Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää

Vierailija
24.10.2025 |

Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?

Kommentit (170)

Vierailija
1/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalea kauravelli, sellaista akat tekee, koska eivät jaksa odottaa että se viilenee syömiskuntoon. 

Vierailija
2/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, jos käytätte pikahiutaleita, ne eivät ole ollenkaan sama asia!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro on helposti sulavaa, joten se sopii ennemmin iltapalaksi kuin aamupalaksi (muitakin syitä on, miksi puuro mieluummin illalla ja jotain proteiinipitoista aamulla).

Vierailija
4/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro pitää nälkää paitsi läskeillä. 

Vierailija
5/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä nälkää loitolla 30 min keitelty omenariisipuurokaan. Tunnin päästä taas nälkä. Ehkä syön sitä väärin, onko vinkkejä? 

Vierailija
6/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro on helposti sulavaa, joten se sopii ennemmin iltapalaksi kuin aamupalaksi (muitakin syitä on, miksi puuro mieluummin illalla ja jotain proteiinipitoista aamulla).

Mä laitan aamupuuroon paljon siemeniä, pähkinöitä tai pähkinävoita. Iltapuuroon puolikas hedelmäpiltti.

Vierailija
7/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän löysästä kaurapuurosta ja se on aamiaiseni lähes joka aamu. Lisään siihen marjoja ja saksanpähkinöitä ja syön lisäksi keitetyn kananmunan. Vaihtoehtoisesti sekoitan desin kaurahiutaleita, yhden banaanin ja pari kanamunaa ja paistan letuiksi, lisukkeeksi kreikkalaista jugurttia, marjoja ja saksanpähkinöitä (annos on kahdelle). Nälkä pysyy näillä aamiaisilla hyvin poissa monta tuntia.

Vierailija
8/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55-kiloisella läskillä ei kyllä pidä. Parhaiten säästyy ilman kurnimista lounaaseen asti, kun ei syö aamulla mitään. 

Vierailija
9/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kaurapuuro on hyvää ja desi yhteen annokseen riittää. Hiutaleet ovat isoja sekä tuhteja. Pussukka 500g maksaa 37 senttiä, Crownfield Oat flakes fine. 100% täysjyväkauraa ja on hyvän makuista. Tee kattilassa ja laita reilusti vettä jos et halua tönkömpää kuivempaa puuroa. Desiin hiutaleita voi laittaa hyvin 2,5-jopa 3dl nestettä.

Vierailija
10/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes omista mikroa, mutta pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkää. Tälle on ihan perusteetkin. Kyse ei ole mielipideasiasta. 

Vierailija
11/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan aamupuuroon paljon siemeniä, pähkinöitä tai pähkinävoita. Iltapuuroon puolikas hedelmäpiltti.

Siemenet ja pähkinät sisältävät rasvaa ja proteiinia, jotka hidastavat hiilihydraatin imeytymistä. Itse pärjään tuolla yhteentoista asti. Teen fyysistä työtä. Ja olen 1 tyypin diabeetikko.

Vierailija
12/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tossa joku aineenvaihduntajuttukin.. meilä koko perhe syö samaa puuroa, mies ja teinipojat pärjää sillä lounaaseen hyvin, mulla on kiukkunälkä tuninn päästä. Paremmin pärjään lounaaseen kun EN syö sitä puuroa ollenkaan. 

Vierailija
13/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan 3dl kaurahiutaleita ja keitän puuron maitoon, silti se pitää nälkää korkeintaan tunnin.

Vierailija
14/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes omista mikroa, mutta pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkää. Tälle on ihan perusteetkin. Kyse ei ole mielipideasiasta. 

Kyllä minulla pitää. Voin kanssa tai marjoja, hedelmiä, mehukeittoa, rahkaa, jogurttiaa tms voi laittaa päälle lisukkeeksi.

Vierailija
15/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite teen puuron näin, 5 desiä vettä kattilaan ja 3 desia hiutaleita... ja nälkä pysyy poissa noin puoli tuntia. M50

Vierailija
16/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaurapuuro on terveellistä, monelle tuttu havainto on, että pelkkä puuro pitää huonosti poissa näläntunnetta.

Pelkällä puurolla ei välttämättä pärjää kovin pitkään. Joukkoon kannattaa siis lisätä muutakin.

Vaikka puuro olisi suurista hiutaleista valmistettua, kannattaa siihen lisätä jotain verensokerijarrua, kuten hyvälaatuista rasvaa ja proteiinia, laillistettu ravitsemusterapeutti Pirjo Saarnia kertoi kirjassaan.

Ote Iltasanomien jutusta. 

Vierailija
17/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nimenomaan luovuin aamupuurosta, kun se ei pidä nälkää. Olen 168 cm ja 55 kg oleva "läski".

Vierailija
18/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla pitää. Voin kanssa tai marjoja, hedelmiä, mehukeittoa, rahkaa, jogurttiaa tms voi laittaa päälle lisukkeeksi.

Silloinhan kyseessä ei enää ole PELKKÄ puuro jos lisäilet siihen listaamiasi asioita. Nyt oli puhe siitä, että syö puuron sellaisenaan. 

Vierailija
19/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa aamupuuro ole se, mikä pitää nälkää, vaan noi muut. 

Vierailija
20/170 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mullakin puuro pitää nälkää, kun lisään siihen kilon lihaa ja kolme kiloa makkaraa. 

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän