Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömiä KTM:jä paikalla?

Vierailija
24.02.2015 |

Hep! Yksi on. Huh tätä. Ei näytä hyvältä. Yksi haastattelu - ei mun juttu. Heh, emämokasin sen vaikka iisi piisi. 2 kpl hakemuksia sen jälkeen: toisessa vaadittiin merkonomitutkintoa, mutta toisessa - mun juttu - vaadittiin jo kokemustakin. Eipä ole just sitä kokemusta. Kaikki työpaikat yli 400 km päästä itsestä. Ei ole tuollut niihin mitään vastausta. Mites teillä menee? Miksi kaikki menee koko ajan vain hankalammaksi? :( 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä?

Vierailija
2/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 04:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 02:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 02:34"]

Masentunut. En kehtaa edes hakea mitään. Tuntuu vastenmieliseltä tuppautumiselta. Mikä minä olen itseäni mihinkään tyrkyttämään? Rumaa käytöstä alkaa kerjätä jotain työpaikkoja. Näin tämän nyt vain koen tällä hetkellä.

[/quote]

Jos töitä ei saa, on niitä tehtävä. Olet koulutettu asiantuntija, pystyt aivan hyvin perustamaan firman.

[/quote]

Sitten pitäisi vaan saada joitain asiakkaita juksattua maksamaankin palveluista. Uusasiakashankinta on jopa hankalampaa kuin työpaikan hakeminen. Ei yrityksen perustaminen ole vaikeaa - asiakkaiden saaminen on.

[/quote]

Sama ongelma on kaikilla aloittavilla yrittäjillä. Alussa saa starttirahaa monta kuukautta, joten taloudellisesti pärjää, vaikka firma tekee vähän tappiota. Ettei ongelma vain olisi asenteessasi? Olet koulutettu asiantuntija ja Suomi on pullollaan kouluttamattomia yrittäjiä. Tietenkään et saa ekonomitason palkkaa alkuvuosina, mutta ehkä sekin on parempi kuin työttömyys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen työtön KTM. 

Nautiskelen hyvästä ansiosidonnaisesta toistaiseksi.

Vierailija
4/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös työtön KTM , jolla myös yo-merkonomin tutkinto. Työkokemusta useilta eri aloilta noin 20 vuotta. Joskus pääsen jopa työhaastatteluun.
Onneksi on talo ja autot maksettu aikaa sitten. Työttömyyttä on kestänyt yhteensä noin 3 vuotta, välissä olin töissä 6 kk todella surkealla palkalla.

Vierailija
5/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön :/

Vierailija
6/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita työttömiä kauppatieteiden maistereita paikalla vai onko täällä vain elämänkovankoulun kävijöitä?

Vierailija
7/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ikävältä sanoa näin, mutta minä piristyin vähän tästä aloitusviestistä. Olen nimittäin vasta aloitteleva KTM ja harmitellut usein, miksen lähtenyt opiskelemaan heti lukion jälkeen. No, monipuolista työkokemusta onkin ehtinyt kertyä, ja toivon sen auttavan työnhaussa, kun valmistun. Eli ehkä olikin hyvä asia olla 10v töissä ennen maisterin tutkintoa.

Vierailija
8/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kauppatieteiden opiskelu vaikuttaa stressaavalta, ainakin tällä hetkellä. Olen eri alan opiskelija ja tutu tutu kauppakorkean opiskelijat ovat antaneet ymmärtää, että on ihan normaalia, ettei ole alan kesätöissä. Mutta toisaalta valmistumisen jälkeen voi olla vaikea saada sitten töitä. Kilpailua varmaan on paljon.

Vierailija
9/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alan työkokemusta. Kesätöissä ollut oman alan töissä, mutta työpaikkoja on vähän auki eikä ex-työnantaja ole laittanut kauheasti ilmoituksia esille.  Sisäisesti varmaan menee enemmän kuin on avoimia ja itse en ole "sisällä", vaikka olenkin kesällä ollut töissä. Masentavaa. 

- ap

Vierailija
10/23 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työtilanne KTM:n osalta tosiaan niin surkea tällä hetkellä? Harkitsin ja harkitsen edelleen toisen maisterintutkinnon suorittamista kauppatieteiden alalta. Nähtävästi se ei kuitenkaan kannata, kun olen kuitenkin oman alan töissä. Mitä olette lukeneet pääaineina ja milloin olette valmistuneet? Tällä hetkellä vastavalmistuilla taitaa olla vaikein tilanne?

Vierailija
11/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma yritys. Jos olet edes sivuaineena opiskellut laskentatoimea, perusta vaikka tilitoimisto. Avoimessa voit opiskella vero-oikeutta ja työlainsäädäntöä tarvittaessa.

Vierailija
12/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai suorita perusopinnot journalistiikasta tms. ja yritä päästä senttaamaan lehtiin talousuutisia.

Vierailija
13/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vinkkejä 1,5 vuoden päästä valmistuvalle KTM:lle !

Vierailija
14/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 02:00"]

Hep! Yksi on. Huh tätä. Ei näytä hyvältä. Yksi haastattelu - ei mun juttu. Heh, emämokasin sen vaikka iisi piisi. 2 kpl hakemuksia sen jälkeen: toisessa vaadittiin merkonomitutkintoa, mutta toisessa - mun juttu - vaadittiin jo kokemustakin. Eipä ole just sitä kokemusta. Kaikki työpaikat yli 400 km päästä itsestä. Ei ole tuollut niihin mitään vastausta. Mites teillä menee? Miksi kaikki menee koko ajan vain hankalammaksi? :( 

[/quote]

hei,

yritykseni hakee juuri nyt reipasta siivooja. Työ sisältää hienon toimiston siivousta (työhuoneet, käytävät, wc-tilat). Palkka TES. Osaat varmaan toimia toimistoympäristössä, jos olet KTM? Jätä sähköpostiosoite tänne, jos voit työskennellä Pirkanmaalla.

Vierailija
15/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut. En kehtaa edes hakea mitään. Tuntuu vastenmieliseltä tuppautumiselta. Mikä minä olen itseäni mihinkään tyrkyttämään? Rumaa käytöstä alkaa kerjätä jotain työpaikkoja. Näin tämän nyt vain koen tällä hetkellä.

Vierailija
16/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos töitä ei saa, on niitä tehtävä. Olet koulutettu asiantuntija, pystyt aivan hyvin perustamaan firman.

Vierailija
17/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Osaatko siivota?

Vierailija
18/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mieluummin sossupummi, kuin tekee "epämieluisia" töitä. 

Vierailija
19/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 02:37"]

[/quote]

[/quote]

Sitten pitäisi vaan saada joitain asiakkaita juksattua maksamaankin palveluista. Uusasiakashankinta on jopa hankalampaa kuin työpaikan hakeminen. Ei yrityksen perustaminen ole vaikeaa - asiakkaiden saaminen on.

Vierailija
20/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-naapuri on myös työtön KTM. Ollut työttömönä vuosikausia. Hän on maailman pahin valittaja, nirisee joka ikisesta asiasta eikö koskaan ole mistään mitään hyvää sanottavaa. Hän on hakenut töitä myös sosiaalialalta, mutta eipä hän sinne kelpaa. Epäilen että työnsaanti ei ole koulutuksesta tai kokemuksesta kiinni vaan asenteesta.