Puhdistus (elokuva)
Eli kannattaako katsoa, jos on jonkin verran herkkä ihminen?
Kuinka pahoja ovat pahimmat kohtaukset?
Kommentit (32)
Ehdottomasti kannattaa katsoa. Myös kaikkien miesten jotka käyvät maksullisissa, pitäisi ko elokuva katsoa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:43"]
On ihan hyvä katsoa jollain tasolla historiallisia elokuvia vaikka ne olisivat väkivaltaisia ja karmeita. Hullua katsoa hyvillämielin fiktioraakuuksia ja "kieltää" todellisen maailman kauhut kun ei kestä.
[/quote]Kylläpä vain ulkomailla osataan tehdä hyviä ja ajatuksia herättäviä elokuvia ilman että väkivallalla mässäillään. Juuri tuo väkivallalla herkuttelu taitaa olla osittain syynä siihen että elokuvasta ei tullut mikään kansainvälinen menestys.
Oli kyllä todella ahdistavia kohtauksia. Muuten leffa oli ajatuksia herättävä ja vaikuttava, mutta en toista kertaa halua katsoa koska se ahdistus oli liikaa.
Mua kiihotti se kun se Laura Birnin hahmo itsetyydytti katsomalla avaimenreiästä kun sisko ja siskon mies harrasti seksiä.
Niin mitään pahaahan ei tapahdu kun sitä ei koskaan näe eikä kuule, ehkä teidän herkkienkin tulisi joskus kohdata tosiasiat.
En suosittele herkille. En aio katsoa toista kertaa. Lapseen kohdistunut väkivalta oli liikaa mulle ja muutenkin jäi ahdistava paha olo
Just katsoin.lentää poltettavaksi saunanpesään.oli niin ahdistava ja raaka.en halua,että lapseni koskaan sitä katsoo! Hyvin tehty elokuva..mutta oli minulle liian raaka.
Päätin sitten eilen katsoa leffan.
Olihan siinä muutama kohtaus mitkä ei ollut mitään mukavaa katseltavaa.
Ihan hyvä elokuva, mutta aika raaka kylläkin.
AP.
Mitä siinä tapahtui? Pääsikö pikkulotta pukille? Oliko riittävästi verta ja suolen pätkiä?
Haluaisin että Rudolf Hössin elämänkerrasta tehdään todellinen elokuva. Kuten Höss kertoi, keskitysleiri vankeja koitettiin ensin koeluontoisena räjäyttämällä teloittaa mutta jäi jälkeen vain kamarat ja ruhon osat puiden oksiin joita ei viitsitty edes siivotakkaan.
Olisi elokuva makuuni.
"Olen tosi herkkä. Esim Steinbeckin kirjat jäivät aikoinaan koulussa lukematta kun olivat minulle liian rankkoja. Katsoin silti sen (Puhdistus) elokuvan vaikka pahaa teki ja myöhemmin luin kirjankin, helppoa se ei ollut mutta suosittelen.
Tavallaan se on loppujen lopuksi kuitenkin katarttinen kokemus, katsojakin saa "puhdistuksen"."
Hyvin kirjoitettu, juuri näin.
Olen tosi herkkä. Esim Steinbeckin kirjat jäivät aikoinaan koulussa lukematta kun olivat minulle liian rankkoja. Katsoin silti sen (Puhdistus) elokuvan vaikka pahaa teki ja myöhemmin luin kirjankin, helppoa se ei ollut mutta suosittelen.
Tavallaan se on loppujen lopuksi kuitenkin katarttinen kokemus, katsojakin saa "puhdistuksen".