Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muut naiset yrittävät jyrätä mut?

Vierailija
12.11.2021 |

Mua yritetään aina painaa arvoasteikolla alimmaiseksi, määräillä ja tylyttää.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös osunut joskus kohdalle töissä joku määräilijä ja pätijä. Olen joustava ja leppoisa ihminen, liian kiltiksi on monesti sanottu. Sellainen ei saa olla noiden ihmisten kanssa, tai he kävelevät yli. Minusta se oli ajatuksenakin vaikea koska en ole sellainen luonnostaan, mutta nykyään kun itsetuntoni on parempi olen sisuuntunut, että minuahan ei aleta pompotella. Joten on helpompi tokaista jotain vastaan näille pomottelijoille. Ei kyllä aina, välillä yhä menen lukkoon, mutta alan inhota näitä pomottelijoita ja vältellä seuraa. En puhu heistä pahaa mutta en vaan jaksa heitä.

Syvä inho on itselläni se fiilis joka näistä ihmisistä tulee. Ja itse kyllä sanon ihan suoraan nykyään kaikille, jos joku on törkeä ja käyttäytyy asiattomasti, eli puhun kyllä pahaa silloin kun se on totta. Ei kellään ole velvollisuutta olla täällä muiden kynnysmattona.

Nämä ihmiset on niin täynnä itseään, vaikka mitään syytä sille ei ole ja aina haku päällä, jos löytäisi jonkun joka on ”pehmeä” luonteeltaan ja jonka polkea maan rakoon, jotta voi kokea jotain sairasta ylemmyydentunnetta. Nämä ihmiset on kiusaajia ja alinta saastaa mitä maa päällään kantaa. Ja tämä mielipide perustuu ihan ja vain heidän käytökseen.

Vierailija
42/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä? Tiedän että tämä kuulostaa ilkeältä, mutta ihminen luo oman todellisuutensa/elämänsä. Siinä on sulattelemista kun sen ymmärtää. Jos olet odottanut saavasi huonoa kohtelua, niin saamasi pitää. Niin käy kuin uskot.

Töissä, opiskeluissa, harrastuksissa, tapahtumissa, illanistujaisissa. Kaikkialla.

Ap

Jos näin käy kaikkialla ja kaikkien kanssa, jotain vikaa täytyy olla itsessäkin. Kenties kuvittelet ja näet toisten käytöksessä tarkoitusperiä, joita siinä ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä? Tiedän että tämä kuulostaa ilkeältä, mutta ihminen luo oman todellisuutensa/elämänsä. Siinä on sulattelemista kun sen ymmärtää. Jos olet odottanut saavasi huonoa kohtelua, niin saamasi pitää. Niin käy kuin uskot.

Se on silti väärin. Toista ei saa ja voi kohdella huonosti, vaikka hän itse olettaisi saavansa huonoa kohtelua. Jokainen, myös tekijä, on vastuussa tunteista, joita toisessa herättää. Tämän individualismin kulta-ajan tutussa fraasissa, että olet vastuussa omista tunteistasi (mikä on tietysti osittain totta), jatkuvassa hokemisessa on  unohtaa sen tosiseikan, että jokainen on vastuussa myös muiden tunteista. Toiselle ei saa aiheuttaa pahaa mieltä alentamalla häntä, jolloin syy on täysin alentajassa, ei hänessä, joka tuntee tulleensa alennetuksi.

Vierailija
44/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on rajoista. Itsellä ei lapsuudenkodissa ollut lupaa tunteisiin tai edes mielipiteisiin ja sitä myötä minusta kasvoi myötäilijä. Pomottajat vaistosivat sen ja ehkä huonoa tuuriakin oli kun törmäsin nälvijöihin.

" Kavereiden" mielestä pukeuduin ja laittauduin ihan surkeasti ja ajanviettonikin oli liian nörttiä. Siis oikeasti suoraan paukautettiin mitä vaan esim.kotini sisustuksesta.Anoppi jyräsi minut täysin, olin kaikessa vääränlainen. Jossain vaiheessa sisuunnuin. Olen ihan tavallinen kunnollinen perheenäiti, minulla on oikeus elää ja olla tavallani.

Viimeisin oli konflikti vanhan kaverin kanssa joka puuttui työasioihini, neuvoi ja tivasi. Kunnianhimon puutteeni kerrassaan raivostutti häntä vaikka tulen kyllä toimeen työlläni.Hassua on että miehet usein kyttäävät vähemmän naisten koteja, ulkonäköä, elämäntapaa.

Ei siinä ole mitään hassua, vaan se on äärimmäisen vanha ja vahingollinen tapa, joka on kehittynyt aikojen saatossa, kun naisia on arvosteltu kollektiivisesti, kuten edelleenkin tehdään valitettavasti. Jos yksi nainen mokaa, kaikki saavat kuraa niskaansa. Niinpä naiset vahtivat toinen toisiaan.

Vierailija
45/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on silti väärin. Toista ei saa ja voi kohdella huonosti, vaikka hän itse olettaisi saavansa huonoa kohtelua. Jokainen, myös tekijä, on vastuussa tunteista, joita toisessa herättää. Tämän individualismin kulta-ajan tutussa fraasissa, että olet vastuussa omista tunteistasi (mikä on tietysti osittain totta), jatkuvassa hokemisessa on  unohtaa sen tosiseikan, että jokainen on vastuussa myös muiden tunteista. Toiselle ei saa aiheuttaa pahaa mieltä alentamalla häntä, jolloin syy on täysin alentajassa, ei hänessä, joka tuntee tulleensa alennetuksi.

Jokainen on myös vastuussa omasta käytöksestään. Se tuntuu nykyaikana unohtuvan. Nämähän on narsisteja, jotka ensin haukkuu, määräilee, pompottaa, kiusaa ja sitten kun uhrille tulee ihan oikeutetusti ikävä fiilis, se onkin uhrin syy, koska ” jokainen on vastuussa omista tunteistaan”.

Vierailija
46/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joku vain luulee, että häntä alennetaan?

Vierailija
47/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap ehkä mitä tarkoitat. Olen ollut myös tilanteessa, jossa ihmeellisesti oli ihmisille levinnyt juttuja itsestäni, (en oikein tiedä mitä kuitenkasn) vaikka en ollut oikeastaan kenenkään kanssa tekemisissä enkä somessa. Tässä tapauksessa, siis kysymys ei ollut omasta käytöksestä vaan joidenkin masinoimasta, systemaattisesta juttujen levittelemisestä.

Sainkin sitten osittain huvittavaa etukäteis töykeää tai muuten outoa käytöstä, ja nimenomaan huvittavaa, koska tiesin että ei perustu heidän omiin kokemuksiin tai näkemyyksiin itsestäni ja oli ihan joidenkin järjestämä juttu. Se oli kai sitä huipputason jalkautuvaa psykolointia tosi elämän tilanteissa. 😉

Olinko yli ystävällinen, jotta saisin maineen ystävällisenä, kivana ihmisenä, en.

Olinko töykeä vastaan, en, mutta ihan tahalleen enemmän neutraali, mitä nyt normaalisti olisin ollut. En oikein pitänyt tuollaisista näytelmistä. Onhan se hämmentävää, jos ei muuta.

Vierailija
48/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaunis, kiltti ja ystävällinen? Ne on ominaisuuksia joita huonolla itsetunnolla varustettu nainen ei siedä kilpailijoissa.

Mä olen ainakin ihan kohtuullisen hyvännäköinen ja tykkään pukeutua naisellisesti. Olen kaikille ystävällinen ja vitsailen, eikä mua kukaan yleensä yritä painaa alas.

Yleensähän se menee niin, että jos sä olet aina uhri jokaikisessä paikassa johon menet ja KAIKKI aina kiusaa, niin sitten se syyllinen löytyy todennäköisesti peilistä. Ei välttämättä siten, että kaikki oikeasti kiusaavat, vaan että tilanteeseen itse projisoi jotain kiusaamista.

Esimerkiksi joku random ihminen katselee sua vihaisesti ja sitten alkaa kuvittelemaan, että sekin henkilö vihaa sua jne. Oikeasti et tiedä mitä se ihminen ajattelee ja ihan itse kuvittelet, että se vihaa sua. Sillä voi olla vaan resting bitch face tai sitten se ajattelee, että tänään on imurointipäivä ja imurointi on kauhein kotityö ikinä.

Tuohan on kiusaajien lempisanonta. "Jos sua kiusataan aina kaikkialla niin syy on sussa itsessäsi!" Tai sitten kielletään koko kiusaaminen ja väitetään, että kiusattu kuvittelee kaiken vaikka se on aivan selkeää.

Totuus on, että hyvin monessa paikassa on kiusaajia ja näillä kiusaajilla on tapana ottaa tietyn tyyppisiä, alistuvalta ja sosiaalisesti heikolta vaikuttavia ihmisiä kiusattavakseen. Näin ollen ihan vain olemalla ujo, kilitti ja hiljainen voit joutua monessa paikassa silmätikuksi, ja joo onhan sinussa itsessäsi silloin jotain mikä altistaa kiusatuksi tulemiselle mutta ei se oikeuta sitä kiusaamista. 

Ja ei varmaan AP tarkoittanut että kirjaimellisesti KAIKKI naiset yrittävät jyrätä vaan että se on ilmiö, joka toistuu usein. Itse olen myös tullut monessa eri porukassa kiusatuksi, koska olen hiljainen ja sosiaalisesti vähän kömpelö (en tarkoita tyly vaan en vain osaa olla sosiaalisissa tilanteissa kovin luontevasti enkä ilmaista itseäni kovin jykevästi puhumalla) joten minut on helppo ottaa kohteeksi. Käytännössä aina jos porukassa on joku kiusaaja/kiusaajia niin minä olen se kohde, ja jotkut kiusaajani ovat tienneet että olen tullut aiemminkin kiusatuksi ja yrittäneet oikeuttaa kiusaamistaan juuri tuolla, että vika on minussa jos tulen "aina" kiusatuksi.

Vierailija
49/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä, opiskeluissa, harrastuksissa, tapahtumissa, illanistujaisissa. Kaikkialla.

Ap

Mulla oli sama juttu kunnes vaihdoin piirejä. Olen korkeakoulutettu mutta hengasin ennen lapsuudenkavereiden kanssa, jotka on duunareita. Tiedän että tämän sanominen kuulostaa nyt ylimieliseltä mutta duunaripiireissä on tarkkaa että on tietynlainen, ja kaikki muu koetaan uhkaavaksi, ärsyttäväksi, erilaiseksi. Pitää olla kovis röökimuija joka tekee lähihoitajan duunia ja katsoo temppareita. Jos ei ole sellainen, aletaan lytätä. Olin koulussa parempi kuin muut ja tietysti tavoittelin minua kiinnostavia asioita. Lisäksi kotitaustani on samanlainen, ja olen joutunut kuulemaan lyttäämistä kotonakin. Se altistaa sille että antaa muiden kävellä ylitseen. Nykyään liikun fiksummissa piireissä enkä enää niele solvauksia, vaihdan seuraa jos kohtaan ikävän tyypin.

Aika törkeää yleistämistä ns. duunariammateissa toimivista. 

Vierailija
50/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessäni lyttäämis- ja jyräämishaluja herättävät tietyllä tavalla hermoilleni käyvät ihmiset. Esimerkki eräästä sukulaisestani. Hän on sosiaalisesti kömpelö, hänellä on jatkuva tarve päteä ja todistaa miten parempi ja nerokkaampi hän on kuin muut. Hän on väittelyn- ja riidanhaluinen ja haluaa voittaa keinolla millä hyvänsä. Hänellä on taipumus jaella neuvoja ja asiantuntemustaan asioissa joista hänellä on vähemmän tietämystä kuin kanssakeskustelijalla. Hän kohtelee toisia alentavasti ja korostaa samalla itseään.

Näistä hänen ärsyttävistä ja tökeröistä käyttäytymismalleista, jotka saattavat vaikuttaa ilkeän ihmisen ominaisuuksilta, ymmärrän että hänen käytöksensä kumpuaa huonosta itsetunnosta, hyväksynnän hakemisesta sekä puutteellisista sosiaalisista taidoista. Koska tunnen kyseisen ihmisen ja hänen historiansa, tiedän että hän on reppana joka kokee huonommuutta koska on "epäonnistunut elämässään". Hän ei ole onnistunut saavuttamaan niitä asioita joita yhteiskunta odottaa fiksujen ihmisten saavuttavan.

Sosiaalisten taitojen puutteiden vuoksi hän ei ymmärrä että kanssaihmisille hänen käytöksensä näyttäytyy itserakkautena, eivätkä he reagoi hänen haluamallaan tavalla eli ihailulla vaan kylmästi. Tämä lisää vettä myllyyn ja hän koittaa tuoda itseään esiin entistä enemmän, todistaakseen että hän on hyvä sellaisena kuin on. Valitettavasti hänen käytöksensä muuttuu muiden silmissä entistä itseriittoisemmaksi ja heidän reaktionsa muuttuvat kylmemmiksi.

Halusin tällä tekstilläni avata minkä takia pohjimmiltaan hyvä tyyppi joutuu muiden lyttäämäksi ja hyljeksimäksi ja toisaalta minkä takia joku haluaa lytätä ja hyljeksiä muita, syitä on monia.

Vierailija
51/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsessäni lyttäämis- ja jyräämishaluja herättävät tietyllä tavalla hermoilleni käyvät ihmiset. Esimerkki eräästä sukulaisestani. Hän on sosiaalisesti kömpelö, hänellä on jatkuva tarve päteä ja todistaa miten parempi ja nerokkaampi hän on kuin muut. Hän on väittelyn- ja riidanhaluinen ja haluaa voittaa keinolla millä hyvänsä. Hänellä on taipumus jaella neuvoja ja asiantuntemustaan asioissa joista hänellä on vähemmän tietämystä kuin kanssakeskustelijalla. Hän kohtelee toisia alentavasti ja korostaa samalla itseään.

Näistä hänen ärsyttävistä ja tökeröistä käyttäytymismalleista, jotka saattavat vaikuttaa ilkeän ihmisen ominaisuuksilta, ymmärrän että hänen käytöksensä kumpuaa huonosta itsetunnosta, hyväksynnän hakemisesta sekä puutteellisista sosiaalisista taidoista. Koska tunnen kyseisen ihmisen ja hänen historiansa, tiedän että hän on reppana joka kokee huonommuutta koska on "epäonnistunut elämässään". Hän ei ole onnistunut saavuttamaan niitä asioita joita yhteiskunta odottaa fiksujen ihmisten saavuttavan.

Sosiaalisten taitojen puutteiden vuoksi hän ei ymmärrä että kanssaihmisille hänen käytöksensä näyttäytyy itserakkautena, eivätkä he reagoi hänen haluamallaan tavalla eli ihailulla vaan kylmästi. Tämä lisää vettä myllyyn ja hän koittaa tuoda itseään esiin entistä enemmän, todistaakseen että hän on hyvä sellaisena kuin on. Valitettavasti hänen käytöksensä muuttuu muiden silmissä entistä itseriittoisemmaksi ja heidän reaktionsa muuttuvat kylmemmiksi.

Halusin tällä tekstilläni avata minkä takia pohjimmiltaan hyvä tyyppi joutuu muiden lyttäämäksi ja hyljeksimäksi ja toisaalta minkä takia joku haluaa lytätä ja hyljeksiä muita, syitä on monia.

Eli ihan oma vika?

Vierailija
52/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa jutuissahan käy monesti niin, että vaikka et ole sanotaan nyt vaikka ylimielinen, töykeä tai inhottava yleensä ihmisten kanssa olet ollut sitä, ehkä jollekin, jonkun mielestä, jollekin joka haluaa kostaa. Sitten sopivasti juttuja levittelemällä saadaan muut kohtelemaan sua oudosti ja kun vastaat samalla mitalla juttu jatkuu.. joo se on sellanen. Jos jotain toistetaan tarpeeksi siitä tulee totta. Toisaalta vaatii kyllä laajan verkoston toimiakseen tai levittyäkseen jos kyseessä henkilö, jota ei monikaan henkilökohtaisesti tapaa tai henkilö, joka ei ole somessa. Silloin mennään todellakin huhujen ja somen voimalla. (Siis muiden kun henkilön itsensä tuottamaa materiaalia somessa) Kuka sen parempi kohde huhuille kun henkilö, joka ei ole paljon kenenkään kanssa tekemisissä. Mutta mikäköhän on huhujen tarkoitus. Vaihtelee varmaan tapauskohtaisesti.

Vierailija
53/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan oma vika?

Se miten ihminen käyttäytyy heijastuu täysin siihen miten häntä kohdellaan. Eli periaatteessa se on hänen oma vikansa.

Tuossa kirjoituksessani halusin kertoa yhden esimerkin miten huono itsetunto, sosiaalinen kömpelyys ja hyväksynnän hakeminen voivat näkyä käyttäytymisessä. Näiden ominaisuuksien ilmentyminen vaihtelee yksilöllisesti. Toinen on ujo ja myötäilevä kynnysmatto joka ei osaa pitää kiinni rajoistaan, toinen on aggressiivinen itsensä korottaja. Yhteistä näille henkilöille on se että he herättävät joissain kanssaihmisissä negatiivisia vastareaktioita.

Olen kuitenkin sitä mieltä järkevä ja fiksu ihminen ei provosoidu käyttäytymään huonosti vaikka toinen ihminen kävisikin hermoille ja herättäisi ärtymystä. Järjellä ajatteleva pystyy ohittamaan negatiiviset tunteet ja toimimaan reilusti.

Vierailija
54/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna. Ole vielä tylympi. Jos ihmiset huomaavat heikon kohdan he kyllä iskevät. Aistivat epävarmuutesi. Itsetunnon hankkiminen ja omanarvontunto sekä koulutus ja asiantuntijuus elämänkokemukseen yhdistettynä tuo ainakin varmuutta.

Toiseksi valitse seura oikein ja lopulta valitse myös työpaikkasi, muuten ne valitsevat sinut.

Vierailija
55/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin samaa, ihan konkreettista vähättelyä nuorempana. Siis ihan oikeasti kun vaikka kaikki naiset seisoo ringissä, niin joku käy eteen seisomaan tai kääntää selän ja käyttäytyy kuin en olisi olemassa. Kyllä sellaisen kokee tarkoituksellisena ilkeilynä. Yllättävän moni lähtee siihen mukaan, ja on kuin mitään kummallista ei tapahtuisikaan. Olen ystävällinen ja pienikokoinen, ehkä se ärsyttää joitakin. Nuorena vain hämmennyin ja menin lukkoon, mutta nykyään osoitan moukkamaisuuden sanomalla suoraan, enkä mitenkään sievästi, että Hei seisot mun edessä, tai teen niinkuin eteen änkijä itse. Usein ne ovat sitten että Hehe oho en huomannutkaan.

Vierailija
56/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä piireissä, ammateissa ja tietyllä koulutustaustalla voi joutua ottamaan p:tä niskaansa, ennen kuin tajuaa olevansa tekemisissä väärien ihmisten kanssa. Sitä ei ole välttämättä helppo käsittää jos muunlaisesta ei ole tietoa. Jos olisin jäänyt alhaisesti koulutetuksi tällä älyllä, olisin varmasti kärsinyt lopun elämää.

Jos sinussa on jotain mitä heissä ei se voi herättää kateutta. Älykkään ja kauniin yhdistelmä etenkin on monille punainen vaate.

Kääntäisin selkäni ja hankkisin rautaisen itsetunnon. En hyväksyisi tuollaista kohtelua ja se on myös lupa osoittaa konkreettisesti.

Vierailija
57/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että arviosi perustuu omaan kokemukseesi tai useamman henkilön omakohtaiseen kokemukseen ja keskusteluihin henkilön kanssa. Ettei vaan ole sellasta, joo sillä oli ynseä ilme kun näin tuolla kaupoissa. Teillä on ollut riitoja tai olet todistanut riitatilanteita, joten tiedät miten käyttäytyy riitatilanteissa ja muutenkin olet todistanut hänen käyttäytymistään sosiaalisissa tilanteissa? Mä en oikein usko kuvausta oikeastaan kenestäkään henkilöstä, ellei mulla ole omakohtaisia kokemuksia.

Itseäni nauratti kerran kun kuulin itsestäni: "kun juttelin sehän on oikeasti ihan kiva ja fiksu tyyppi."Siinä mielessä ihmettelin vaan, kun meillä ei ollut tuon henkilön kanssa ketään yhteisiä tuttuja, että keltä hän oli kuullut sitten toisenlaista?

Myöhemmin selvisi, että aika monellakin ihmisellä näytti olevan mielipide persooonastani, vaikka en ollut kertaakaan jutellut heidän kanssaan tai muutenkaan emme olleet koskaan tavanneet. Voi juku, mitenköhän voi olla? Ettei nyt vaan ole ollut jotain tarkoituksenmukaista mustamaalausta, nimittäin en oikein näe mitään luonnollista syytä sille, että joku kertoisi henkilöstä joillekin, jotka eivät ole mitenkään yhteisiä tuttuja tai ei siis mitään samaa elinpiiriä, ihan ventovieraita, keitä ei ikinä tapaa.

Vierailija
58/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh!!

Mulla ollut niin samaa.

Mua usein kiusattiin/kiusataan siitä etten ole miehistä/seurustelusta/seksistä/häistä/lapsista/ meikeistä/miesten passaamisesta kiinnostunut.

Monilla naisilla on hirvittävän tiukat säännöt millainen naisten kuuluu olla ja nopeasti iskevät paikalleen jos joku kehtaa olla erilainen.

Surullista oikeasti.

Vierailija
59/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim insestiuhrin psyykkinen hermosto on tottunut, että se jonka piti suojella, tekikin pahaa.

Kukaan ei tahallaan halua että kiusataan vielä lisää, mutta kun uhrin turvallisuustutka on vaurioitunut niin ettei tunnista vaaraa, on alttiimpi uusille haavoittumisille. Mekanismin voi oppia tunnistamaan ja toipua.

Muiden ei pidä tästä kurjasta kohtalosta ilkeilemän.

Vierailija
60/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun valitetaan besserwisseröinnistä. Ei kai vain kyseessä ollut lääkäri tai joku muu "koulutettu". Valitettavasti, joillekin otetaan nyt esimerkiksi se lääkäri, on punainen vaate, jos joku "alhainen" edes esittää omia näkemyksiään, vaikka ne osuisi oikeaan tai vaikka niissä ei olisi mitään tyhmää.

Huvittavaa kun yksi yritti esittää, että "teoriani" yhdestä asiasta ei olisi todennäköinen. Tosiasiassa hyvinkin todennäköisesti olen oikeassa, mutta valitettavasti en voinut sitä mitenkään todistaa ja todennäköisesti tuo kyllä tiesi sen. Joskus jopa esitän tyhmempää mitä olen, (ettei tulisi besserwisseröinti fiilistä eli kysyn jotain mukamas vaikka tiedän vastauksen) varsinkin kun on niin kimurantti ja uskomatonkin juttu, että en voi mitenkään kertoa kaikkea, mikä auttaisi ymmärtämään, miksi väitän tiettyjä juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi