Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muut naiset yrittävät jyrätä mut?

Vierailija
12.11.2021 |

Mua yritetään aina painaa arvoasteikolla alimmaiseksi, määräillä ja tylyttää.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on rajoista. Itsellä ei lapsuudenkodissa ollut lupaa tunteisiin tai edes mielipiteisiin ja sitä myötä minusta kasvoi myötäilijä. Pomottajat vaistosivat sen ja ehkä huonoa tuuriakin oli kun törmäsin nälvijöihin.

" Kavereiden" mielestä pukeuduin ja laittauduin ihan surkeasti ja ajanviettonikin oli liian nörttiä. Siis oikeasti suoraan paukautettiin mitä vaan esim.kotini sisustuksesta.Anoppi jyräsi minut täysin, olin kaikessa vääränlainen. Jossain vaiheessa sisuunnuin. Olen ihan tavallinen kunnollinen perheenäiti, minulla on oikeus elää ja olla tavallani.

Viimeisin oli konflikti vanhan kaverin kanssa joka puuttui työasioihini, neuvoi ja tivasi. Kunnianhimon puutteeni kerrassaan raivostutti häntä vaikka tulen kyllä toimeen työlläni.Hassua on että miehet usein kyttäävät vähemmän naisten koteja, ulkonäköä, elämäntapaa.

Ei siinä ole mitään hassua, vaan se on äärimmäisen vanha ja vahingollinen tapa, joka on kehittynyt aikojen saatossa, kun naisia on arvosteltu kollektiivisesti, kuten edelleenkin tehdään valitettavasti. Jos yksi nainen mokaa, kaikki saavat kuraa niskaansa. Niinpä naiset vahtivat toinen toisiaan.

En usko, että lainaamasi kirjoittaja tarkoitti kirjaimellisesti sen olevan hassua. Joissain murteissa adjektiivi "hassu" on synonyymi mielenkiintoiselle tai erikoiselle. Luulen, että hän tarkoitti sanoa jotain sen suuntaista.

Naisten olisi kyllä korkea aika oppia kyseenalaistamaan sisäistämäänsä naisvihaa. Se naisten keskuudessa esiintyvä nokkiminen ei koskaan lopu, jos ilmiötä ja sen juurisyitä ei haluta tunnistaa ja tunnustaa. Emme me voi loputtomiin mennä piiloon sen taakse, että "tällaisia meistä naisista vain on tullut kollektiivisen arvostelun seurauksena". On oikeastaan melko yhdentekevää järjestää mitään naisten omia voimaantumiskampanjoita tai Instagram-tempauksia, jos taustalla olevaa ohjelmointia ei muuteta. Samalla monelle naiselle tekisi hyvää kehittää itseään ihan ihmisenä ja olla sitomatta arvoaan siihen, miltä näyttää, onko miestä ja kuinka monta lasta on. Pahimmat jyrääjänaiset ovat yleensä juuri näitä ulkoaohjautuvia, kaiken "oikealla" tavalla suorittaneita naisia, joilla on oman identiteetin ja persoonallisuuden kehittyminen jäänyt puoliväliin. Sitten sitä rikkonaista minäkuvaa yritetään paikata muiden naisten dissaamisella ja oman paremmuuden korostamisella, kun mitään todellisia avuja ei ole.

Vierailija
62/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ap ehkä mitä tarkoitat. Olen ollut myös tilanteessa, jossa ihmeellisesti oli ihmisille levinnyt juttuja itsestäni, (en oikein tiedä mitä kuitenkasn) vaikka en ollut oikeastaan kenenkään kanssa tekemisissä enkä somessa. Tässä tapauksessa, siis kysymys ei ollut omasta käytöksestä vaan joidenkin masinoimasta, systemaattisesta juttujen levittelemisestä.

Sainkin sitten osittain huvittavaa etukäteis töykeää tai muuten outoa käytöstä, ja nimenomaan huvittavaa, koska tiesin että ei perustu heidän omiin kokemuksiin tai näkemyyksiin itsestäni ja oli ihan joidenkin järjestämä juttu. Se oli kai sitä huipputason jalkautuvaa psykolointia tosi elämän tilanteissa. 😉

Olinko yli ystävällinen, jotta saisin maineen ystävällisenä, kivana ihmisenä, en.

Olinko töykeä vastaan, en, mutta ihan tahalleen enemmän neutraali, mitä nyt normaalisti olisin ollut. En oikein pitänyt tuollaisista näytelmistä. Onhan se hämmentävää, jos ei muuta.

Narsistin kanssa tekemisissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsessäni lyttäämis- ja jyräämishaluja herättävät tietyllä tavalla hermoilleni käyvät ihmiset. Esimerkki eräästä sukulaisestani. Hän on sosiaalisesti kömpelö, hänellä on jatkuva tarve päteä ja todistaa miten parempi ja nerokkaampi hän on kuin muut. Hän on väittelyn- ja riidanhaluinen ja haluaa voittaa keinolla millä hyvänsä. Hänellä on taipumus jaella neuvoja ja asiantuntemustaan asioissa joista hänellä on vähemmän tietämystä kuin kanssakeskustelijalla. Hän kohtelee toisia alentavasti ja korostaa samalla itseään.

Näistä hänen ärsyttävistä ja tökeröistä käyttäytymismalleista, jotka saattavat vaikuttaa ilkeän ihmisen ominaisuuksilta, ymmärrän että hänen käytöksensä kumpuaa huonosta itsetunnosta, hyväksynnän hakemisesta sekä puutteellisista sosiaalisista taidoista. Koska tunnen kyseisen ihmisen ja hänen historiansa, tiedän että hän on reppana joka kokee huonommuutta koska on "epäonnistunut elämässään". Hän ei ole onnistunut saavuttamaan niitä asioita joita yhteiskunta odottaa fiksujen ihmisten saavuttavan.

Sosiaalisten taitojen puutteiden vuoksi hän ei ymmärrä että kanssaihmisille hänen käytöksensä näyttäytyy itserakkautena, eivätkä he reagoi hänen haluamallaan tavalla eli ihailulla vaan kylmästi. Tämä lisää vettä myllyyn ja hän koittaa tuoda itseään esiin entistä enemmän, todistaakseen että hän on hyvä sellaisena kuin on. Valitettavasti hänen käytöksensä muuttuu muiden silmissä entistä itseriittoisemmaksi ja heidän reaktionsa muuttuvat kylmemmiksi.

Halusin tällä tekstilläni avata minkä takia pohjimmiltaan hyvä tyyppi joutuu muiden lyttäämäksi ja hyljeksimäksi ja toisaalta minkä takia joku haluaa lytätä ja hyljeksiä muita, syitä on monia.

Se että tämä ihminen on sos. kömpelö EI OIKEUTA mihinkään perseilyyn. Tälle ihmiselle olisi sanottava miten hänen käytös koetaan . Ei kenelläkään ole oikeutta perseillä miten haluaa. Jokaisella on velvollisuus kehittää itseään. Minua eniten inhottaa nämä kiusaajatyypit jotka kiinni jäätyään heittävät uhrin viitan niskaansa "mut kun mun kotiolot oli sellaset jne ...". Ja homma sen kuin jatkuu . Ihan kuin tällä kiusaaja porukalla puuttuis joku ruuvi päästä kun mistään ei opita mitään ja sitten vingutaan "mikä minussa on vikana kun minulla ei ole ystäviä".  Ei ole tuulesta temmattu että narsistin tunne maailma on kaksivuotiaan tasolla.

Vierailija
64/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin liian tiivistetty talo mätänee ilman ilmastointia, myös kaikissa ihmissuhteissa on hyvä pitää ns.hajurako. Eli pieni terve etäisyys. Kunnioittakaa esim omaa ajankäyttöänne. Ei tarvi aina vastata, ei tarvi ovea avata jos ei huvita.

Välit voi olla hyvät vaikka on etäiset.

Toki on hienoa jos löytää hyvän ystävän, mutta silloinkaan ei pidä koko sielua ja elämää jakaa. Läheisinkin voi pettää, ihmiset on keskimäärin aika kehittymättömiä.

Ei kuitenkaan pidä katkeroitua, silloinhan ne olisi voittaneet.

Vierailija
65/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin samaa, ihan konkreettista vähättelyä nuorempana. Siis ihan oikeasti kun vaikka kaikki naiset seisoo ringissä, niin joku käy eteen seisomaan tai kääntää selän ja käyttäytyy kuin en olisi olemassa. Kyllä sellaisen kokee tarkoituksellisena ilkeilynä. Yllättävän moni lähtee siihen mukaan, ja on kuin mitään kummallista ei tapahtuisikaan. Olen ystävällinen ja pienikokoinen, ehkä se ärsyttää joitakin. Nuorena vain hämmennyin ja menin lukkoon, mutta nykyään osoitan moukkamaisuuden sanomalla suoraan, enkä mitenkään sievästi, että Hei seisot mun edessä, tai teen niinkuin eteen änkijä itse. Usein ne ovat sitten että Hehe oho en huomannutkaan.

Ei voi olla totta! Itelleni on käynyt juurikin näin. Porukka seisoo ringissä ja yhtäkkiä mut on pullautettu sieltä ulkopuolelle.

Ap

Vierailija
66/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kokemusta tuollaisesta, että on annettu tietty maine ja sitten se kohtelu on varsin ihmeellistä. Ja vielä ihmeellisempää on jos tuollainen systemaattisesti leviää jonnekin ihan virallisille tasoille sanotaan vaikka terveydenhuollon palveluihin. Ihan kafkamainen meininki, kun alkaa huomaamaan kaikkialla outoa kohtelua.

On ikäviä kokemuksia, joissa näpäyttelyn takia esim. lapsen hoito viivästynyt, mutta sitten niitä joita voi pistään huumori osastoon, kuten kun lääkäri mietti jotain diagnooseja ja kysyi sitten naureskellen multa, että miten se oli siinä taudissa. Naureskelin vaan että en nyt muista. (Tiesin olevani huhujen kohteena, joten turha väittää että eihän tuossa nyt ollut mitään sellaista) kyllä ne oudommat palvelutilanteet vain tunnistaa. Tai sitten pari hoitsua, kun todella tomerasti ja lähes vihaisesti halusivat kovasti todistella, että kato kyllä me tämä lapsen haava hoidetaan oikein. Joo, siis en mä ollut edes väittänytkään tai ajatellut väittää mitään muuta. Miksi herran jestas ajattelette etukäteen, että epäilen ammattitaitoanne?

Vierailija
67/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet timmikuntoinen, hyvän näköinen beibe ja kateelliset akat yrittävät kyykyttää. Noinhan naiset toimii ja siitä syystä työpaikoilla missä on pelkästään naisia ei tule mistään kunnolla mitään.

Vierailija
68/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille huhujen tai oudon käytöksen vastaanottaneille vihje ja varoitus. Jos kirjoittelet joskus jotain netissä ja joku vakoilee sun nettijuttuja saa siitä oivan aseen. Ajattele jos joku kirjoittelee sitten näitä juttuja eteenpäin sun nimellä. Sä et ole sanonut mitään julkisesti, mutta jotenkin kummasti alkaa tuntumaan siltä, että saat vähän noottia joistain asioista tai mielipiteistä, mitkä ei pitäisi olla oikeastaan paljon kenenkään tiedossa.

Toisaalta, voihan joku aina täysin keksiäkin ikäviä, juttuja, mitä olet mukamas sanonut tai tehnyt, joten ei niiltä voi mitenkään varmuudella välttyä.

Vierailija
69/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olet timmikuntoinen, hyvän näköinen beibe ja kateelliset akat yrittävät kyykyttää. Noinhan naiset toimii ja siitä syystä työpaikoilla missä on pelkästään naisia ei tule mistään kunnolla mitään.

Yritän olla mahdollisimman huomaamaton, en meikkaa enkä esim. käytä paljastavia vaatteita. Aika hiirulainen olen.

Ap

Vierailija
70/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaunis, kiltti ja ystävällinen? Ne on ominaisuuksia joita huonolla itsetunnolla varustettu nainen ei siedä kilpailijoissa.

Kilpailijoissa?

Vierailija
71/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän olla mahdollisimman huomaamaton, en meikkaa enkä esim. käytä paljastavia vaatteita. Aika hiirulainen olen.

Ap

No ehkä tuo on sitten se syy. Näytät valmiiksi uhrilta jota on helppo kiusata. Noinhan se koulussakin toimii. Vedä sotamaalit naamaan, jakkupuku päälle, korkkarit jalkaan ja näytä niille kuka on bosslady. Oppivat olemaan.

Vierailija
72/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin liian tiivistetty talo mätänee ilman ilmastointia, myös kaikissa ihmissuhteissa on hyvä pitää ns.hajurako. Eli pieni terve etäisyys. Kunnioittakaa esim omaa ajankäyttöänne. Ei tarvi aina vastata, ei tarvi ovea avata jos ei huvita.

Välit voi olla hyvät vaikka on etäiset.

Toki on hienoa jos löytää hyvän ystävän, mutta silloinkaan ei pidä koko sielua ja elämää jakaa. Läheisinkin voi pettää, ihmiset on keskimäärin aika kehittymättömiä.

Ei kuitenkaan pidä katkeroitua, silloinhan ne olisi voittaneet.

Kuule kyllä sitä voi joutua aika ihmeellisiin möllerryksiin, vaikka ei olisi paljon kenenkään kanssa tekemisissä. Juu läheinenkin voi pettää paitsi en kutsuisi enää läheiseksi. Ainakaan mun todelliset läheiset ei ikinä tekisi noin. Sitten vielä hyvä pitää sellainen vaihtoehto, minkä kuulin eräästä tapauksesta, että jutut tulevat kuulemma joltain läheiseltä, vaikka eivät tulleet. Joku vain esitti niin ja jutut tehtiin keksimällä ja salakuuntelulla. Hui kun nerokasta (ja rikollista) ja jos tämä kenen juttuja nuo jutut väitetään olevan ei ole tietoinen, että häntä virheellisesti pidetään tietolähteenä, ei asia edes paljastu välttämättä mitenkään. Ja myös, jos joku ei tiedä (tarkoitan ei itse näe tai kuule niitä juttuja) olevan juttujen kohteena, ei kai sitä sitten lähde selvittelemään. Siinä sitten muut pyörivät ja hyörivät minkä kerkeävät.

Vierailija
73/77 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille huhujen tai oudon käytöksen vastaanottaneille vihje ja varoitus. Jos kirjoittelet joskus jotain netissä ja joku vakoilee sun nettijuttuja saa siitä oivan aseen. Ajattele jos joku kirjoittelee sitten näitä juttuja eteenpäin sun nimellä. Sä et ole sanonut mitään julkisesti, mutta jotenkin kummasti alkaa tuntumaan siltä, että saat vähän noottia joistain asioista tai mielipiteistä, mitkä ei pitäisi olla oikeastaan paljon kenenkään tiedossa.

Toisaalta, voihan joku aina täysin keksiäkin ikäviä, juttuja, mitä olet mukamas sanonut tai tehnyt, joten ei niiltä voi mitenkään varmuudella välttyä.

Kyse ei ole mistään tällaisesta vaan tapahtuu paikoissa ja seurassa, jossa kukaan ei takuulla tiedä minusta mitään.

Ap

Vierailija
74/77 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
75/77 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiiviset ihralöllykät nyt jyrää alleen kaiken mikä sattuu niiden eteen, kun lyllertävät kohti Prisman karkkiosastoa.

Vierailija
76/77 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ehkä tuo on sitten se syy. Näytät valmiiksi uhrilta jota on helppo kiusata. Noinhan se koulussakin toimii. Vedä sotamaalit naamaan, jakkupuku päälle, korkkarit jalkaan ja näytä niille kuka on bosslady. Oppivat olemaan.

Mulle varmaan naurettaisiin ja tuntisin oloni erittäin epämukavaksi. Takaraivossa olisi koko ajan ajatus "Mitä toikin luulee olevansa, jotenkin hyvännäköinenkö?"

Ap

Vierailija
77/77 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että yhteen ihmiseen kiinnitettäisiin noin paljon huomiota.

Useimmat ihmiset välittävät vain itsestään.

Useimmiten eivät kiinnitä ollenkaan huomiota vaan saattavat esim. tulla seisomaan eteeni niin, että en enää näe mitään tai porukalla kävellessä kiilaudun ojaan tai rivin taakse, ruokatunnilla eivät tule samaan pöytään jne.

Ap

Mun yksi työkaveri on just tommonen kiusaaja.

Manipuloinut itsensä pomojen kaveriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä