Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä sitä, että monet firmat yksi toisensa jälkeen muuttavat paperilaskunsa maksullisiksi!

Vierailija
12.11.2021 |

Jopa sellaiset yritykset, jotka lähettävät laskun vain kerran vuodessa. Minun mummolleni (84 v.), jolla ei todellakaan ole mitään nettipankkia, alkoi sanomalehden X lehtilasku maksullisena. Jumankauta, jos ei ole varaa laskuttaa paperimuodossa niin, että se kuuluu tilauksen hintaan, niin eiköhän kannattaisi luopua koko laskuttamisesta!

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani taas ovat saman ikäisiä, ja ovat maksaneet laskunsa netissä vuodesta 1999 lähtien. Ei tuo ikä siis pitäisi olla tuolle mikään este.

Vierailija
2/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilaskun lähettäminen maksaa noin 3 euroa / kpl, kun sähköisen e-laskun lähetys maksaa noin 10-15 senttiä.

Jos ei sitä omaa mummoa voi läheiset käydä opettamassa verkkopankin käyttöön, kun se tänä päivänä on jo todella helppoa, niin kärsiköön mummo tuon 3 euroa. Sukan varteen se raha muuten menisi ja sitä kautta päätyisi perintöverona osittain valtiolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaahan tuo on. Mihin tämä maailma oikein on menossa?

Vierailija
4/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole verkkopankkia? Se ei nyt varsinaisesti ole mikään uus juttu. Jopa mun 83v muistisairas anoppi pystyy käyttämään sitä. 

Vierailija
5/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani taas ovat saman ikäisiä, ja ovat maksaneet laskunsa netissä vuodesta 1999 lähtien. Ei tuo ikä siis pitäisi olla tuolle mikään este.

Tuon ikäisiä on kaikenlaisia ja kaikenlaisissa kunnoissa. En siksi lähtisi yleistämään. Voi olla vaikka maalla asuva entinen maatalon emänyä, joka ei ole koskaan tietokonetta nähnytkään. Vaikeahan sellaiselle on silloin alkaa digijuttuja opettamaan.

Vierailija
6/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole verkkopankkia? Se ei nyt varsinaisesti ole mikään uus juttu. Jopa mun 83v muistisairas anoppi pystyy käyttämään sitä. 

Tosi iso otanta muistisairaista sulla väitteesi tueksi.

Vierailija
7/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisku: Suomessa on vielä noin 700 000 ihmistä, jotka ovat digitalisaation ulkopuolella. Se on aika iso ihmismäärä.

Vierailija
8/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ettei monikaan vanhempi henkilö ymmärrä miksi paperilaskuista veloitetaan ylimääräistä, mutta sehän on ymmärrettää, koska luonnonvarojen tuhlaus oman ahneuden nimissä on sille ikäluokalle luonnollista toimintaa.

Vierailija
9/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se aika jännää, että ennen paperilasku pääasiassa sisältyi tuotteen tai palvelun hintaan. Nykyään siitä usein nyhdetään erikseen. Näin oli jopa silloin, kun Internet oli jo olemassa. Ja maksoi se laskujen laatiminen ja lähetys yrityksille silloinkin. Rahastuksen makua?

Vierailija
10/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Miksi edes lähettää lasku, jos se kerran maksaa lafkalle liikaa?

Vierailija
11/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisiä on kaikenlaisia ja kaikenlaisissa kunnoissa. En siksi lähtisi yleistämään. Voi olla vaikka maalla asuva entinen maatalon emänyä, joka ei ole koskaan tietokonetta nähnytkään. Vaikeahan sellaiselle on silloin alkaa digijuttuja opettamaan.

Sitten voi hakea eduvalvontaa ja hoitaa laskut yms. ikäihmisen puolesta.

Vierailija
12/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan laskujen maksaminen!

Vierailija
13/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on nykyaikaa että kaikki laitetaan asiakkaan maksettavaksi. Pankit ne vasta on ovelia. Itse maksaa laskunsa nettipankissa niin pelkästä tilin olemassa olosta nyhdetään jopa toista kymppiä. 

Vierailija
14/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietoisku: Suomessa on vielä noin 700 000 ihmistä, jotka ovat digitalisaation ulkopuolella. Se on aika iso ihmismäärä.

Mistä sinä tällaisen luvut olet repäissyt?

Vierailija
15/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juurikin lopetin erään isohkon kaupungin sanomalehden tilaaminen, kun tekivät noin. Ei sillä, että en olisi pystynyt maksamaan sitä sähköisestikin, mutta kyse oli periaatteesta. Sen verran veemäinen ihminen olen, se myönnettäköön.

Vierailija
16/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on nykyaikaa että kaikki laitetaan asiakkaan maksettavaksi. Pankit ne vasta on ovelia. Itse maksaa laskunsa nettipankissa niin pelkästä tilin olemassa olosta nyhdetään jopa toista kymppiä. 

Saako firmat keskimäärin paljonkin rahaa muualta kuin asiakkailtaan?

Vierailija
17/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tällaisen luvut olet repäissyt?

https://tietokayttoon.fi/-/uhkaako-digitalisaatio-laheisia-ihmissuhteit…-

Vierailija
18/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ennen postilaatikko sitten tungetsi mainoskirjeitä ja nyt jokin laskukin sitten jotakin 3 euroa?

Vierailija
19/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä nykyään on. Ei enää olla missään 70-luvulla.

Vierailija
20/88 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi hakea eduvalvontaa ja hoitaa laskut yms. ikäihmisen puolesta.

Ei tarvitse mitään edunvalvontaa. Riittää, että vanhus antaa käyttöoikeudet tililleen ja pankkitunnukset sille käyttöoikeuden saajalla. Tosin tarvitsee olla tarpeeksi luotettava henkilö, kenelle antaa. Puolisoni on hoitanut noin vuosia äitinsä laskut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi