Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät sukulaiset, älkää "rakastako" tavaralla!

Vierailija
12.11.2021 |

Mun lapset on 19 ja 17 ja nyt on viimein alkanut olla tilanne, että olen saanut raivattua meidän kotimme.

Minun sukulaiseni ovat "rakastaneet" lapsiani tavaralla. Tai en edes enää usko sitä, vaan he on olleet koukussa siihen antohetkeen itse.

Talo oli täynnä hyödytöntä pikkukrääsää, jota tulvi vastaan joka puolelta.

Tämän kaiken olisi voinut hoitaa oikeasti järkevämminkin. Olemalla lasten kanssa ja rakastamalla olemisella ja tekemisellä.

Ja rahaa nämä tarvitsevat kipeimmin nyt, eivät he tee mitään 40 värityskirjalla ja kolmella muuttolaatikollisella kyniä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sukulaiset ei paljon rakastaneet edes tavaralla.

Sekin on parempi kuin tämä. Toisen kodin valtaaminen krääsällä ja tavaralla.

Mulla on pelkkiä käyttämättömiä villasukkia noin 30 paria. Kukaan meistä ei käytä villasukkia.

ap

Miksiet lahjoitanut villasukkia kodittomille?Niistä oli keräys koditomien yön tapahtumiin ! Voit viedä ne sukkasi pelastusarmejan joulupataan.Mutta oletkin itse kerääjä! Mistään turhasta ei luovuta,kun villasuksiakin pidetän nurkissa: Joita ette edes käyt!. Jokaisella pitää olla kanttia sanoa lähisuku ,ystävät : Meillä ja lapsilla on kaikki mitä tarvitsemme,emme halua tulijaisia ei lahjoja. Riitää kun käytte ,jos meille sopii ja olemme itse teidät kusuneet!Mikä hiton vaikeus on puhua asioista niiden oikeilla nimillä naamatusten? Mitä tällä autaa valitukset? Ei tavoita asianomaisia!

Kun minulla on oikeasti ollut paljon muutakin tkeemistä kuin lajitella näitä ja kannella niitä sinne tänne!

Toivottavasti kuolet hyvin pian ja kivuliaasti, penskasi myös , tuommoisella paskalla ei maailma tee yhtään mitään. 😂🖕👍🏻👍🏻👍🏻

Yhdyn toiveeseen!

Noin paskan provon kirjoittaja joutaa helvettiin.

Kerrankin viisasta puhetta!

Samaa mieltä , helvettiin nää paskat provoilijat.

Vierailija
42/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pelkkiä käyttämättömiä villasukkia noin 30 paria. Kukaan meistä ei käytä villasukkia.

ap

Miksiet lahjoitanut villasukkia kodittomille?Niistä oli keräys koditomien yön tapahtumiin ! Voit viedä ne sukkasi pelastusarmejan joulupataan.Mutta oletkin itse kerääjä! Mistään turhasta ei luovuta,kun villasuksiakin pidetän nurkissa: Joita ette edes käyt!. Jokaisella pitää olla kanttia sanoa lähisuku ,ystävät : Meillä ja lapsilla on kaikki mitä tarvitsemme,emme halua tulijaisia ei lahjoja. Riitää kun käytte ,jos meille sopii ja olemme itse teidät kusuneet!Mikä hiton vaikeus on puhua asioista niiden oikeilla nimillä naamatusten? Mitä tällä autaa valitukset? Ei tavoita asianomaisia!

Kun minulla on oikeasti ollut paljon muutakin tkeemistä kuin lajitella näitä ja kannella niitä sinne tänne!

Toivottavasti kuolet hyvin pian ja kivuliaasti, penskasi myös , tuommoisella paskalla ei maailma tee yhtään mitään. 😂🖕👍🏻👍🏻👍🏻

Yhdyn toiveeseen!

Täältäkin ääni helvetille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yhdyn toiveeseen!

Niin samaa mieltä!

Helvetti soikoon ap:lle!

Vierailija
44/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yhdyn toiveeseen!

Niin samaa mieltä!

Kannatan!

Vierailija
45/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yhdyn toiveeseen!

Niin samaa mieltä!

Kannatan!

Täältä ääni helvetille!

Aplle ei ääniä!

Vierailija
46/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan sitä, että halutaan antaa nimenomaan jotain konkreettista.

Me saadaan eräältä sukulaiselta rahaa joululahjaksi, mutta, tattadadaa, isoina seteleinä.

Eli hirveästi vaivaa. Pitää katsoa tarkasti, että ne eivät mene papereiden joukossa vahingossa roskiin.

Niitä ei voi välttämättä käyttää kaupoissa. Osa kaupoista ei ota isoja seteleitä vastaan. Autokaupat ja muut kalliiden tuotteiden kaupat eivät käytä käteistä ollenkaan.

Pankkiin jos vie satasen seteleitä, joutuu tarkasti selvittämään mistä ne ovat peräisin.

Ei me tarvita mitään lahjaksi, ei edes rahaa. Ei tilillekään.

Vierailija
47/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on anoppi joka rakastaa ruoalla. Häneltä saattaa lävähtää "lahjaksi" 200 karjalanpiirakkaa jne. Anoppilassa on ahdistavaa käydä, koska koko ajan kaikki keskittyy siihen ruokaan ja anopin kokkauksia pitää kehua 24/7 tai alkaa itkeskely.

En tiedä miksi sitä rakkautta on vaikea osoittaa asiallisesti, vaan se pitää naamioida tavaraan tai ruokaan.

Mikä on asiallinen keino osoittaa rakkautta?

Kaunis sana, kiinnostuksen osoittaminen, lapsen näkeminen ja lapseen tutustuminen, lapsen kunnioittaminen.

Kannustaminen. Huomioiminen.

Kaikki mikä lähtee siitä että sille saajalle tulee huvä mieli sen sijaan että lahjan antaja hakee kolmen sekunnin omaa tyydytystä.

Ap

” Ja rahaa nämä tarvitsevat kipeimmin nyt,”

Mikäs tämä sitten oli? Taidat olla vain kertakaikkiaan ahne.

Vierailija
48/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on anoppi joka rakastaa ruoalla. Häneltä saattaa lävähtää "lahjaksi" 200 karjalanpiirakkaa jne. Anoppilassa on ahdistavaa käydä, koska koko ajan kaikki keskittyy siihen ruokaan ja anopin kokkauksia pitää kehua 24/7 tai alkaa itkeskely.

En tiedä miksi sitä rakkautta on vaikea osoittaa asiallisesti, vaan se pitää naamioida tavaraan tai ruokaan.

Mikä on asiallinen keino osoittaa rakkautta?

Kaunis sana, kiinnostuksen osoittaminen, lapsen näkeminen ja lapseen tutustuminen, lapsen kunnioittaminen.

Kannustaminen. Huomioiminen.

Kaikki mikä lähtee siitä että sille saajalle tulee huvä mieli sen sijaan että lahjan antaja hakee kolmen sekunnin omaa tyydytystä.

Ap

” Ja rahaa nämä tarvitsevat kipeimmin nyt,”

Mikäs tämä sitten oli? Taidat olla vain kertakaikkiaan ahne.

Kyse oli omillaan asuvista tai pikapuoliin muuttavista nuorista aikuisista. Silloin elämässä auttaa parhaiten raha, koska töille on aikaa niukasti opiskeluiden vuoksi, ja palkka on huono.

Vierailija
49/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on tyylitön lahja, aloituksen pointti taisi olla kerjätä rahaa, tavara tuskin haittaa, mutta kun ette saa rahaa. Voi kyynel.

Kyllä sillä rahalla saisi jotain järkevämpää ja mieluisampaa. Meillä ei tulla näkemään niitä pölyä kerääviä villaisia torkkupeittoja koskaan, siitä huolimatta, että niitä jotkut meille aina antaa lahjaksi. Osan olen myynyt, jonkun laittanut kiertämään eteenpäin jollekulle, joka tuollaisia käyttää. Mieluummin ottaisin vaikka suoraan rahana. Täysin tarpeettomia villasukkiakin tulee, ei niitä kukaan koskaan ole käyttänyt. Osaan tehdä niitä itse ja osaan tehdä oikean kokoisetkin, jos niitä tarvitaan. Ainoastaan lapset ovat niitä tietyssä vaiheessa kumisaappaissa käyttäneet. Jossain vetoisassa omakotitalossa asujat, jotka käyttävät niitä jatkuvasti kylmien lattioiden takia eivät oikein ymmärrä, että meillä on niin lämmintä, että kotosalla olemme yleensä paljain jaloin. Asumme siis turhankin lämpimässä kerrostaloasunnossa.

Vierailija
50/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään työnnetä ihmisille tarpeentonta roinaa ja oleteta heidän olevan vain kiitollisia siitä. Oikeasti, kenenkään ei tarvitse joutua toimimaan vähäisellä vapaa-ajallaan toisten tuuppaamien tavaroiden lajittelu- ja kierrätyskeskuksena.  Tämän pitäisi olla ihan perus käytöstapa, ettei esimerkiksi omia vanhaksi jääneitä tavaroita kipata kassikaupalla sukulaisille ja "hyvää hyvyyttään", kun kuitenkin ajatus teon taustalla on, että näin itse säästyy reissulta kierrätyskeskukseen. 

Jos on uudesta tavarasta kyse, niin on perus kohteliasuutta miettiä, mitä lahjan saaja tarvitsee, ja vähän katsella sillä silmällä, onko lahjan saajalla muutenkin jo nurkat täynnä tavaraa. Kaikista älykkäin lahjan antaja jopa kysyy, että mitä mahdollisesti lahjaksi toivottaisiin.

Ja ei, kaikille sukulaisille ei mene jakeluun, että meille ei tarvita tavaraa ei käytettnä eikä uutena, sitä on jo riittämiin. Silti siivouspäivän päätteeksi sukulaiset tuovat valehtelematta kuution verran lastensa vanhoja leluja meille sen sijaan että veisivät ne kierrätyskeskukseen. Vaikka olen sanonut että tämä menettely ei käy. Lelut jätetään vaikka ulko-ovelle. Minä sitten pakkaan ne naarmuiset ja pölyiset lelut autoon ja vien saman tien kierrätykseen.

Oma lukunsa on isovanhemmat, jotka eivät osaa osoittaa rakkauttaan luontevasti muuten kuin sokeriherkkuja älyttömiä määriä tuputtamalla. Tästä on muodostunut jo ihan ongelma. Ihan oikeasti, mikä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
51/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan sitä, että halutaan antaa nimenomaan jotain konkreettista.

Me saadaan eräältä sukulaiselta rahaa joululahjaksi, mutta, tattadadaa, isoina seteleinä.

Eli hirveästi vaivaa. Pitää katsoa tarkasti, että ne eivät mene papereiden joukossa vahingossa roskiin.

Niitä ei voi välttämättä käyttää kaupoissa. Osa kaupoista ei ota isoja seteleitä vastaan. Autokaupat ja muut kalliiden tuotteiden kaupat eivät käytä käteistä ollenkaan.

Pankkiin jos vie satasen seteleitä, joutuu tarkasti selvittämään mistä ne ovat peräisin.

Ei me tarvita mitään lahjaksi, ei edes rahaa. Ei tilillekään.

Ne voi tallettaa automaatilla tilille ja aika paljon saa olla, että tulee pankilta kyselyitä. Lasten yhdet isovanhemmat osaavat onneksi laittaa heille rahat tilille suoraan ja lahjaksi tulee ainoastaan kortti, missä kerrotaan lahjan menneen tilille. Toiselle isovanhemmalle saatiin lopulta perille, ettei kannata yli 50 euron seteleitä antaa, kun lasten käyttämät paikat eivät niitä vastaanota. Hänestä oli niin hienoa antaa joku 100 tai 200 euron seteli.

Kannattaa maksaa käteisellä isoissa hypermarketeissa, sinne olen saanut noita uppoamaan kyselemättä, kun olen vaihtanut ne pienempiin seteleihin lasten kanssa. Isossa tavaratalossa jouduin odottelemaan, kun myyjä kävi jossain takahuoneessa tarkastamassa setelin aitoutta ja hakemassa lisää vaihtorahaa.

Vierailija
52/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat ja Pelastusarmeija alkavat näihin aikoihin kerätä tavaraa vähävaraisten joulukasseja varten. Niihin kelpaa villasukat ja hygieniatarvikkeet. Soita seurakuntasi diakonille, ja kysy onko tarvetta.

Vierailija
53/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tätä samaa ongelmaa isovanhempien kanssa. Toiset antavat krääsää, toiset sokeriherkkuja kassikaupalla. Yhdessäolo lasten kanssa olisi toivottavampaa, vaikka toki olen iloinen, että on isovanhemmat ja heihin on hyvät välit.

Kummit ovat samaa ikäpolvea meidän vanhempien kanssa, ja osaavat antaa aineettomia lahjoja ja yhdessäoloa. Paketista voi paljastua lahjakortti, jossa on lupaus viedä lapsi vaikkapa teatteriin, konserttiin, huvipuistoon tai kotieläinpihalle tai vaikka ihan retkelle. Lapset ovat tykänneet ja solmineet hyvät välit kummeihinsa.

Aika tylyjä kommentteja tullut ap:tä kohtaan, vaikka hän kirjoittaa ihan oikeasta ongelmasta.

Vierailija
54/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat ja Pelastusarmeija alkavat näihin aikoihin kerätä tavaraa vähävaraisten joulukasseja varten. Niihin kelpaa villasukat ja hygieniatarvikkeet. Soita seurakuntasi diakonille, ja kysy onko tarvetta.

Pienellä eläkkeellä elävä äitini käy näiden järjestöjen tilaisuuksissa, ja kantaa sieltä sitten lapsenlapsille villasukkapaketteja ym. hyväntahtoisten keräämää avustusta. Olemme ihan normaalisti toimeentuleva työssäkäyvien vanhempien perhe. Meille riittäisi ihan vain lastenlasten kanssa vietettävä aika. Aika! 🤦‍♀️

Vierailija
55/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään työnnetä ihmisille tarpeentonta roinaa ja oleteta heidän olevan vain kiitollisia siitä. Oikeasti, kenenkään ei tarvitse joutua toimimaan vähäisellä vapaa-ajallaan toisten tuuppaamien tavaroiden lajittelu- ja kierrätyskeskuksena.  Tämän pitäisi olla ihan perus käytöstapa, ettei esimerkiksi omia vanhaksi jääneitä tavaroita kipata kassikaupalla sukulaisille ja "hyvää hyvyyttään", kun kuitenkin ajatus teon taustalla on, että näin itse säästyy reissulta kierrätyskeskukseen. 

Jos on uudesta tavarasta kyse, niin on perus kohteliasuutta miettiä, mitä lahjan saaja tarvitsee, ja vähän katsella sillä silmällä, onko lahjan saajalla muutenkin jo nurkat täynnä tavaraa. Kaikista älykkäin lahjan antaja jopa kysyy, että mitä mahdollisesti lahjaksi toivottaisiin.

Ja ei, kaikille sukulaisille ei mene jakeluun, että meille ei tarvita tavaraa ei käytettnä eikä uutena, sitä on jo riittämiin. Silti siivouspäivän päätteeksi sukulaiset tuovat valehtelematta kuution verran lastensa vanhoja leluja meille sen sijaan että veisivät ne kierrätyskeskukseen. Vaikka olen sanonut että tämä menettely ei käy. Lelut jätetään vaikka ulko-ovelle. Minä sitten pakkaan ne naarmuiset ja pölyiset lelut autoon ja vien saman tien kierrätykseen.

Oma lukunsa on isovanhemmat, jotka eivät osaa osoittaa rakkauttaan luontevasti muuten kuin sokeriherkkuja älyttömiä määriä tuputtamalla. Tästä on muodostunut jo ihan ongelma. Ihan oikeasti, mikä ihmisiä vaivaa?

Meillä niitä siivouspäivän löytöjä viedään meidän mökille. Siis ihan ilmoittamatta kannetaan kalusteita pihalle ja jätesäkeissä tavaraa kuistille.

Kun laitoin viestiä että milloin tulet hakemaan nämä ”muuttoa odottavat” tavarasi pois, en ikinä saanut vastausta.

Minä sitten lomani alkajaisiksi seuloin neljä säkkiä. Roskat, kierrätyskeskus jne.

Ap

Vierailija
56/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut tätä samaa ongelmaa isovanhempien kanssa. Toiset antavat krääsää, toiset sokeriherkkuja kassikaupalla. Yhdessäolo lasten kanssa olisi toivottavampaa, vaikka toki olen iloinen, että on isovanhemmat ja heihin on hyvät välit.

Kummit ovat samaa ikäpolvea meidän vanhempien kanssa, ja osaavat antaa aineettomia lahjoja ja yhdessäoloa. Paketista voi paljastua lahjakortti, jossa on lupaus viedä lapsi vaikkapa teatteriin, konserttiin, huvipuistoon tai kotieläinpihalle tai vaikka ihan retkelle. Lapset ovat tykänneet ja solmineet hyvät välit kummeihinsa.

Aika tylyjä kommentteja tullut ap:tä kohtaan, vaikka hän kirjoittaa ihan oikeasta ongelmasta.

Palstalla ap on aina väärässä, vaikka kirjoittaisi mistä asiasta.

Täällä on myös nähtävillä kateutta. "Toiset saavat lahjaksi tavaroita ja rahaa ja kehtaavat arvostella! Minä en saa ikinä mitään ja ilahtuisin ikihyviksi mistä vaan!" (Et ilahtuisi.)

Palstalla on myös vaikea ymmärtää, että täällä käy myös koulutettuja ja yli keskitulon ansaitsevia ihmisiä, jotka voivat ostaa kaikki tarvitsemansa asiat oman makunsa mukaan ihan itse.

Suomalainen mentaliteetti on myös "lahjahevosen suuhun ei sovi katsoa!" ja "ajatus on tärkein". Siksi pitää olla äärimmäisen kiitollinen vaikkapa liian pienistä villasukista, millä kertakaikkisesti ei tee mitään. Pelkkää vaivaa hankkiutua niistä eroon.

Vierailija
57/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tåä sitten jotenkin on ratkaisu?

Vierailija
58/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pyörii yksi ja sama mielenterveysongelmainen joka vastailee itselleen. Antaa hänen riehua rauhassa kun se jotain iloa hänen surkeaan elämäänsä tuo.

Vierailija
59/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut parina kesänä todella vaikea saada kesätöitä. Esikoiseni muutti opiskelemaan ja kyllä myönnän, että vituttaa, että vaikka vuosia yritin selittää, että "antakaa se lahja rahana, kymppi per juhla, niin sillä lailla siitä on kaikille eniten hyötyä".

Ei, me on myös saatu ihan älyttömiä lahjoja ja nyt viimeiset vuodet kannettu kaikkea rumaa antajan mielen mukaista "kodin tavaraa", josta ei ole mitään hyötyä opiskelija-asuntolassa. Nyt ne tukkii sitten meidän kodin odotellessaan, että esikoinen joskus 5 - 6 vuoden päästä muuttaa oikeasti sinne "omaan kotiin". Jos silloinkaan edes näitä sitten oikeasti haluaa.

Vierailija
60/65 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotit että koti on siinä pisteessä että pitää ”raivata”? Saa sitä tavaraa viedä kiertoon aikaisemminkin, vaikka saman tien kun lastensynttärit tai joulut tms on vietetty. Näköjään olet onnistunut tavaran kodistasi kertomasi mukaan hävittämään, helpommalla vaan olisit selvinnyt kun olisit toiminut ennen kuin sitä kertyy tuossa määrin.

Mikset lue mitä kirjoitin vaan räyhäät?

Pointti ei ole se miten päästään eroon talollisesta turhaa krääsää vaan siitä että pitää osata kunnioittaa toisen kotia ja oppia osoittamaan rakkaus muuten kuin tavaralla.

Ap

Jos kerran sukulaisille asiasta sanominen ei auta, niin kuin kerroit, niin mitä vaihtoehtoja jää? Se, että sinä kannat sitä rojua talostasi pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme