Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät sukulaiset, älkää "rakastako" tavaralla!

Vierailija
12.11.2021 |

Mun lapset on 19 ja 17 ja nyt on viimein alkanut olla tilanne, että olen saanut raivattua meidän kotimme.

Minun sukulaiseni ovat "rakastaneet" lapsiani tavaralla. Tai en edes enää usko sitä, vaan he on olleet koukussa siihen antohetkeen itse.

Talo oli täynnä hyödytöntä pikkukrääsää, jota tulvi vastaan joka puolelta.

Tämän kaiken olisi voinut hoitaa oikeasti järkevämminkin. Olemalla lasten kanssa ja rakastamalla olemisella ja tekemisellä.

Ja rahaa nämä tarvitsevat kipeimmin nyt, eivät he tee mitään 40 värityskirjalla ja kolmella muuttolaatikollisella kyniä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sukulaiset ei paljon rakastaneet edes tavaralla.

Sekin on parempi kuin tämä. Toisen kodin valtaaminen krääsällä ja tavaralla.

Mulla on pelkkiä käyttämättömiä villasukkia noin 30 paria. Kukaan meistä ei käytä villasukkia.

ap

Miksiet lahjoitanut villasukkia kodittomille?Niistä oli keräys koditomien yön tapahtumiin ! Voit viedä ne sukkasi pelastusarmejan joulupataan.Mutta oletkin itse kerääjä! Mistään turhasta ei luovuta,kun villasuksiakin pidetän nurkissa: Joita ette edes käyt!. Jokaisella pitää olla kanttia sanoa lähisuku ,ystävät : Meillä ja lapsilla on kaikki mitä tarvitsemme,emme halua tulijaisia ei lahjoja. Riitää kun käytte ,jos meille sopii ja olemme itse teidät kusuneet!Mikä hiton vaikeus on puhua asioista niiden oikeilla nimillä naamatusten? Mitä tällä autaa valitukset? Ei tavoita asianomaisia!

Vierailija
22/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä käyttötavara tuliaisena on jees. Ruoka, vessapaperi, putsarit.

Tosiaan toi krääsä on ihan turhaa.

Vessapaperi on oikeasti hyvä lahja!

Tai vaikka kukkakimppu, se heitetään lakastumisen jälkeen roskiin.

Kaikki kuluvat tavaratkaan eivät ole hyviä lahjoja. Jos ei polta kynttilöitä tai juo viiniä, ne jäävät helposti kaappiin pyörimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pelkkiä käyttämättömiä villasukkia noin 30 paria. Kukaan meistä ei käytä villasukkia.

ap

Mikset ole käynyt näitäkin vaikka tipauttamassa uffin laatikkoon kauppareissullasi?

Miksi olisin käyttänyt, kun en käytä villasukkia?

UFF on täysin epäeettinen firma ja Afrikassako ne niitä villasukkia sitten tarvitsee?

Ja nämäkin piti lajitella ensin.

Vierailija
24/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sitten sen 19 vuoden aikana heittänyt mitään pois? Eihän kaikkea ole pakko säästää. Minulla ei ainakaan ole halua viettää sukulaislasten kanssa aikaa, lahjan voin antaa kun sitä normaalisti kuitenkin odotetaan lähisuvulta.

Olen lajitellut, myynyt, lahjoittanut ja heittänyt vuosikausia jo pois. Kaikki nämä vuodet.

Silti vasta nyt kun toinen on jo muuttanut opiskelemaan, sain tämän tilanteen hallintaan.

Lahja voi olla ihan hyvin rahaa. Varsinkin jos et ole edes kiintynyt lapseen vaan annat lahjan vain tavan vuoksi.

Aika anteliaasti sukulaisesi sitten on lahjoneet lapsiasi jos pelkästään heidän antamista tavaroista on huushollisi täyttynyt. Ettei vaan olisi hamsterin vikaa itsessäsi.

Kuten sanoin, he on koukussa siihen hetkeen että saavat katsoa kun lapsi avaa paketin riemulla.

He on kantaneet tänne myös ihan valtavia tavaroita, tyyliin vesikelkka tai telttoja. Suurin osa krääsästä on ihan arvotonta tai typerää.

Sitä pikkutavaraa on ihan jättimäisesti. Osa on annettu selkäni takana, mökiltä löytyi mm kätkö erilaisia erinäköisiä lankakeriä, joita on selkeästi kannettu kassikaupalla ja lahjottu salaa.

ap

Minustakin on ihanaa katsoa lapsen iloa, kun hän avaa pakettejaan. Viime synttäreillä lapsi sai 12-vuotislahjaksi ELÄINFIGUUREJA, MUOVISET PIENET NUKENRATTAAT, SYLVANIAN WC-setin, MIEKAN, SCHLEICHIN ELDRADOR-PAKETIN, SCHLEICHIN LEIJONAT, LPS AVAIMENPERÄN + LPS-TAVARAA, SCHLEICH ELDRADOR-KOTKAN, ALIAS-PELIN,, PEHMOPUPUN, SOTURIKISSAKIRJAN, TARROJA, 25€:n LPS KISSAN, ELÄINLÄÄKÄRIN VASTAANOTON, VALKOISEN KISSAPEHMON, SYLVANIAN PARISÄNGYN, SYLVANIAN JÄÄTELÖKIOSKIN, SCHLEICHIN SUDEN JA PREERIAKOIRAN, LPS TAVARAA JA LPS HAISUNÄÄDÄN JA SYLVANIAN HERKKUKIOSKIN

yksin minulta.

Vierailija
25/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan myös itse muistanut antaa aikaasi suvullesi ja ohjannut penskasi samaan. Olette käyneet auttamassa vanhuksia, pesemässä tätien ikkunat, haravoineet setien pihat. Käyneet teattereissa, lenkillä heidän kanssaan ja iltaa istumassa sukulaisten luona! Ja tietysti muistaneet heidän syntymäpäivänsä, joulut, nimpparit jne. Olettehan?

Vierailija
26/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikset ole käynyt näitäkin vaikka tipauttamassa uffin laatikkoon kauppareissullasi?

Miksi olisin käyttänyt, kun en käytä villasukkia?

UFF on täysin epäeettinen firma ja Afrikassako ne niitä villasukkia sitten tarvitsee?

Ja nämäkin piti lajitella ensin.

No roskiin sitten olisit heittänyt :) Tai antanut joululahjaksi jollekin :) :)

Vierailija
27/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on anoppi joka rakastaa ruoalla. Häneltä saattaa lävähtää "lahjaksi" 200 karjalanpiirakkaa jne. Anoppilassa on ahdistavaa käydä, koska koko ajan kaikki keskittyy siihen ruokaan ja anopin kokkauksia pitää kehua 24/7 tai alkaa itkeskely.

En tiedä miksi sitä rakkautta on vaikea osoittaa asiallisesti, vaan se pitää naamioida tavaraan tai ruokaan.

Vierailija
28/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulun heihin jotka vihaavat tätä lahjomiskulttuuria. Aina tullaan joku lahja ojossa ja taas siitä kuleksimaan joku turhake, jollaisen itse jätän aina ostamatta. Ei edes kahville uskalla pyytää ihmisiä kun tuovat sitten ei-toivottuja roinia tullessaan. Jopa kirppislöytöjä. Miksi kuskataan sitä krääsää tuliaisiksi kun se aiheuttaa vain pahaa mieltä?

Haluaisin itse päättää kotini sisustuksesta, käyttötavaroistani, kahvilaadustani ja ruokavaliostani.

Epäilen että näiden lahjojien todellinen motiivi on oma shoppailumania, sitten hankkiudutaan krääsästä eroon "lahjoina".

Vierailija
29/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotit että koti on siinä pisteessä että pitää ”raivata”? Saa sitä tavaraa viedä kiertoon aikaisemminkin, vaikka saman tien kun lastensynttärit tai joulut tms on vietetty. Näköjään olet onnistunut tavaran kodistasi kertomasi mukaan hävittämään, helpommalla vaan olisit selvinnyt kun olisit toiminut ennen kuin sitä kertyy tuossa määrin.

Vierailija
30/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksiet lahjoitanut villasukkia kodittomille?Niistä oli keräys koditomien yön tapahtumiin ! Voit viedä ne sukkasi pelastusarmejan joulupataan.Mutta oletkin itse kerääjä! Mistään turhasta ei luovuta,kun villasuksiakin pidetän nurkissa: Joita ette edes käyt!. Jokaisella pitää olla kanttia sanoa lähisuku ,ystävät : Meillä ja lapsilla on kaikki mitä tarvitsemme,emme halua tulijaisia ei lahjoja. Riitää kun käytte ,jos meille sopii ja olemme itse teidät kusuneet!Mikä hiton vaikeus on puhua asioista niiden oikeilla nimillä naamatusten? Mitä tällä autaa valitukset? Ei tavoita asianomaisia!

Kun minulla on oikeasti ollut paljon muutakin tkeemistä kuin lajitella näitä ja kannella niitä sinne tänne!

Vierailija
31/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on anoppi joka rakastaa ruoalla. Häneltä saattaa lävähtää "lahjaksi" 200 karjalanpiirakkaa jne. Anoppilassa on ahdistavaa käydä, koska koko ajan kaikki keskittyy siihen ruokaan ja anopin kokkauksia pitää kehua 24/7 tai alkaa itkeskely.

En tiedä miksi sitä rakkautta on vaikea osoittaa asiallisesti, vaan se pitää naamioida tavaraan tai ruokaan.

Mikä on asiallinen keino osoittaa rakkautta?

Vierailija
32/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää selvää rahaa, eikä mitään alle 20-euron seteleitä, vaan ihan kunnollisia 50-500 euron seteleitä. Turhaa lähettää vain yhtä rahaa kerrallaan, nuoremme ovat niin pettyneitä, jos kirjeessä on vain yksi 100 euron seteli, laittakaa niitä aina selvä nipullinen.

Vierailija
33/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotit että koti on siinä pisteessä että pitää ”raivata”? Saa sitä tavaraa viedä kiertoon aikaisemminkin, vaikka saman tien kun lastensynttärit tai joulut tms on vietetty. Näköjään olet onnistunut tavaran kodistasi kertomasi mukaan hävittämään, helpommalla vaan olisit selvinnyt kun olisit toiminut ennen kuin sitä kertyy tuossa määrin.

Mikset lue mitä kirjoitin vaan räyhäät?

Pointti ei ole se miten päästään eroon talollisesta turhaa krääsää vaan siitä että pitää osata kunnioittaa toisen kotia ja oppia osoittamaan rakkaus muuten kuin tavaralla.

Ap

Vierailija
34/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on asiallinen keino osoittaa rakkautta?

Kaunis sana, kiinnostuksen osoittaminen, lapsen näkeminen ja lapseen tutustuminen, lapsen kunnioittaminen.

Kannustaminen. Huomioiminen.

Kaikki mikä lähtee siitä että sille saajalle tulee huvä mieli sen sijaan että lahjan antaja hakee kolmen sekunnin omaa tyydytystä.

Ap

Vierailija
35/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti ei ole se miten päästään eroon talollisesta turhaa krääsää vaan siitä että pitää osata kunnioittaa toisen kotia ja oppia osoittamaan rakkaus muuten kuin tavaralla.

Ap

Eli rahalla jos ei halua lapsenvahtina toimia.

Vierailija
36/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ymmärrän hyvin pulmasi. Uskon, että osaat kyllä lahjoittaa tavaraa pois, mutta kyllä siihen lajitteluun ja kuskaamiseen menee aikaa! Toivottavasti seuraavat sukupolvet tajuaisivat, että nurkkiin kertyvä törky on jätettä!

Vierailija
37/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puhuminen ei kaikkien osalla auta, sitten vaan lykätään sitä tavaraa salaa lapsille tai vaihvihkaa jätetään johonkin lapsen huoneen pöydälle tms. 

Muutenkin elämä kiireistä, on tylsää saada lisää hommia kierrätettävän tavaran muodossa ja roudata tavaraa sitten eri paikkoihin.  

Lapsille tuli kaikkea krääsää, ihan turhaa tavaraa. Teineille ja nuorille aikuisille kynttilänjalkoja, kristallivaaseja, kahviastiastoja yms. Mihin nämä mahtuvat?  Mihin nämä mahtuvat meillä, saati sitten opiskelijakämpässä?  Paljon hyödyllisempaa ja ilahduttavampaa olisi antaa rahaa tai opiskelijalle vaikka ruokakassin. 

En ole ap. 

Vierailija
38/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi jeesus miten tyhmä olet!

Vierailija
39/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan teineille ”kosmetiikkapakkauksia”. Ymmärrän että ne tuntuu ylellisiltä ja ne on kauniita.

Mutta toisella on atooppinen iho ja toisella psoriasis. Ei he voi käyttää suurinta osaa näistä.

Vierailija
40/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi jeesus miten tyhmä olet!

Mihin sinä oikein pyrit ? Onko tässä ketjussa menossa jokin ilkeyden ja epäkohteliaisuuden kilpailu ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi