Melatoniini, onko siitä ollut sinulle apua nukahtamisongelmissa?
Mietin, kannattaisikohan kokeilla. Tympii pyöriskellä hereillä pitkälle aamuyön puolelle. Kokemuksia siis!
Kommentit (33)
Pari kertaa olen kokeillut, jos on työvuorot ollut illasta aamuun. Tuntunut vain pitkittävän unentuloa ja nähnyt enemmän unia, eli nyös painajaisia. Ei näköjään kaikille toimi.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:38"]
Lääketiede haluaa tehdä bisnestä melatoniinilla, ja sen takia kolmemilliset täytyy hankkia reseptillä. Ovat varmaan huomanneet että 1 mg ei monille riitä. Olen kuitenkin tilannut ulkomailta aikaisemmin 3mg vahvuista, kun on niin halpaa. Eli haistatan oikein PITKÄT PASKAT sinne lääkärinhuoneisiinne, ja ISOT PASKAT lääkäriliitolle ja Duodecimin hörhöille.
[/quote]
Saatko muka tilata ulkomailta, jos ovat kerran Suomessa reseptilääkkeitä?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:40"]
Pari kertaa olen kokeillut, jos on työvuorot ollut illasta aamuun. Tuntunut vain pitkittävän unentuloa ja nähnyt enemmän unia, eli nyös painajaisia. Ei näköjään kaikille toimi.
[/quote]
No voihan sen ottaa aiemmin.
On ollut yllättävän tehokas nukahtamisapu, puolikas riittää minulla. Käytän niitä aikaerounettomuuteen idässä ja unirytmin siirtämiseen.
Hyvin on auttanut nukahtamisvaikeuksiin. Otan 1 mg tabletin illalla ja nukun aina sikeästi koko yön. Minulla auttoi siis myös yöheräilyihin. Aamulla ei ole tokkuraa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:38"]
Lääketiede haluaa tehdä bisnestä melatoniinilla, ja sen takia kolmemilliset täytyy hankkia reseptillä. Ovat varmaan huomanneet että 1 mg ei monille riitä. Olen kuitenkin tilannut ulkomailta aikaisemmin 3mg vahvuista, kun on niin halpaa. Eli haistatan oikein PITKÄT PASKAT sinne lääkärinhuoneisiinne, ja ISOT PASKAT lääkäriliitolle ja Duodecimin hörhöille.
[/quote]
[/quote]
1 millisiä saa tilata ulkomailta koska luetaan luontaistuotteiksi, mutta jos tilaat vaikka 3 millisiä niin syyllistyt lääkeainerikkomukseen.
Tuli viime tilauksen yhteydessä vertailtua hintoja, yliopiston apteekin halvimmilla vaihtoehdoilla olisi yksi myös melatoniinia sisältänyt tilaukseni ollut 460e, kun taas Amerikasta sai kolmella kympillä saman määrän vaikuttavaa ainesta postimaksut mukaanlukien. En tiedä sitten kuolenko johonkin raskasmetallijämiin kun en käytä puhdasta supisuomalaista mutta ainakin lompakko kiittää.
ei saa tilatat tai tuoda ulkomailta, vain etamaista reseptillä.
mulla lyhyt ja pitkävaikutteinen käytössä, 3mg lyhyt+2mg circadin, lyhyt auttaa nukahtamaan ja circadin pitää unessa tai saat unesta kiinni uudestaan yöllä jos heräät. se on jännä tune kun jsokus ajattelee, että ei nukuta yhtään j ayhtäkkiä onkin vaipunut uneen
mulla siis auttaa, kannattaa kokeilla eri yhdistelmiä eli ottaa sitä 2mg circadin ja vaikkapa 1-6 mg välillä sitä lyhytvaikutteista. itse kokeilin aikoinaan vain toista ja ei toiminut, mutta toimii yhdessä.
ja on syöty nukahtamisääkkeitä ym aikoinaan, kokemusta on ja pitkältä ajalta.
Tietenkin voi koetella onneaan ja tilata niitä kolmimillisiäkin, eikai tulli kaikkia paketteja huomaa jos tuolle kirjoittajalle oli läpi tullut.
Tietenkin voi koetella onneaan ja tilata niitä kolmimillisiäkin, eikai tulli kaikkia paketteja huomaa jos tuolle kirjoittajalle oli läpi tullut.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:38"]
[/quote]
[/quote]
En tiedä, eikä kiinnostakaan. Ostan mitä haluan, ja jos jäävät tulliin käyn haistattamassa isot paskat sinnekin :D Kyllähän niitä myytiin vielä pari vuotta sitten ilman reseptiä Suomessa, joten muutos on tullut äskettäin. Jos ei muuta, niin ostakaa 2 mg:n vahvuisia ja monta purkkia, tulee kuitenkin halvemmaksi.
Ihan järjettömän hieno keskustelu! Huomaatteko, kukaan ei vittuile:).
Itse asiaan, en ole kokeillut melatoniinia. Turhan kallista lähteä kokeilemaan, jos ei toimikaan? Mä olen ratkaissut asian niin, että valvon ja nukun huonosti ja vapaapäivinä sitten kuittailen univelkaa. Olen tottunut tähän jo. Kyllähän se vituttaa ja on raskasta, mut en jaksa tapella enää lääkäreiden kanssa. Ihan luomuna siis vain elelen unettomuuteni kanssa.
Reseptillä kokeillut 5-10mg annoksilla. Ei MITÄÄN vaikutusta. Hyvä jos jollekin ollut apua. Itselleni ei minkäänlaista. :(