelijan osaan suhtatua häneen sellaisena kuin hän on, epäkypsänä egoilijana, eikä ahdista enää niin paljon.

Vierailija
32/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos jollain on tunne, että kaikki muut naiset yrittävät jyrätä, niin on todennäköistä, että ongelma on kokijassa itsessä eikä muissa naisissa. Aika harva nainen on jyrääjä, niitä on paljon enemmän miehissä.

Vierailija
33/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaunis, kiltti ja ystävällinen? Ne on ominaisuuksia joita huonolla itsetunnolla varustettu nainen ei siedä kilpailijoissa.

Mä olen ainakin ihan kohtuullisen hyvännäköinen ja tykkään pukeutua naisellisesti. Olen kaikille ystävällinen ja vitsailen, eikä mua kukaan yleensä yritä painaa alas.

Yleensähän se menee niin, että jos sä olet aina uhri jokaikisessä paikassa johon menet ja KAIKKI aina kiusaa, niin sitten se syyllinen löytyy todennäköisesti peilistä. Ei välttämättä siten, että kaikki oikeasti kiusaavat, vaan että tilanteeseen itse projisoi jotain kiusaamista.

Esimerkiksi joku random ihminen katselee sua vihaisesti ja sitten alkaa kuvittelemaan, että sekin henkilö vihaa sua jne. Oikeasti et tiedä mitä se ihminen ajattelee ja ihan itse kuvittelet, että se vihaa sua. Sillä voi olla vaan resting bitch face tai sitten se ajattelee, että tänään on imurointipäivä ja imurointi on kauhein kotityö ikinä.

Vierailija
34/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvin samanlaisia kokemuksia kuin ap:lla. Esim jossain ryhmäkuvissa oon se jota ei näy ollenkaan kun muut seisoo edessä.. Ja mua myös helposti komennellaan tekemään jotain mitä toiset ei viitsi, kuten hakemaan joku tavara tms. Kieltäytyminen tai oman paikan ottaminen tuntuu nololta ja ikävältä, en ainakaan osaa tehdä sitä luontevasti.

Oon tullut siihen tulokseen että olen hermostunut ja epävarma persoona jonka käytös, kehonkieli ja puhetapa viestittää muille alemmuutta. Ja tietyntyyppiset (aika monet) ihmiset käyttää sitä hyväkseen tai suhtautuu tylysti. Keinoja on kehittää omaa olemista varmempaan ja rauhallisempaan suuntaan sekä myös vaihtaa mahdollisuuksien mukaan seuraa herkempään ja fiksumpaan. On oikeasti sellaisiakin ihmisiä jotka ei jyrää toista vain siksi että pystyvät.

Vierailija
35/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on rajoista. Itsellä ei lapsuudenkodissa ollut lupaa tunteisiin tai edes mielipiteisiin ja sitä myötä minusta kasvoi myötäilijä. Pomottajat vaistosivat sen ja ehkä huonoa tuuriakin oli kun törmäsin nälvijöihin.

" Kavereiden" mielestä pukeuduin ja laittauduin ihan surkeasti ja ajanviettonikin oli liian nörttiä. Siis oikeasti suoraan paukautettiin mitä vaan esim.kotini sisustuksesta.Anoppi jyräsi minut täysin, olin kaikessa vääränlainen. Jossain vaiheessa sisuunnuin. Olen ihan tavallinen kunnollinen perheenäiti, minulla on oikeus elää ja olla tavallani.

Viimeisin oli konflikti vanhan kaverin kanssa joka puuttui työasioihini, neuvoi ja tivasi. Kunnianhimon puutteeni kerrassaan raivostutti häntä vaikka tulen kyllä toimeen työlläni.Hassua on että miehet usein kyttäävät vähemmän naisten koteja, ulkonäköä, elämäntapaa.

Vierailija
36/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin joskus nuorena kuvitellut, että kukaan ei tykkää minusta. Katsovat pahasti ym. ja sainkin sellaisia kokemuksia. Esim kerrankin kadulla toinen tyttö sanoi kaverilleen minusta, että kato mikä kana.

Mutta silti uskon nykyään hengellisiä lakeja, että aiheutin itse kokemukseni omilla uskomuksillani.

Ota tilanne haltuun. Näyttele iloista, reipasta ja rohkeaa ja katso mitä tapahtuu kokemuksillesi.

Vierailija
37/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on rajoista. Itsellä ei lapsuudenkodissa ollut lupaa tunteisiin tai edes mielipiteisiin ja sitä myötä minusta kasvoi myötäilijä. Pomottajat vaistosivat sen ja ehkä huonoa tuuriakin oli kun törmäsin nälvijöihin.

" Kavereiden" mielestä pukeuduin ja laittauduin ihan surkeasti ja ajanviettonikin oli liian nörttiä. Siis oikeasti suoraan paukautettiin mitä vaan esim.kotini sisustuksesta.Anoppi jyräsi minut täysin, olin kaikessa vääränlainen. Jossain vaiheessa sisuunnuin. Olen ihan tavallinen kunnollinen perheenäiti, minulla on oikeus elää ja olla tavallani.

Viimeisin oli konflikti vanhan kaverin kanssa joka puuttui työasioihini, neuvoi ja tivasi. Kunnianhimon puutteeni kerrassaan raivostutti häntä vaikka tulen kyllä toimeen työlläni.Hassua on että miehet usein kyttäävät vähemmän naisten koteja, ulkonäköä, elämäntapaa.

Tässä on ehkä perää. En saanut lapsena valita edes jäätelöä itselleni vaan vanhemmat määräsivät kaikesta.

Ap

Vierailija
38/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eks olekin outoa. "Sä vaan luulet et ne kiinnittää" Hei, laitetaan sellainen kampanja, että oikeasti kaikki lähetetään maalittamaan jotain ja sitten idea on se, että kun kysytään: "ei tässä mitään" Sehän vasta saakin luulot pois.

Eikö nää hiljaiseen psykolointiin tai kaiken huippu niihin näytelmiin osallistuvat tajua, että heitä juoksutetaan. Jos maksusta, ymmärrän mutta muuten en. Melkein säälittää ne joille on kerrottu joku höpön löpön syy, minkä takia lähtevät juoksentelemaan jonkun henkilön perässä. Onhan se hassua, jos jollekin järjestetään vaikka joku tuki kampanja, mutta kun kohde ei itse tiedä mihin, tai mistä on kyse? Siinä varmaan voi miettiä mikä merkitys koko höpön löpöllä on kohteelle. Ei se ainakaan häiritse, mutta tähtenä oloon myös tottuu aika nopeasti, joten tuskin se mitään mageetakaan on. Oletko kenties osallistunut tuollaiseen? Ihan kiinnostaisi tietää mikä oli se "innostus" mikä sai sut liikkeelle. Itseäni ei saa muu, kuin rahallinen palkkio juoksemaan jonkun ventovieraan perässä.

Huvittavinta kaikessa on se, että on olemassa ihmisiä, joilla ei ole hölkäsen pöläystä tietoa mikä koko juttu on kokonaisuudesaan, mutta luulevat, että on. Asiat on jopa kuiskuteltu tyyliin "tämä on sit salaista" ja luulevat tietävänsä nyt mikä on kyseessä, vaikka saavat tietoonsa vaan murusia koko jutusta, tai jopa valheita. Vain todella harva oikeasti tietää. Ja vain harvoilla on asiasta muuta tietoa, kun muiden kuiskuttelut.

Mutta toisten vastauksia mukaillen. Onhan se aivan utopististä, että johonkin ihmiseen kiinnitettäisiin joka paikassa huomiota, jos ei kuuluisa ole. Ja kai nyt henkilö itse tai läheiset tietäisi, jos jollain tapaa kuuluisa olisi. Joten mahdotonta. Luulee vain. (Tirsk)

Ja miten ihmisillä voisi olla joku asenne tai mielipide jostain henkilöstä etukäteen, ellei henkilöstä olisi jotenkin todella massiivisesti levitelty jotain asioita ympäriinsä. Joten luulee vain, että on jotain kerrottu. Saa vain sellaista kohtelua, mitä ansaitsee oman käyttäytymisen perusteella. Muuten hyvä juttu, paitsi, jos oikeasti onkin ollut henkilöstä etukäteen liikkeellä vaikka mitä ja kohde myös tietää "näyttelyä" olevan mukana. (Tirsk)

Jo se, että jostain henkilöstä olisi liikkeellä laajemminkin juttuja, miten hän käyttäytyy jossain kaupoissa tai metsätiellä tai ylipäätänsä jossain, kuvastaa, että jotain merkillistä tosiaan on tapahtumassa tämän henkilön ympärillä. Miksi jotain henkilöä ylipäätänsä tarkkailtaisiin tai tehtäisiin havaintoja, miten hän on kotinsa ulkopuolella, jos hän ei ole kuuluisa? Ihan älytön ajatus. Tietenkin positiivisessa mielessä voisi ajatella tilannetta, jossa henkilöstä on maalattu täysin väärä, kovin negatiivinen kuva ja muut sitten tarkkailemaan, että ei, ihan normaali se on. Mutta eikö tuokin kuulosta varsin merkilliseltä? Miksi jostain olisi alunperin levinnyt laajasti jokin väärä kuva ja luulisi, että henkilö olisi itse siitä tietoinen myös, jos näin olisi?

Aika jännää olisi, jos jostain henkilöstä olisi sekä lokakampanja, että tukikampanja ja kaikki tämä pyörii itsekseen, jossain selän takana. Ei välttämättä kuitenkaan henkilön tietämättä, vaikka ei tiedä mitä varsinaisesti hölistään. Ajatelkaa, maailmanlaajuinen johonkin henkilöön kohdistuva "kampanjointi". Heh, nyt foliohattua askartelemaan ja äkkiä?

Vierailija
39/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eks olekin outoa. "Sä vaan luulet et ne kiinnittää" Hei, laitetaan sellainen kampanja, että oikeasti kaikki lähetetään maalittamaan jotain ja sitten idea on se, että kun kysytään: "ei tässä mitään" Sehän vasta saakin luulot pois.

Eikö nää hiljaiseen psykolointiin tai kaiken huippu niihin näytelmiin osallistuvat tajua, että heitä juoksutetaan. Jos maksusta, ymmärrän mutta muuten en. Melkein säälittää ne joille on kerrottu joku höpön löpön syy, minkä takia lähtevät juoksentelemaan jonkun henkilön perässä. Onhan se hassua, jos jollekin järjestetään vaikka joku tuki kampanja, mutta kun kohde ei itse tiedä mihin, tai mistä on kyse? Siinä varmaan voi miettiä mikä merkitys koko höpön löpöllä on kohteelle. Ei se ainakaan häiritse, mutta tähtenä oloon myös tottuu aika nopeasti, joten tuskin se mitään mageetakaan on. Oletko kenties osallistunut tuollaiseen? Ihan kiinnostaisi tietää mikä oli se "innostus" mikä sai sut liikkeelle. Itseäni ei saa muu, kuin rahallinen palkkio juoksemaan jonkun ventovieraan perässä.

Huvittavinta kaikessa on se, että on olemassa ihmisiä, joilla ei ole hölkäsen pöläystä tietoa mikä koko juttu on kokonaisuudesaan, mutta luulevat, että on. Asiat on jopa kuiskuteltu tyyliin "tämä on sit salaista" ja luulevat tietävänsä nyt mikä on kyseessä, vaikka saavat tietoonsa vaan murusia koko jutusta, tai jopa valheita. Vain todella harva oikeasti tietää. Ja vain harvoilla on asiasta muuta tietoa, kun muiden kuiskuttelut.

Mutta toisten vastauksia mukaillen. Onhan se aivan utopististä, että johonkin ihmiseen kiinnitettäisiin joka paikassa huomiota, jos ei kuuluisa ole. Ja kai nyt henkilö itse tai läheiset tietäisi, jos jollain tapaa kuuluisa olisi. Joten mahdotonta. Luulee vain. (Tirsk)

Ja miten ihmisillä voisi olla joku asenne tai mielipide jostain henkilöstä etukäteen, ellei henkilöstä olisi jotenkin todella massiivisesti levitelty jotain asioita ympäriinsä. Joten luulee vain, että on jotain kerrottu. Saa vain sellaista kohtelua, mitä ansaitsee oman käyttäytymisen perusteella. Muuten hyvä juttu, paitsi, jos oikeasti onkin ollut henkilöstä etukäteen liikkeellä vaikka mitä ja kohde myös tietää "näyttelyä" olevan mukana. (Tirsk)

Jo se, että jostain henkilöstä olisi liikkeellä laajemminkin juttuja, miten hän käyttäytyy jossain kaupoissa tai metsätiellä tai ylipäätänsä jossain, kuvastaa, että jotain merkillistä tosiaan on tapahtumassa tämän henkilön ympärillä. Miksi jotain henkilöä ylipäätänsä tarkkailtaisiin tai tehtäisiin havaintoja, miten hän on kotinsa ulkopuolella, jos hän ei ole kuuluisa? Ihan älytön ajatus. Tietenkin positiivisessa mielessä voisi ajatella tilannetta, jossa henkilöstä on maalattu täysin väärä, kovin negatiivinen kuva ja muut sitten tarkkailemaan, että ei, ihan normaali se on. Mutta eikö tuokin kuulosta varsin merkilliseltä? Miksi jostain olisi alunperin levinnyt laajasti jokin väärä kuva ja luulisi, että henkilö olisi itse siitä tietoinen myös, jos näin olisi?

Aika jännää olisi, jos jostain henkilöstä olisi sekä lokakampanja, että tukikampanja ja kaikki tämä pyörii itsekseen, jossain selän takana. Ei välttämättä kuitenkaan henkilön tietämättä, vaikka ei tiedä mitä varsinaisesti hölistään. Ajatelkaa, maailmanlaajuinen johonkin henkilöön kohdistuva "kampanjointi". Heh, nyt foliohattua askartelemaan ja äkkiä?

En ymmärtänyt tästä mitään.

Ap

Vierailija
40/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaunis, kiltti ja ystävällinen? Ne on ominaisuuksia joita huonolla itsetunnolla varustettu nainen ei siedä kilpailijoissa.

Tämä! Ja jos on vielä nuori niin aiettä. Siinä on monenmoista korppikotkaa kimpussa.

Ei kannata noteerata mitenkään, tai vaan sanoa napakan asiallisesti takaisin. Näillä naisilla on pahoja ongelmia itsensä kanssa ja normaalit käytöstavat hukassa. Ehkä pitäisi jopa sääliä.

Sama joillakin setämiehillä. Kiilataan ihan törkeästi jonossa, tai muuten perseillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi